2000
|
|
Eta ustekabean Monument Valley ko gau zoragarria dastatu ahal izan nuen, eta Ruben alboan izan banu, jainkotasunaz
|
ez
beste zerbaitez hitz egingo genuela sumatzen dut; Ruben alboan izan balitz bart den dena kontatuko niola pentsatzen dut, eta seguruenik haren besoetan babestuko nintzela. Baina Gero, ordu ttikitan, bakarrik eta negarra luzaroan eta gozo egin ondoren, azkenean malenkoniaren besoetan lokartu nintzen, agian goizean esnatuko ninduen musu baten esperoan; baina Dan izan da, musurik gabe, deitu didana:
|
2004
|
|
–Tamala, gizajo hark eskua ez
|
ezik
beste zerbait ere galdu ez izana –erantzun nion– Gerritik beherako zerbait, adibidez.
|
2005
|
|
Aipatzekoa da ere, bigarrenik, bera ez dela irakasle edo pentsalari" profesionala" izan: idazten duena, neurri handi batean, berarentzat idazten du eta
|
ez
besteei zerbait irakatsi nahian; alegia, bere xede nagusia gai jakin bati buruzko argibideak aurkitzea da. Zentzu honetan, hirugarrenik, kontuan hartzekoa da baita ere berak apenas duela zerbait argitaratu:
|
2007
|
|
Gizonongan aldaketaren bat gertatzekotan, baratxuri gordinagatik izan dela jakin nahi dugu, eta
|
ez
beste zerbaitegatik. Horregatik, euren ohiko dietarekin jarraituko dute.
|
|
Erran nahi dut, erresistentziak ibili euskaldun guztiak desohoratu nahi dituzte, eta ez soilki frankismoaren aurka edota oraingo estatuen desmasien aurka pertsonalki borrokatu dutenak, baizik eta borroka hori ohore bat bezala onartu duen abertzaletasun osoa. Memoria eta egia historikoa errebindikatuz, argi utzi nahi dut oraingo egoera edozein izanik ere, baita ETAk berak gero hartu terrorismoko bideen kalteak presente izanik ere, gertatu zena gertatu zela, eta
|
ez
beste zerbait.
|
|
— Eman dezagun! Beraz, azken berrietan... kamamila zikean bere baratzean... eta
|
ez
beste zerbait... eta horren gaitik preso altxatu die gure gizona... jes... Ostaler, agortuak gara!
|
2008
|
|
Beste batzuetan, hautazkoa izan arren, afektibotasuna
|
ez
beste zerbait adieraz ten du: Jokalariak> egia> esan> du>/ > Jokalariak> egia> esan> die> kazetariei; > rgolariak> koadro> rgolariak> koadro> kumeari; > rakasleak> burua> rakasleak> burua> ropa> > arropa> eskatu> digute?
|
|
Esakune filosofikoak, esakunea delako, subjektuaren eta predikatuaren arteko erlazio ohikoaren eta jakitearen jokabide ohikoaren iritzia iratzartzen ditu. Jokabide horrek eta horretaz dugun iritziak haren eduki filosofikoa suntsitzen du; iritziak esperimentatzen du esan nahi zuena
|
ez
beste zerbait esan nahi dela, eta haren iritziaren zuzenketa horrek behartzen du jakitea esakunera itzultzera eta hura beste era batera ulertzera.
|
2009
|
|
Bestelako interesek behartuta begien bistan dagoena ukatzeko premia tristerik ez duen orok aitortuko duenez, Iruñeko edo Paris aldeko politikak baino eraginkorragoak izan zaizkio euskarari azken hogeita bost urteotan Eusko Jaurlaritzarenak eta Euskal Autonomia Erkidegoko herri aginte ezberdinenak. Euskararen erabilera bermatuko bada, ordea, politika eraginkor horiek bai, jakina direla, baina herri aginteen utzikeriarik eza ez
|
ezik
beste zerbait gehiago ere da. Zerbait hori ez dago politikaren esku; hori gizartearen eta norbanakoaren atxikimenduaren esku dago.
|
2010
|
|
euskaldunak garelako edo izan nahi dugulako, lana topatzeko edo ikasketak jarraitu ahal izateko, lagunekin hitz egin ahal izateko edo lagunak egiteko, jaso dugun kultur aberastasuna gordetzeko, kultur ondarea zaintzeko, arbasoen altxorrari jarraitzeko e.a. baina zaila egiten da izan nahian oinarritutako zergatia arrazoitzea. Jakina da arrazoizkoena agian hizkuntza nagusia erabiltzea izango zela. errazagoa izango zitzaigun denoi, denok erdaraz hitz egingo bagenu. baina orduan ez ginateke geu izango, geu izan nahi dugu ordea eta
|
ez
beste zerbait. gutxiengotua den hizkuntza batek esplikatu beharra izaten du bere izanaren zergatia, zergatik den azaldu behar du, arrazoitu. baina hizkuntza nagusi baten kasuan ez da sekula galdera hori egiten: zergatik hitz egiten duzu gaztelaniaz edo frantsesez?. hizkuntza nagusiak ez du justifikazio beharrik, hizkuntza hauen eguneroko erabilerak justifikatzen baitu bere erabilera. gutxiengotua denak berriz bai. izaten jarraitzeko arrazoiak eskatzen zaizkio hizkuntza nagusiak dituen bezala, logika, argumentu arrazionalak, erabilerak edo hizkuntza baten praktikak indartzen dituen arrazoiak. gizartean maila ahulena duen hizkuntza erabiltzen duen hiztunari motibazioak eragiten dio hizkuntza hori erabiltzen jarraitzea. ez du erabiltzen hizkuntza gehiengoak hitz egiten duen hizkuntza delako, berezkoa duen hizkuntza —edo berezko egin duena— gorde nahi duelako baizik. hizkuntza gutxituari edo hil zorian dagoenari, balio gutxiago aitortu ohi zaio gizartean eta bizirik mantentzeak pena merezi ote duen ere galdetzen da. batzuen aldetik ukatu nahi den arren, euskarak badu bere errealitatea ordea. gu bagara, euskaraz bizi gera eta hala bizitzen jarraitu nahi dugu. garelako izaten jarraitu nahi dugu, bada errealitate bat eta hori gorde nahi dugu. gure zergatia ez da arrazoian oinarritzen, motibazioan baizik, borondatezkoa da, baina badu errealitatea. euskararen berreskurapenarekin euskararen errealitate hori sendotu nahi dugu bere biziraupenari eutsi ahal izateko.
|
|
Gauza askorekiko gorrotoa sentitu izan dudalarik, derrigorrezko lanarekiko garatu dudan gorrotoak sentiarazi nau malerusen. Derrigorrezko lanak pertsona
|
ez
beste zerbait egiten gaituela iruditzen zait. Edozer egiten dugu diruaren truke.
|
2012
|
|
1 Bizitza, existentzia
|
ez
beste zerbait izanik, bere aukera deuseztatutako gertaera baten aztarnan datza. Munduan lehenago agertzen da existitzen ez den zerbait.
|
2013
|
|
«Zer gertatzen da pertsona baten barruan hiztun jarrera hori hartzeko? Zirena
|
ez
beste zerbait bihurtu diren euskaldun horietako bat da, beren barnera exiliatutako horietako bat». Hendaian euskarak bizi duen egoeraz mintzatzera heldu zaigu.
|
2014
|
|
Bestalde, alokutiboa ez dela morfema argumentala erakusten du aditz inflexioditrantsitiboetan agertu ahal izateak. Argumentu posible guztien aukerak beteakizanik ere, alokutiboa agertzeak argumentua
|
ez
beste zerbait izan behar duelairadokitzen du. Ikus (21) adibidea:
|
2015
|
|
Zerrenda batean emandako objektu partikularren bilduma edo multzo finitu bat ez litzateke intentsibotzat onartu behar, harik eta subjektuak erakusten ez duen arte zein den multzoko elementuak zehazteko aplikatu den araua. Orduan, multzoa zer edo zer berri bilakatzen da, hura osatzen duten elementuen zerrenda soila
|
ez
beste zerbait, multzotik agertzen den entitate unitario baten modukoa. Horrela, multzorako bidea egiten duen orokortze prozesuaz gainera, unitizazio prozesu bat ere bada (Aké, Godino, Gonzato eta Wilhelmi, 2013).
|
|
Esku maiztuak zituen, tinko eusten zioten gidatzen zuen zilar distiratsuko Mercedesaren larru beltzeko bolanteari. Larrua gozatzen
|
ez
beste zerbaitetan zigortutakoak zituen eskuak. , beste hainbeste.
|
|
Diruarengatik bada ere, egin asmo duzuna ulertzeko aterako ditut argazkiak, ez zure endekatzea mitifikatzeko. Hori kamerarekin
|
ez
beste zerbaitekin lortu duzu.
|
|
Baduzu kafea
|
ez
beste zerbait berotzeko?
|
2016
|
|
Zerk mugiarazten ditu biztanleak? Zergatik da hori pizgarria eta
|
ez
beste zerbait?
|
2017
|
|
Baieztapen hori azaltzeko bi gauza hartu behar dira kontuan. Batetik, desira, definizioz eta beti, betetasun desira da, bestela desiraz
|
ez
beste zerbaitez ari gara. Arestiko analisi psikoanalitikoa ere hatsarre horretatik abiatu dugu:
|
|
Edota bai igorlea eta bai hartzailea gizonezkoak balira? Aurreko jardueran irakurri eta entzun ditugun kantuen zatietan metaforak kendu ditugu, baina, agian, ez dira aldatu beharrekoak; agian, metaforak ez
|
ezik
beste zerbait ere aldatuko zenuke& Osatu kantuak, fitxan, kasu bakoitzean zehaztutako igorlea eta hartzailea kontuan hartuz.
|
|
Bestela esateko, Bestearen auzia ulertu izan da, oro har, Bestea agertzen deneko lehen erlazioa objektutasunarena balitz bezala, hau da, lehenik Bestea agertuko balitz bezala, zuzenean edo zeharka, gure pertzepzioan. Baina pertzepzio horrek, bere izaeragatik beragatik, bera
|
ez
beste zerbaitetara igortzen duenez eta ezin duenez igorri ez mota bereko agerpen segida infinitu batera egiten duen bezala, idealismoarentzat, mahaiaren edota aulkiaren pertzepzioaketa ezta printzipioz nire eskumenetik kanpo kokatuta legokeen entitate isolatu batera ere, funtsean nire eta Bestearen kontzientziaren lehen erlazio batera igorri behar du, non eta Bestea, niri lotuta bada ere, zuzenea...
|
2018
|
|
Geratzen denak ez bezala, alde egiten duenak arrazoi bat dauka beti. Añesek Poloniako panorama ekonomikoa irudikatzen du 90eko hamarkadan zehar, eta deliberatzen du bere etxean bizi zen emakumeak, urte haietan Poloniara itzultzeko, musu batzuen falta ez
|
ezik
beste zerbaitena ere sumatu behar zuela.
|
2019
|
|
–Altxa hadi hortik, saguak hozka egin baino lehen! Ama Birjinak nahiko dik ba noizbait hire muturra
|
ez
beste zerbait ikusi.
|
|
Disgustua hartuko zuen nahasketa bat egon zela jakiten zuenean. Baldin eta nahasketa bazen, egin zuen bere kolkorako, eta
|
ez
beste zerbait. Hasperen batek egin zion ihes.
|
|
Denetik esan didate: desafinatu egiten dudala, ez daukadala erritmorik, ez dudala ondo kantatzen, bertsotan
|
ez
beste zerbaitetan aritu behar nukeela... Uste dut ahots hauskorra dudala, eta horrek eta negar errazekoa izateak sentikorregia egiten nautela bertsolari izateko".
|
2021
|
|
39.2.3.1b Hori guztia ere markatzailearen ezaugarri batetik dator, emendio hutsa egiteko ez
|
ezik
beste zerbaitetarako ere balio baitu: emendio hori egiten dugunean enfasi berezia emateko perpausari.
|
|
Badira irakasle onak bizitzan, ez asko, eta horiek dira: zugan zure berezitasuna ikusten dutenak, eta
|
ez
beste zerbaiten kopia bihurtzen zaituztenak. Irakasten dizute, baina beti zuk zurea bilatu dezazun.
|
|
Pare bat metro egin nituen ezkerrerantz, baina artean begira neukan aingerua. Banekien ilusio optikoa zela, baina haren begiradak
|
ez
beste zerbaitek gogait eragiten zidan: ongiez sentipen bitxi bat nebilkien barrenean, digestioa eten edo bihotzekoak ematen hasi balitzait bezala.
|
2022
|
|
Baina jolasetik harago doa bertso jasoa: entzulearengan eragin nahi du; jolasa
|
ez
beste zerbaitetarako erabiltzen da. Tresna eta bitarteko bihurtu da, ia ustekabean, hasieran jolas hutsa zen bertsoa.
|
2023
|
|
Bakea ez da soilik negatiboki definitu behar. Zerbaitek izena har dezan, positiboki izendatu beharra dago,
|
ez
beste zerbaiten galera bezala. Ezezkoak gauza asko esaten ditu, baina harago joan behar dugu.
|