2008
|
|
Oso dife rentea da, alde horretatik, talde rekin gertatzen dena. Han
|
ez
dago duda handirik, zenbait lexikologia saiok besterik badio ere: lexema autonomoa da talde, ez autonomia lexikalik gabeko atzizkia.
|
|
hemengo eguzkitza> bezala, solana? > adieraz hartu beharrekoa dirudiena17 Ez, aldiz, euskal letretan berrikitanago zabaldu diren puntu kardinalen izenik18 Horrek berak ere zer pentsatua ematen du: aspaldiko hitza eta aspaldiko atziz kia da alde, horretan
|
ez
dago dudarik. Bere, adiera nagusi?
|
|
Horrelakoetan
|
ez
dago dudarik, A di> eratorpen lexemak. A multzoa?,. A asko, esan nahi duela.
|
|
97 Horretan
|
ez
dago dudarik: di2> ere multzo adierakoa dela ohartzeko, aski da gogoan izatea pago bakarra dagoen lekuari ez zaiola pagadia esaten inoiz (ez pago bakarra eta ez, seguruenik, bizpahiru pago).
|
|
Aranaren isilpean egin nahi dutela Broussainek eta Azkuek corpusplangintrarako formulazio alternatiba hori. Horretaz
|
ez
dago duda zipitzik»115 Eta froga gisa aipatzen du Broussainek zeukan asmoa Arana Goiri baztertuz «notre petit conciliabule» antolatzeko, eta hartan proposatzeko Akademiarako izenak116 Eta bai, Broussainen asmoa 1901eko azaroan Azkue eta beste batzuekin talde txikian biltzea zen, Arana Goiriri ezer esan gabe, akademiko posibleez mintzatzeko. Baina Zalbidek aipatu arren aski azpimarratzen ez duena da akademiko posibleen artean Broussainek Arana Goiri ere sartu nahi zuela.
|
|
Horretarako, ostera ere, 1918ko hitzaldia da gakoa. Batetik,
|
ez
dago dudarik, Azkuek bere burua ez independentista gisa agertzen zuela («no soy nacionalista en el sentido[...] de separatismo»). Independetziaren ordez nolako erregimena gura zuen ere, itxuraz, ez zuen definitzen:
|
2009
|
|
Malgua. Urte luzetan Azkuek asko markatu duela
|
ez
dago dudarik. Badira Azkueren pare bat esaldi, haren eta harekin batera Euskaltzaindiaren jarrera oinarrizkoa markatzen dutenak.
|
2010
|
|
|
Ez
dago dudarik aktore eragile asko badela sermoien eta sermoigintzaren inguruan. Eta ez ditugu guk korapilo guztiak agertuko, hain gutxi askatuko, baina kontsiderazio batzuk egin beharrekoak dira.
|
|
Askotan ahaztu egiten bada ere hori, malguagoa da berez norbanako irizpidea. Arrisku handiak ditu berekin,
|
ez
dago dudarik: legezko segurtasun bermerik ez du eskaintzen,, hemen euskaraz bizi (ko) gara?
|
|
132
|
Ez
dago dudarik igoera ohargarria dela hori: ohargarria kopuruz eta ohargarria, batez ere, ikasle jendearen hizkuntza input eta output horren dagokionez.
|
|
gero eta irakasle gehiago elebiduna da eta ikastetxeek beraiek, motibo bategatik edo bestegatik, merkatuaren eskabide nagusira egokitu ahal izan dute beren eskola eskaintza.
|
Ez
dago dudarik, alde horretatik, neurri zabalean segurtatzen dela gaur egun, derrigorrezko ikasmailetan bereziki, euskaraz ikasteko eskubidea.
|
|
|
Ez
dago dudarik eredu aukeraren printzipio handi horrek, gizarteko printzipiohandi gehienek bezala, beren eragozpenak eta muga arazoak dituela paperetik praktikara pasatzean. Euskaraz ikasteko aukera murriztapenei dagokienez, goi mailetaneta arauz kanpoko ikasbideetan daude gaur egun arazo nagusiak.
|
|
Eskola izan da aurrerapen horren lehen eragilea: horretan
|
ez
dago duda handirik212 EEN legeak ezer lortu ez dueneko balioespen muturrekoa baliogabetzera dator emaitza hori.
|
|
Faktore garrantzitsua da hori. Autonomia Estatutuak eta EEN legeak euskarazko gaitasun kontuaz diotena betetzeko orduan,
|
ez
dago dudarik eredua dela eragingarriena. Gaztelania mailan ere badu eragina ereduak:
|
|
a) Euskara batuaren zabalkunde lan ohargarria egin du eskolak, urteotan.
|
Ez
dago dudarik, hasteko, euskara batua eta eskola mundua oso elkarren eskutik ibili izan direla hasieratik beretik: ikus, urrutirago gabe, K. Mitxelenaren Arantzazuko txostenaren sarrerako esaldi ezaguna:
|
|
Aparteko lekua izan du hezkuntzak, ikuspegi hori dela-eta, euskara batuaren sorreran eta zabalkundean. Orain ere
|
ez
dago dudarik: euskara batuaz idazten dakiten profesional gehienak, askogatik, irakasleak dira.
|
|
Kode idatzi horren zabalkunde lana izan da, oro har, ordutik honako eginkizun nagusia.
|
Ez
dago dudarik asko egin dela euskara batua (eta, bere neurrian, bizkaiera bateratua) eskola bidez ezagutarazteko, hedatzeko eta indartzeko. Asko da ordea, oraindik, soziolinguistikaren hasi masietatik bertatik ikasi beharra daukaguna, eskuartean dugun saioak (kasu honetan, geure erruz) porrot egingo ez badu.
|
|
|
Ez
dago dudarik administrazioan oro har, eta hezkuntza sisteman bereziki, irabazpide dela gaur euskara. Batez ere hezkuntza munduan antzematen da hori nabarmen:
|
|
Ele biko hiztun elkartea osatzen dugu gaurko euskaldunok eta, euskara zeharo ahultzen eta galtzen ez bada bidean, ele biko hiztun elkartea osatzen jarraituko dugu gure (eta gure seme alaben) bizi denbora guztian. Horretan
|
ez
dago dudarik: hasi berria dugun XXI. mende honetan, euskara hutsezko hiztun herriaren (nolabait esatearren, XIX. mendeko Zazpi Probintzien) behinolako konfigurazio etnoterritorial osabetezko hura ez da, arrazoibidez eta gizarte moldaera berrien jakinaren gainean ari bagara, begien bistako etorkizunean egingarri.
|
2012
|
|
6.2 Oinarrizko enuntziatua maila bereko perpausek osatzen dutela diogunean, koordinazio hori juntaduraz nahiz alborakuntzaz gerta daitekeela
|
ez
dago dudarik. Corpuseko adibideek erakusten digute, ordea, juntaduraz baliatzen dela; koordinazio kopulatiboaz nahiz aurkaritzakoaz.
|
|
Oinarrizko enuntziatua maila bereko perpausek osatzen dutela diogunean, koordinazio hori juntaduraz nahiz alborakuntzaz gerta litekeela
|
ez
dago dudarik. Corpuseko adibideek erakusten digute, ordea, juntaduraz baliatzen dela; koordinazio kopulatiboaz nahiz aurkaritzakoaz.
|