2015
|
|
Jauna goresteko bide izan behar zitzaiena, beharbada, juzgu txarrak egiteko bide gertatuko zaiela. Samin eta lotsari hau nolabait apaltasunik eza dela esango nuke; baina dagoeneko hori
|
ez
dago beraren esku; izan ere, pertsona honek gaitzetsia izan nahi badu, zer axola zaio. Samin honetan zen bati honela esan zion gure Jaunak:
|
|
Izan ere, asko dira erasotzen dioten gauzak hain minbera eta jasangaitza den barruko estura batekin, non nik ez baitakit zerekin konparatu, infernuan sufritzen dituztenekin ez bada; bada, ekaitzaldi honetan ez da onartzen inolako pozbiderik. Aitor entzuleagandik hartu nahi izanez gero, badirudi deabruek jo dutela harengana arima oraindik gehiago oinazetu dezan; eta honela, aitor entzule batek oinaze honetan zen batekin hitz eginez, halako unea igaro ondoren (estualdi arriskutsua baita hainbeste gauza batera direlako), esaten zion jakinarazteko horrela zegoenean, eta betiere are okerrago zen hori, hura konturatu baitzen
|
ez
zegoela bere esku. Bada, pertsona batek erromantzezko liburu bat eskuetan hartu nahi badu, irakurtzen ongi jakin arren, letrarik ere ez dakienak baino gehiago ez zuela ulertzen gertatzen zitzaion, gai ez zela zegoelako adimena.
|
|
Eta lehenengo eta behin, Haren Maiestateak erlijio bizitzara egin zidan deia jarraitzea zela pentsatu nuen, neure Erregela albait ondoen gordez. Eta, ni nengoen etxean Jainkoaren mirabe ugari egon arren eta Jainkoa han ongi zerbitzatua izan arren, premia handia zutelako, mojak askotan irteten ziren lotsa onez eta erlijiotasunez egon gintezkeen lekuetara; eta Erregela ere
|
ez
zegoen bere hasierako zorroztasunean ezarria, Ordena osoan gordetzen zen bezala baizik, hau da, lasaiturikobuldan xedatua zen bezala. Eta bazen beste eragozpenik ere; erosoegi egiten zitzaidan hango biziera, etxea handi eta atsegina zelako.
|
|
Horrela, badirudi arima
|
ez
dagoela beragan, bere eta sorkari guztien teilatu edo sabaian baizik; izan ere, arimaren goren gorenean dagoela iruditzen zait.
|
|
Eta berriro diot, ulertzen ez bada ere, ez da apaltasun handikoa; errurik izan ez arren, pena bai, alferrikako lana baita, eta arima halako nahigabetxo batekin geratzen da, jauzi egitera joan eta atzetik heltzen diotenaren antzera, indarra erabili duela dirudi, baina haren bidez egin nahi zuena egin gabe ikusten du bere burua; eta geratzen den irabazi urrian ikusiko du begiratu nahi duenak esan dudan apaltasun faltaren zertxobait. Izan ere, bertute honek hauxe du ona,
|
ez
dagoela bera lagun dela buruturiko egintzarik, arima nahigabeturikutziko duenik.
|
|
Maitasuna hain epela izanik, Hartaz hitz egiten badiote, Elizak halakotzat duelako hala dela sinesten den gauza bat bezala entzuten du; baina
|
ez
dago berak bere baitan esperimentatu duenaren oroipenik.
|
|
Gar hori kutsakorra da, besteengana zabaltzekoa. Teresaren kontenplazioa
|
ez
dago bere buruari begira, familia erlijioso berria edo berriztatua sortzeari begira, azken batean apostolutzari begira, baizik. Etengabe Maisuaren oinetan dagoenak, ingurukoei begira ere egon behar du.
|
|
–Ni nengoen etxean Jainkoaren mirabe ugari egon arren eta Jainkoa han ongi zerbitzatua izan arren, premia handia zutelako, mojak askotan irteten ziren lotsa onez eta erlijiotasunez egon gintezkeen lekuetara; eta Erregela ere
|
ez
zegoen bere hasierako zorroztasunean ezarria, Ordena osoan gordetzen zen bezala baizik, hau da, lasaiturikobuldan xedatua zen bezala? (Biz.
|
|
bere eskumenik erabili gabe, ezta sinadura bat emateko ere, nuntzioak bisitatzeko debekurik ez ziola jarri esan eta zin egin arren. Eta honetaz lekuko ugari daude eta, fraide batek ken diezaiola eskumen hori eskatu ondoren, hori
|
ez
zegokiola berari erantzun baitzuen.
|
|
Ez du ikusten eskolatzen duen Maisu ona, berarekin dagoela konturatzen bada ere; dena dela, hain ongi eskolatua, hain ondorio handiekin eta bertuteetan hain sendoturik geratzen da, non ez baitzuen gero bere burua ezagutzen eta ez bailuke nahi ezer egin ezta esan ere, Jauna goretsi baizik; eta poz honek harturik dagoenean, hain murgildu eta sorgortua egonik, ez dirudi bere senean dagoenik ere, baizik eta zer nahi duen, zer dioen eta zer eskatzen duen ez dakien jainkozko mozkor antzeko baten eraginpean. Azken batean, ez daki bere buruaz ezer; hala ere,
|
ez
dago bere senetik oso osoan irtenda, gertatzen den ezertaz ez konturatzeraino.
|