2000
|
|
Krimen gaiaren esparruan, legea, lekukoen froga onartu ezean, zigortu nahi duen krimena bera ezagutzeko ezinean legoke; krimenetan idatzizkoa zeharka baino
|
ez
baitago eta hori ere, gutxitan eta bakarka; hala ere, egitate hutsak ezin daitezke frogatu lekukoen bitartez ez bada. Lekukoen frogari ematen zaion harrera, krimen horien ikerketa eta epaiketan, premiatik bertatik dator.
|
|
Fenomenalismo honen defentsak, gainera, ‘ilusioen argumentuaren’ babesa jaso zuen. Batzuetan berez ez dituzten propietateak izango balituzte bezala hautematen ditugu objektu fisikoak —uretan goilara okertua dagoela dirudi, bi dimentsioko irudiek hiru dimentsio dituztela dirudi, etab.— Goilara okertua
|
ez
dagoenez eta marrazkia hiru dimentsiokoa ez denez, ikusten dugunak zerbait gehiago izan behar du, goilara eta marrazkia errepresentatzen dituen irudi mentalaren antzeko zerbait. Gauza bera gertatzen da haluzinatzerakoan, ikus dezakegun objektua benetan ikusten dugun tokian ez dagoelako.
|
|
Machek ez zuen onartzen ‘berbaitango gauzaren’ hipotesia, berarentzat azalekoa zelako, alde batetik, eta ezagutza enpirikoaren apriorizko burutapen eta espekulazio hutsalari tokia irekitzen ziolako, bestetik. Eta espekulazio hau justifikaezinezko sinesmentzat zeukan, zerbait absurdu lez hartzen zuen, a priori eta sintetikoa den ezer
|
ez
baitago eta ezin baita izan. Zientziak —esperientziez baliatuz irakaspenen jarraipen sistematikoa osatzen duen zientziak— bakarrik ahal du ezagutza laburbildu, sinbolizatu eta kontzeptualki antolatu, tesi transzendentalen beharrik gabe.
|
2001
|
|
Aitzitik, epaitze lanak gizartearen goiko maila guztien adierazgarri ziren bostehun hiritarrez osaturiko asanbladak betetzen zituen (hemendik at geratzen ziren bai etorkinak —urte luzez Atenasen bizi izandakoak ere— bai esklaboak). Nahiz eta epaiarekin ados
|
ez
egon eta ihes egiteko aukera izan (Atenasen espetxe zaintzak oso ahulak ziren), ihesaldiaren aukera baztertu zuen, bere printzipioei eta Atenasi bere gazte garaian (hiritarrak zerbitzu militarra hasten zuen unean) egindako fideltasun zinari leial mantentzearren. Platonek epaiketaren testigantza lazgarria utzi zigun Sokratesen Defentsa eta Kriton elkarrizketetan.
|
2004
|
|
Hipotesiak adierazten duen ahaltasunean datza hain zuzen ere logikaren ahaltasuna. Izan ere premisak egiazkotzat hipotetikoki hartzerik ez balego, inferentzia logiko bakar bat ere
|
ez
legoke eta, ondorioz, ez legoke logikarik batere. Eta logikarik gabe ez legoke gogoetarik ez mundurik.
|
2005
|
|
52 Eskolastikoak izan dira haien oinordeko. Eskolastikoek maiz sarri erakusten dute zenbat balio duen haien buru-argitasunak, baina zorigaiztoko urteetan bizi izan ziren eta, sasoi hartan,
|
ez
zegoen arte eta letra giro egokirik. Ez da harritzekoa haiek goraipatzeko arrazoiak asko izatea.
|
|
Horrela, bada, hizkuntza ezberdinen artean sinonimiarik
|
ez
dagoenez eta bakoitzak beti berria eta berea bakarrik den zerbait eskaintzen duenez, ez gara konformatuko aniztasun linguistikoa pasiboki onartzearekin, baizik eta, gainera, berau aktiboki zaintzeaz eta ugaltzeaz arduratu dugu125 Hizkuntza eta hizkuntzak, beraz, ezinbestekoak dira gizakiaren formazio intelektualerako, ze, haiek honi mundua antzemateko eta ulertzeko era ezberdinak etengabe aurkezt...
|
2006
|
|
nahi horrexek abiarazten du hain zuzen etorkizuna sorburu duen mugimendua. Etorkizuna oraindik ez dena eta oraingoz izan ez dena baldin bada, giza nahiak beste giza nahi batengana zuzendu du, alegia, inon
|
ez
dagoen eta inoiz ez dirauen izaki batengana. Bestearen nahi honek ere biologiaren gainetik dagoela onar dadin bilatuko du, baldin benetako gizaki gaia bada.
|
2008
|
|
VII. Eskutitzan Platonek gogor kritikatzen du Dionisioren jarrera, gauzarik handienei (ta megista) buruzko Platonen doktrinen inguruko idazki bat idatzi baitu (341b). Izan ere, Platonen esanetan, gauza horiei buruz
|
ez
dago eta ez da inoiz egongo nire idazkiren bat bera ere, gauza horien inguruko ezagutza ez baita beste gainontzeko ezagutzak bezain komunikagarria (341c).
|
|
Aitzitik, adibidez, izateak, edo Batak, subjektuak berak ere, eta abarrek bitartegabe adigaiak iradokitzen dituzte. Nahiz eta subjektu hartaz egia espekulatiboak esaten diren, haren edukiak ez du adigai immanenterik, zeren hura hor subjektu lasai gisa baino
|
ez
baitago eta egia haiek egoera horren ondorioz erraz lortzen baitute onbidezkotasun soilaren forma. — Eta alde horretatik predikatu espekulatiboa esakunearen formaren arabera, eta ez adigai eta zerizan gisa, ulertzeko ohituran datzan oztopoa handitu edo txikitu daiteke azalpen filosofikoaren erruz.
|
2012
|
|
Horiek baieztatzen dutenez, erreferentzia unibertsalik
|
ez
dagoen eta bakoitzaren kultura azken erreferentzia den mundu plural batean bizi gara. Postmodernoek kultura bakoitza osoa dela diote; baina, aldi berean, gure sistema demokratikoa onena izanik, gainerakoek gurea kopiatu baino ez dutela egin behar baieztatzen dute.
|
2016
|
|
Landaldean baratze horrek orain ageri duen itxura ezohikoa da, itxituratik landara eremu natural guztian ikusten denaren bestelakoa zeharo. Hango belar, txara eta zuhaitz batzuk munduko beste lekuren batzuetan hazten direnak dira; beste hainbat lore, zuhaiska eta fruitu, aldiz, beste inon
|
ez
dagoena eta inoiz egon ez dena da, ortu honetako baldintza berezietan hozitua baizik. Artifiziala.
|
2017
|
|
Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik
|
ez
dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
2021
|
|
Ondorioz, sexu eta generoaren arteko bereizketa lausotu egiten da. Gorputz eta sexu esentzialik
|
ez
badago eta horren esanahia, zentzua eta errealitatea eginean bertan definitzen, gorpuzten eta materializatzen bada, ez dago argi zer den naturala/ sexua eta zer eraikia/ generoa:
|
2022
|
|
Eta horiekin batera, baita natura eta historia, eta datuak eta askatasuna ere. Horregatik, gizakia eta haren ekintza berriro unibertso infinituan kokatzeak berekin ekarri zuen, orobat, giza mundua jaiotzea, naturari
|
ez
dagokion eta naturak neurtu ezin duen errealitatearen dimentsio den neurrian. Giza mundua gizakiak egina da eta oinarri bakarra giza askatasuna du.
|