2004
|
|
–Komunitate sendo bat izango bagara, hizkuntza funtzio guztiak normal beteko dituena, ezin dugu euskaltasuna ideologia bati lotu?. Tira, behin berbetan hasita, ez dut nik ukatuko euskararen patrimonializazioak192 kalte galantak dakartzanik; era berean, neuk ere ez ditut ortodoxiak eta komisario politikoak sobera maite, neu ere aniztasunaren aldeko nauzue, baina, hala ere,
|
ez
nago aniztasunaren izenean apo janean hasi edota errotarriak irensteko prest. Hizpidea zehazten hasita, esan dezadan euskara jende eta herri baztertu eta zapalduekiko identifikazio sentimenduarekin kidetzen dudala nik.
|
2011
|
|
Diogun, orobat, Ilustrazioaren teoriak giza eta kultur aniztasunaren oparotasuna eta aberastasuna ez zituela gizatalde kolektiboen baitan atzeman, gizabanakoaren bakantasun soilduan baizik. Aniztasunaren iturri bakarra gizabanakoa da,
|
ez
dago aniztasun kolektiborik:
|
|
Esan beharrik
|
ez
dago aniztasunaren inguruko ezbaian mundu guztiak aho batez onartzen duela aniztasun biologikoaren onura eta premia. Arazorik ez dago, bestalde, arestian ohartarazi dugun gisan, monumentu arkitektonikoak eta artistikoak babestu eta zaindu behar ditugula ebazteko.
|
2012
|
|
Kinka larri honetan GIk herri indigenei egindako ekarpen eta baieztapen inportanteena, gure aburuz, euren kulturen balioari egindako aitorpenean datza. Indigenek irakatsi dute aniztasun kulturalik gabe
|
ez
dagoela aniztasun biologikoa mantentzerik. Halaber, ez dago bi horiek mantentzerik herri indigenen ohiko lurren gaineko gobernurik ez bada.
|
2014
|
|
Hemen begirune eta ulermen kota handiak behar dira elkar ulertzeko, bestela beti egonen gara gehiengo jakin baten menpe. Baina arazoa da
|
ez
gaudela aniztasunerako heziak, erasorako baizik. Horri beste faktore bat gehitu behar zaio:
|
2015
|
|
Finean, Europako hizkuntza aniztasuna eta egoera gutxiagotuan dauden hizkuntzen berreskurapen prozesua txanpon beraren bi aldeak dira.
|
Ez
dago aniztasunaz hitz egiterik, hizkuntzen arteko berdintasunik ez badago. Hortaz, gure ekarpena berdintasunean oinarritutako aniztasuna bermatzeko tresna bat ahalbidetzea izango da.
|
2017
|
|
• Generoaren ikuspegitik
|
ez
dago aniztasunik. Iritzi eta azterketa ia denak gizonek eginak dira.
|
|
Gaur egun, Euskal Herriko gizarte honetan nagoela, horrek harritzen nau: eskola batzuetan
|
ez
dagoela aniztasunik. Bertakoak bakarrik daude eskola horietan, eta gurasoak ere saiatzen ari dira beraien umeak eskola horietara eramaten.
|
2018
|
|
Emakumeek* eta mugimendu feministak azken urteetan egindako analisi eta estrategien kristalizazio eguna izan da Martxoaren 8a.Patriarkatu neoliberala deszentralizatua den aro honetan, borroka feminista tokian tokiko borroka globala bilakatu da.
|
Ez
dago aniztasun feministaren batasuna bezalakorik patriarkatuaren batasun dibertsifikatuaren kontra. Kapitalismo finantzarioak zerbitzuen sektorea indartu du eta horrek, industrialak ez bezala, sakabanatu egiten ditu langileak, borroka deszentralizatuaren beharra erakutsiz, dimentsio anitzeko artikulazio eta konfrontazio asimetrikoaren beharra handituz:
|
2019
|
|
Publikoa ekarri du Eliasek: " Askotan esaten da publikoa beti berdina dela,
|
ez
dagoela aniztasunik, baina, jakina, beti berdina ematen badiogu jateko… Nola sortu publiko berri bat. Ba produktu berriekin eta ezberdinekin".
|
2021
|
|
Bertsoak kantatzea aizkolariak enborrak moztea bezala da.
|
Ez
dago aniztasun aukera handirik, aizkora bat eta enbor bat, azkarrago edo motelago moztu dezakezu baina lana argia da. Bertsolariak plazara datozenean ere, berdin zaizu zein bertsolari datorkizun; gaur egungo bertsolaritzak" La Voz" ekin dauka itxura handiagoa aizkolariarekin baino.
|
2023
|
|
Euskadiko azken urteetako datuei erreparatzea besterik
|
ez
dago aniztasun soziokultural gero eta handiago baten aurrean gaudela ikusteko, eta horrek gora egingo du, atzerritar jatorriko etorkin gehienek Euskadin geratzeko asmoa dutelako. Gaur egun, INEren datuen arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) biztanleen% 11,5 inguru atzerritar jatorrikoa da.
|