Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Konstituzioari dagokionean, berriz, hauxe zehaztu nahi nuke: gutxieneko eskubide batzuk jasotzen dituen araudia eta giza eskubideen formulazio orokorra jasotzen dituen arren, sarritan arau horien aplikazioa iturrien arabera burutzen den ala ez aztertu behar da.
2007
‎Europako Batasunak, bere aldetik, enpresen arteko lehia librea bermatzen du, eta jakina, lehia libre hori kontrajarrita egon daiteke zenbait laguntza publikoekin. Beraz, zerga pizgarriak estatuak (gure kasuan EAEk) emandako laguntzak diren ala ez aztertu behar zituen eta horretarako Europako Batzordeak Erromako Tratatuaren 93.2 artikuluak agintzen duen prozedura ireki zuen, aipatu azterketa hori burutzeko. Beraz, Europako Batzordeak jakin nahi zuen ea EAEn 1988an Biltzar Nagusiek onetsi zituzten inbertsiorako zerga pizgarriak bat ote zetozen merkatu batuarekin.
2009
‎Hasteko, Eliza Katolikoaren ondasunak bide horretatik immatrikulatzeko aukera, Espainiako Konstituzioarekin bat datorren edo ez, zalantzan jar daiteke. Hura urratzen duen erabakitzeko, bi artikulu hauek errespetatzen dituen edo ez aztertu behar da:
‎Bernabeun zale gehiago sartzen dira. Aldatzeko aukera dagoen edo ez aztertu behar dugu. Espainiako Futbol Federazioak sekula baino lehenago erabaki zuen denboraldi honetako finala non jokatuko zen.
‎Egun hori pasa arte da zehatz mehatz esan irabaziak edo galerak izango ditugun. Behin hori esanda, hitzartutako konpromiso batzuk beteko diren edo ez aztertu behar da. Gaur gaurkoz soldatak ordainduta dauzkagu, zorrik ez dugu langileekin eta gure ondarearen kopurua positiboa da.
2010
‎Egia da ere «merkatu adierazgarria» zehaztea kasu askotan ez dela batere erraza. Adierazgarria den merkatu baten gainean enpresa bakoitzak duen benetako kontrola neurtzeko orduan, bezeroek/ erosleek aukerazkoak diren beste ekoizpen edo zerbitzuak eskuragarri dituzten ala ez aztertu behar da. Eta, zehazki, salneurrien aldaketa batek aukerazko beste produktuenganako ihesaldiak zein puntutaraino sortzen dituen aztertu behar da ere.
2012
‎Programazio osoa egin ondoren, zatiak elkarrekin lotuta dauden ala ez aztertu behar da. Hezitzaile guztiek, eskarmentua hartzen duten heinean, euren iritziaren arabera programatzen dute.
2013
‎Informazioa eskuratzeko, beste baliabide batzuen artean Ekigunean, bi webgune dituzu. Webgune horietatik informazioa eskuratzen hasi baino lehen, webgune horiek baliagarriak eta fidagarriak diren ala ez aztertu behar duzu. Horretarako, baduzu tresna baliotsu bat:
2016
‎Espezialistek ohartarazi dute, aurreko zeinuez gain, gurasoek ikusten badute haurrak begiak desbideratzen dituela, gehiegi hurbiltzen dela liburu batera telebista ondo ikusten ez duela, telebista ongi ikusten ez duela edo, eskolatik itzultzean, buruko minez kexatzen dela, zerbait ongi ez dabilen seinale ere izan daitekeela. Jakina, seinale horiek pediatrari kontsultatzeko balio izan behar badute ere (aldizkako azterketen arduraduna), pazienteak mediku oftalmologoari bisita egin behar zaion ala ez aztertu behar du, eta azterketa sistematikoen erregimena jarraitzea komeni da. Batez ere, hiruzpalau urtetik aurrera, gomendagarria da miopiaren familiako aurrekariak (ikusmen txarra), hipermetropia (distantzia laburreko ikusmen arazoak) edo astigmatismoa (irudi oso garbiak ikusten dira) existitzen diren.
2018
‎Modu berean, ikerketak gomendatzen duen bidearen gehienezko zabalera nahikoa ez dela uste du udal agintariak, «2, 5 metrokoa izan beharrean, hiru metrokoa izan behar dela uste dugu, oinezkoen eta txirrindularien segurtasuna bermatu ahal izateko». Uribe Kosta Butroe biotopoa proposamenean agertzen dena ere kontuan hartu behar dela argi du Crestelok, «alternatiba batzuk saihestu behar diren edo ez aztertu beharra dago, ingurumena behar bezala babesteko».
2019
‎jarduera espezifiko batentzat egokituriko eta jarraitu beharreko irizpideak, maila goreneko kalitatea bermatzen lagun dezaketenak arlo jakin batean. kasu honetan, hizkuntzaren arloan arreta soziosanitarioak jarraitu beharreko irizpideak, edo beste era batera esanda, arreta soziosanitarioa zer nolakoa izan litzatekeen eremu elebidunetan. estandarrak, nahitaez, neurgarriak edo ebaluagarriak izan daitezkeen irizpide edo jarraibideak lirateke, erakundez kanpoko ebaluatzaile baten bitartez akreditazio ofiziala eskuratzea ahalbidetuko dutenak. estandarrak, ezinbestean, akordioz adosturikoak izan behar dira, ahal den heinean indarrean eta eskura dagoen ebidentzian oinarriturikoak, eta betiere nazioartean edo estatu mailan gaitasuna erakutsi duen eta berariazko baimen administratiboa aitortu zaion erakunde batek sorturikoak. Sdo (Standard Development Organization) edo estandarren garapenerako erakundea (ege) deritzo horrelako bati. estandarren egokitasuna ikusteko, aldez aurretik hizkuntzaren gaineko estandarrik zegoen edo ez aztertu beharra dago, bikoizketarik saihesteko. zera baieztatu izan da: akreditazio ofiziala duen estandarren garapenerako erakunderik ez da egon, orain arte, hizkuntza eta arreta soziosanitarioa uztartzen dituzten estandarrak egin dituenik, ez ISok (International organization for Standardization) ez CeNek (european Committee for Standardization).
2023
‎Ikonografian sexismorik dagoen ala ez ebaluatu ahal izateko, autore ezber dinek proposatu dute erabiltzen diren gorputz motak, argiaren erabilera, irudien estereotipazioa, protagonismoa, planoak eta soinua aztertzea (Blanco Magadan et al., 2009; Cuadrado, 2001, Davila, 2017; Esmeijer, 2020; Fullagar eta Francombe Webb, 2015; Global equality, 2018; McVey eta Harrison, 2019; Menendez, 2020; Piedra et al., 2020; Price, 2019; Richards, 2018). Hala, gorputz motak, jarrerak, somatotipoak (Piedra et al., 2020) eta emakumeen eredu guztiak ordezkatuta dauden ala ez aztertu behar da (Esmeijer, 2020; McVey eta Harrison, 2019; Price, 2019). Argiaren erabilerari dagokionez, ea irudi argiak edo estaliak erabiltzen dituzten (Global equality, 2018), argi efektuak mezua indartzen duen eta zer nolako gama kromatikoa erabiltzen den aztertu behar da (Blanco Magadan et al., 2009; Davila, 2017; Richards, 2018).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia