2003
|
|
Gizarte polarizatu hartan Euskararen Akademia zen euskaldunen oniritzia jasotzen zuen ia erakunde bakarra, Euskerazaintzaren salaketak alde batera uzten baditugu, behinik behin. Baina, 1980ko udaberrian hasi ziren Akademiaren aurkako kritikak, Lojendio euskaltzainaren hutsunea betetzeko Txillardegi eta Patxi Altuna aurkeztu zituztenean eta
|
ez
batak eta ez besteak boto nahikorik lortu ez zuenean lehenengo itzulian. Bai Zeruko Argia n, bai Anaitasuna-n kritika gogorrak azaldu ziren Txillardegi aukeratu ez izanaren aurka, erabaki hori arrazoi politikoetan oinarritzen zela argudiatuz1 Anaitasuna-n, Mitxelenari eta Juan San Martini espresuki leporatu zieten Txillardegiren aurkako, konplota?
|
2007
|
|
Eta guk gure baitan pentsatzen genuen: «Jakingo balute nola egiten dugun lan! Jakingo balute
|
ez
bati eta ez besteari ez zaiola gustatzen ateratzen duguna...». Beraz, zerbait ondo egiten ari garela dirudi.
|
|
Ez da gure lana ximenkiago argitzea nazioaren kontzeptua Alemanian XVIII. eta XIX. mendeen arteko biragunean, ezta Humboldt-en beraren nazioaren kontzeptua berbaitan xehekiago ere (adiera etnografiko, linguistiko kultural, politikoan): ...ntzagaz lotua ageri ohi dela, bide batez (ezagunki, autore aleman guztiok hizkuntza guztien eta txikienen beren ere alde alderditzen diren bitartean argi eta garbi. Prusiako Estatuan hizkuntza ez alemanen alde?, Frantzia jakobinoak arras politika kontrarioa abiatu du urte horietantxe hizkuntzen arloan, baina hori beste arazo bat da nazioaren kontzeptu alemanaren eta frantsesaren topikoaren aldean,
|
ez
bata eta ez bestea baitaukagu orain arakatzerik). Apenas da ohartarazgarria, garaiko autore gehienak bezala, Humboldt ere aldika herria, nazioa, Estatua (Volk, Nation, Staat) kontzeptuak elkarrekiko zehatz mugatu nahita aurkitzen badugu715, seinale, momentuko premia arrunta zela hori, Iraultzaren inguruko giroan.
|
|
Beste maila batean adierazki bat da, ideia bat. Zer horri dagokion bezainbatean, mendi deitu ala monte deitu, aukerakoa da, alegia, mendiaren zerizanak
|
ez
bata eta ez bestea eskatzen du1166 Adierazkia edo ideia ere hein batean aukerakoa da, hots, «geuk bereizi dugu, geuk sortu eta mugatu dugu, ez mendiek»1167 Non bukatzen da muinoa eta hasten da mendia? «Adierazkien arteko mugak logikoak ez diralako, aukerazkoak baizik»1168 Mendiaren ideiarik gabe bizi liteke:
|
|
Ikusmoldeok kontrarioak, hizkuntza arrotza zaiola arimari eta harixe datxekona, harengandik menpegabeko dena eta menpekoa, zinez korapilatu egiten dira biak eta haren izaeraren berekitasuna egiten dute. Konflikto hau ez da irtenbidatu behar, hein batean arrotz eta menpegabe eta beste hein batean
|
ez
bat eta ez bestea omen delaka. Hizkuntza doi doi objektiboki eraginkor eta berjabe hein bereantxe da, non ere subjektboki daragien eta menpeko den.
|
2012
|
|
Y de aqui esa tremenda lucha por singularizarse, por sobrevivir de algunmodo en la memoria de los otros y los venideros, esa lucha mil veces mas terribleque la lucha por la vida». Haatik,
|
ez
bat eta ez bestea aski, eta sinesmenarekinahalegintzen gara hilkortasuna azkenbetiko garaitzen.
|
2017
|
|
[Lotura motak aukeran]: Kontraesana, baliokidetasuna edo
|
ez
bata eta ez bestea.
|
|
Bukaerako emaitza hau itzultzeko ere beste neurona sare bat erabiltzenda. Sare honek adieraziko du esaldi parearen artean lotura, aurkakotasuna edo
|
ez
bata eta ez besteaantzeman duen. Sistema osoak SNLI datu basean entrenatzeko egunak har ditzake, milaka eta milakaesaldi pare baitaude bertan.
|