2008
|
|
Bestetariko hitzak lehen hartu ditugu, eta
|
ez
dago beste biderik, aurrera ere. Hitz horien itxuraz, ordea, bi iritzi dabiltza gure artean:
|
|
Alegia, liburu> hori> bost> kilo> bada> diodanean, argi da pisuaz ari naizela.
|
Ez
dago beste ulerbiderik. Pisua beti pisu.
|
|
Gaztelaniaz alfabetaturiko irakurlego zabala ere egina zuen (orobat salmentarako merkatua), baita Euskal Herrian bertan idatzitako gaztelaniazko literatura «zintzo» ugari askoa ere, gainditua izateko prest. Euskal kasua gaztelaniarekin barik, hain normaldurik
|
ez
zegoen beste hizkuntza batekin alderatzen bada, katalanarekin adibidez, euskararen oinarrizko egoerak kaxkarra izaten segitzen zuen: katalanek, 1890 aldera modernismorako jauzia eman zutenean (Espainiako literaturarik abanguardistena bihurtuz), aurreko hamarkadetan zehar beren hizkuntzan landutako literatura historizista eta erregionalista izan zuten abiapuntu212.
|
2010
|
|
a)
|
Ez
dago beste modu batera pentsatzerik edota esaterik:
|
|
Eginez ikasten da hitz egiten eta idazten:
|
ez
dago beste biderik.
|
|
Dagoenari heldu beharra dago, eta hortik hobera egin:
|
ez
dago beste biderik.
|
|
Arrazoi argiz azaltzen saiatuko naiz, dena den, eta prest nago halakoen kritika arrazoitua jasotzeko:
|
ez
dago beste biderik, aurrera egingo badugu.
|
|
–Metodologiaren arabera irakasleak haurrengandik atera behar zuen proiektua, ez liburuan zegoena zuzenean aplikatu. Kontraesana iruditzen zitzaigun hori, baina
|
ez
zegoen beste modurik metodologia hura zabaltzeko. Irakaslearen esku zegoen, beti?, Karmele Baelo Saiokako kidearen arabera.
|
|
ikastolak alternatiba gisa agertu ziren gizartearen aurrean. Arrakasta izandako alternatiba gisa, hain justu, euskal hezkuntzaren panoraman
|
ez
zegoelako beste inor euskaraz ari zenik, euskara eta euskaraz irakasten zuenik, euskal pedagogia berri bat diseinatu eta garatu zuenik. Ikastola bezalako planteamendurik ez zegoen, eta ikastolek horixe islatzen zuten gizartean:
|
|
–Pausoa eman zen posible zen bezala.
|
Ez
zegoen beste soluziorik?. Eta, gaur egungo ikuspegitik, adosturiko irteera haren baliagarritasuna nabarmendu du:
|
|
eredu publikoa, eta eredu pribatua.
|
Ez
zegoen beste ezertarako tarterik.
|
2012
|
|
Kulturak eta identitateak ezaugarri multzo itxi gisa ulertzeari uko egiten dioten bezala, ikasketa kulturalek zalantzan jarriko dute, halaber, Beste gisa definitu izan den horren homogeneotasuna. Norbanakoaren identitatea plurala baldin bada (identitate nazionala, erlijiosoa, arraziala, sexuala, soziala...), Bestea ere plurala dela onartu da, hots,
|
ez
dagoela Bestea deituriko izaki homogeneo eta itxi bat, Beste mota asko baizik. Gainera, norberaren eta bestearen identitateen arteko bereizketak ere ez dira tradizionalki definitu izan diren bezain zurrunak; aitzitik, subjektu bakoitzaren identitatea Beste desberdinen identitate mota desberdinekiko etengabeko kontaktu eta elkarreraginaren bidez osatzen eta birmoldatzen da etengabe.30
|
2014
|
|
ikasi egin beharra neukan hizkuntza, eta horretarako klasikoak irakurtzea beste aukerarik ez neukan. . Badakit alukeria dela Axular, Agirre Asteasukoa eta abarrak irakurtzea, baina
|
ez
dago beste erremediorik, ezinezkoa da haiek irakurri gabe eus kal eskritore izatea?. Bertsolari zaharren alde, euskal klasikoen alde?
|
2021
|
|
Lehenago (2016an), (is) am (a, o) atzizki superlatibo indoeuroparra duten leku izenak aztertu nituen, baita jatorri deantroponimikoa duten saroi izen batzuk ere (2018an). Garbi dago toponimia, zeharkako iturria den heinean, tresna lagungarria besterik ez dela iraganeko hizkuntzak ikertzeko, baina, ez da egia txikiagoa, erabakigarriak izan daitezkeen aurkikuntza berriak egin bitartean,
|
ez
dagoela beste baliabiderik, beste aukerarik.
|
|
Juntaturiko perpausak
|
ez
badaude besteren mende, orduan, jakina, aditza bere osotasunean, inolako eranskinik gabe agertuko zaigu: Berandu iritsi dira baina ez dute errurik.
|
|
Badira kuantifikatzaile existentzialak ere: Ez dago ezer txarrik (Mitxelena); Beste penarik ez daukat ezer (Basarri); Beretzat
|
ez
zegoen beste gizonik inor (Agirre); Bazter guztietara begira nenbilela eta inor ezagunik ikusteko usterik gutxien neukanean (Agirre).
|
|
28.6.3.8a Nolabaiteko antza izan dezakeen arren, zuzen zuzenean aurkaritzako juntadurari
|
ez
dagokion beste erabilera bat ere badute bi hitzok; erabilera murriztailea deituko dugu, eta ondoko adibideotan ageri da: Ez dut maite zu baizik/ baino; Ez dut zu baizik/ baino maite; Zu baizik/ baino ez dut maite.
|
|
28.3.1a Juntaduraren bidez perpausak ere elkartzen direla esan dugu; eta esan dugu horrelakoetan gramatika egituraren aldetik perpaus biak maila berean daudela, perpaus bata
|
ez
dagoela bestearen mende. Baina hizkuntzan gertatzen da, halaber, bi perpaus elkartzea, eta biak maila berean ez egotea:
|