2007
|
|
Amaitzeko, bizilekua askatasunez aukeratzeko eskubideari dagokionez, Espainiako legeriak funtzionarioei lan egiten duten lekuan bizitzeko betebeharra dutela ezarri die, eta
|
ez
dago argi betebehar hori eta goian aipatu eskubidea aurkakoak diren. Konstituzio Auzitegiak ezetz uste du, betebehar hori herritarrak administrazioarekin duen lotura baten ondorioa baita eta lotura hori herritarrak berak askatasunez hautatu baitu (inork ez du betebeharrik funtzionario izateko, eta funtzio publikora sartzen denak badaki zein baldintza bete behar dituen).
|
|
Baina horren inguruan zalantza bat planteatu da: izan ere, legean ezarritako inguruabarrak gertatzen direnean,
|
ez
dago argi ea kazetariak bere lanpostua bertan behera utzi dezakeen eta gero auzitegietara jo kasuan kasuko kalte ordaina eskatzeko edo, horren ordez, lanpostu horretan egon behar duen agintari judizialak arrazoi hori dela-eta lan kontratua deseginda dagoela adierazi eta kalte ordaina ezarri arte. Konstituzio Auzitegiak argi utzi du kazetariak eskubidea duela bere independentziari eusteko independentzia hori benetan mehatxatuta dagoela uste duen unetik aurrera eta, beraz, kasu horietan, lan prestazioa berehala eten dezakeela, baita auzitegietara kalte ordaina eskatzera joan aurretik ere.
|
|
Kongresuaren eta Senatuaren kasuan, aurkeztutako konstituzio eraldaketen proposamen guztien izapideak ez dira egingo. Horretarako, lehenengo eta behin, horien izapidetza onartu behar da (onartzeak Parlamentuan eztabaidatzea esan nahi du, baina
|
ez
dago argi azkenean onartuko diren ala ez). Izapidetza onartzea ganberako kasuan kasuko osoko bilkurak erabaki behar du (Espainiako parlamentu zuzenbidean «kontuan hartzea» esaten zaio horri).
|
2008
|
|
Manu horrek eztabaida sorrarazi du autoreen artean, tributuen subjektuaren kontzeptua eta, batez ere, gaitasun juridiko tributarioa zalantzan jartzen dituelako.
|
Ez
dago argi nortasun juridikorik gabeko erakundeak tributuen subjektu izan ote daitezkeen, hau da, gaitasun juridiko tributariorik ote duten. Horren inguruan, arazo nagusi bi eztabaidatu dira:
|
|
Edozein kasutan ere, arazoa
|
ez
dago argi, eta badirudi ulerkera hori ez dela irtenbiderik zuzenena. Autore batzuek baieztatu dutenez. BANACLOCHE edo IBÁÑEZ GARCÍAk?, Administrazioak emandako erantzunaren arabera diharduen zergadunari kuota bakarrik eska dakioke, eta ez berandutza korriturik edo antzeko kontzepturik; egin eginean ere, zergadunak administrazio irizpideari ekinez jardun du, eta berandutza ezin zaio berari egotzi, Tributu Administrazioari baizik, horrek eman dizkiolako jarduteko irizpideak.
|
|
organo ikuskatzaileek ez ezik, kudeaketa organoek ere tributuak ikertu eta egiaztatzen dituzte. Beraz,
|
ez
dago argi zein den kudeaketa organoa eta zein organo ikuskatzailea.
|
|
|
Ez
dago argi, ordea, zein den TLOren 27 artikuluak ezarritako errekarguen izaera; pentsa daiteke errekarguok kalte ordainak direla, edota inori bere asmoa kentzeko direla. Konstituzio Auzitegiak 1995ean emandako bi epaietan (azaroaren 13ko 164/ 1995 eta abenduaren 21eko 198/ 1995 epaietan) ez zuen autu hori argitu.
|