Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Oinarrizko kontsumorik gabe, ez dago goragoko mailako hedabide osotuagorik ez sortzerik ezta amesterik ere.
2009
‎Hiztun herriak eduki berriak integratzeko gaitasuna badu, hau da, produktuak hurbiltzen dizkion diskurtsoa bere testuinguru linguistiko kulturalera ekartzeko gai bada. Komunitateak nahikoa kemen etno linguistikoa behar du izan, alegia, bere bilakaera ekonomikoa, politikoa, eta kulturala autoerregulatzeko gaitasuna, diskurtso berriek bere oreka linguistikoan pitzadurak ez sortzeko. Bestela, kultur distortsioa eragingo dute, hizkuntzaren alderdia ere barne hartuta.
2012
‎Aurrenekoaren arabera, hartzailearen lanketa probabilitatea txikia denean, pertsuasio egoeraren aldagai bakar batek eragin handia eduki dezake, eta klabe heuristiko batek hartzaileak mezu pertsuasiboari erantzuteko pentsamendurik ez sortzea eragin dezake (Chaiken, 1980; Petty eta Cacioppo, 1984a; Petty eta beste, 1981; Petty eta beste, 1993). Lanketa txikiko egoera hauetan, ia ahalegin kognitiborik gabe gerta daiteke pertsuasioa, dela baldintzapen klasiko bidez (Cacioppo eta beste, 1992; Staats eta Staats, 1958), dela esposizio hutsez (Kelman, 1958) edo dela atribuzio okerren bitartez (Petty eta Cacioppo, 1983; Schwarz eta Clore, 1983).
2013
‎ekonomia legea psikologian deitzen dena, besteak beste komunikazio munduan informazioak nola jasotzen diren jakiteko eta nolako joerak sortzen diren ulertzeko: 1) ez dela jasotzen ematen den informazio guztia, baizik jasotze partziala egiten dela, motzagoa delako; 2) jasotzen den informazioa ia automatikoki aukeratzen dela, aurretik dagoenarekin adostasunezkoa dena," disonantzia kognitiboa" ez sortzeko, edo sortzen bada azkar gainditzeko, errazagoa delako; 3) jasotze horretan aukeratzen direnak, bakoitzaren helburuekin ondo datozenak izango dira; 4) jasotze horretan prozesu psikologiko guztiak parte hartzen dute, galbahe moduan funtzionatuz, pasatzen usteko bakarrik ondo datozenak, edo koherente direnak, aurrekoekin erkatuz, barne koherentzia mantentzeko, 5) jasotze horretan ohiturak s...
2015
‎— Aurrera, horrela jarraitu. Blindatu jarraitzeko eta eskandalurik ez sortu.
‎2 Ebaluazio horren printzipio nagusia izango da euskara osasuntsu dagoen guneetan eta egoeretan euskararen erabileraren aurkako eraginik ez sortzea, eta, sortzekotan, zuzenketa neurri egokiez laguntzea.
2018
‎Momentuz, badirudi ekilibrista baten gisara ibiltzen garela, oreka mantendu nahian: aldeko haizeak baliatu ahal bezain urrun joateko, baina, ez sobera azkar hausturarik ez sortzeko.
‎Era berean, egitura ireki horren baitan konpromiso eta dedikazio maila ezberdinak egon daitezke, parte hartze zirkulu ezberdinak. Zenbait esperientziatan gakotzat jotzen da diferentzia horiek negatiboki ez ikustea (presiorik eta kulpabilizaziorik ez sortzeko), ekarpen txikien garrantziaz jabetu eta horiek ere eskertu, ospatu eta indartzera animatzeko. Zeregin eta arduren ikuspegitik, garrantzizkoa da denbora edo epe jakin baterako bakoitza zein parte hartze espaziotan eta arduratan kokatzen den agertzea eta gainerakoen aurrean konpromiso hori hartzea, betiere libreki erabakita, baina kontuan hartuta norberak, taldeak eta prozesuak dituen beharrak.
‎Profesionalen eta erabiltzaileen arteko hizkuntza mugek etorkinei eta eremu urriko hizkuntzen kideei eragiten diete, osasun mailako ekitate eza sortuz.
2019
‎Xede dugun biztanlerian eraginkorra izango den politika demografikoa zehaztea ez da erraza. hainbat faktore kontuan hartu behar dira, kontrako efekturik ez sortzeko. Luze litzateke hemen gutxieneko azalpena
‎Ezezagunarekin aurreneko hitza ez bada euskaraz egiten, arnasgunea erasana dagoela eta gizarte araua aldatzeko bidean dagoela pentsa daiteke beraz. egoeratan, bereziki ezezagunekin egiten diren elkarrizketak hasterakoan. ezezagunarekin aurreneko hitza ez bada euskaraz egiten, arnasgunea erasana dagoela eta gizarte araua aldatzeko bidean dagoela pentsa daiteke beraz. gizarte arauari dagokionez ondoko banaketa egin daiteke beraz: a) arnasgune betea> euskaraz egitea da gizarte araua> hiztunak segurtasuna du. b) arnasgune erasana> euskaraz egitea da araua baina erdara sartu da hainbat kasutan eta ezezagunekin ez dago arau finkorik> segurtasun eza sortzen da hiztunarengan gizarte arau orokorra euskaraz bada ere, ondoko aldagaien arabera erdara bihur daiteke arau:
2023
‎Euskara" natural" egitea honako ezaugarri hauekin lotu daiteke: familian euskara ikasi eta hitz egitea beti edo ia beti; euskara asko egiten den testuinguru batean bizitzea; euskaraz gaitasun handia eta jario erraza izatea; euskaraz egiteak ez sortzea batere" markarik", alegia, euskaraz egitea ez izatea besteen aurrean markatua geratzeko ezaugarria.
‎Hala ere, honako ezaugarri hauekin lotu daitekeela uste dute: familian euskara ikasi eta hitz egitea beti edo ia beti; euskara asko egiten den testuinguru batean bizitzea; euskaraz gaitasun handia eta jario erraza izatea; euskaraz egiteak ez sortzea batere" markarik", alegia, euskaraz egitea ez izatea besteen aurrean markatua geratzeko ezaugarria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia