Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2010
‎Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. ...egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi gazteek erdarara erabat jotzen dutenik. aitzitik, taldekideen arteko bat bateko harreman eta erabat informal diren egoeretan jotzen dute gazte euskaldun askok gaztelaniara baina erabat ala euskara gaztelania kode —alternantziaz baliatuta—, gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna adierazteko zertan oinarritzen dira?
Ez dago argi gazteek erdarara erabat jotzen dutenik. Aitzitik, taldekideen arteko batbateko harreman eta erabat informal diren egoeretan jotzen dute gazte euskaldun askok gaztelaniara baina erabat ala euskara gaztelania kode –alternantziaz baliatuta?
2011
‎Baina beste helburu batzuetarako oraindik ere paperean ikusiko dugu. Beraz, dibulgazioa XXI. mendean neurri txikikoa izan behar den edo 200 orriko aldizkarien bitartezkoa, ez dago argi. guk ahalegin hori egiten dugu. Euskal Kulturgintza Transmisio aren bitartez nahi genuke hausnartzerako etxe bat izatea, Mikel zalbidek aipatu zuen bezala, Clearing house moduko bat. hori egiten saiatzen ari gara in situ, eta dibulgazioa egiten saiatzen gara euskadi Irratiaren bitartez, Berriaren bitartez edo gure web aren bitartez. galdera izan daiteke ea asmatu ote dugun batez ere enpresetan dabiltzanengana edota euskaltegietara heltzen, hABera izan, Aek ra izan edo hika ra izan; formatu txikitan dibulgatzeko moduko materialak izan daitezkeenak egiten zenbateraino saiatzen garen. esan nahi dut ia hiru urtetan jende askok parte hartu duela irratsaioetan, kapsula txikitan, sintesi moduan, eta abar.
2012
‎Hipotesi hori ez dago argi hala den edo ez. Edo hobeto eta zehatzago esanda, gure ikerketa ez da nahikoa hipotesi hori baieztatu, matizatu edo ezeztatu ahal izateko.
2014
Ez dago argi, alta, zein den zuzen BEko kidetzaren eta euskararen erabileraren arteko lotura. BEko kidetzak euskararen erabileran duen balizko eragina neurtzea zailtzen duen elementu bat kontuan hartu behar da:
2015
‎Irudi instituzionalean euskara lehenetsi, agerraldietan euskaraz naturalago egiten da (politikoen batzarrak, agerraldietan, sariak ematerakoan, aurrekontuak aurkezterakoan...; dena den, hobetzeko aukera bat identifikatu da: ez dago argi gonbidatuek nola jokatu behar duten).
‎; dena den, hobetzeko aukera bat identifikatu da: ez dago argi gonbidatuek nola jokatu behar duten), Bikain ziurtagiria. Orain kalitateari ere erreparatu lioke.
2016
‎Ez dago ordea argi, gure arteko kode aldaketa non hasten den eta non bukatzen. Ez dago argi, bereziki, kode aldaketa prototipikotik hainbat elebidun desorekaturen hizkera mordoilora justu noiz egiten den jauzi89 Are gutxiago Nancy Dorian-ek Eskozian edo Mari C. Jones-ek Galesen hain zorrotz azterturiko language obsolescence delakoa gure artean zenbateraino hedatu den90 Hori guztia funtsezko analisi esparrua da gure arteko mintzajardunaren egungo egoera zehatz eta sakon aztertz... Eskueran ditugun informazio iturri sistematizatuek (batez ere bosna urte errepikatuek) ez digute horretara iristeko aukera handirik ematen eta, hori gutxi bailitzan, txostenaren neurriak eragozpen bizia eransten dio aurreko muga horri.
2019
‎Abeslariak ez du bere testuinguru linguistikoarekin lotu hautu hori, dioenez ez duelako sekula erabakirik hartu, baina gehienbat euskaraz bizi dela onartu du, eta bere ingurunea ere hala dela. Melodia batek euskara gehiago eskatu badio, beraz, ez dago argi ingurune euskaldunak baldintzatuta izan ote den ala ez.
‎Andresen kasuan, ordea, ez dago argi euskaraz kantatzerakoan zein jarrera duen hizkuntzarekiko, eta zein motibaziok bideratu duen unean uneko hautua egitera. Jarrera integratzaile eta motibazio sinbolikotik gertuago legokeela ulertu daiteke.
‎IKTek hizkuntzak zeharo eraldatu dituzte, baina ez dago argi ea eragin hori nolakoa izan den hizkuntza gutxituengan.
‎Bestalde, hizkuntzaren aldaera horretatik haratago, hizkuntzek Iktekin lotutako lexikoa sortu dute, Ingelesak, interneteko hizkuntza nagusia izatea tarteko, beste hizkuntzengan hedapena handitu du, testu genero berriak sortu dira, hizkuntzen arteko talka eta alternantziak aldatu dira eta abar. hortaz, Iktek hizkuntzak zeharo eraldatu dituzte, baina ez dago argi ea eragin hori nolakoa izan den hizkuntza gutxituengan. Iktak hizkuntza gutxituentzat mesedegarriak dira, ala kalte egiten al diete?
2021
‎Hizkuntza paisaiaren gaineko gogoetak edota hizkuntzaren garapena irudikatzeko mapak horren adibide bi lirateke. Baina, Urlak dioen moduan, ez dago argi espazioaz hitz egiten denean espazio fisikoaz bakarrik mintzatzen denik. Are gehiago, espazioarekiko sortutako interes hori hizkuntzarekin lotutako dimentsio soziala eta harremanezkoa azpimarratzera datorrela uste du Urlak.
2023
‎Hain zuzen ere, Zumaian gazteekin egindako ikerketa batean ikusi da euskaraz egitea naturaltasunarekin lotzen dutela gazteek beraiek (Altuna Zumeta eta Hernández García 2021). Ikertzaile horien arabera, ez dago argi gazteek zer esan nahi duten euskara" natural" egiten dutela diotenean. Hala ere, honako ezaugarri hauekin lotu daitekeela uste dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia