2000
|
|
Baina hau, Vienako zirkulukideentzat ez zegoen hain argi. Onartzen zuten logika, gogoeta, pentsamendua, ikerkuntzaren alde bat direla —analitikoa—, baina
|
ez
bakarra. Pentsamendua munduarekin lotu nahi izan zuten hura nolabait ulertzeko, eta hori Wittgensteinek ez zuen argi adierazi.
|
2001
|
|
Platon pentsalari fundamentalista da, hau da, badenaren atzetik berau ahalbidetzen duen eta izateaz gain den bezalakoa izatea ahalbidetzen duen hori bilatzen du. Mendebaldeko kulturan egon den fundamentalismo modu agian famatuena, baina
|
ez
bakarra, kristautasuna izan da, bizi dugun mundu hau deskribatzen duena: ezerk kontra egin ezin dielarik aro batek besteari jarraitzen diola erakusten digu; edo nolatan gizakiak nahi ez arren hilkorrak diren halabeharrez, eta bizitzaren jabe direla bere buruari bizitza eman ez badiote ere; abisatzen digu munduak ere ezin izan duela bere burua sortu.
|
2004
|
|
Dena dela, paradoxikoa badirudi ere, ohartaraz daiteke hemen Descartesengan, zalantzaren maisu harengan, aurki daitekeela gaur egungo sinesmen idortuenen, zalantzaezinen, jatorrietako bat,
|
ez
bakarra, eta, beharbada, ez nagusia, baina bai benetan kontuan hartu beharrekoa. Azken batean, gaur egun segurtasuna eskaintzen duen zientzia fisiko matematikoa, makina bat sinesmen oso eztabaidagarriren jatorria, Descartesekin indartzen den ereduan datza.
|
2007
|
|
" Hizkuntzak giza elkarrizketaren bitarteko nagusiak dira" eta, horregatik," hezkuntza eleanitzaren eta hizkuntz aniztasunarekiko errespetuaren bidez sustatu behar da bakearen kultura" 189 Hor bertan, ere, honako hitzak aurkitzen ditugu: " Herrien arteko gatazkak ez dira hizkuntz aniztasunetik sortzen, baizik eta ezberdintasunetik, injustiziatik eta identitate kulturalekiko errespetu faltatik" 190 Horrek guztiak, azken batean," giza eskubideak" ulertzeko ohiko modua zabaltzera eta, horrela," eskubide kulturalez" ere hitz egitera eramaten gaitu; hain zuzen, eskubide haiek
|
ez
bakarrik" maila indibidualean" baizik eta baita" maila kolektiboan" ere planteatzera. Kottak ek honela azaltzen du hori:
|
2008
|
|
Fichte filosofo erromantikoen artean kontsekuenteena zen. Zentzu horretan, Fichte Kanten lehenbiziko kritikoa izan zen, baina
|
ez
bakarra. Hegelek Fichteren filosofiaren berri Frankfurten izan zuen Horderlinen bitartez.
|
2009
|
|
Berezkoak zaizkio, alegia, sentsibilitateari bi forma horiek (finean, sailkatze formak). Eta matematika da horietan dagoen espezifikoena(" ena",
|
ez
bakarra). Laburtuz, zentzumena begiespena(" intuizioa") da.
|
2010
|
|
Hor dago Suarezen jarduna.
|
Ez
bakarra, berarekin batera beste asko ere baitira horren tarteko: Vitoria, Soto, Mentxaka, Cano, Molina eta Vazquez, besteak beste.
|
|
zientzia horiek ekintza linguistikoaren testuinguru sozio-kulturalari erreparatzen dioten unetik, bada, funtsezko tresnak dira hizkuntza pedagogia humanizatzailea ulertzeko, bai eta zehazki hizkuntza irakaskuntza bera ere diseinatzeko. Hemen azpimarratzekoa da" konpetentzia komunikatiboaren" kontzeptua, zeinek hizkuntz gaitasuna ulertzeko modu klasikoa osatzen duen, hain zuzen, berori
|
ez
bakarrik konpetentzia gramatikalera mugatuz baizik eta baita ere konpetentzia pragmatikora zabalduz. Baldin eta hizkuntza batez ere hitz egitea bada, orduan jabekuntza linguistikoa ezin daiteke mugatu kode bat ezagutzera; aldiz, horrekin batera nahitaez ikasi da ere nola esan zerbait norbaiti modu egokian.
|
2013
|
|
Balaztatze hori da, ene ustez, prozesu etikoaren etsai handienetako bat.
|
Ez
bakarra. Zergatik ez dute esaten Darwinen teoria dela daukagun teoriarik onena, osatu beharreko hutsuneak baditu ere, behin behinekoa bada ere?
|