2001
|
|
Beharrezkoa da —derrigorrezkoa— intsumisioa. Ez bakarrik gure eskubide linguistiko pertsonalak zanpatu nahi dizkigutelako; gure gurasoen memoriari lotsatu gabe begiratu nahi badiogu eta gure seme alaben aurrean geure buruaren jabe garela erakutsi nahi badugu behintzat,
|
ez
dago beste irtenbiderik. Edo bestela esanda:
|
2002
|
|
Are gehiago, euskarazkoa da epe luzean bermatubeharko den ikasketen eskaintza zabala. Azken batean, munduko eta Europako unibertsitate askotan ikas daiteke bai gaztelaniaz eta bai frantsesez, baina euskaraz ikasteko
|
ez
dago beste aukerarik.
|
|
Lehen esan dudan bezala, azken urteotako ibilbideaazte rtzen badugu, argi dago gaur erabiltzen diren baliabideak askoz ere handiagoak direla hogei urte lehenago erabiltzen zirenak baino. Baina hori horrela izanik, garbi esan behar da oraindik
|
ez
gaudela beste esparru batzuetan gure garapen maila berbera duten herrien parean. Arrazoi bat baino gehiago daude, eta kontu honen analisi egokia egiteko, Euskadin ikerkuntza eta garapenean erabiltzen direnbaliabideen tamaina aztertu behar da bere osotasunean.
|
|
Epe laburrera, adibidez, Euskal Herriko Unibertsitatean ikasle guztiak kreditu ren batzuk euskaraz burutu behar izatea aurrerapausorik nabarmenena litzateke euskal unibertsitaterantz, unibertsitate eleanitzaren baitan. Euskalgintzan, argi eta garbi, unibertsitate publikoa da erantzukizun nagusiena hartu duena, eta gaurko euskal hiztunen ko pu ruari begiratuz gero
|
ez
dago beste irtenbiderik. Oraindik, tamaina eta prestakuntza irabazi behar dugu unibertsitateko gaiak euskaraz lantzeko, euskal komunitate unibertsitario sendoa eratuz.
|
2003
|
|
Arrazoia hauxe da: pertsonaren onerako (edo taldearen onerako), bere azalpena eta baieztapena da bide bakarra,
|
ez
dago beste biderik hura zein den jakiteko, eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
|
2004
|
|
Horiek ziren zeuden gauza guztiak.
|
Ez
zegoen beste ezer. Beste mota bateko liburuak, alegia, garaian garaiko gaiak jorratzen zituztenak, oso gutxi ziren.
|
|
Herri aginteak hizkuntz eskubideei atxikimendua erakusten duten jarrerak erakutsi, sustatu eta zabaldu egin behar ditu gizarte osoan eta gazteen artean bereziki.
|
Ez
dago beste sendabiderik. Eta sendatu gabe ez da normalizaziorik izango.°
|
2005
|
|
Liburu bat bakarrik idatzi dut gaztelaniaz, neure doktore tesia, Madrilgo Complutense unibertsitatean defendatu behar nuelako.
|
Ez
zegoen beste erremediorik. Ez naiz sekula ibili" Norat haize, harat aise", Iparraldean esaten duten bezala.
|
2007
|
|
Txillardegiren aurka K. Mitxelenak zientzia eta teknikaren Europa hori defendatu egingo du. J. Intxaustik Europa modernoa eta horren" adimen gidaritza" mundu guzira zabaldua dela, Asiara ere bai (Txina eta Japon), eta etorkizunari begira
|
ez
dagoela beste aterik, oharrarazi du (Europa, 1965, 133).
|
2008
|
|
Arimarekin identifikatzen ziren funtzioak, irudi mentalak, emozioak eta oroitzapenak, organo baten —garunaren— aktibitate naturaletik sor zitezkeela aldarrikatu zuten. Haiek garuneko materian gertatzen diren prozesuen ondorio dira, eta
|
ez
dago beste ezein substantzia metafisikoren inolako ez froga eta ez beharrik. Cabanis filosofo eta mediku frantsesak honela idatziko du:
|
|
Oraingo unibertsitate ikasketen eredua frankismoaren garaitik datorkigu, eta beraz, oso eredu jakobinoa da, nahiz eta hori ezezaguna den unibertsitateko kide gehienontzat. Hori dela eta, gure ikasketen egitura ez da batere malgua, eta egitura hori espainiarra da,
|
ez
dago beste inon. Bestalde, Espainiako Gobernuaren erabakiek erabat baldintzatu dute gure unibertsitate ikasketen eskaintza orain arte, gobernu horri egokitu baitzaio, legez, tituluen izenak eta edukiak finkatzeko eskumena.
|
2009
|
|
60ko hamarkadara arte, gazteria bertan egoten zen.
|
Ez
zegoen beste irtenbiderik. Bertan ematen zuen igande arratsaldea, bertan gelditzen zen dantzan, eta bertan egiten zuen jolas.
|
2010
|
|
Esaterako, orain arte egin den ikerketarik sakonenetako batean, Mediterraneoko zortzi herrialdetako basoei loturiko balio ekonomiko merkaturatua eta merkaturatu gabea aztertu zen, eta egiaztatu zen egurraren eta zuraren balioa, oro har, herrialde bakoitzeko basoen balio ekonomiko osoaren heren batera ere ez zela iristen. Aldiz, basoaren erabilera zuzenaren baitan
|
ez
dauden beste balio batzuk aintzat hartuta (egur bilakatu ezin diren basoko produktuak, aisialdiko jarduerak, ibai arroen babesa, karbonoaren harrapaketa eta basoaren erabilera pasiboa, kasu), horien guztien balioa basoen balio ekonomiko osoaren %25 eta %96 artekoa zela estimatu zuen ikerketa horrek (Millenium Ecosystem Assessment, 2005).
|
2011
|
|
Inoiz haiei buruz entzuten ez baduzu, nola jakingo duzu zein diren? Chillida, Oteiza, Basterretxea eta Zumetak monopolizatutako irudi publikoan
|
ez
dago beste inorentzako lekurik. Laburbiltzeko, esan dezagun Euskal Herriko eta Espainiako artistarik inportanteenetarikoak direla, haietako zenbait, gainera, mundu mailan ezagunak.
|
2012
|
|
Hitz egite mekaniko horretatik kanpo, pertsonaiei kosta egiten zaie esaldi osoak ekoiztea, eskas eta beldurti betiere.
|
Ez
dago bestearen hitzez fidatzerik, ez baitago batere argi" hitzak zenbateraino diren esaten dutena eta zenbateraino esan nahi dutena" (21 or.). Bien arteko komunikazioa etenda nabari da momentu batez, alderdi hori oso agerikoa da gertatzen diren isilune deseroso ugariak kontuan hartuz gero.
|
2015
|
|
Paper horiek Atutxak emango zizkien, aidanez, eta Egunkariaren kontra egiteko erabiltzen dituzte. Hor
|
ez
dago beste intentziorik. Alegia, jendeari esatea" badakizue nor dagoen atzean".
|
2017
|
|
Barrea gertaera intelektualen artean intelektualena bilakatzen da orduan, erosotasun moralaren eremu lasaigarriak aztoratzen baititu: teologo zurrunek, moralista itsuek ez dute barrea maite, idatzita
|
ez
dagoen beste mundu posible bat irudikatzeko modua baita. Pentsatzea ez da inoiz ziurra, hausnartzeak zalantza dakar beti, kontraesan etikoei aurre egitea...
|
2018
|
|
Sormen hori kokatua da, testuinguru jakin batekoa, egoeran egoerakoa (giza askatasuna bezala). Determinismorik gabe, aktore sozialek konponbide inekibokorik ez duten arazoak gainditu behar dituzte euren sormenaz(
|
ez
dago Beste Handirik!). Aktoreek asmatu dute konponbidea eta zer egin erabaki dute.
|
2020
|
|
Morala boterearen erreminta soil moduan ulertuta, beraz, pentsa genezake boterearengatiko borrokan denak berdin balio duela. Behin botereak ezarritako moral hori ukatuta,
|
ez
baitago beste erreferentzia moralik boterearengatiko borrokan eginikoa epaitu ahal izateko. Hasiera batean, ordea, ez dirudi baiespen hori onargarria denik.
|
|
Harriak jaurtitzea asmatu zenean, urrutitik hiltzeko gaitasunak indar fisikoan oinarritutako hierarkia amaitu zuen (David eta Goliaten elezaharrak kontatzen duena). Oso hipotesi xelebrea dirudi, baina, ar indartsuago bati aurre egin behar badiozu,
|
ez
dago beste biderik. Buruan emandako harrikada batez irabaz dezakezu bakarrik.
|
|
Lotu egiten gaituzte, zentzurik onenean bezalaxe txarrenean. Nahi ala ez,
|
ez
dago besteekiko interdependentziatik askatzerik, hasieratik eta etenik gabe zeharkatzen baikaituzte. Beraz, loturetatik beharrean loturetan askatu gara, loturak berak eraldatuz eta askatzaileagoak eginez.
|
|
Lotu egiten gaituzte, zentzurik onenean bezalaxe txarrenean. Nahi ala ez,
|
ez
dago besteekiko interdependentziatik askatzerik, hasieratik eta etenik gabe zeharkatzen baikaituzte. Beraz, loturetatik beharrean loturetan askatu gara, loturak berak eraldatuz eta askatzaileagoak eginez.
|
2022
|
|
Egia inposatzen denean,
|
ez
dago beste ezer eztabaidatzerik. Ez dira kontuan hartzen beste pertsona batzuen iritziak, eta, Arendten arabera, horiek kontuan hartzea da pentsamendu politiko ororen ezaugarria.
|
|
Krudeltasunez, dantzariari larrua kendu zion, baina errege harroputzak ez zuen bere desiraren azken sekreturik aurkitu. Beloaren atzean
|
ez
baitzegoen beste errealitaterik, gorputza bera beste belo bat baino ez baitzen. Baina erregeak ikerketa makabroa jarraitu zuen dantzaria hil arte, ezertaz enteratu gabe.
|
2023
|
|
Senti dezatela plazaren babesa.
|
Ez
dago beste orainik.
|