2017
|
|
Ongizatea analizatzean, jatorri kulturalaren efektua (F (2, 701= 58,74; p p<, 001;? 2=, 014) eta interakzio efektua esanguratsuak izan ziren (F (2, 701)= 3,15; p=, 043;? 2=, 009). Alde batetik, Latinoamerikako (t=, 749; p=, 455) eta Euskal Herriko populazioan (t=, 297; pt=, 767)
|
ez
dago desberdintasun esanguratsurik gizonen eta emakumeen artean ongizate mailan. Magrebeko taldean, berriz, emakumeek gizonek baino ongizate gehiago adierazten dute(= 2,37; p=, 018).
|
|
Emaitza hauek planteatutako lehenengo hipotesia partzialki baieztatzen dute: a) kulturaren arabera ikusi da Magrebeko populazioak Latinoamerikako populazioak baino zaitasun gehigo dituela; b) baina ezin da baieztatu emakumeek zailtasun gehigo dituztenik, ikusi delako Magrebeko gizonek emakumeek baino zailtasun gehiago dituztela eta Latinoamerikako taldean
|
ez
dagoelako desberdintasunik gizonen eta emakumeen artean. Horrela, lan honek bat egiten du zenbait ikerketarekin, non egiaztatzen duten zenbat eta distantzia handiagoa, orduan eta zailtasun gehiago egongon direla akulturazio prozesuan (Smith eta Bond, 1993; Ward eta Kennedy, 1999; Ward et al., 2001) eta distantzia kultural handiagoa duten pertsonek pairatzen dituzten bazterketak eta diskriminazioak zailtzen dutela egokitzapen prozesua (Nesdale eta Mak, 2003; Prilleltensky, 2008).
|
|
Langabezia tasak handiagoak dira Magrebeko populazioan eta etxeko lanak egitea esklusiboki bakarrik emakumeen artean ikusten da. Emigratzeko egitasmoari dagokionez, lau taldeen artean
|
ez
dago desberdintasunik formakuntza edo babes politikoaren arrazoiak aztertzean. Hala ere, Magrebeko emakumeek beste taldeekin konparatuta gutxiagotan emigratzen dute arrazoi ekonomikoengatik eta kasu gehiagotan beren herritik ateratzen dira familiarekin biltzeko edo beste arrazoi batzuengatik.
|
2022
|
|
Naziotasunaren teoria abiapuntutzat hartuta, ondorio nagusi modura esan daiteke hiru herrialdeetako prentsaren artean, naziotasunaren diskurtso edo marko orokorrari dagokionez,
|
ez
dagoela desberdintasun adierazgarririk. Hala ere, hiru identitate nagusien inguruan jartzen bada fokua, orduan bi eredu franko desberdin azaleratzen dira:
|
|
Sinatzekotan, urtealdian sinatzen du emakumeak, Euskal Herriko egunkarien eta besteen arteko aldea esanguratsua izanik. Protagonista motari begira
|
ez
dagoela desberdintasun esanguratsurik onetsi da. Txirrindularia da protagonista nagusia.
|
|
Bigarrenik, migrante baldintzak ondorio esanguratsuak ditu hautemandako estresean (F (1, 141)= 4.92; p=. 028; n2=. 035) eta disfuntzio sozialean (F (1, 149)= 6.07; p=. 015; n2=. 040): euskal migranteek estres gutxiago hautematen dute (M= 1 59) Euskal Herrian dauden euskaldunek baino (M= 1.84) (t= 2.37; p=. 019) eta, gainera, etorkinek (M= 1.79) emigratu ez zuten pertsonek baino disfuntzio sozial gutxiago azaltzen dute (M= 1.97) (t= 2.43; p=. 016). Azkenik, somatizazioan eta antsietatean
|
ez
dago desberdintasun estatistiko esanguratsurik etorkin edo gizon/ emakume izaeraren arabera.
|
|
Lagina euskal migranteen talde batek (n= 86) eta euskal ez migranteen kontroltalde baliokide batek (n= 63) osatzen dute. Emaitzek erakusten dute zailtasun handirik gabeko migrazio prozesua gertatzen dela, eta
|
ez
dagoela desberdintasun nabarmenik gizon eta emakumeen artean. Euskal migranteen egoera psikologikoa, ez migranteekin konparatuta, antzekoa edo hobea da.
|