Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎b.Ikasketa birtualak: Euskal Herriko unibertsitateak orain hasi dira lehenbiziko ikasketa birtualak eskaintzen; beraz, ez dago arrazoirik euskarazko eskaintza birtualaren garapena atzean geratzeko datozen urteotan. Euskarazkoifakaskuntza arautu ohikoarekin osagarritasuna bilatu behar du ikasketa sistema birtualak, eta baita unibertsitate desberdinen arteko elkarlana ere.
‎bataz besteko soldataren %36 da, aldiz, Europar Batasunean %60 Bestetik (eta ekonomizismora mugatuz), ez dago arrazoi ekonomikorik aktibitate hazkundea eta INEM eta bertako erakunde publikoen superatibak ikusita. Gainera, babes sozialera aberastasunaren %22 bideratzen da (Europar Batasunean %28, 7) etab.27 Honetan guztian sakontzeko, ordea, zabalagoa den gai baterako atea zabaldu beharra dago, lan banaketaren auziraino heltzen dena.
‎zeinek duen indar handiagoa, balizko eztabaida egoera batean bere iritzia ezartzeko. Iritzi publikoa kontrol sozial moduan ulertzen dugunean, berau ez dago arrazoi sozialean oinarriturik; kasu horretan, iritzi publikoak ez du logika publikoa bere egiten, hots, zentzu publikoa urrun dago eta arrazoimenak garra galdu du.
‎Seinale linguistikoak nahierara hautatuak dira, hautazkoak dira; esan gura da, ez dagoela arrazoirik adierazle batek adierazi bat edukitzeko, seinale batek zentzu bat adierazteko, adierazpen batek bere edukia edukitzeko. Zergatik deitzen diote frantsesek zaldiari cheval, ingelesek horse, errusiarrek konh eta gaztelania hiztunek caballo?
‎Dena den, morfologia lexikoan, hau da, eratorpenean eta elkarketan, oso zaila da gainsorkuntza ekiditea, ez baita erregularra. Horrela, euskaraz aditzen nominalizaziorako eratorpen atzizkiak asko dira (keta, zio, pen, dura,...), baina ez dira guztiak aditz guztiekin erabiltzen eta ez dago arrazoi linguistiko argirik, ez sintaktikorik ez semantikorik, kasu batzuetan keta edo besteetan pen erabiltzeko, erabilera ez bada.
2004
‎Hasierara itzuliz, deskripzioaren eta preskripzioaren arteko banaketari eusten bazaioespiika daiteke auzi hau. Munduaz egiten ditugun deskripzioez arduratzen da Arrazoia.Hortik aurrera preskribi dezakeguna ez dagokio Arrazoiari. Humeren ustez,. Arrazoiapasioen esklaboa da??, eta, beraz, badirudi etikan Arrazoiak jokatzen duen rola mugatua etabaldintzatua dela.
‎Sakonean, erlijio sentimendua eragiteko garaian, argudio filosofikoetan ez du usteonik. Herderrek garbi crakutsi z.uen erlijioa gizaki osoari dagokion zerbait dda eta ez dagoela arrazoi hutsari lotua.
2006
‎Bizitzako zer esparru arrazionalizatu diren eta zein norabidetan, horixe aztertzea izango da Weber-ek hartuko duen lana. Gure autoreak historia unibertsaleko gaiak aztertuko ditu, baina, horrek ez du esan nahi arrazoiaren historia unibertsala landu duenik, bere ustez ez baitago arrazoiaren garapenaren historia bakarra, ugariak baizik.
‎21.1 artikuluak aparte utziko ditu ezinbesteko kasuak, ez betetzearen ondorioak arautzeko orduan. Beraz, gerta liteke hedabide/ babestuak zerbitzua bete ezin izatea berari ez dagozkion arrazoiak direla medio (esaterako, babestuak jarduera bete ezin izatea horretarako aukeratutako tokia sute batek deuseztatu duelako). Hala bada, PLOren 21.1 artikuluaren arabera, ez betetzearen ondorioak ezin zaizkie halabeharrezko kasuei aplikatu.
‎Publizitate Estatutuak51 gai horren inguruan zeresana zuen arren, PLOk ez du ezertxo ere aipatzen. Agentziak berak iragarleak eskatu gabe iniziatiba hartzen badu, ez dago arrazoirik hark gastuak bere gain har ez ditzan; aitzitik, iragarleak eskatuta egiten bada proposamena, gaiak bestelako erantzuna du.
2008
‎zerbitzaria. Jakina den bezala, ez dago arrazoirik emakumezkoek hegazkinik gida ez dezaten edo gizonezkoek bidaiariei, esaterako, laranja zukua banatzeko. Baina sortu eta transmititzen diren estereotipoak generoaren araberakoak dira.
2009
‎Bi urtetik bost urtera bitartean agresio adierazpenei loturiko genero ezberdintasunak agertzen hasten dira (Loeber eta Hay, 1997). Horrela, lehen aipatu bezala, agresio fisikoari loturiko ikerketetan lortu izan diren emaitzak kontraesankorraksuertatzen dira adin tarte honetan, eta beharbada, emaitza argirik ez egotearen arrazoietariko bat izan daiteke erabilitako informazio iturriek, gurasoak, adinkideakedo irakasleak, nahiz ebaluazio tresnek, behaketa edo adibidez, ezaugarri ezberdinak izatea.
‎Zergatik aldatzen da, baina, liburugintzaren ardatza Ipar Euskal Herritik Hegoaldera? Kasu honetan ere, beste hainbatetan bezala, ez dago arrazoi bakarra ematerik (Torrealdai, 1997: 78):
‎· Argi dabilen irakurlea ohartuko zenez, A motako trametan B motako helbideak jartzerik ez dagoen arrazoi beragatik, helbide globalak ere ezin dira trama horietan idatzi. Irtenbide bakarra trametarako ere formatu globala erabiltzea da, eta formatu horren goiburukoan helbide globalak jartzea.
2012
‎Gizakiak onartu duen sinesmen hau, alegia, gizakia gainerakoanimaliekin konparatuta garapen maila handiago batean dagoela, justifikatu etaahalbidetzen du gizakiek animaliekin egiten duen erabilera, bai kontsumorako, esperimentazio zientifikorako edota dibertimendurako. Honen aurrean Singerrenargudioak defendatzen du, arrazakeria eta sexismoarekin gertatzen den era berean, ez dagoela arrazoi arrazionalik animaliekin egiten den diskriminazioa eta esplotazioajustifikatzeko.
‎Publizitate Estatutuak56 gai horren inguruan zeresana zuen arren, PLOk ez du ezertxo ere aipatzen. Agentziak berak iragarleak eskatu gabe iniziatiba hartzen badu, ez dago arrazoirik hark gastuak bere gain har ez ditzan; aitzitik, iragarleak eskatuta egiten bada proposamena, gaiak bestelako erantzuna du.
‎19.1 artikuluak aparte utziko ditu ezinbesteko kasuak, ez betetzearen ondorioak arautzeko orduan. Beraz, gerta liteke hedabide/ babestuak zerbitzua bete ezin izatea berari ez dagozkion arrazoiak direla medio (esaterako, babestuak jarduera bete ezin izatea horretarako aukeratutako tokia sute batek deuseztatu duelako). Hala bada, PLOren 19.1 artikuluaren arabera, ez betetzearen ondorioak ezin zaizkie halabeharrezko kasuei aplikatu.
2014
‎Besterik da kontua, ordea, lehen sermoiarekin. Nafarroan gainerako testuekin batera agertu arren, ez dago arrazoi hizkuntzazkorik, dakigunean oinarrituta behintzat, hizkera honetakoa dela pentsatzeko. Axalekogainbegiratu batetik Gipuzkerazkoa dela uste izateko arrazoiak ditugu:
‎Joxe Azurmendiren teoria zalantzan jarri gabe, Carmen Larrañagak (1994) beste arrazoibide bat garatu zuen emakumeen presentzia eza azaltzeko. Haren ustezemakumeak bertsolaritzan ez egotearen arrazoia jarduera horren definizioan bertantopa daiteke. Larrañagak dioenez bertsolaritza definitzeko garaian, bertsolaritzakontuan hartu beharrean bertsolaria bera aintzat hartzea litzateke joera.
‎Ziur aski, barneratutako estereotipoaren arabera, «gizonezko» pilotua irudikatu dugu lehenengoan, eta bigarrenean, «emakumezko» zerbitzaria. Jakina den bezala, ez dago arrazoirik emakumezkoek abioirik gida ez dezaten edo gizonezkoek bidaiariei, esaterako, laranja zukua banatzeko. Baina sortu eta transmititzen diren estereotipoak generoaren araberakoak dira.
2017
‎Kontuan izan beharra dago aipatu argitalpenean TempEval (UzZamanet al., 2012) ebaluazio saioan parte hartu zuen att sistema eta hau erabilita egindako testuinguru leihoeninguruko esperimentuen emaitzak aurkezten direla. Argitu behar da TempEval ebaluazio saioko corpusetan ere, Euskal TimeBank corpusean bezala, token bakarreko gertaeren buru lexikalak daude anotatuta.Alde horretatik, beraz, ez dago arrazoirik euskaraz bat eta hiru tokeneko testuinguru leihoek zazpikoeketa hamabostekoek baino emaitza hobeak itzultzeko. Gure iritziz, bEVENT sistemaren kasuan, bat etahiru hitzeko leihoekin balio altuagoak eskuratzeko arrazoi nagusia ondorengoa da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia