2000
|
|
Hortaz, ‘ (ez p eta ez q) edo (p edo q) ’ proposizio osoa egiazkoa da edozein kasutan, bere ‘egibalioa’
|
ez
baitago ez bere esanahi faktualaren ezta bera osatzen duten barne proposizioen ‘egibalioaren’ menpe. Esate baterako, baten batek esaten badigu" Orain eta hemen euria ari du edo elurra dago", errealitateari buruz zer edo zer ari zaigu esaten, proposizio horrek beste aukera batzuk baztertzen baititu:
|
2001
|
|
Aldi berean existitzen diren gauzak elkarrekintza harremanean daude. Elkarrekintzan
|
ez
legokeena ez legoke aldi berean dela esaterik eta ezin da esperientziaren batasunaren barne jaso. Elkarrekintzaren ondorioa litzateke, era berean, espazio kaskal edo hustuen ezeztapena.
|
2002
|
|
Espetxeak bisitatzen dituztenek ongi uler dezakegun nazka sentitzen dute egoitzotako zikinkeria eta usain nardagarria pairatu behar izaten dutenean. Halatan, bada, gero eta beharrezkoagoa izan presoentzat kanpokoen bisita, orduan eta errazago egiten du ihes jendeak haien ingurutik; gero eta nardagarriagoa izan bertako bizilagunen egoera, orduan eta urriagoak haien bizi baldintzak hobetzeko esperantza; hemen aurkezten dugun printzipioan oinarrituriko zigor etxean, ordea,
|
ez
legoke ez nazkarik, ez eta arriskurik ere. Izan ere, zerk dakar infekzioa?
|
2004
|
|
Bertan, animaliengan bezala, ez dago arrazoimenik (ez nahimenik eta ez askatasunik) eta, hori dela eta, bere higidura mekanikoa izango da, ez razionala. Gorputza, nola animaliak, makinak izango dira eta neurri horretan euren funtzionamendua instintiboa izango da, ez da hutsik egongo hor,
|
ez
baitago ez askatasunik ez ezaguerarik. Makina baten funtzionamendu okerra egon daiteke, baina ez erabilera okerra, ezagutzeko ahalmenetan gerta daitekeen legez.
|
2006
|
|
Zergatik? Zesarrek ahalmena duelako —baina ez ziurtasuna, orduan
|
ez
bailegoke ez benetako etorkizunik ez proiekturik. Euskarak ederki adierazten du geroarenganako gizakion funtsezko zalantza eta ezinegona" geroa ez da gurea" esaeraz.
|
|
Beraz, esan liteke ezen bitasunik gabe
|
ez
legokeela ez adierarik ez gauzarik, ezta mintzorik ere, ezin baita hitz egin esaten dena eta aipagaia, adiera eta gauza, bikoiztuz baino.
|
2008
|
|
a) gorputz sinpleak elkarrengandik sortzen direnez, gorputzek ez dute beti haiek beraiek (alegia, sua edo lurra) izaten jarraitzen; b) mugimenduaren kausari dagokionez, ez du argitu kausa bat ala bi (alegia, Adiskidetasuna eta Gatazka) ezarri behar den; c) aldaketa ezabatzen dute (aldaketak aurkarientzako azpigai bat behar baitu). Anaxagorasen homeomerien doktrinari buruz, Aristotelesek absurdoa dela pentsatzen du; izan ere, a) homeomerietan nahastu aurretik, osagaiek banandurik existitu lukete; b) edozein nahasketa litekeena balitz, ezaugarriak edonola eman litezke; c) ez du ezer berririk esaten (kausa materiala eta eraginkorra besterik ezartzen ez baitu); dena nahasturik balego, orduan
|
ez
legoke ez entitaterik ez ezaugarririk. Azkenik, pitagorikoen doktrinei buruz ondoko kritika hauek aurkitzen ditu:
|
2011
|
|
Nor naiz ni? galderak ez du mugarik,
|
ez
dago ez denik ezer guztia naiz ni, behingoz eta betiko.
|
2013
|
|
Antza denez, erlijiozale batzuek uste dute Jainkorik gabe, edo erlijiorik gabe,
|
ez
dagoela ez on ez gaizki etikorik. Areago, baleude ere, erlijiorik gabe ez legoke biderik on eta gaizki etikoa ezagutzeko.
|
|
(1) Jainkorik gabe (erlijiorik gabe) ez dago baliorik,
|
ez
dago ez ongirik ez gaizkirik.
|
|
(2) Jainkorik gabe (erlijiorik gabe) ez dago baliorik ezagutzerik,
|
ez
dago ez ongirik ez gaizkirik ezagutzerik.
|
2021
|
|
Besteak nire aurrean egoteaz harago, nire baitan daude, nirekiko jarraitutasunean: " eta gorputzak
|
ez
badaude ez batuta, ez bereizita. Batasuna/ bereizketa dualtasunaz harago, gorputzek elkar jarraitzen dute" (Garces 2013:
|
2022
|
|
esklabotza egoeraren kontzientzia hartzekoa eta, nork bere kabuz, deskubritzeke dagoen argi bateranzko bidea deskubritzekoa. Platonismo kristauak gerora hartu zuen norabidea gorabehera, Platonentzat
|
ez
dago ez bekaturik ez kulparik gorputzean. Akatsa, mina, partzialtasuna, diferentzia, finitutasuna daude.
|
|
Pentsamendu horrek ezin du unibertsalizazioa batasun edo osotasunaren ideian bermarazi, gurutzaketarenean baizik, dislokazioa eta hurbiltasuna aliatu dituela. Pentsamendu mundu horrentzat, hortaz, jada
|
ez
dago ez erdigune ez aldiririk, unibertsaltasun konkretu orok barneratua baitu, orokorra partikularra dualtasunetik harago, deszentratua izateko baldintza.
|