Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2002
‎Batetik gezurra delako, eta bestetik penagarria ere badelako. Eta zergatik ez dugu Lyonekin egin konparaketa, zergatik ez Parisekin. Baina batez ere, zergatik ez dugu Guggenheimekin egin, zergatik ez dugu unea aprobetxatu Euskal Herriariba rrura begiratzeko?
2003
‎Frantsesek mugaz beste aldean benetako espainolak topatzea espero dutelako eta espainolek, berriz, mugaz alde honetan benetako frantsesak aurkitzea espero dutelako. Ordea, bi aldeetan euskaldunok gaude eta gure nortasuna ez da errespetatzen, ez Parisen ez Madrilen. Hor dago gakoa!
‎Dena dela, gure seminarioko balentriaz ez zuten deus jakin orduan, ez eliza buruek ez estatu gizonek: ez ziren berri guztiak heltzen oraino ez Paueko prefetetxera, ez Pariseko nuntzioarengana, zenbait urte geroago, Finaly juduen aferarekin edo Baionako apezpikuen aldaketekin gertatu ohi zen bezala.
2004
‎Konturatu zen oker aukeratu zuela ardo banatzailearen ordezkoa, ezin zuela Gino horretan sartu. Pabloren hitzekin gogoratu zen, han ez zegoela muxu goxoak ematen zituen azafatarik, han ez zegoela txalorik ez Parisko Printzeen Parkerik ez koparik ez osperik ez sinadurarik. Han ez zegoela holako garaipenik.
‎Gure esparrutik kanpo onetsi gabeko ekoizpenak gehienez ere" un valor local" izango badira," cine autonomico", adibidez, literatura autonomikoa, kultura autonomikoa bezain bigarren mailako zerbait, alegia? Euskaraz bizitzearen sinesgarritasuna eta erakargarritasuna ez dira Madrildik( ez Paristik) etorriko. Guk proiektatu ditugu, geuk legitimatu ditugu gure irudi euskaldunak.
2006
‎1556ko maiatzaren 19an sortu nintzen. Ez Parisen ez Madrilen, ez Geneban ez Erroman, gorteetako kronikariek ez zuten delako data urrezko letretan nabarmendu, beren jaunen gogoak asebetetzeko idazten dituzten liburutzarretan. Eguzkia ez zen gelditu lurrari itzuli egitetik, ezta ilargia agertu ere egunari argi ematera.
2008
‎Nork agindu digu euskara berbera erabili behar dela Arrasate barruko Arrasate> Press> aldizkarian eta Euskal Herri osorako sortu zen Euskaldunon> Egunkaria n, eta nork agindu digu euskara berbera erabili behar dela Gasteizko eta Aramaioko udaletxeetako ohar eta iragarkietan? Erabaki zentzugabe eta ganorabako horiek ez dira ez Madrildik, ez Paristik, ez Iruñetik etorri, geure baitatik baizik, eta geure baitan daukagu, beraz, akats eta oker horiek zuzentzeko gaitasuna eta erantzukizuna.
2009
‎(Paris). Zolak ez Germinal en eta ez Paris en kontatzen du iraultzaileekin iraultzarako: iraultza ez da politika kontua, ezpada bizi indarrarena (Germinal) edota zientziarena.
‎Ez zerurako ez lurrerako gelditu nintzen. Ez Parisen ez Lyonen ere ez nuen jakiten non norekin egiten zituen Margaritak bere arratsaldeak. Afera batere ote zegokidan ez nuen hagitz garbi.
‎Euskarak galbidean segitzen du Frantziaren menpe diren Euskal Herriko hiru lurralde hauetan, eta hori bai Unescoren txostenak eta baita inkesta soziolinguistikoak etengabe oroitzen dute. Euskararen aldeko neurri legalik ez da hartzen, ez Parisen aldetik bertako instituzio eremu ezberdinetan (Gobernua, Hizkuntza Akademia...) inolako borondaterik ez delako, ezta erregio edo departamenduaren aldetik, horien izaerarekiko guztiz arrotza baita.
2010
‎Bigarrenik, fikzioan baieztatzen diren gauzak neurri batean egiazkotzat har ditzakegu, hau da, sinesten ditugu. Esaterako, denok uste dugu Sherlock Holmes Londresen bizi izan zela, eta ez Parisen. Zein neurritan hartzen dugu egiazkotzat baieztapen hori?
‎Guggenheim Foundationek Bilbon museoa zabaltzea erabaki zuen. Ez Londresen, ez Parisen, ez Erroman, ez Munichen. Bilbon.
2013
‎Ez Bilbaon, ez Parisen, ez Nizan, ez inon ez dira olgau mutiko koskor horreek baino gehiago.
2014
‎Maitasuna irudikatzeko giltzarrapo gehiagorik ez Parisko zubietan Pasadizo isolatua zirudiena arazo bilakatu denez, Parisko Udalak debekatu egin du hiriko zubietan, maitasun giltzarrapoak, ipintzea.
‎Idatzi dut jada panpin batek hobeki antzez lezakeela jujearengandik igurikatzen duguna. Ezen Parisen eta Baionan bizi dira orain eta, gu ez baikara korridetan ibiltzen, ez ditugu ezagutzen. Sinesgarritasuna oinarritzen da jendeek hortaz dituzten erreferentzietan.
2015
‎Ezin ditugu onartu horrelako tratuak ez komunikatzaileei ez beste edozeini, ez Parisen eta ez inon. Horregatik, babesa erakutsi nahiko nieke beraien lana egiteagatik jazarrita, irainduta, erasotuta edo bestelako egoera zailetan egon diren komunikatzaile guztiei.
‎–Argien hiria Kuba da egun, ez Paris?
‎aurre egiteko. . Argien hiria Kuba da gaur egun, ez Paris?. Eta hor atzean Fidel Castroren etengabeko ekarpena dago, bere ustez,. Fidel estadista eta Fidel gizakia.
2016
‎–Baina ez al zara konturatzen, Eugenius, esan nion haren eskaintza errefusatuz?, ezen Parisen hiru egun igaro baino lehenago, propio arduratuko naizela Bastillan ni katez lotzeko moduko zerbait esaten edo egiten, eta bertan hilabete pare batez edo biziko naizela Frantziako erregearen lepotik?
‎–Ondo jabetzen naiz, ostera ekin zion hoteleko jabeak?, ezen Parisera datorren arrotz bat oihal zerrenda, zetazko galtzerdi eta parpailak et tout cela erosteko egokitzen zaizkion aukera guztiez baliatu behar dela, eta ez dauka ezer apartekorik, baldin eta emakume bat hurbiltzen bazaio kartoizko kutxa batekin.
‎hortaz, Bogart eta Bergman, edo Rick eta Ilsa, filmean duten izena hartuta. Esan beharrik ere ez dago filmeko gertakizunak Casablanca hirian jazotzen direla, ez Parisen, baina pasarte batean, Ilsa Rick en kafean agertzen denean eta pianista beltzari harako hura esaten dionean,. Jo ezak berriro, Sam?, agerpen horrekin Rick en bihotz zauritu gogortuan oroitzapenen ur geldo sakon zikinak irakiten hasten dira eta flashback bat jartzen da martxan, atzera salto bat narraziogintzako teknizismo eta anglizismoetara ohitu gabekoentzat, denboran atzera eta Casablan... Parisen, berriz, Paris mitiko, eder, topiko, liluragarri horretan bikote bat, Humphrey eta Ingrid, Ilsa eta Rick, kabriolet batean edo oinez paseatzen, café batean mintzatzen, elkarri ezti begiratzen...
‎Abertzaleek Askatasuna Margoturikan ikusten? Ez Parisen, ez eta Madrilen, Hori ez dute onesten. Halarik ere, Euskal Gogoan Segiko dugu sinesten!
‎" La querelle des anciens et des modernes" har daiteke Frantzian Ilustrazioaren oilarite gisa (1687), izendapen hori bera esanahitsua baita iragan zahar nahiz ernazentista/ humanistarekiko etenaren adierazgarri adinean. Hala ere erne eta garatu Ilustrazioa Holandan eta Ingalaterran (konfesio anitzetako Amsterdam eta Londres protestanteetan alegia, ez Paris katolikoan) egin da nagusiki(); Frantzian ozta ageri du presentziarik Montesquieuren Gutun pertsiarrak (1721) eta Voltaireren Gutun filosofikoak (1733) baino lehen, eta Diderot eta D’Alemberten Entziklopedia 1750 da. Ikuspegi historikoari gagozkiola, Erromantizismoa Ilustrazioaren zuzen zuzeneko jarraipena dela, begien bistakoa da (beranduenik Cassirerrek begien bistan ipini zuenetik gutxienez, ik. Cassirer, E., Filosofia de la Ilustracion, Mexiko 1943).
2017
‎Eta, ikusiko zenuenez, Polizia nonahi dago Aaiunen?. Zioenez, ez Parisek ez Madrilek ez dute erakutsi gatazka konpontzeko asmorik.
‎Atzerritik maitasun hori indar handiagoz antzematen da. Normalean jende kopurua txikiagoa bada ere, euskararekiko maitasuna hain da handia, ezen Paris osoa gurekin Korrika dabilela ematen baitu.
‎Eta surf lehiaketak nun eginen diren? Ez Parisen, han ez baita itsasorik...
2018
‎68ko Paris. Baina ez Paris bakarrik. Mundu osoan izan ziren erreboltak, iraultza saioak eta gerrak.
‎Baina ez Pariseraino joateko.
2019
‎Nola banatu aberastasun apurra? Agian ildo honetan arakatzen duten galderak dira erantzun efektiboak irudikatzen lagun diezazkiguketenak, herri, auzo eta eskualde mailan landu beharrekoak, neurri lokalean erabakiko baita herri klaseen baliabideen produkzio eta banaketaren norabidea, ez Paris, Katowice edo Donostian. Kolapsora iritsi diren herrien esperientzia historikoetatik ikasgaiak ateraz prestatu dugu lurzoru soziopolitiko eta kultural egokia, metabolismoa lehertzen denerako.
‎—Ideia desatsegin bat etorri zitzaidan. Errekatik kanpora geratutako suge azal hura bezalakoxe zerbait nintzela pentsatu nuen, materia organiko bat gizartearen korrontetik kanpora, eta ez neukala adiskide bakar bat ez meatzean, ez Ugarteko herrian, ez Daxen, eta ez Parisen. Daxen banuen bat, Pierre, Pierre Irissou, umetatik ezaguna, baina Landetako herrixka batean bizi da erretiraturik.
‎Erasmus literaturaz hitz egiten zuten guztiak gizonak ziren eta seinalatuak, nire ustez, emakumeak. “Arrakasta eduki nahi baduzu idatzi lehenengo pertsonan, sartu hiri bat ez dena ez Madril ez Paris, ahal baduzu harreman homosexual bat sartu, aurkeztu Igartza Sarira, ematen ez badizute gelditu pertsonalki Xabier Mendigurenekin... ”. Nori buruz ari zen testua?
2020
‎Banekien zertaz ari nintzen: txalo benetakoenak, herri txikietan, ez Parisen.
‎Eta, ekinaren ekinez, lortu egin zuten kultura indartsu bat, behe behetik eraikia. Ez zuten izan errege mezenasik, ez Paris, ez zuten izan goitik inolako erakunderen laguntzarik; idazle eta irakasle apal askoren lana izan zen, herriaren indarrak bakarrik eutsia; garai hartako intelektualeria eta unibertsitate jendea jatorriz kalerri eta burgotar txikiak baino ez baitziren, eremu sozialean marjinaziotik gertu zegoen multzo probintziano hutsa: profesoreak, oso gaizki ordainduak, gose eta miseria gorrian bizi ziren; estudianteak, etorki apalekoak ekonomikoki; idazleak, judu errariak, tipo erdi zoro, erdi abenturazaleak (ibid.:
2021
‎Hauteskunde hori egiazki erreferendum bat izan zen armistizioari buruz. Erregetiarrek bakea defendatu zuten eta herri osoan aise irabazi zuten baina ez Parisen non bakearen kontra ziren Guardia Nazionalekoek (ez ziren desarmatuak izan) federazio bat sortu zuten. Federatuak(" Les federes") deituak izanen ziren.
2022
‎Erroman ez Parisen ez da Jauretxerik
‎Bai, hortxe, Eliseo soroetan. Ez, ez Pariskoetan. Ez, ez Donostiako Martutenekoetan, non gure aitona amonek dantza egiten zuten.
‎Euskal Herritik Euskal Herria ordezkatzen duen norbait behar dugu Parisen, bera baita oztopo nagusia, eta ez Paristik Euskal Herria; garrantzitsua zaigu zango bat ukaitea lurraldeko borroketan, eta bestea han, gauzak barnetik mugiarazteko.
‎Aire garbia arnasten zuen eta, moralki, gauza arrunt guztietatik aparte zegoen: mundutik eta jendetza ilunetatik, eskaleengandik eta kuxkuxeroengandik, baina ez Parisetik aparteegi ere, igandero miresleak hartu ahal izateko?. Zer lasaitasuna haren inguruan!
2023
‎Azken urteetan hitzarmena izenpetu izan dugu EEPren, ministerioaren eta Seaskaren artean; behartzen gaitu urtean bizpahiru aldiz elkarrekin mintzatu eta proiektuak elkarrekin aitzinatzera. Blanquer ministroaren garaitik gelditua da, ez Bordelen, ez Parisen ez gaituzte entzuten.
‎Han oro urregorrizkoa balitz bezala. Eta nik hire hitzak sinetsi nahi nitian, nola sinetsi nahi dituen hil hurren denak hil ondoren berpizteko promesak, baina Endarlatsako paraje beltz hartan ez zegoan ez Parisko argien distirarik, ez pasatzailearen linterna zaharren argi margulik esperantza printzaren baten arrastoan jarriko gintuenik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia