2001
|
|
‘Horixe da okerrena! ’ jarraitu du Imanolek bere melodrama. ‘Aberriaren alde hiltzeko prest zaude, baina ez zara benetako herri horretara hurbiltzen eta
|
ez
zaude aberri horren alde egunero bizitzeko prest. Etxetik irtenda goizero agurtzen duzun jendea da aberria, ez zuk gogoan duzun errekortea, aberriaren alde epikoki hiltzeko zure ipuin xelebre horrekin.’
|
2003
|
|
Horixe da Hemen etaMunduan taldearen ezaugarri nagusietariko bat, Europako gainerako taldeetatikbereizten duena. Euskal Herriko biztanle batentzat garrantzizkoa da bere buruaeuskal herritartzat definitzea, baina definizio hori
|
ez
dagokio aberriaren hautapenari, aberriaren partaide izateari edo aberria kontzeptuaren izateari. Hori baino aurrerago doa.
|
|
Beste hitz ba  tzuetan esanda, oro har, modu absolutuan hitz eginda, abertzaleak ez daki ze abertzale ze aberriren alde dagoen; agian berak badaki bere buruaz, baina besteak zeren alde dauden ez, ezta ba ote dauden ere, eta dudaren aurrean, beharbada, onena honoko hau pentsatzea da, hots: ez, beste horiek
|
ez
daude aberriaren alde. Irakurketa tradizionala da gure artean hori, baina jarrai dezagun.
|
2007
|
|
|
ez
dago aberriaz erabat ahazteko modurik horrela
|
2008
|
|
Literatoen dialektoan, haurtzaroa da gizakiaren aberria (txorakeria!). Haurren dialektoan
|
ez
dago aberririk (pernandokeria!). Nere dialektoa literatoz eta aberriz gabetua nahi nuke (haurkeria?).
|
2018
|
|
...tzen zen pertsonatzat har zezaten inon; tarteka egiten zituen salbuespenak, ondo kalkulatuak, kultuzko musika taldeak jotzen zutenean adibidez bai ematen zion bere buruari baimena Euskal Etxearen ingurumarietara hurbiltzeko, bai eta gehiegikeria oso hardcore ren bat gertatzen zenean elkarretaratzeetara joateko; lagun katalanekin joaten zen hala ere beti, asko jota talde misto batean, erakustearren
|
ez
zegoela aberriarekin obsesionaturik baina haririk galdu gabe jarraitzen zituela hangoak.
|
2020
|
|
Nafarroa, arragoan
|
ez
dago aberriaren inguruko diskurtso espliziturik, ez dago leziorik, ez dago baieztapen ideologiko ebidenterik. Askoz barrurago ernatzen da bere muin poetikoa.
|
|
Horrela bakarrik bete daiteke abstrakzio biltzaile hori; doana ikustetik lur zatitxo bat lur horren gainean zutik eta geldi, tren baten eserlekutik lur zati handia mugituz ikustera. Mugimendu hori gabe, ikuspegiaren desplazamendu hori gabe,
|
ez
dago aberririk ikusterik, gurazko aberriaren abstrakzioa ezin delako gauzatu gizagaineko abiadurarekin doan behatzailerik ez badago; hemen, poeta bat bultziaren leihotik begira ez badago. Lurrun makinak bultzaturiko garraioen higidurak eta poeta bisionarioen begiradak sortu zituzten aberriak, higiduren garaian sortu ere, nahiz eta aberriaren zaleek sinetsi nahi duten patria betiereko geldotasunaren umea dela.
|
2021
|
|
Ez dut nabarmenduko horren karga sinbolikoa, horretarako daude-eta haren matxismoari buruz, esaterako, idazten dutenak. Galde egin besterik ez, zera, argazkia ezagutu zenetik hona, horretan Sabinori halako begirada lasai eta zoriontsua eragiten ziona aberria zela uste izan dutenek, zer esan behar dute jakitean gizona
|
ez
zegoela aberriaren balizko etorkizun utopiko edo ez hain utopikoari begira, haragizko Nikoleri baino?
|
2023
|
|
Baldin eta, duela zenbait mende, populazio batzuek arma frantsesengatik bizitasun galera pairatu bazuten, arma alemanek egin zauri berri batek moralki kalituko lituzke. Bakarrik zentzu horretan da egia topikoa zeinaren araberan ezin elkarturik
|
ez
baitago aberria tipiaren eta handiaren amodioen artean. Horrela tolosar batek bere hiria iraganean frantsestu izana pasio osoz deitora lezake; hainbeste eliza erromano miresgarri suntsitu izana, inportazioko gotiko kaskar bati tokia uzteko; inkisizioak loratze izpirituala arrastatu izana; eta pasio handiagoz zin egin lezake ez duela sekula onartuko hiri bera alemana bilaka dadin.
|