Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Ez da, edonola ere, kultur nazionalismo gisa uler zitekeen zerbait, honek lotura estua baitu nazionalismo politikoarekin, azken honi, nahiz hainbatetan oso nabarmena ez izan, nolabaiteko kamuflajea edota jantzia eskaintzen diolarik. Beraz, ezin da bereizketa faltsua sortu (are gutxiago neutraltasunaren diskurtsoan erori), ikusi besterik ez baitago boterearen eta kulturaren artean dagoen harreman estua:
2003
‎iraultzaileentzat gizabanakoen eskubide horietan oinarritutako gizartea –hiritarren gizartea– berma  tzen du; tradiziozaleentzat antzina antzinako legedia baino ezin izan daiteke, hau da, zuzenean Jainkoak ezarritako hierarkia tradizionalaren eta komunitate kristauren berme aldae  zina. Agustinismo politikoaren arabera, ez dago botererik Jainkoarengandik ez datorrenik; ondorioz, Tronua eta Aldarearen arteko aliantza behin betiko gorde behar da. Horrela, Erregearen kontra altxatzea Jainkoaren beraren kontra altxatzea dela esango da, Bossuet eta Filmer en ildotik.
‎Eta gai berari helduz boterearen gailurretik ikusita, begi bistakoa ere bada boterea zenbat eta gehiago egon pertsona bakar baten borondatea ren mendean, gizatasuna gero eta txikiagoa dela. Behin gizabanakoak gizartean eta naturan autodefentsarako boterea edukirik (naturan badirudi gaur egun ziurtatuta dagoela, egia ez bada ere), besteezap robetxatzeko metatuko duen boterea, teorian argudiatu egiten dena guztientzako ona lortzeko bide gisa, gizatasunaren neurrira egina ez dagoen boterea da, antropologi aren ikuspegitik behintzat, eta, hobe esan, apuntatu litzateke pertsona ren" zorrean"," hartzekoan" bain o.
2004
‎bai orain arteko etnozidioaren arduradun nagusi gisa, bai orain bertan gertatzen ari den hizkuntza zapalkuntzaren eragile moduan. Hizkuntzen arteko harremanetan, egon, ez baitago botere harremanik gabeko oreka zerutiarrik, horiek gizarte antolamenduaren oinarrizko zutarri bihurtzen diren unetik. Eta, bistan denez, antolamendu horretan alde batera lerratuaz ageri zaizkigu Estatuak, nork bere hizkuntza interesak babestuz eta nork bere etnia eta kulturakoak ez direnak jazarriz.
2005
‎Jaurlaritzarekin zenbait hitzarmen izan arren, koordinakundea ez dagoela botere publikoekin lotua eta ideologikoki independentea dela dio lehendakariak. «Oso entitate anitza da eta mota guztietako erakundeak biltzen ditugu:
2007
‎Nolabait pre politikoa zela esan dezakegu, ideologizaziorik apenas zuen. Instituzioetan parte hartzearen aldekoa baina justiziarekin lotzen zuen; ez zegoen boterearen kontra baina bai boterearen abusuen aurka. (Askoren artean 2000, 94)
2008
‎Bai, badakit, boterearen kontzeptuak makurretik gehiago iradokitzen digu menderatuak garen neurrian, baina, jakina, ezer eraikiko eta sortuko badugu, haren ahalmena kudeatu beharrean izango gara geu ere. Zalantza nire ustez ez dago boterearen premian, hori gauza argia bezain garbia da; aitzitik, botere horren izaeran datza gakoa: zer nolako izaera etnonazionala izan behar duen herri euskaldunaren nazio proiektuak.
‎Salatu zuenez, «horrek frogatzen du aspaldi esaten ari garena: Estatu honetan ez dagoela botere banaketarik; gobernuak erabaki dituela ilegalizazioak, eta tribunalek lege kobertura ematen dietela».
2009
‎Kasu horretan, Manos Limpias' sindikatu' ultraeskuindarrak auziperatu nahi izan zuen Espainiako Gobernuko lehendakaria, azken negoziazio prozesuan ETArekin eta Batasunarekin bildu eta hitz egin zuelako. Auzitegi Gorenak atzera bota zuen eskaera, Zapaterok egindakoa exekutiboaren eskumenen artean zegoela ebatziz, ez zegokiola botere judizialari halako kontrolik egitea, hori Espainiako Legebiltzarraren zeregina zela, eta beraz, hor muturra sartzea zuzenbide estatuaren kontrakoa litzatekeela.
‎Baina mamirik ere badu auziak hori da larriena gainera eta Gorena argia izan zen Manos Limpiasek Jose Luis Rodriguez Zapateroren auziperatzearen azken negoziazio prozesuan ETA eta Batasunarekin hitz egiteagatik eskaera atzera botatzean. Funtsean, argudiatu zuen ez zegokiola botere judizialari botere exekutiboaren kontrol lana egitea, horrek zuzenbide estatua desitxuratuko lukeelako, botere banaketari zegokionez, kontrol lan hori Espainiako Legebiltzarrak egin behar zuela. Orain ikusi da orduko mami ebazpen horrek nola eragiten duen oraingo forma kontu hauetan, prozedura eta mamiaren arteko lerroa fina baita sarri eta hutsala gehienetan.
‎Elkarlanerako espazioak edo foroak zabaldu genituzke, adibidez, Leioako Soziologia eta Kazetaritza departamentuetako irakasleekin. Gure lanaren hartzailea ez dago boterean, boterean daudenek laguntzen baldin badigute egin nahi duguna egiten, ongietorria izango da, baina gure eragin eremua gizarte zibila da, ez botere gunea.
2010
‎Horrela, EK-k aldarrikatutako eta Botere banaketan oinarritutakolitz, Botereen banaketaren kontra egingo litzateke. Bestalde, organo jurisdikziona zuzenbidezko estatu demokratiko eta sozialaren eremuan, inoiz ez dagokio Botere Judizialari zuzenbidea sortzea, erregelamentazio gatazken azken xedea. Horrela balek gatazkak ebazten dituzte legea ez besterik aplikatuz, existitzen den zuzenbide positiboa ezarriz.
2011
‎Galiziak euskararen errekuperazio arloan egin den lanetik ikasi beharra daukala uste dut. Gertatzen dena da ez dagoela botere ekonomikorik, Xuntak ez daukalako borondate politikorik. Galiziak Euskal Herriari, aldiz, ekarpen garrantzitsua eman diezaioke haur eta gazte literaturaran.
‎«Auzitegiek atzo [herenegun] egin zuten gauza bakarra izan da estatu konstituzionala ez desegitea», gaineratu du. «Espainiako Estatuan hausnarketa sakon bat egin behar dute, ikus dezaten zuzenbide estatuak ezin duela egon politikaren gainetik».Pello Urizar EAko idazkari nagusi eta Bilduko kidearentzat ere ez dago botere banaketarik Espainiako Estatuan, auzi honetan eta beste askotan egiaztatu ahal izan duen moduan. Bai Bilduren zerrendak baliogabetu zituen Gorenaren erabakian bai konstituzionalaren erabakian «presio politikoak» egon direla adierazi du.
‎Beharrezkoa da, zertarako? Ez dago botere borrokarik, Espainiako legeen eta arauen barruan ari zara jokatzen. Hemen ematen dena da banaketaren borroka bat.
‎Salatzen dute era berean Estatuan ez dagoela botere banaketarik; baita Ezker Abertzaleari politika egiteko eskatu arren, gero ez diotela bere jarduera politikoa era normal batean egiten uzten. Hala, esan dute Sortu alderdiak bere estatutuetan Alderdien Legea bere osotasunean bete arren, Sorturen sinesgarritasuna ari direla epaitzen.
‎Erakunde asko dago. Partaide askok boterearen parte bat daukate baina ez dago botere kontzentraziorik. Federalismoaren bidea luzea izanen da.
2012
‎Foucault enean bertan jada ikusta daiteke ikasketa queer en kontraesanikhandienetako bat. Foucault-ek boterearen mekanismoak birdefinitu ahala, botereaedonon dagoela aldarrikatzen du, ez dagoela boteretik kanpoko lekune edotaposizio ez boterekorik, eta, beraz, proposatzen du botere efektuak eta formazioakbaino ez daudela. Hala, bere Sexualitatearen historiaren lehen liburukiaren amaian, Mendebaldeko sexuaren inguruko botere eraketak aztertzean, momentu ezfoucaultiar batean erortzen da autorea; izan ere, boteretik harantzago eta botereariihes egiten dioten espazio eta jardunak amesten baititu utopikoki:
‎Subjektu ahulen atzetik, beraz, gizartea gidatzen duen boterearen edo, hobeto esanda, horren jabe direnen arriskua atzematen du. Beretzat, ez dago botererik gabeko jakintzarik, eta alderantziz. Boterea jakintza ez bada ere, ezta jakintza boterea, horrek ez du esan nahi elkarreraginean aritzen ez direnik.
2013
‎Arestian esan bezala, gorputza fenomeno askotarikoa da, indar ezberdinen arteko guda zelaia, menderakuntzaunitatea; baina, indar guztiek ez dute izaera bera eta, ondorioz, ez dago botere nahi mota bakarraz hitz egiterik. Badira, asko sinplifikatuz, aktiboak eta erreaktiboak diren indarrak, eta botere nahiak?, bai batzuk eta bai besteak saiatzen diren arren modu berean beren boterea handitzen (Nietzsche, 2010c:
2014
‎– Ez zagok boterearen azal bikoitza baino arma zitalagorik.
2015
‎Donostiako alkateari hiru aldiz joan zaizkio. Ni ez nago botereari atxikita. Eta sarri esan dut:
Ez dago botere eta autoritaterik, gauza desberdinak dira, diseinu teknologikoa ez dagoen bitartean.163 Teknologiak jite politikoa baitu:
‎Bitasunaren alde material sozialak izango du, hemen ere, azken hitza, kulturaren berarizko eragin indarra ukatzeko xederik gabe.? Kritikok badute funtsik, ez baitago botere sozio-politikoen eragin handia (ia ia erabatekoa, kasu askotan) ukatzerik. Haatik, esparru sinboliko sendorik trinkotu gabe, ahalegin guztiak beste barik alde material sozial hori (agintea) harrapatzen zentratzeak, morrontza ideologiko kultural itzelak ekar ditzake, Afrikan deskolonizazio garaian nabarmen geratu zen moduan (ikus, horri buruz, bibliografian ageri diren Frantz Fanon eta Louis Jean Calveten obrak) eta hur antzean daukagun Irlandan bertan ere argi eta garbi egiazta daitekeen bezala.
‎Bertsolaritzaren eta zinemaren arteko konparazioa egiteko, diferentzia batzuk etortzen zaizkit burura, eta eztabaidatzeko proposatu nahi nizkizueke: bertsolaritza hizkuntza bakarrekoa da, komunitate kultural nahiko homogeneo baten sorkaria da, merkea da produzitzen, ez dago botereen eskuan. Zinea asmo unibertsalekin egin behar da, ez da komunitate berezi batentzat, oso garestia izaten da produzitzen, eta, beraz, botereen babesa behar izaten du.6, 78
‎Bidea libre izan du alde horretan bertsolaritzak, ez du ezerekinparez pare lehiatu esparru komun bat harrapatu guran; ez du beharrizan hori eduki. Beste alde batetik, boterearen eskuari ihes egitea aipatzen da arrazoitzat(" ez dago boterearen eskuetan"). Eta egia da, botereak ez du beregandu bertsolaritza edo ez du hainbesteko interesik agertu orain artean, bere txikian saiotxoak egin dituen arren.
2016
‎Hori baita ultraeskuinaren eta populisten indarra. Gehienak ez daude boterean, Orban salbu, baina besteen politika eta agendak baldintzatzen dituzte. Eta botoak jokoan daudenean, alderdi askok beren egiten dituzte mezu eta programa xenofoboak.
2018
‎Hori ez da, ordea, identitatea ez erabiltzeko arrazoi bat, ezta identitateak gu ez erabiltzeko arrazoia ere. Ez dago boteretik aratza den jarrera politikorik, eta, agian, ezpurutasun horrek berak sortzen du agentzia, erregimen erregulatzaileak eteteko eta aldrebesteko ahalmen gisa. –Irrealtzat?
2019
‎Egitura feudala du; hau da, ez da sortu tribuak batu eta menderatzeko bezain indartsua den Estaturik: ez dago botererik buruzagi patriarkalari kontra egingo dionik. Arabiar herria gerraria eta konkistatzailea zeneko garaian sorturiko erlijioak mespretxurik gorriena erakutsi dio emakumeari.
2020
‎Botere hutsunerik ez dagoela argi eta garbi esan dugu aurretik, baina egongo balitz ere (2018ko hauteskundeak baliozkoak izan ez zirelako), Konstituzioaren arabera Nicolás Madurok jarraitu luke bere karguan, deialdi berria egin arte. Venezuelako Konstituzioan ez dago boterearen hutsunerako tarterik, hori ekiditeko irtenbide konstituzional garbiak daude eta.
‎Barandiaran, Alberto (2008): ‘Menpekorik gabe ez dago botererik, hori da botere ororen problema [Joxe Azurmendiri elkarrizketa] ’, Berria,.
‎Barandiaran, Alberto (2008): ‘Menpekorik gabe ez dago botererik, hori da botere ororen problema [Joxe Azurmendiri elkarrizketa] ’, Berria,.
‎UZTARO 112, 87 102 Bilbo, 2020ko urtarrila martxoa arabera Nicolas Madurok jarraitu luke bere karguan, deialdi berria egin arte. Venezuelako Konstituzioan ez dago boterearen hutsunerako tarterik, hori ekiditeko irtenbide konstituzional garbiak daude eta.
2021
‎boterea ez dela monolitikoa. Ez dagoela botere bakar bat —estatua, eskuina, kapitalismoa... —, han, urrun; eta hemen, berriz, boterearen kontrako jende ona, zintzoa, borrokan. Ez; botere handi bat dago, baina alderdi orok, pertsona orok, badu boterea.
‎Zientzia, teknologia, arrazoimena, adimena, giza trebezia guztiak, gizakiak hiltzeko makinak sortzeko elkar hartuta. Egia historikoa, ez baitago gizakirik botere nahirik gabe, ez baitago botere nahirik gerrarik gabe, ez baitago gerrarik armarik gabe, eta ez baitago giza historiarik botere nahia duen gizakirik gabe. Gizakiaren historia bere armen historia delako.
Ez dago botere harremanen aurrekoa, ostekoa edo kanpokoa den gizon (tasun) berririk. Zentzu horretan, Butlerrengana itzuliz, kontua ez da errepikatzea ala ez, baizik eta nola errepikatu:
2022
‎Sentitzen dut zure itxaropena zapuztea. Hemen ez dago botere borrokarik, ez zure irudimenak sortutako beste mamurik», esan dio Esparzari.
‎Sentitzen dut zure itxaropena zapuztea. Hemen ez dago botere borrokarik, ez zure irudimenak sortutako beste mamurik ere», esan zion Esparzari.
‎Horregatik kezkatu naute gure hizkuntzari muzin egin gabe goza dezakegun ia telesail bakarraz kexu diren euskaltzaleek. Euskarazko bikoizketa iragarri zuten, eta, oraingoz, azpidatzita baino ez dago Boterearen Eraztunak telesaila, egia da. Baina espaloitik jaitsi gabe goza dezakegu, behingoagatik, gure hizkuntzan bizita.
2023
‎Espainiak hura babesteari uko egin dio, eta haren jarrera harrigarria da, badakielako zuzenbide estatua errespetatzen ez den herrialde bateko kartzela batean dagoela Pablo. Han ez dago botere banaketarik.
‎Haren hitzetan, epaiketa militarrean egindako irregulartasun eta akats berak izan ziren epaiketa zibilean: " Marokoren makillaje operazio bat baino ez da izan; epaiketa militarra ez bezala, zibila berme guztiekin egiten ari zela ikusarazi nahi zuten, zuzenbide estatu batean ariko balira bezala, baina beste behin agerian geratu da hemen ez dagoela botere banaketarik. Hasieratik bukaera arte huts berberak egin dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia