2000
|
|
Ascotan dantza arinian, oin bijac laban eguinda, plaziarenerdijanjausita gueratutendira andrazcuac, inocbeguiratubiar
|
ez
d eutseenmoduban, escutidautsanac, colpez jaso artian; ta genteguztia arixe beguirachalocaEusca (lErrietaco... 69).
|
2001
|
|
Ez hain aspaldi Nazio Batuen Erakundeak aurkezturiko Giza Garapenari buruzkotxostenaren atal batean agertzen da, argiki, 1999ko uztailaren 13ko Egunkariakdioen eran, «Pauso nabarmenik
|
ez
d (el) a izan berdintasunaren alde» azken urteotan, eta ez bakarrik hirugarren munduko herrietan. Alderantziz, atzerakada handiakpairatu dira emazteen lanaren (gure Iparraldean %25 langabetuen artean %60 emakume gazteak dira), osasunaren (Frantzian Weil legea hautsi nahiz dabiltza lobbyintegristak), gorputzaren erabiltze eskubidearen (Alabamako epaile batek emanduen jujamenduak ez dio emazteari «orgasmorako neholaz ere funtsezko eskubiderik onartzen»), politikagintzako agerpena segurtatzearen (Elisabet Badinter andereakuota direlakoen aurka dago) eta kirolaren (behin gizon eta emakumeen Tourrakgarai berean egiten zirenean, entzun zen Marc Madiot txirrindularia erraiten, emaztea bizikleta gainean biziki itsusi zela) alorretan.
|
2004
|
|
Garapen teknologikoak pirateriaren aurkako asmakizunak ere ekarri ditu. Datuak bakarrik grabatzea ahalbidetzen duen CDa aipa dezakegu alde batetik, CD DO izenez ezagutua, eta 48 ordutan erabilgarri izateari uzten dion DVDa aurki dezakegu bestetik, Flexplay Technologies enpresak
|
EZ
D izenez bataiatua. Etorkizunean azken horrek DVDen alokairuaren merkatua erabat aldatuko duela diote adituek, filmak ez baitira itzuli, 48 ordutan erabiltezinak izango baitira.
|
2007
|
|
A klasea lortzen ez duten modeloak kentzeko egutegiak 2016ko irailaren 1a arte jarraituko du. 2013 urtean ezin izango da
|
ez
D ez E motako halogenorik fabrikatu, ez inportatu, eta, azkenik, 2016 urtean, C motako halogenoen txanda izango da. Baztertzen ez diren goritasun lanparak, berriz, islatzaileak eta aplikazio berezikoak dira.
|
2008
|
|
Daukagu edo identitate hutsala (lehenengo proposamena) edo ezberdintasunaren mugagabetasuna: A= ez B, ez C,
|
ez
D eta horrela mugagabetasuneraino. Esaldi espekulatiboa saiatzen da, hain zuzen, bi muturrak elkarrekin mantentzen, identitatea bere ezberdintasunean batzen.
|
2009
|
|
(XXXII). Jainkoa (k)
|
ez
d (ir) a d (ago) en zerbait, d (ago) en guztiaren interpretazio modua (k) baino.
|
2010
|
|
...a. immigrazioaren aitzineko hizkuntza politika estrategikoari dagokionez, nafarroako gobernuak atzerriko jatorria duen populazioa euskarara erakarri eta etorkin belaunaldi gazteak euskaraz bertakotzeko deus ere ez du egin. izan ere, ikasturtean etorkinak nafar ikasleen %2, 3 ziren eta 2006 aldiz, %11, 3 atzerriko jatorria duten ikasle horien %85 g ereduan eskolatzen da, %13 a ereduan eta %1 baizik
|
ez
d ereduan (zenbaiten artean 2009). azken hamarkadan nafarroan gertatu den aldaketa demografikoak luzera bertako hizkuntza ahulerako zer ondorio ekarriko duen oraindik ikuskizun dago. horrek kezkaturik, toki entitateek eta herri ekimenak kanpainak eta programak burutu dituzte etorkinak euskararen aldera hurbiltzeko.
|
|
Zeru luhertzean ezer
|
ez
d (a) ageri
|
|
|
ez
D, hitzez hitz harturik. LHko A eredua X eredua da praktikan, eta antzekoa (baina justu kontrakoa) gertatzen da ereduarekin.
|
|
Gure amama xibaroa zen. Xibaro edo shuar deitzen diren tribuak Ekuador sortaldean bizi dira, Amazoniako ibaien artean, amaierarik
|
ez
d uela dirudien Oihan Handian. Gure amama oih anetatik Guayaquilera joan zen bizitzera eta g ero, gurasoak, honaino.
|
|
Pelho, une bateko egiak hurrengo egun ean ere balio balu bezala bizi den mutikoa da. Ikasitako leloa errepikatzen besterik
|
ez
d akiena. Horregatik deitzen diote, Praia aldean, Pelho Lelo.
|
|
Arrats berean, Joseper/ eta L/ l/ r/ gertatu guz/ a kondatzen d/ egu. Josepek d/ o gaztaroan mater/ al/ sta/ zana zenatso/ stor/ oak ba/ z/ k
|
ez
d/ rela eta horret/ k kanpo egotea erabak/ tzen du. L/ l/ k, ald/ z, ondoko solasald/ an hor/ zan nah/ luke solasak hartzeko.
|
2011
|
|
Fase bat edo, Aracil en ikuspegi ezagunaren arabera, fase batzuk. Etapa hori (ek) ere
|
ez
d (ir) a erabat egonkor: diglosia giroan ere, hizkuntza bien erabilerabaldintzak eta funtzioak aldatuz doaz oro har. gatozen berriro teoriara, diglosia izanik gogoan.
|
|
perspektiba edo azterbide zinetiko dinamikoan analizatuz kontuak, hiztunelkarte biren arteko disputa edo tirabira historiko zabal baten etapa bat, estadio edo fase egonkor itxurako bat da diglosia. Fase bat edo, Aracil en ikuspegi ezagunaren arabera, fase batzuk. etapa hori (ek) ere
|
ez
d (ir) a erabat egonkor: diglosia giroan ere, hizkuntza bien erabilera baldintzak eta funtzioak aldatuz doaz oro har.
|
|
Inplikazioz, Baztarrikak berak aitortu du gizarte elebitasuna funtzionala dela hizkuntza ordezkapenerako honako egitate hauek nabarmendurik: " gaztelaniaz dagoen guztia euskaraz eduki nahi izatea
|
ez
d [el] a eraginkorra" (238 or.)," euskaraz jakitea ez dela beharrezkoa" (225 or.), edota" euskal hiztunak, elebiduna denez gero, hizkuntzaren hautua egin behar duela euskaraz jardun nahi badu" (198 or.)." Elebitasun mota ezberdinen artean gogokoena, elebitasun simetrikoa" omen du sailburuordeak, alegia: " arlo pribatu nahiz publikoan bi hizkuntzetan gaitasun beraz jarduteko gai diren eta jarduten diren herritarrek osaturiko gizartea".
|
2012
|
|
Arrautzak flamenkoen aurreko espezie batenak dira, eta, haietako bat, ia osorik kontserbatu da 18 milioi urtez. Ikertzaileen esanean, munduko habia fosilik zaharrena da, erregistro paleontologikoan dinosauroen eta beste narrasti batzuen arrautzak ezagutzen badira ere,
|
ez
d
|
|
Mitxelenak ez zuen kontuan hartu, Ana Toledok gogorarazidigun bezala, «Euskal Herriak ez du [ela] inoiz eratu entitate politiko juridikoadministratibo bakar bat. [...] inoiz
|
ez
d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara ez d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010:
|
|
[...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara
|
ez
d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010: 833).
|
|
Mitxelenak ez zuen kontuan hartu, Ana Toledok gogorarazidigun bezala, «Euskal Herriak ez du [ela] inoiz eratu entitate politiko juridikoadministratibo bakar bat. [...] inoiz
|
ez
d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara ez d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010:
|
|
[...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara
|
ez
d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010: 833).
|
2013
|
|
Zabor asko b aldin badago, birziklatzen
|
ez
d u zuelako da, bir ziklatu egin behar d u zue! Nik gela bakoitzean kolore desberdinetako ontziak jarriko nituzke.
|
2014
|
|
Sans qu, elle le sût, elle était plus celtique que chrétienne?. Henri Martin historialariak ere espiritu galiar/ zelta jatorraren agerpen bezala ulertzen du herri xumeko alaba Johanna Darc(
|
ez
d. Arc, aristokrazia germaniar batean pentsaraz lezakeena!), hala nola baita Rabelais, Descartes, Voltaire, Victor Hugo, etab. orobat. Izan ere,, le caractère gaulois a subsisté chez nous tous, comme le sang a passé de génération en génération dans nos veines?.
|
|
|
ez
d
|
2016
|
|
E. D. DuBoisek The Servant in the House [Etxeko mirabea] izeneko saiakera biziki kritiko bat idatzi zuen eta argudiatzen zuen askatasuna kontzeptu abstraktua izango zela beltzek etxeko lanei lotuta iraun bitartean. DuBoisek azpimarratzen zuen, negroa
|
ez
d [el] a askatasunera gerturatuko, harik eta esklabotzaren eta mediebalismoaren marka gorrotagarri hori ehuneko hamarrekoa baino txikiagoa izan arte?. Aldaketak ekarri zituen Bigarren Mundu Gerrak, bai, baina garapenaren zantzu baino ez ziren izan.
|
2017
|
|
Egile horren ustez, Eusko Legebiltzarrak ez du euskararen berme juridikoa indartu bere jardunaren bitartez, hainbat auzitegik berretsi duten jurisprudentziak euskara kokaleku ahul batean jarri dute eta euskararen legeko 8.3 artikulua Konstituzioaren aurkakotzat jo ondoren ez da gabezia hori estaltzeko ahaleginik egin, arazoa areagoatzea besterik ez eginez (ibidem). Urrutiak dio (2015: 25) hizkuntza bat koofiziala den neurrian,, bi hizkuntzen erabilera elkartua
|
ez
d [el] a ezinbesteko, bakoitza bere aldetik ofiziala baita, eta, bi hizkuntza ofizialen arteko estatus juridiko formala berdina da?
|
|
Adema Zaldubiren artikulua, Xabier Altzibarrek azaldu bezala, Basilio Joanategiren Sainduen bizitcea liburu argitaratu berriaren karietara idatzita dago, baina iruzkin kritikoa izatetik haratago doa, guztiz ideologikoa delarik, poesiaz eta sorterri zaletasunez betea. Artikulu horretan Adema Zaldubik defendatu ideia nagusietariko bat da" progreso modernoaren bideetatik gure endekatzea baizik
|
ez
d [el] a progresatzen ari", eta, halaber," gure odola eta ohiturak beste odol apalagoetan urtzen ari dira, gure ohiturak galduz doaz, gure foruak galdu ziren bezala";" horregatik diote Le Basque est unpeuple qui s' en va!". Eta artikuluaren autua Adema Zaldubik hari ezkor horretatik daroala, amaierako pasarte bat ekarriko dut hona,:
|
2020
|
|
|
Ez
D/ Ez E
|
|
1 Euskal hezkuntza sistemara iritsi berriak diren ikasleen integrazioa erraztea, eskola ingurunean ahalik eta azkarren integra daitezen eta ahalik eta baldintza onenetan. 2 Ikasle horiei berariazko arreta ematea beren ikas irakaste prozesuan baliatu behar dituzten hizkuntzen gaitasun linguistiko eta komunikatiboak eskuratu ditzaten, curriculumean egin beharreko doiketak eginez. soek
|
ez
d (it) u (z) telako ondo ezagutzen haien eskola hizkuntza (k) (euskara eta, kasu batzuetan, gaztelania) edota, ezagutzen bad (it) u (z) te, zailtasunak dituztelako hizkera akademikoarekin eta ondorioz ezin dietelako lagundu.
|
2021
|
|
(X ekarri duzue etxerat, baina honek
|
ez
d (uz) u X n plaza eginen.)
|
|
Hurikgabe
|
ez
d a b i z ir ik hartuz bateiuko huretik xuritzen gira bekatutik huilantzen Jinkoaren ganik
|
2022
|
|
Emeki handi zite, gogor da bizia Eta zoin eder aldiz haur inozentzia Aski goizik horra da helas gizontzea Lehen adin ezti hoi
|
ez
d (a) aski lüzea.
|
|
–N n nahi duzzzuen b bezala, b baina
|
ez
d duzue d deus ik kusiko.
|
|
Talde etniko batean aurkitu zuen babesa, bertan barre egiten baitzioten mutiko anglosaxoien" maskulino izateko ahalegin kontzientea [ri][...] nesken aurrean harrokeriatan ibiltzea, eta halako gauzak". Mediterranear gizonen inguruan duten estereotipoari kontra eginez, Paulek temaz dio" hori
|
ez
d [el] a nagusi europar estiloan". Baina kultura nagusiaren maskulinitatearen definizioarekin kritikoa den artean, ez du bere maskulinitate propioa kritikatzen.
|