Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2000
‎Bere onetik kanpo jarri zen Otsotzarmendi jauna. Hortzeriarena konpondu artean ez zegoela ez programarik eta ez krixtorik, eta basilisko hark merezi zuela zigor eredugarri bat, inoiz inork ez ahazteko modukoa. Haserre borbortsu hura aprobetxatuz, neure iturrira ekarri nituen urak:
‎Gero, jatetxe mexikarrean mahaira eseri garenean, guk irri egin dugu denak irrika hastean, eta txalo ere egin dugu denak esku zartaka hastean (esanak esan eta gertatuak gertatu, Dani eskerrak eman, eta denon izenean opari batzuk eskaini dizkiote), baina zorigaitzez Ruben eta bion gogoa ez zegoen ez afarian ez lagunarte hartan eta, hain zuzen ere, han ez egon arren, oso present genituen Dabid eta Patxiri buruz mintzatu gara.
2001
‎Eta Orixe, onerako edo gaitzerako, euskalari trebea genuen eta idazle handia. Biak pertsona bakar baten barrunbean kokatzen badira, ez dago ez bakerik ez osasunik gizon asko eroetxera eraman dituen bide batean baizik: " gogo erdibiturik" bizi du horrelako ezbeharra soinean daramanak, aldizka euskalariaren ahoz mintzatuaz, aldizka idaz  leari emanaz hitza.
2003
‎" Ez dagoena ez dago ukatu edo gezurtatu beharrik31". Baliz  kotasunean mugitzen gara:
2005
‎" Zer du misterio denborak?", egiten du gogoeta Virgiliok berekiko, Hermann Broch en idazlumaren bitartez;" Denborak hustu egiten du, erreka mugiarazi, heriotza bidean hustu hura, eta, helmuga hori kenduz gero, ez dago ez errekarik ez denborarik. Zergatik ezabatzen da denbora, heriotza kenduz gero?".
2006
‎Zergatik joan zinen galdetzen diodanean neure buruari, pentsatzen dut zela erantzunik gabeko galderekin ez zenuelako gehiago jasaten. Edo erantzunak edukirik, emateko prest ez daudenekin ez duela merezi erabaki zenuelako. Leihoaren alde honetan irauteko, egin gabeko galderen erantzunak onartzen jakin behar dela uste dut.
2007
‎–Nik berrogei urte baino ez daukat, eta nire familian ez dago ez zaharrik ez kristaurik ere.
2008
‎Han, historiaz, filologiaz eta literaturaz gain, euskal arte plastikoen bilakaerari buruz hitz egin diet, agidanez. Berehala enteratu naiz, pozez, Hawaiin ez dagoela ez euskal etxerik, ez jai alairik edo antzeko ezeren arrastorik.
‎[Arrazoi zailagoa.] Hirian denetik dago, saltoki haundi super hiperrean denetik dago, Inderneten denetik dago, zeren haietan ez dagoenik ez baita eta, bereziki, haietan ez dagoena ez baita.
‎[Arrazoi zailagoa.] Hirian denetik dago, saltoki haundi super hiperrean denetik dago, Inderneten denetik dago, zeren haietan ez dagoenik ez baita eta, bereziki, haietan ez dagoena ez baita.
‎noiznahiko edozeintasun hori jasan ezina, esentzia eternal jainkozko batez bere burua gantzutu beharra. Geure norberatasunaz duda latzak ditugunok sentitzen dugu izenik gabe ez dagoela ez (inoren) lehengo bizialdirik eta ez (ezeren) aldirik ere.
2009
‎–Tolstoirentzat Jainkoaren errainua ez zegoen ez denboran ez espazioan, gure baitan baizik. Bere ustez, benetako bizitza hiltzen ez den izpirituarena da, Jainkoarekin identifikatzen delako.
‎Postretarako, jogurtak iruditu zitzaizkidan egokienak, eta, hobeto pentsatuta, flanak eta arroz esneak ere gehitu nizkien haiei. Ez ziren amak etxean egiten zituenak bezain onak izango; hori seguru, ezta?; besterik ez dagoenean ez omen dira txarto sartzen, hala ere, esan didate; nik ez ditut oraindik probatu. Dendaren akabura ailegatu nintzenean, beste buelta bat ematea pentsatu nuen, ezer ez zitzaidala ahaztu begiratzeko edo.
‎Eskuineko eskuarekin bastoiari oratu nion. Laguntzeko izango da, baina ohituta ez dagoenarentzat ez da batere erosoa bastoiarekin ibiltzea; niretzat, behintzat, ez: estropezu egiten ez banuen, gutxi gutxiago.
‎Artean ez zegoen ez denbora ez espaziorik,
‎XXI. mende hasierako krisi ekonomiko globalak oraindik gehiago bete omen ditu psikologoen bulegoak, izan ere, ziurgabetasuna eta buru osasuna ez dira ezkongarriak. Lanik ez dagoenean ez dagoelako, eta dagoenean dagoelako: gaurko lan erregimenek presioz eta arduraz zamatzen dute norbanakoa.
‎Ez ote da burdin hiria (burdin zuhaitzez jositakoa) komunikazioaren hiria? Nola esan, bada, han ez dagoela ez arnasarik, ez lurrik mintzoa landatzeko. Burdin Hiriaren sinboloa burdin zuhaitza da, komunikazio antena alegia.
2010
‎–Azterketa mediku batean gaude. Nik dakidala, ezkondua egoteak ala ez egoteak ez du inoren osasunean zer ikusirik, Andres.
‎Ordurako Juanitorekikoak hitz eginda zeuden eta ezkontzeko eguna jartzea bakarrik falta zuten. Beraz, ni etxean ez egotea ez zen beretzako problema. Igual Juanitok hartuko zuen penarik handiena.
‎Horixe gertatzen ariko zen. Eta han ez zegoen ez Tor tor eta ez ama Tetis bera erreskatatu eta beste uharte batera eramateko.
‎Carrero Blancoren aurkako atentatua Madrilen (1973), Txiki eta Otaegiren aurkako heriotza zigorra (1975), Francoren heriotza (1975), Konstituzioaren erreferenduma (1978), Gernikako Estatutua (1979), Tejeroren kolpea Madrilen (1981), Euskara eta Euskal Unibertsitatearen aldeko kanpainak, ikurrinaren aldekoen eta kontrakoen borrokak, Urtain eta bere ustekabeko agerraldia boxeo munduan, euskaldun mendizaleen Everesteko igoera, Joan Paulo Bigarrenaren bisitaldia Loiolara eta Xabierrera, lehenengo hauteskunde demokratikoak, bertsolari txapelketak, trikitilarienak, pilotarienak, txirrindulariak edo lehenengo euskal abesti lehiaketa. Ez zegoen ez geldik egoterik.
2011
‎–Horixe da harrigarriena. Alexandrak ez zuen ordenagailurik eta bere logelan ez zegoen ez telebistarik ez musika aparaturik... Neska bitxia behar zuen.
‎–Lur eremu honetan guztian ez dute hilketaren arrastorik aurkitu: ez dago ez odolik ez sua piztu izanaren aztarnarik. Alexandraren kasuan gertatu bezala, horrek adierazten du hiltzaileak beste nonbait egin zuela bere lana, eta gero, hona ekarri zuela gorpua lurpean gordetzeko.
‎Indarge, besoa luzatu zuen deika ari zen gau mahaiko telefonoaren bila, baina inon ez zegoen ez telefonorik ezta gau mahairik ere. Egongelako sofa gainean zegoen etzanda, eta telefonoak purrustaka jarraitzen zuen txamarrako poltsikotik.
‎ez dakigula non dauden. Haien bila joan ginenean, etxean ez zegoen ez bata eta ez bestea. Senideekin jarri gara harremanetan, baina aspaldi ez dituzte ikusi eta ez dute haien berririk izan.
‎Neure burua aurkeztu nuenean, egongelara eraman ninduten. Sofa bat, lau aulki eta mahai bat ziren altzari bakarrak; han ez zegoen ez telebistarik, ez ordenagailurik, ez bideojokorik edo musika ekiporik... Parrandan ibili izanaren arrastorik ere ez zegoen.
‎Herriko zaharrena zen eta inork ez zekien, ezta berak ere egia esateko, zenbat urte zituen zehazki. Haren etxea ez zegokion ez La Toussaille auzuneari ez eta La Margavelleri ere. Arboladiaren muturrean zegoen; Zumardi Handia, hortaz, haren etxera joateko zumar bide handientsu bat bezala zen.
‎Etxaldeak ere handiak ziren janari haiek guztiak gordetzeko, eta sendoak ere bai, hotzari eta hezetasunari aurre egiteko. Baso honetan, berriz, ez dago ez negurik ez udarik, eta ez dago janariak batu eta pilatu beharrik. Egunekoa edo, gehienik ere, biharamunekoa da konpondu beharrekoa.
‎Indietako alderdi honetan ez dago ez udarik eta ez negurik. Euri garaia dago eta orduan ez du egiten hainbesteko berorik.
‎–Zer egingo nian bestela? Hemen ez zagok ez tabernarik ez ostaturik denbora emateko. Beharrean jardun behar ez aspertzeko.
‎Beste egun batean beti bezala gelan erratza pasa ondoren, kalera atera nintzen janari bila. Arrantzaleek antxoak eta sardinak eman zizkidaten, baina ez zegoen ez oliorik, ez ogirik. Hotelean lortu nuen ogi pixka bat eta antxoak zartaginean urarekin prestatu behar izan nituen, eta sardinak erreta, eta isilik egon behar.
‎Bagara edo ez gara? Ez zegoen ez administrazioan, ez irakaskuntzan, ez komunikabideetan, ez kulturan, ez literaturan, eta ez inon. Eguneroko bizitzan zegoen, familian, eta elizan, nahiz eta jendeak ez errekonozitu.
2012
‎Jadanik ez naiz existitzen, ez dut ezertan pentsatzen, ez dut ezer nahi, ez dut ezer irrikatzen. Etxean ez dago ez egunkaririk ez libururik. Beheko suaren ondoan lokartzen naiz.
‎Ez gara identitate baten jabe garaje baten edo lur-zati baten jabe garen modu berean. Baina, bestalde, ez dago ez nortasun agiririk ez pasaporterik gutariko inoren identitatea jasotzen duenik.
2018
‎Zuhaitzen azpiko pasealekuak ibili zituen lasaitasun giroaz gozatzen une batez, paradisuan egongo balitz bezala. Lorategiko lakuan ez zegoen ez ahaterik, ez beltxargarik, ez eta karparik ere, setioak eragindako gosetearen eraginez horiek guztiak jendearen sabelean aspaldi amaitu zirelako. Atera zen handik eta egin zuen ibai aldera, Saint Michel bulebarrean zehar.
‎–Ez haiz egokiena, Pillardit, kontuak hartzen hasteko. Ez hago ez zerurako ez infernurako. –Goitik behera begiratu nion haren fraide jantziari?.
‎Azkenekoa izatea espero nuen begirada bota nion ezkaratzari. Ezin dut esan, gaua ez zen-eta hain argi, beirateko bi zaldiek beren betiko itxura gordetzen zutenentz, baina iruditu zitzaidan han ez zegoela ez zaldirik ez harmoniarik, beirateko zati hartan hain zuzen zaldia osatzen zuten beira puskak falta zirela, eta haien tokian zuloa zegoela, edo, gehienera, marrazkia estaltzen zuen zapi edo oihal beltzen bat.
2019
‎Filosofia asko daraman esana: gaur presaka bizi garen tokian, dena eskura etxe aurrean paratzen zaigunean, txanpon batzuren truke, ez dago ez erein beharrik eta ez itxaron beharrik ere. Gero uzta ona izango bazen, erein beharra zegoen lehen, erein eta itxaron.
2020
‎Orduan, etxetik kanpo sartutako golek ez zuten balio bikoitzik. Gainera, ez zegoen ez luzapenik, ezta penalti jaurtiketarik ere. 2 irabazi genuen etxean.
‎" Basoilarrak kantatzen dizu Iratiko basuan". Nik askotan pentsatu izan dut, aberria nonbait baldin badago, ez dagoela ez ideologietan ez politikoen erranetan, aberria musika eta kantu xahar hauetan dagoela: hor sentitzen gara, ni behin  tzat, kokatuak eta emozionatuak, eta paisaia bat ikus genezake, antzeman genezake, ororena, aspalditik letorkigukeena, hain hunkigarria.
‎Poetak esaten du amestuko dituela, bere erromesaldian, jauregi urrunekoak, baina ez duela halakorik aurkituko. Etorkizun den bidean, ez dago ez seinalerik bidegurutzeetan, ez jainkoen gidaritzarik, ez Virgilio erakusle baten esperantzarik ere.
2021
‎–Inorekin ez egoteak ez du esan nahi susmagarria denik, tematu nintzen.
‎Ordurako Eleneren begirada Aneren balkoian zintzilik zegoen, ordea. Han ez zegoen ez argipeko ezta ilunpeko siluetarik ere, neguak idortutako landareak besterik ez.
‎Hau dena mendia zen. Ez zegoen ez herrixkarik, ez beste ezer. Eta emakume hark hemen lan egiten zuen, ontziolan esan nahi dut, eta herrian bizi behar zuen derrigorrez.
‎Ulertezina zait orain arte gutariko inor arazo horretaz jabetu ez izana. Testuinguru lorios honetan, gogora ekarri behar da, bide batez, Iberiar penintsulako hizkuntza egoera erabat" normalizatua" zegoela ordurako, garai haietan esaten zenez, eta herri hizkuntzak ez zeudela ez debekatuta ez oso gaizki ikusita ere.
2022
‎Amonaren etxean, ez dago ez paperik ez arkatzik. Gauza horien bila joaten gara, izen hau duen dendara:
‎...o, baina hara heldu nintzenerako medikuak ezin izan zuen ezer egin, beranduegi zen, zainak kalteturik zeuden, bai, dilindaneko besoaren epopeia kontatu ezinik ez zukeen izango, baina ez, berak literaturaz hitz egiten dit, ez du sinesten ikasle naizela, guztiz harritzen du gaurko egunean, herrialde honetan inor puta eta ikasle, biak batera, izan ahal izateak, eta beso hil onartezin hori gure artean ez balego ez nuke harri koskorra mendi egingo, baina besterik ere bada, Jeanek orbain gorritzar handi bat du gorputzean lepotik zilborreraino, eta beste bi orbain iztergainetatik orkatiletaraino, ildo kirurgiko zabalak ile beltzetik barrena garrasika, igela bezala ireki zutela esaten dit beti, goitik hasi eta beheraino ireki zutela, lanabes oinarrizko eta herdoilak jandakoekin xerratu zutela, klitor... Jean da Montreal zapaldu duen hungariar bakarra, tira, horixe da berak esaten duena, beso txiki bat du besaburutik zintzilik, giharrik gabeko besoa da, ezin du mugitu, alferrikakoa du, harrigarria bada ere, beso abortatua da bere ibiliaren erdian dilindan, udazkeneko hosto bat da neguaren joanari eusten diona, ez dauka beso hori mugitzerik beste besoak lagundurik ez bada, eta hori ere zirkunstantzia jakinetan besterik ez, janzten denean edo ohean bizkar gainean etzaten denean, batzuetan bere buruaren atzean jartzen du beso txango hori niri irribarrez begira, bestela bezala, guztiz natural egiten du, erreflexu bihurtu da, lanera abiatu aurretik etxean orrazten garen modura, oso litekeena da jaiotzetikoa izatea baina ez daukat aztarrenik, horra gauzarik estrainoena, ez dugu gai horri buruz inoiz hitz egin, ez, urte hauetan guztietan ez dugu inoiz horretaz hitz egin, ez dakit zertan den bizkarretik dilindan alferrik daraman besoaren historia, ez dugu inoiz gure enkontruetan sartu, gure artean gelditu da, hortxe, arrotz, eta aldiro saihestu beharra daukat beso hori, ukitzeko beldur bainaiz, eta hori ere natural bihurtu da, erreflexu bat, aldiro aldiro nire eskuak beso hori ez bestea laztantzen du tematsu mugimendu bertikal eta hozbera bat eginez, inoiz ez naiz gorputzaren beste aldera barrentzen, beso txikiaren aldera, ez dut inoiz ukitzen besterik pentsatzen ez baldin badut ere, eta zer ehundura ote du, hotz ote dago, gogo onez galdetuko nioke guztiarekin ere zergatik kontserbatzen duen, ote luke bere burua beso horretaz gabetu, anputatu, nolanahi ere ez dio ezertarako balio, ez bada dilindan egoteko eta jendea aztoratzeko, leku esajeratu bat hartzeko, gustura esango nioke gloria handiagokoa dela beso anputatu bat izatea beso atrofiatu bat baino, muturrean dilindan esku hila duena gainera, eta atrofiaturik eduki ordez anputatua baleuka bidaiarazi egin ziezaiokeen, historia bat eman ziezaiokeen, ospea, gerlan galdu nuen, beso hori gihartsu bezain abil zen, hainbat etsai kalitu zituen, buruz buruko borroka batean galdu nuen, ia ia hil nintzen odolusturik, baina altxatu eta ibili egin nintzen bi orduz herriraino, baina hara heldu nintzenerako medikuak ezin izan zuen ezer egin, beranduegi zen, zainak kalteturik zeuden, bai, dilindaneko besoaren epopeia kontatu ezinik ez zukeen izango, baina ez, berak literaturaz hitz egiten dit, ez du sinesten ikasle naizela, guztiz harritzen du gaurko egunean, herrialde honetan inor puta eta ikasle, biak batera, izan ahal izateak, eta beso hil onartezin hori gure artean ez balego ez nuke harri koskorra mendi egingo, baina besterik ere bada, Jeanek orbain gorritzar handi bat du gorputzean lepotik zilborreraino, eta beste bi orbain iztergainetatik orkatiletaraino, ildo kirurgiko zabalak ile beltzetik barrena garrasika, igela bezala ireki zutela esaten dit beti, goitik hasi eta beheraino ireki zutela, lanabes oinarrizko eta herdoilak jandakoekin xerratu zutela, klitoria erauzten den herrialde horietan egiten duten bezala, zauria lokatzez estalirik eta berunezko eguzki galgak euli erruleak kitzikatuta, eta zer aurkitu ote zuten bularralde horretan, hanka horietan, bihotza operatu ote zioten, zainik erauzi ote zioten, medula, ezer ez dakit zeren ez dugu horretaz inoiz hitz egin, nola da posible ordea horrela markaturik egotea eta ezer ez esatea, ezer gertatuko ez balitz bezala, halakorik inoiz ikusi ez duen puta batekin larrua jotzea, halako desitxurakeriarik, eta neure buruari galdetzen diot nola sortu litekeen buztanik gorputz adabatu horretatik, nola litekeen zakila gogortzea eta hazia isurtzea, korritzea, nola litekeen barre egitea, jatea, iritziak izatea, lan bat, nola litekeen bere burua ez ikustea bainugelan ispiluko bonbila biribilez koroatuan, horra zergatik dudarik gabe maitasuna baden, bai, zentzu honetantxe da maitasuna ezer baino indartsuagoa, ama batek bere haurrari dion maitasuna da, indartsua, transzendentea, odol berekoarekiko maitasuna duzu, haurra nolanahikoa dela ere, guztiz arrosa edo birikarik gabea, baina hori ez da egia, zeren amek ez dute maitasun horrekin maitatzen, baliteke amek beren haurrak ez maitatzea, haur normalak izanagatik ere, baita mundura atrofiarik eta orbainik gabe etorriak badira ere, eta beharbada errazagoa da haurrak maitatzea elbarriak baldin badira, batek daki, eta bestalde Jean niri literaturaz hitz egiten tematzen da, ez esan, ez esan, esaten dit behin eta berriz idaztea heriotza printzipio bat dela esaten diodanean, hitzak ez duela objektuaren presentzia behar bere burua enuntziatzeko, hizpide dugun objektua beste nonbait ere egon daitekeela, hiru mendez gero lurperaturik, ez esan, ez esan, magia, eta Jean Paul Sartre, eta bizi duenaren aurrean sentitzen den higuina, hazten denaren aurrean ideien historian duen lekuaren kezkatan gabe, Jainkoa ordezkatu nahirik zientziak jaso duen porrota kontuan hartu gabe, gauzarik seguruenetan ere gorderik den erlijiotasuna adierazi, kimikan, genetikan, izara zimurtuen artean binakako trufan, elkarri tarrapataka esaten dizkiogun hainbat autoreren aipuak, baina dilindan duzun beso txangoa inoiz aipatu gabe, garrasika hoska ari zaizkigun orbainak inoiz aipatu gabe.
‎Jean da Montreal zapaldu duen hungariar bakarra, tira, horixe da berak esaten duena, beso txiki bat du besaburutik zintzilik, giharrik gabeko besoa da, ezin du mugitu, alferrikakoa du, harrigarria bada ere, beso abortatua da bere ibiliaren erdian dilindan, udazkeneko hosto bat da neguaren joanari eusten diona, ez dauka beso hori mugitzerik beste besoak lagundurik ez bada, eta hori ere zirkunstantzia jakinetan besterik ez, janzten denean edo ohean bizkar gainean etzaten denean, batzuetan bere buruaren atzean jartzen du beso txango hori niri irribarrez begira, bestela bezala, guztiz natural egiten du, erreflexu bihurtu da, lanera abiatu aurretik etxean orrazten garen modura, oso litekeena da jaiotzetikoa izatea baina ez daukat aztarrenik, horra gauzarik estrainoena, ez dugu gai horri buruz inoiz hitz egin, ez, urte hauetan guztietan ez dugu inoiz horretaz hitz egin, ez dakit zertan den bizkarretik dilindan alferrik daraman besoaren historia, ez dugu inoiz gure enkontruetan sartu, gure artean gelditu da, hortxe, arrotz, eta aldiro saihestu beharra daukat beso hori, ukitzeko beldur bainaiz, eta hori ere natural bihurtu da, erreflexu bat, aldiro aldiro nire eskuak beso hori ez bestea laztantzen du tematsu mugimendu bertikal eta hozbera bat eginez, inoiz ez naiz gorputzaren beste aldera barrentzen, beso txikiaren aldera, ez dut inoiz ukitzen besterik pentsatzen ez baldin badut ere, eta zer ehundura ote du, hotz ote dago, gogo onez galdetuko nioke guztiarekin ere zergatik kontserbatzen duen, ote luke bere burua beso horretaz gabetu, anputatu, nolanahi ere ez dio ezertarako balio, ez bada dilindan egoteko eta jendea aztoratzeko, leku esajeratu bat hartzeko, gustura esango nioke gloria handiagokoa dela beso anputatu bat izatea beso atrofiatu bat baino, muturrean dilindan esku hila duena gainera, eta atrofiaturik eduki ordez anputatua baleuka bidaiarazi egin ziezaiokeen, historia bat eman ziezaiokeen, ospea, gerlan galdu nuen, beso hori gihartsu bezain abil zen, hainbat etsai kalitu zituen, buruz buruko borroka batean galdu nuen, ia ia hil nintzen odolusturik, baina altxatu eta ibili egin nintzen bi orduz herriraino, baina hara heldu nintzenerako medikuak ezin izan zuen ezer egin, beranduegi zen, zainak kalteturik zeuden, bai, dilindaneko besoaren epopeia kontatu ezinik ez zukeen izango, baina ez, berak literaturaz hitz egiten dit, ez du sinesten ikasle naizela, guztiz harritzen du gaurko egunean, herrialde honetan inor puta eta ikasle, biak batera, izan ahal izateak, eta beso hil onartezin hori gure artean ez balego ez nuke harri koskorra mendi egingo, baina besterik ere bada, Jeanek orbain gorritzar handi bat du gorputzean lepotik zilborreraino, eta beste bi orbain iztergainetatik orkatiletaraino, ildo kirurgiko zabalak ile beltzetik barrena garrasika, igela bezala ireki zutela esaten dit beti, goitik hasi eta beheraino ireki zutela, lanabes oinarrizko eta herdoilak jandakoekin xerratu zutela, klitoria erauzten den herrialde horietan egiten duten bezala, zauria lokatzez estalirik eta berunezko eguzki galgak euli erruleak kitzikatuta, eta zer aurkitu ote zuten bularralde horretan, hanka horietan, bihotza operatu ote zioten, zainik erauzi ote zioten, medula, ezer ez dakit zeren ez dugu horretaz inoiz hitz egin, nola da posible ordea horrela markaturik egotea eta ezer ez esatea, ezer gertatuko ez balitz bezala, halakorik inoiz ikusi ez duen puta batekin larrua jotzea, halako desitxurakeriarik, eta neure buruari galdetzen diot nola sortu litekeen buztanik gorputz adabatu horretatik, nola litekeen zakila gogortzea eta hazia isurtzea, korritzea, nola litekeen barre egitea, jatea, iritziak izatea, lan bat, nola litekeen bere burua ez ikustea bainugelan ispiluko bonbila biribilez koroatuan, horra zergatik dudarik gabe maitasuna baden, bai, zentzu honetantxe da maitasuna ezer baino indartsuagoa, ama batek bere haurrari dion maitasuna da, indartsua, transzendentea, odol berekoarekiko maitasuna duzu, haurra nolanahikoa dela ere, guztiz arrosa edo birikarik gabea, baina hori ez da egia, zeren amek ez dute maitasun horrekin maitatzen, baliteke amek beren ...o, baina hara heldu nintzenerako medikuak ezin izan zuen ezer egin, beranduegi zen, zainak kalteturik zeuden, bai, dilindaneko besoaren epopeia kontatu ezinik ez zukeen izango, baina ez, berak literaturaz hitz egiten dit, ez du sinesten ikasle naizela, guztiz harritzen du gaurko egunean, herrialde honetan inor puta eta ikasle, biak batera, izan ahal izateak, eta beso hil onartezin hori gure artean ez balego ez nuke harri koskorra mendi egingo, baina besterik ere bada, Jeanek orbain gorritzar handi bat du gorputzean lepotik zilborreraino, eta beste bi orbain iztergainetatik orkatiletaraino, ildo kirurgiko zabalak ile beltzetik barrena garrasika, igela bezala ireki zutela esaten dit beti, goitik hasi eta beheraino ireki zutela, lanabes oinarrizko eta herdoilak jandakoekin xerratu zutela, klitor...
‎Aurpegian larritasuna eta pena agertu zitzaizkion, biak ere bere buruaren kontra, bere bihotzaren kontra. Noiz iritsiko zuen benetako Maitasunaren gailur hura, non kreaturengan ez baita ikusten Sortzailearen obra besterik; non jada ez baitago ez gorrotorik, ez tristurarik, ez etsipenik. Bere gizonik gehienak burgesiaren eta herri xehearen bitarteko klasekoak ziren; batzuk nahiko aberatsak, baina beren adimen kulturagabea mugatua zen, latza.
‎Eraikin guztietatik aparte gaude! Hemen ez dago ez lantegirik ez geltokirik. Itzultzean etxea osorik aurkituko ote dugu?
‎–Hemen herritik urruti zaude, eta beldur naiz daukagun gela ez dela oso egokia ofizial batentzat. Hau basetxe bat besterik ez da; hemen ez dago ez ur korronterik, ez argindarrik, ez zaldun batek behar lituzkeen beste hainbat gauza ere.
‎Soldadu bat jausi zen; gero beste bat; norbait iritsi zen korrika eta garrasika esanez obus printza batek buruan jo zuela gizon bat. Inork ezin zuen ezer egin, ez baitzegoen ez medikurik, ez erizainik, ez andazainik. Alde guztietatik iristen ziren hiru obuseko erauntsi bikoitzak.
‎Baina formulazioa motz geratzen zitzaidan: askatasunaren aipamenen baten falta ikusten nion, baina ez nuen asmatzen behar bezala laburbiltzen adierazi nahi nuena, ez nekien-eta nola formulatu laburki alde bakoitzaren askatasunik gabe ez dagoela ez maitasunik ez emankortasunik.
‎Gizataldea sustraitzen duen pasio behinena errukia da. Errukirik gabe ez dago ez familiarik, ez erkidegorik.
‎ez ote nukeen jakin nahi noiz izango den bukaera, gutxi gorabehera, joateko pixkanaka pertsona maiteei agur esaten, itxi beharreko gauzak ixten, bizitzari osotasun bat, zentzu bat, narrazio bat ematen. Absurdoa da, badakit, oker ez banago ez baitugu aukeratzeko (ia) modurik.
‎Merkatuan ez dagoena ez da neurtzen adierazle horretan. Galipotak baliabide naturalei eta ekosistemei egindako kaltea dirutan ere kontatu zitekeen (metodo ekonomiko inperfektu batzuen bidez), eta BPGari kendu.
2023
‎Oraindik gogoan dut nola esan zidan mugaldeko erregistro bateko bulegari batek: hemen denok dakigu makina bat migrante portugesek galdu dutela bizia Bidasoa zeharkatu nahian, baina haien izenak ez dira inon agertzen, eta paperetan ez dagoena ez da existitzen.
‎Hiri aldirietako puta saldoaren gorputz aluetako izerdiaz atera genuen aurrera Valença aldeko ekonomia, baina guretzat ez zegoen ez langabezia saririk, ez gaixotzeko eskubiderik, gehienez ere klinex eta durex pakete bana, bezeroei txirula jotzea besterik ez zitzaigun falta, baina gure lan eta osasun baldintzak hobetzeko eskatuz gero, ai ene, berehala hasten zitzaidan putazaina kolpeka eta mehatxuka, erraustu egingo ninduela, giza hezur eta hondakin bihurtuko ninduela, lanari heltzen ez banion....
‎Han oro urregorrizkoa balitz bezala. Eta nik hire hitzak sinetsi nahi nitian, nola sinetsi nahi dituen hil hurren denak hil ondoren berpizteko promesak, baina Endarlatsako paraje beltz hartan ez zegoan ez Parisko argien distirarik, ez pasatzailearen linterna zaharren argi margulik esperantza printzaren baten arrastoan jarriko gintuenik.
‎errua eta lotsa ematen ziela sentitzen zutena adierazteak. Ez direla salbagarriak, ulergarriak, eta, beraz, ez dagoela ez laguntzarik ez konponbiderik.186 Beraz, ezinbestekoa da entzutea edo isiltasun aktiboa egitea, eta horixe da, gogoratu, kontsultatutako gazteek liburu hau idaztean adierazi digutena: entzutea.
‎Azkenik, azken estadiora iristen gara, eta honakoa gertatuko zaigu: " Erabili behar ditut, nahiz eta ona ez izan niretzat, izan ere, ez banago ez naiz existitzen. Nire identitatearen zati handi bat hor dago".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia