Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2002
‎zalantzan jar dezakeena (5 ataleko pasarterako ere arras artikulu baliagarria izan litekeenez, kopiatu egingo da, eta kontutan har bedi): ? Ez dago demokraziarik aldez aurretik demos edo herri bat mugatzen ez bada[...] Ez dut uste euskal gizartea erreibindikatzen ari direnak, euskal gizarte politikoaz mintzo direnik, alegia, euskal herritar gisa egikaritu behar ditugun eskubide politikoen esparruaz[...] Eskubide politikoen iturri diren bakarrak, frantsesa eta espainola baitira: Besteak, euskal gizartea esaterako,, gizarte zibil?
2003
‎Demokrazia Partehartzaileari buruzko Jardunaldietan hizlari bati entzun nion ea zergatik jarri behar diogun «partehartzaile» adjektiboa demokrazia hitzari, parte hartzerik gabe ez baitago demokraziarik. Eta nik galdetzen nion nire buruari:
2004
‎Bikain. Tuterako apezpiku eta Iruñeko artzapezpiku Fernando Sebastianek berriki" Jaungoikoaren argian oinarriturik ez dagoen demokraziak" ezin duela zutik iraun adierazi du. Gauzak horrela, integrista deitu dugu.
2005
‎Espainiako Alderdi Sozialistak Diputatuen Kongresuan murrizketa zorrotza iragarri du. Alderdi konstituzionalistentzat Espainiako nazioaren borondatetik kanpo ez dago demokraziarik. Mendeetako errealitatea behin eta berriro baieztatzen da.
‎Europa ren ideia bezalakoa, abegi kosmopolita bezalakoa. Ez dago demokrazia hutsik, ez dago abegi hutsik: etortzekoak direlako, etorkizuna direlako. °
2008
‎Alta, Euskal Herriko udalerrietako proiektu nagusiak UDF MoDem, PS edo UMPeko kideek kudeatzen dituzte, hautetsien gehienak eskuin, zentro edo sozialistak dira. Euskal Herriko hainbat auzapezek agintaldia ez politizatua agertu nahi dute, baina alderdiak dira demokraziaren berme, ez dago demokraziarik alderdi politikorik gabe. Alderdiak etengabe kritikatzea populismoa eta demagogia egitea da, diskurtso hori biziki arriskutsua da.
2009
‎Hala ere, mundu osorako mugimendu sozialak sor daitezkeen zalantza daukat, herrialde guztietan ez baitago konektatzeko aukerarik. Edonola, gaur egun ez dago demokrazia liberalak ordezkatzeko zilegitasuna duen mugimendurik, ez behintzat Islamaren mundutik at.
‎Guk libreki hauta dezakegu aukera ideologiko askoren artean. Herrialde islamdarretan, berriz, ez dago demokraziarik.
‎Baina hori bideratu ahal izango da bakarrik, egiazko eskubide sozialak, benetako konkista demokratikoak eta burujabetza nazionala baldin badaude. Euskal Herrian, autodeterminazio prozesurik gabe ez dago demokraziarik, ez hizkuntz normalizaziorik. Kontua da nahitaezko batasun akordioa egitea eta jauzi kualitatiboa antolatzea, epe ertainean eraso politikora jotzeko, eta prozesua gidatzeko euskaldun eleaniztunezko Euskal Herri euskalduna eraikitzeko.
‎Berretsi du ez dagoela demokraziarik ez Espainiako Estatuan ez Euskal Herrian. Inpugnazioa bera da horren froga, askatasun demokratikoen aurkako erasoa?
‎egiten. . Ni ez nago demokrazia berriz asmatzearen alde, demokrazia garatu behar dela uste dut?. Horren haritik, Buronek uste du teknologia berriek, gizarte borrokarako?
2010
‎Bien bitartean, hiri honek noizbait ikasi du gainditu gabe duen ikasgaia; ez dagoela parte hartzerik herritarrik gabe, ez dagoela demokraziarik erabakien ahalmena gizartearekin konpartitu gabe. Lau urtetik behin izendatzen ditugun hogeita zazpi zinegotzi herri ordezkari horiek ez direla jainkoak, beraien jakintza maila mugatua dela eta herritarren zerbitzurako badaude herritarron iritzia entzun behar dutela, tramite formaletatik kanpo eta legezko epeetatik at ere.
2011
‎Nazio independentziak demokraziaren a priori moduan zera esan nahi du: Estaturik gabeko nazioa dagoen lekuan ez dagoela demokraziarik. Nazio estatuaren ideia jakobinoak prozedura demokratikoaren oinarriak sortu ditu historikoki, baina herri kontzeptu neofaxista garbi baten arabera funtsatuta.
‎Beraz, esan behar dugu testuinguru berezi batean heltzen dela M deituriko mugimendua Euskal Herrira. Demokrazia boterea herritarren esku izatea bada, argi dugu hemen ez dagoela demokrazia errealik. Alde batetik, herritarrok geroz eta eskubide gutxiago dugu erabaki guneetan parte hatzeko eta badirudi gure iritzia soilik hauteskundeetan izaten dela kontuan.
2013
‎Ez dira bi fase, lehenbizi «demokrazia» eta gero «independente izan nahi duzun» bozkatu. Ez dago demokraziarik autodeterminazioa gauzatzen ez bada. Eta autodeterminazioaren bidea ez da igarotzen, hasteko, inperio menperatzaileen bozketa sistemetatik.
2014
‎Ez da logikoa, ordea, XX. mendean, demokraziaren balioak onartuta zeudenean, balio horien kontra altxatu, hiru urteko gerra eragin, eta 40 urteko diktadura ezarri zuena omentzea. Isabel Katolikoaren garaian ez zegoen demokraziarik. Francorenean, bai.
‎Denek jarrera hori balute, ez legoke demokraziarik.
2015
‎Prozeduraren aldetik, alderdi politikoak sindikatuei zegozkien gaietan sartuak ziren eta, Francoren garaian bezala, erabaki politikoz, langileekin negoziatu gabe, ezarri nahi izan zituzten langileen lan baldintzak; ELAren aburuz, Espainian benetako demokraziarik ez zegoela erakusten zuen jokabide hark, gobernuak nahiz oposizioko alderdiek gutxietsi egiten baitzituzten sindikatuak, bere eginkizunik behinena —negoziazio kolektiboa— usurpatu eta alderdien interesen menpe jarrita. Sindikatuen gutxiespen hura oso aurrekari gaiztoa zen, ELAren iritzian, hastapenetan baino ez zegoen demokraziarentzat; Alfontso Etxeberriak esan zuen bezala, Moncloa-ko Itunak" UCDren gobernuarentzat ezin probetxugarriagoak izan dira; sindikatuen duintasunerako, ezin okerragoak". 90
‎Dena ondo pentsatuta dago, jokoaren erregelak ondo definiturik daude eta, horrezkero, ez dago demokraziaren barnetik, aurretik definitutako erregelekin, benetako apurketa gauzatzerik. Erregelak onartu dituenak onartu du, zentzuzkoa denez, herritarrek erabakitakoa; kontrara, erregelak onartzen ez dituen antidemokratak kexatzeko eskubiderik ez du.
2016
‎jartzen duela esaten dutenean, gezurra diote. Euskal Herriak ez du inoiz autodeterminazio referendumik galdu; eta horregatik diogu, berriro ere, hemen ez dagoela demokraziarik(...)
‎Eta esan behar da, esateak gogorra izan behar du: Euskaldunoi gure lurrean euskaraz eroso bizi ahal izateko eskubidea ziurtatzen ez zaigun bitartean, Euskal Herrian ez dago demokraziarik euskaldunon komunitatearentzat. Euskal Herrian ez dago demokrazia linguistikorik guretzat eta ez dago demokraziarik.
‎Euskaldunoi gure lurrean euskaraz eroso bizi ahal izateko eskubidea ziurtatzen ez zaigun bitartean, Euskal Herrian ez dago demokraziarik euskaldunon komunitatearentzat. Euskal Herrian ez dago demokrazia linguistikorik guretzat eta ez dago demokraziarik. Eta horrek gabezia larria behar luke bere burua demokratikotzat eduki uste duen gizarte batean.
‎Euskaldunoi gure lurrean euskaraz eroso bizi ahal izateko eskubidea ziurtatzen ez zaigun bitartean, Euskal Herrian ez dago demokraziarik euskaldunon komunitatearentzat. Euskal Herrian ez dago demokrazia linguistikorik guretzat eta ez dago demokraziarik. Eta horrek gabezia larria behar luke bere burua demokratikotzat eduki uste duen gizarte batean.
‎Legeak lege, hori da demokrazia linguistikoaren aukera bakarra. Eta hori ez dugun bitartean, Euskal Herrian ez dago demokrazia linguistikorik guretzako. Ez dago demokraziarik guretzako.
‎Eta hori ez dugun bitartean, Euskal Herrian ez dago demokrazia linguistikorik guretzako. Ez dago demokraziarik guretzako. Hori salatu behar dugu.
‎Guztiak. Baina guztiengainetik eduki behar du garbi erdal komunitateak Euskal Herrian bere eginbehar demokratikoa dela euskara ikastea/ jakitea, bestela ez dagoela demokrazia linguistiko posiblerik hemen euskaldunon komunitatearentzat. Eufemismorik gabe.
‎Jakina denez, industrializazioaren legeetan oinarrituta sortu eta garatu ziren hiriek ekoizle ziren kolektiboak hartu zituzten bakarrik aintzat, beste hainbat bizilagun eta kolektibo hiriaren plangintzaren oinarritik kanpo utziz, eta horien artean, alboratutako kolektibo bat haur eta gazteena da. Jendarte neoliberal honek, umeak, etorkizuneko heldutzat hartzen ditu, ume diren bitartean oraindik pertsona oso ez balira bezala (18 urte bete arte adibidez, ez dago demokrazian parte hartzeko eskubiderik). Sistema politikoak ez ditu haurrak eta gazteak hiritartzat hartzen, eta, beraz, bizilagun bezala dagozkien eskubide eta esparruak ukatzen zaizkie.
‎Emakumerik gabe ez dagoela demokraziarik gogorarazi du Udalak M8an
2017
‎Urriaren 19tik aurrera jasoko duzu etxean. Informaziorik gabe ez dagoelako demokraziarik, kazetaritzan ere sustatu independentzia!
‎Bigarren ideia edo tesi nagusiak dio etenik gabeko gatazka premiazko baldintza dela demokratizazioa mamitzeko. Hasteko, ikusiko dugunez, ez dago demokraziarik non eta ez dagoen etengabeko politizaziorik eta konfrontaziorik. Bigarrenik, ongizatea lortu nahi bada, ezinbestekoak dira boteretze indibiduala eta kolektiboa, eta, horretarako, berriz, ezinbestekoak dira zenbait gaitze eta menderatze, zeintzuei esker sortuko baitira subjektu eta objektu sozial eta politiko berriak.
‎Lehen ideia edo argudio hori lotua dago lehen kapituluan aipatu dugun bigarren ideia nagusiarekin: etenik gabeko gatazka edo konfrontazio politikoa premiazko baldintza da demokratizazioa mamitzeko, ez baitago demokraziarik, etengabeko politizaziorik gabe.
‎Horregatik da hain garrantzitsua hauxe esatea: ez dagoela demokraziarik, ez baldin badago ongizatea sortzeko eta (ber) banatzeko gaitasun kolektibo instituzionalik, tokian lurraldeturik.
‎Hori dela-eta, erregimen schumpeteriar post nazionalek eta maila anitzeko gobernantza sistema post subiranoek ez dute demokratizazioa lortu nahi, baizik eta demokrazia pribatizatu; izan ere, inork hautatu ez dituen esku pribatuei ematen baitiete estatu eta herri soberania, bai eta erabakitzeko ahalmen publikoa ere, hau da, tokiko demokraziaren ezaugarri nagusi bat. Eta tokiko demokraziarik gabe ez dago demokrazia globalik.
‎Gaitasun politikoa burujabe izateko herritarren gaitasun sozio-ekonomiko erakundetua eta lurraldetua da. Herri burujaberik gabe ez dago demokraziarik eta soberaniak emantzipazioarako gaitasuna galtzen du. Are gehiago, burujabetza hori erdiesteko, ezinbestekoa da instituzio politikoen egitura bakar bati hertsapen autoritatearen monopolioa ematea, eta horrek ez dauka zerikusirik autoritate legegileko hainbat zentro egotearekin (udal batzarrak, lurralde legebiltzarrak edo eskualdekoak, etab.). Funtsezko ideia da autoritate egitura bakar hori izango dela erantzulea, azken buruan, egitura hori ezarri duen eta era berean egitura hori osagabetzeko eskubidea daukan herriaren aurrean (Yack, 2012).
2018
‎Erakundeekin zubi gehiago eraiki nahi dituzte, herritarren parte hartzea berma dadin. " Benetako parte hartzerik gabe ez dago demokraziarik".
‎Erasoen ostean normaltasunez bizitzeko deia egin zien Bushek herritarrei, beldurrik ez izateko, kalera irten eta kontsumitzeko, kontsumorik gabe ez baitago demokrazia kapitalistarik. Beldurrik ez izateko segurtasun sentsazioa hedatu behar zen eta horretan jardun dute gure agintariek azken hamarkadan kontrol handiagoak, lege zorrotzagoak... baina ez dute helburua lortu.
2019
‎" Afrikan politika eta ekonomia arazo ugari daude, eta hori nabarmena da egunerokoan. Ez dago demokraziarik. Agintean daudenek demokraziaren alde borrokatzen dutenen kontra egiten dute, eta ni horren biktima izan naiz.
2021
‎* Behin baino gehiagotan esan dugun bezala, ETAk uste du bere ekintzak ezin duela demokrazia ezegonkortu. „ Estatu espainiarrean ez dagoelako demokraziarik. Beti bezalako diktadura militarra dugu, baina irribarretsua orain.
‎* Euskal Herrian ez dago demokraziarik, Espainian ez naiz sartzen; Euskal Herrian hilak, espetxeratuak eta atzerriratuak izanen ditugu Euskadiren burujabetasuna lortu arte. Euskadi ezin daiteke eraiki ezker abertzaleak gabe eta borroka harmatua gabe+.
‎Estatu espainiarrean eta frantsesean ez dago demokraziarik Euskal Herrirako, bere hitza modu demokratikoan adierazteko aukerarik ez duelako. Bidegabekeria eta zapalkuntza egoera hori gainditzeko, euskal herritar guztiei galdetu behar zaie beren etorkizunari buruz, askatasunean, berdintasunean eta baldintzarik gabe.
‎Nola uztartu daiteke heriotza elkarrizketarekin?"" ETAren logika eta ekinbidea ez dira bere historian gehiegi aldatu. ETAren ustez, ez orduan, ez orain, ez dago demokraziarik euskaldunontzat eta beraz zilegi da borroka bide guztiak erabiltzea. Hori da ETAren logika.
2023
‎Hala, epaileak bi talde bereizitan kokatzeak horien «tribalizazioa» dakarrela uste du, eta horrek «justiziaren amaiera» eragin dezakeela: «Justiziarik gabe ez dago demokraziarik, eta sistemaren gaineko konfiantzak behea jotzen du».
‎%17, 9koa da gaur egun. «Arrakala hori sei puntu murriztu da azken lau urteetan [Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan], eta, horretan, funtsezko faktore izan dira lanbide arteko gutxieneko soldataren% 46ko igoera azken bost urteetan eta berdintasun planen hedapena, auditoretzak eta soldata erregistroak». Hala ere, gogorarazi du ez dagoela demokraziarik «erabateko berdintasunik gabe», eta Laneko Ikuskaritza zerbitzuak eskaini ditu, legea betetzen dela ziurtatzeko: «Emakumeek, baita gizonek, enpresek eta konprometitutako sindikatuek ere, jakin dezatela Laneko Ikuskaritza aliatua dela berdintasunaren kausa horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia