Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 80

2004
‎edukitzaren edo ukantzaren berehalako babesa eskatzeko prozesuetan, horiek amaiarazten dituzten epaiek; jabetza intelektualaren eta industria jabetzaren artzeagatik maizterra botatzeari buruz edo finka berreskuratzeari buruz ebazten duloko jarduera ez zilegiak utzarazteko eskaeretan, horiek ebazten dituzten epaiek; obra berri edo aurrizkoen aurrean berehalako babesa emateko epaiek; errenta edota alogera ez ordainten epaiek; eta, orobat, inskribatutako eskubide errealen eragingarritasunari buruzko epaiek, horien aurka jartzen direnen edo eskubideon erabilera nahasten dutenen aurka, aurka jartzea edo nahasmendua justifikatzen duen eta inskribatuta dagoen titulurik izan gabe. Aitzitik, eragingarritasunik ezaren, segurtasun juridikorik ezaren eta prozesuan gorabehera gehiegi izatearen esperientziak gomendatzen du prozedura sumario gisa ez itxuratzea, maizterra botatzeko uziaren oinarri gisa, prekario egoera alegatzen dutenak. Hobetsi da prozesuan alegazioak eta frogak bete betean ematea eta hori eragingarritasun osoz bukaraztea.
‎Errentariak zorretan dituen errentak edo kopuruak ordaindu ez eta hiri finkatik maizterra botatzeko hasitako prozesuak amaituko dira, baldin eta ikustaldia egin baino lehen errentariak auzi jartzaileari ordaintzen badio, edo auzitegian nahiz notarioarenean auzi jartzailearen esku uzten baditu demandan erreklamaturiko kopuruak, bai eta maizter botatzea ezerezean utziko duen ordainketaren unean zorretan dituen gainerakoak ere.
‎38 artikulua. Nazioarteko eskumenik eza eta jurisdikziorik eza ofizioz aintzat hartzea
‎Auzitegiak ofizioz aintzat har ditzake alderdi izateko gaitasunik eza eta prozesuko gaitasunik eza, prozesuaren edozein unetan.
‎Galdeketa ekitaldian bertan, galdera zein alderdik egin ez eta alderdi horiek aurkara dezakete horren onarpena, eta galderan dauden balorazio eta kalifikazioak azpimarra ditzakete, euren ustez bidegabe badira eta egin izan ez direla ulertu behar bada.
‎508 artikulua. Demandatuaren jarduerarik eza eta beste epai bat
‎2) Errekonbentzioa onartuko da, horren oinarria bada ezkontza deuseztasuna, banantzea edo dibortzioa eragin dezaketen arrazoietatik bat. Errekonbentzioa onartuko da, halaber, demandatutako ezkontideak nahi badu demandan eskatu ez eta auzitegiak ofizioz erabaki behar ez dituen behin betiko neurriak hartzea.
‎1 Ezgaiketari, ezkontza deuseztasunari, eta seme alabatasuna zehazteari eta aurkaratzeari buruzko prozesuetan, Fiskaltza beti izango da alderdi, nahiz eta berak prozesuok hasi ez eta legearen arabera alderdiren bat defendatzeko betebeharrik izan ez.
‎Agindeia lege honen 161 artikuluan ezarritakoaren arabera jakinaraziko da, eta zordunari ohartaraziko zaio beraren aurkako betearazpena aginduko dela hurrengo artikuluan xedatutakoaren arabera, baldin eta ordaintzentzeko arrazoiak ematen ez baditu. ez badu edo agertu ez eta ez ordain
‎Neurri betearazle zehatzen inguruko aurka jartzea aurkeztean, alderdi exekutatuak beste neurri edo jardun betearazle batzuk direnak zehaztu ditu, posible, eta, alderdiaren ustez, aurka jartzera bildutako jarduna edo neurriak zein egoera sortu eta horren antzekorik eragiten ez dutenak. Gainera, alderdi exekutatuak behar besteko kauzioa eman behar du, betearazpenaren atzerapenari aurre egiteko, auzitegiak neurri alternatiboak onartu ez eta gerogarrenean diruzko kondenaren erabakia berresten duenerako.
‎5) Errekonbentzioak edo autoen metaketak ez du eraginik izango demandaren muntaren gain, ez eta muntaren ondoriozko epaiketa motaren gain ere.
‎Adiskidetze aktaren ziurtagiria emango zaio hori eskatzen duen interesdunari edo interesdunei, edo, ondorerik izan ez eta saiatutzat jo bada, demandatuak edo horietatik norbait agertzen ez den kasuan.
‎Xedapen honen barnean ez dira sartzen behin betiko indarra duten autoak, ez eta inolako errekurtsorik izan ez dutenak.
‎Ezagunak dira doktrinaren eztabaidak eta jurisprudentziaren nahiz lan zientifikoen teoriak eta joerak. Legeak gai hori zenbait tokitan arautu du, baina erregela berrien helburu bakarra da 1881eko Legeak konpondu ez eta konpontzeko aukerarik gabe utzi zituen egiazko arazoei aurre egitea.
‎Botere Judizialari buruzko 1985eko Legeak sartu zituen, sartu ere, ebazpena emateko proposamenak, baina horiek ez dute balio izan, idazkari judizialek dudarik gabe duten ezaguera teknikoa baliatzeko. Aitzitik, proposamenok areagotu egin dute idazkari judizialen eta auzitegien eginkizunei buruz zegoen nahastea, eta epaitegi eta auzitegien artean jarduteko irizpide desberdinak eragin dituzte, maiz, segurtasunik eza eta nahigabea sortuz. Ondorenez, ez da komenigarritzat jo proposamenoi eustea, eta nahiago izan da organo judizialen jardunbidea hobe dezaketen formula alternatiboak ematea.
‎Doakoak dira Erregistro Zibileko idazkunak, ehorzketa baimenak, eta begistro Zibilari dagozkion espedienteak.ren beregi salbuetsita egon ez eta Erre
‎Erregistroaren gaineko ardura modu legitimoan izan ez eta norbaitek jendaurrean burutzen badu halako jarduna, horren baliogabetasunak kalte egiten die gaitzustez aritu izan direnei bakarrik.
2005
‎Jabe batzuk konpentsazio sistemari atxiki ez eta jabetza kentzeko egin behar den espedientea presazkoa dela adierazi bada, kasu bakoitzean aplikatu beharreko hirigintza legeria kontuan hartuta, espediente horri errege dekretu honen III. kapituluan jasotako arauak aplika dakizkioke, jabetza baterako tasazioaren bidez kentzearen inguruko erregistro inskripzioari buruzkoak. Halakoetan, jabetza kentzeko legeriak aipatu aurreneurrizko idatzoharra egindakoan, konpentsazio proiektuaren izapideak eta amaiera arruntak izango dira, eta, proiektu hori behin betiko onetsi ostean, Konpentsazio batzaren izenean inskribatuko dira finka okupatuari subrogazio errealaren ondorioz dagozkion emaitza finkak, batza hori baita jabetza kentzearen onuraduna; horrek ez die kalterik egingo hirigintza legeriaren ariora jabeak balioespena zehaztearen inguruan dituen akzioei.
‎Inskripzioaren ondoreetarako, ulertzen da prezio zuzena behin betiko ezarri dela, adostasunik erdietsi ez eta Jabetza Kentzearen inguruko Probintzia epaimahaiak edo xedapen berezien araberako erakunde eskudunak zehaztu duenean prezio hori.
2006
‎1 Kredituak komunikatzeko epea igaro ondoren eta inbentarioa nahiz hartzekodunen zerrenda aurkaratzeko epea amaitu arte, ez bada aurkaratzerik aurkeztu, edo, halakoa aurkeztuta ere, agiri haien behin betiko testuak epaitegiko idazkaritzan agerian utzi arte, aurretiazko proposamenik aurkeztu ez eta likidaziorik eskatu ez duen konkurtsopekoak hitzarmen proposamena aurkeztu ahal izango du konkurtsoaren izapideak egin dituen epaitegian. Hori egin ahal izango dute, orobat, hartzekodunek, baldin eta konkurtsoan euren kredituak agerrarazi badira, eta kredituok batera zein banaka gainditzen badute hartzekodunen behin betiko zerrendak ondorioztatutako pasibo osoaren bostena, salbu eta konkurtsopekoak likidazioa eskatu duenean.
‎Alabaina, azken kasu horretan, eztabaida eta frogak mugatuko dira kalifikazioaren ondorioekin bat etorrita auzipetuak erantzukizun zibila onartu ez eta gai horretara.
‎Bereziki, informazioa idatziz emango die delituaren ondoriozko ofendituari eta kaltedunari, eurei 109 eta 110 artikuluen arabera dagozkien eskubideen inguruan. ..., horiek abokatua izendatzeko duten eskubideari buruz, edo, doako laguntza juridikoaren eskubidearen titularrak izanez gero, ofizioko abokatuaren izendapena eskatzeko dutentaratuta, jardun osoa ezagutzeko duten es eskubideari buruz, eta, behin auzira berkubideari buruz, 301 eta 302 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, bai eta euren eskubidearen arabera komeniraziko zaie, auzira bertaratu ez eta akzio zibilei ukorik egiten ez badiete edo horiek ez badituzte erreserbatzen, Fiskaltzak egikarituko dituela, hori egitea begarria dena eskatzeko duten eskubideari buruz ere. Gisa berean, horiei jakinarari dagokionean.
‎Auzi iheslaritzat joko da, horretarako adierazpena emanda, errekisitorian zehaztu epe-mugan agertzen ez den auzipetua, edo non dagoen jakin ez eta auziaren gaineko ardura duen epailearen edo auzitegiaren aurrean aurkeztu ez dena.
‎Aurreko artikuluan aipatu probidentzia ematean, salak aginduko du auzipetuaren, kondenatuaren edo epai bidez absolbitu denaren defentsarako abokatua eta prokuradorea izendatzea, hori errekurtsogilea izan ez eta bertaratu ez bada.
‎Lehenengo lerrokadan emandako eskubidea egikaritu ahal izateko, prokuradoreak interesdunak ordezkatuko ditu, eta letraduak, haiek defendatu; horiek ofizioz izendatuko dira, interesdunek eurak izendatu ez eta hori eskatzen dutenean, eta, beti izendapena egiteko lege gaitasunik ez dutenean.
‎Fidantzapeko ondasunak auzipetuaren jabetzapekoak badira, fidantza diru bihurtuko da eta estatuari adjudikatuko zaio, auzipetua epaileak egindako deialdira agertu ez edo ezintasuna egiaztatu ez eta berehalakoan.
‎Largespena zati batekoa bada, ahozko epaiketa irekitzeko agindua emango da, largespen hori zein auzipeturentzat onuragarri izan ez eta horientzat.
‎Gipuzkoar abokatu eta foruzale horrek ardura bizia erakutsi zuen, euskaldunen artetik, Prozedura Kriminalaren Legearen aurrean. Izatez, euskaldun horiek gaztelania jakin ez eta epailearen aurrean agertu behar baziren Prozedura Kriminalaren Lege berripean, interpretea zuten ezinbesteko, lege testu horren 398, 440 eta 441 artikuluen arabera.
2007
‎Epaile eta magistratuek, baita fiskalek ere, jardunean ari diren bitartean, ezin izango dute beste kargu publikorik izan, ez eta alderdi politikoetan edo sindikatuetan parterik hartu ere. Legeak ezarriko ditu epaileak, magistratuaktzeko sistema eta modalitateak. eta fiskalak lanbidearen arabera elkar
‎Konstituzio Auzitegiko kideak lehenengoz hautatu direnetik hiru urte igaro eta gero, zozketaz izendatuko da lau kideko talde bat; berbera izango da horien hautaketa jatorria eta desegin nahiz berriztatu behar direnena. Ondore horietarako bakarrik, ulertuko da jatorri bereko kide gisa elkartu egin direla Gobernuaren proposamenez hautatutako biak eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak izendatutako bestete hiru urte igaro ondoren, aurreko zozketak zein taldetan eraginik izan ez eta bi talde horien artean. Ordutik aurrera, 159 artikuluaren 3 paragrafoan ezarri biak.
‎Edozein kasutan ere, ulertuko da lege honetan xedatutakoak ez diola kalterik egingo lege berezietan ezarritakoari, ez eta nazioarteko tratatuetan ezarritakoari ere, Espainia tratatu horietako kidea denean.
‎3 Parlamentukideen bilerak arauzko deialdirik gabe egiten badira, ez dira lotesleak izango ganberentzat, eta ezin izango dituzte euren eginkizunak bete, ez eta euren pribilegioak izan ere.
‎Segurtasun indar eta kidegoek bildu eta tratatu ahal izango dituzte 7 artikuluko 2 eta 3 paragrafoek aipatu datuak, horiek ikerketa jakin baten xedeetarako guztiz beharrezkoak direnean bakarrik, eta kalterik egin gabe jurisdikzio organoek administrazio jar kontrolari, ez eta, hala denean, interesdunaren gainean duten legezkotasundunek aurkeztutako uzien gainean, ebazpena emateko duten betebeharrari ere.
‎Lege organiko honetan xedatutakoak arautuko du elkartzeko eskubidea izaera orokorrarekin. Lege organiko honen aplikazio esparrura bildu dira irabazteko asmorik izan ez eta elkarteen araubide berezi baten mende ez dauden elkarte guztiak.
‎(§11 1.2) (e) Edozein kasutan ere, ulertuko da lege honetan xedatutakoak ez diola kalterik egingo lege berezietan ezarritakoari, ez eta nazioarteko tratatuetan ezarritakoari ere, Espainia tratatu horietako kidea denean.
‎Guztiek dute bizitza eta osotasun fisikorako nahiz moralerako eskubidea; ezin da inoiz torturarik egin, ez eta gizabidezkoak ez diren edo apalesgarriak diren zigor edo tratuak ezarri ere. Heriotza zigorra indarrik gabe geratzen da, zigor lege militarrek gerraldirako xeda dezaketenari kalterik egin gabe.
‎Gehieneko epea ezarrita duten iraupen jakineko kontratuak, eta horien artean praktikaldiko eta prestakuntzarako kontratuak, hitzartu badira legeak ezarritako gehieneko iraupenaren azpitik, ulertuko da modu automatikoan luzatu direla gehieneko epe horretaraino, esanbidezko salaketarik edo luzapenik izan ez eta langileak zerbitzuak ematen jarraitzen duenean.
‎Gehieneko iraupen hori amaituta edo kontratuaren objektu den obra eginda edo zerbitzua emanda, salaketarik izan ez eta lan prestazioak jarraitzen badu, isibidez, kontratua iraupen mugagabearekin luzatutzat joko da, salbu eta aurkakoa frogatzen denean, lan prestazioaren aldi baterako izaera egiaztatuz.
‎Ezin izango da zehapen gisa ezarri oporrak murriztea, ez langileak atsedenaren inguruan duen edozein eskubide murriztea, ez eta alokairuen gaineko isuna ere.
‎Ildo bertsutik, inorentasunaren eta mendekotasunaren ezaugarriak bete ez eta zerbitzuak ematen dituzten profesional batzuek medikuek, abokatuek, arkitektoek, kasu, irabazten dutena adierazteko, gaztelaniaz honorarios esan bide da. Testuan hitz hori agertzen ez bada ere, kasu horietan euskaraz zerbitzu sariak kontzeptua erabiliko litzateke.
‎Artikulu horrek ezarritako zehapenek ez diote kalterik egingo enpresaburuak duen betebeharrari, modu ez zilegian itxitako lantokia irekitzeko, ez eta, lantokia ixtearen ondorioz, lan zerbitzurik eman ez duten langileei legearen aurkako itxialdiak iraun bitartean sortu alokairuak ordaintzeko.
‎Langilearentzat beti izango da borondatezkoa lanaldi osoko kontratuarantzizkoa; hori ezin izango da alde ba lanaldi partzialeko bihurtzea, eta aldekarrez ezarri, ez eta 41 artikuluaren 1 idatz zatiko a) letraren ondoriozko lan baldintzen funtsezko aldarazpen baten ondorioz ere. Langilea ezin izanteagatik.
‎Horregatik, euskaraz modu honetara eman dira horiek: desgaitasuna, minusbaliotasuna, ezgaitasuna, baliaezintasuna, trebetasunik eza eta urritasuna. Hona hemen kontzeptu bakoitzaren adierazle esanguratsuak:
‎Lan kontratua azkendu ondoren ez lehiatzeko egindako itunak ezin du izan bi urtetik gorako iraupena teknikarientzat, ez eta sei hilabetetik gorakoa gainerako langileentzat ere. Itun hori baliozkoa izango da hurrengo betekizunak betetzen badira bakarrik:
‎Ez dute alokairu izaerarik izango lan jardueraren gastuen ondorioz langileak jasotako kalte ordainek edo aurrerakinek, ez eta Gizarte Segurantzaren prestazioek eta kalte ordainek, eta lekualdaketa, etete zein kaleratzeen ondoriozko kalte ordainek ere.
‎5 Aurreko idatz zatietan aitortutako lehentasunak aplikatuko dira, enpresaburua konkurtso egoeran dagoela adierazi ez eta kasuan kasuko kredituak beste kreditu batzuekin pilatzen direnean, enpresaburuaren ondasunen gain. Konkurtso egoera izanez gero, Konkurtso Legearen kreditu sailkapenari, betearazpenei eta premiamenduei buruzko xedapenak aplikatuko dira.
‎Aurreko idatz zatietan ezarritakoa betetzen ez duten enpresaburuek, lagatzaileek zein hartzaileek, erantzukizun solidarioa izango dute langileekin hartu dituzten betebeharren gainean nahiz Gizarte Segurantzarekikoen gainean, betiere egintza horiek eratorri osterantzeko erantzukizunei kalterik egin gabe, ez eta zigor erantzukizunei ere.
‎.... kapituluan, eta hori garatzeko arauetan jaso meategietako lanbide arriskuenen indarraldia, ezta Meatzaritzako Araubiderako Erregelamendu Orokorra one prebentzioari buruzko xedapen berezitsi duen abuztuaren 25eko 2857/ 1978 Errege dekretuko eta Meatzaritzako Segurtasunaren Oinarrizko Arauei buruzko Erregelamendu Orokorra onetsi duen apirilaren 2ko 863/ 1985 Errege dekretuko xedapenen indarraldia, ez eta azken horren xedapen osagarriena ere.
‎...tu baldin badute une horretan bestelako kalifikazioa egokitu zaielako, zein jaberi kendu eta jabe horrek, gainbalio horren kontura, errentariari eman behar dio lurzoruaren prezioaren hamabirena, kontratuaren iraupen urte bakoitzeko; lurzorua balioetsiko da errentapekozioaren arabera, eta jabeak ordainduta landa finkaren antzekoek duten prekoa ezin izan daiteke finkei emandako balio osoaren balioa, ez eta gainbalioaren erdia ere.
‎EKren 15 artikuluaren arabera, «guztiek» dute bizitza eta osotasun fisikorako nahiz moralerako eskubidea, eta ezin da inoiz torturarik egin, ez eta gizabidezkoak ez diren edo apalesgarriak diren zigor edo tratuak ezarri ere. Horrez gain, heriotza zigorra indarrik gabe geratzen da, zigor lege militarrek gerraldirako xeda dezaketenari kalterik egin gabe.
‎Lege organiko honetan xedatutakoak arautuko du elkartzeko eskubidea izaera orokorrarekin. Lege honen aplikazio esparrura bildu dira irabazteko asmorik izan ez eta elkarteen araubide berezi baten mende ez dauden elkarte guztiak. Beraien legeria bereziaren arabera arautuko dira alderdi politikoak; sindikatuak eta enpresaburuen erakundeak; eliza, konfesio eta komunitate erlijiosoak; kirol federazioak; kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteak; bai eta lege bereziek araututako gainerako elkarteak ere.
‎Latineko izenak (habeas corpus) lege ingelesaren testuko lehen hitzei aipamen egiten die. Legean ezarri zen atxilotua fisikoki epailearen aurrera eraman behar zela horrek prozedura eta atxilotzearen baldintzak kontrolatu zitzan eta askatasun gabetzeak aurrera egin behar zuen edo ez eta zer baldintzatan erabakitzeko, edo, bestela, atxilotua aske utzi behar zen erabakitzeko. Bistan denez, prozedura hori araubide demokratiko guztietan orokortu da.
‎Konstituzio Auzitegiaren esanetan, printzipio honek hurrengo hauek egotea eskatzen du: ziurtasuna eta legezkotasuna, arauen hierarkia eta publizitatea, onuragarria ez denaren atzeraeraginik eza eta nahierakeriaren debekua, ordena juridikoan justizia eta berdintasuna askatasunean ahalbidetzeko moduan orekatuta, printzipio gisa berez duen balioari kalterik egin gabe (apirilaren 13ko 104/ 2000, urriaren 5eko 235/ 2000 eta apirilaren 25eko 96/ 2002 KAE). Segurtasun juridikoa da erregulartasuna edo zuzenbidearekin bat etortzea eta kasuan kasuko arauaren ondoreak, jarduera edo egoera baten ondorio juridikoak eta zuzenbidea interpretatu eta aplikatzean botere publikoen jarduna aurretik ezarri ahal izatea.
‎Konstituzio Auzitegiaren esanetan: ...akarrik gehieneko epe absolutua gainditzeagatik, hau da, askatasun gabetzetik hirurogeita hamabi ordu bete ondoren atxilotuak gobernu agintaritzaren edo horren agenteen kontrolpean jarraitzen duelako, baita gehieneko epe absolutu hori igaro ez arren epe erlatiboa gainditzen denean ere, egitateak argitzeko ikerketak egin direnez gero, atxilotzea beharrezkoa ez delako eta, hala ere, atxilotua askatu ez eta agintaritza judizialaren esku uzten ez delako» (azaroaren 24ko 224/ 1998 KAE; azaroaren 27ko 288/ 2000 KAE; azaroaren 25eko 224/ 2002 eta otsailaren 23ko 23/ 2004).
‎Espainiako antolamendu juridikoaren iturrien artean, ohitura bigarren mailan dago, idatzizko araurik ez badago bakarrik aplikatzen da eta. Kzren 1.3 artikuluaren arabera, «Ohiturak lege aplikagarririk izan ezean bakarrik eraenduko du, betiere moralaren nahiz ordena publikoaren aurkakoa izan ez eta ohitura hori frogatuz gero». Auzitegi Gorenaren esanetan, ohitura da «asmo juridikoarekin egindako egintzen errepikapenaren bidez gizarte kontzientziak egindako arau juridikoa» (1951ko apirilaren 18ko AGE).
‎aurrekontuak, ekonomia eta finantza izaerako eragiketa handiak, tributu araubidea, banku eta diru antolaketa, sindikatuen esku hartze ekonomikoa eta nazioko ekonomia modu garrantzitsuan ukitzen zuten legegintza neurriak, espainiarren naziotasunari, eskubideei eta eginbeharrei buruzko oinarrizko legeak, estatuko erakundeen antolaketa politiko juridikoa, toki araubidearen oinarriak, zuzenbide zibilaren, merkataritzako zuzenbidearen, lan zuzenbidearen, zigor zuzenbidearen eta prozesu zuzenbidearen oinarriak, nekazaritza, merkataritza eta industria antolaketaren oinarriak, Gobernuak bere ekimenez edo kasuan kasuko batzordearen ekimenez Gorteen osoko bilkuraren esku utzitako legeak, eta lege lerrunik izan ez arren Gobernuak Gorteen esku utzitako gai edo hitzarmenak. Artikulu horretan aipatu ez eta lege itxura izan behar zuten gainerako gaiak Gorteetako batzordeen eskumenekoak ziren.
2008
‎Behin sozietatea desegin eta gero, hasiera emango zaio likidazio epealdiari, sozietateen arteko bat egite kasuetan eta osoko zatiketa kasuetan izan ezik, ez eta aktiboa nahiz pasiboa batera lagatzen dituen beste edozein kasutan ere.
‎1 Sozietateak ezin du funtsik aurreratu ez eta mailegu, berme edota finantza laguntzarik eman, hirugarrenak sozietatearen beraren akzioak edo bere sozietate nagusiaren akzioak eskuratzeko.
‎Eskubide guztiak erreserbaturik daude. Argitalpen hau, zatiz edo osorik, ezin kopia daiteke ez eta bildu edo igorri inola ere, dela elektrikaz, dela mekanikaz, dela fotokopiaz, dela grabazio magnetikoz, dela bestelako informazio biltze eta berreskuratze sistemaz, baldin eta lehendaurrez egileen eta argitaratzailearen baimenik ez badu.
‎Ekarpena egin duen bazkideari jarduera ekonomikoaren adar bat edo gehiago adjudikatzearen ondorioz sortutako ondare gehikuntzak eta urripenak ez dira sartuko ekonomia intereseko elkartzearen zerga oinarrian ez eta bazkidearenean ere.
‎1 Sozietatearen estatutuek kontrakorik xedatu ezean, Administrazio Kontseiluak ahalmena du bertako presidentea izendatu, barne funtzionamendua arautu, kontseilarien kargu uztea onartu, edota bere kideen artean batzorde betearazle bat zein kontseilari eskuorde bat edo gehiago izendatzeko; horrez landara, bestelako ahalordeak eman diezazkioke edozein pertsonari. Ezin dira inola ere eskuordetu batza orokorrari kontuak eman eta balantzeak aurkezteko ahalmenak, ez eta batza orokorrak kontseiluari ematen dizkion ahalmenak ere, salbu eta batzak berak horretarako baimena ematen duenean esan-bidez.
‎Eskubide guztiak erreserbaturik daude. Argitalpen hau, zatiz edo osorik, ezin kopia daiteke ez eta bildu edo igorri inola ere, dela elektrikaz, dela mekanikaz, dela fotokopiaz, dela grabazio magnetikoz, dela bestelako informazio biltze eta berreskuratze sistemaz, baldin eta lehendaurrez egileen eta argitaratzailearen baimenik ez badu.
‎Bestela esanda, sortzapenak tributu betebeharraren sorrera dakar, hots, zerga ordaintzeko betebeharra; eginkizun horretaz gain, sortzapenak denbora erreferentzia moduan ere balio du, aplikatu beharreko legea zehazteko, bai eta segurtasun juridikoarekin lotutako beste zeregin batzuetarako ere. Sortzapena gertatu baino lehen, ez dago betebehar izaerako loturarik, ez eta hartzekodun zein zordun moduko egoera juridiko subjektiborik ere, eta zorra ez da existitzen. Labur zurrean, sortzapena da zerga egitatearen osagaietarik bat; aldi berean, zerga egitatearen amaiera zehatz mehatz adierazten du sortzapenak.
‎Administrazioak ezin ditu berriro erregularizatu prozedura honetan egiaztatu diren betebeharrak, geroko egiaztapen mugatuko prozedura batean edo ikuskapen prozedura batean egitate edo inguruabar berriak aurkitu ezik eta beste jarduketa batzuen ondoriozkoak badira ebazpeneko jarduketekin alderatuta. Tributu betebeharpekoak edo horren ordezkariak bere adostasuna idatziz eman badu tributu zorra sortzen duten egitate eta osagaien gainean, ezin du egitate eta osagai horien aurka egin, egitezko okerra gertatu dela frogatu ezik.
‎Onura fiskalak emateko edo aitortzeko egintza baldintzatuta badago geroko betekizunak betetzearekin edo onura fiskal horiek eman nahiz aitortzean egiaztatu ez diren betekizunekin, orduan egintza horiek behin behinekoak izango dira. Bestela esanda, Administrazioak geroko prozedura batean egiazta ditzake betekizunok dauden ala ez eta, hala denean, betebeharpekoaren tributu egoera erregulariza dezake behin behineko egintza horiek berrikusteko prozedurak erabili gabe.
‎moneta politikarena (inflazioa) eta zorpeketa politikarena (defizita). Horrela, Estatuek ezin erabil dezakete dirua inprimatzeko makinarik, ez eta zorrik jaulki ere. Egin eginean ere, Estatuek euren ekonomi politikak kontrolatu eta aurrera eramateko tresna bakarra gorde dute:
2009
‎Ontzi ustiatzaileak ezin du beste bidaiarik agindu, ez eta beste pleitik kontratatu, ezta ontzirik aseguratu ere, baldin eta jabearen baimenik ez badu edota jabekideen gehiengoak horren aldeko erabakirik hartzen ez badu; dena dela, ontzi ustiatzaileak ahalmen horiek izan ditzake, beraren izendapena jasotzen duen aktak horrelakoak adieraziz gero.
‎Onarpen ezaren eta ordainketa ezaren ondoriozko akzioak
‎VII. kapitulua. Onarpen ezaren eta ordainketa ezaren ondoriozko akzioak. .. 381
2011
‎3 Ohiturak lege aplikagarririk izan ezean bakarrik eraenduko du, betiere moralaren nahiz ordena publikoaren aurkakoa izan ez eta ohitura hori frogatuz gero.
‎2 Lege aplikagarria hala nahita baztertzea eta lege horretan aitortutako eskubideei uko egitea baliozkoak izango dira, bakarrik, interes edo ordena publikoa hautsi ez eta ez dietenean hirugarrenei kalterik egiten.
‎Uko egitea garaiz kanpo egindakotzat hartuko da, gauzok osorik egon ez eta sozietateak interesa duenean bere desegitea atzeratzeko. Kasu horretan, sozietateak iraungo du, amaitzeke dauden negozioak bukatu arte.
‎Testamentugileak banaketarik egin ez eta ahalmen hori inoren ardurapean jarri ez duenean, jaraunsleak adin nagusikoak badira eta euren ondasunak administratzeko askatasuna badute, jaraunsleok jarauntsia bana dezakete euren ustez komenigarri den moduan.
‎«Altzari» hitza, huts hutsean, erabiltzen denean, ulertuko da hitz horrek ez dituela bere barruan hartzen dirua, kredituak, merkataritzako efektuak, baloreak, bitxiak, bilduma zientifiko nahiz artistikoak, liburuak, dominak, armak, arropak, zaldi edo gurdiak eta horien arreo, bihi, zuku eta merkatu gaiak, ez eta gelak jantzi edo apaintzeko erabiltzen ez diren bestelako gauzak ere, salbu eta argiro argiro horren aurkakoa eratortzen duenean legearen edo banakako xedapenaren testuinguruak.
‎Zortasun horiek interesdunek egindako hitzarmenaren bidez alda daitezke, legeak hori debekatu ez eta hirugarrenari kalterik egiten ez zaionean.
‎Berritzearen ondorioz betebehar nagusia azkentzen denean, betebehar erantsiek iraun egingo dute, adostasuna zein hirugarrenek eman ez eta horrentzat probetxugarri diren heinean.
‎Hildakoaren ondorengoetatik bat alargunaren ondorengo izan ez eta aurrez hildakoaren jarauntsian nahi gabeko preterizioa gertatu zaionean, ezkontidearen ardurapean utzitako ahalmenen egikaritzak ezin dio kalterik egin preterituaren zatiari.
‎Eransketa egiteko erabili izan den gaiaren ugazabak horretarako adostasuna eman ez eta kalte ordaina eskuratzeko eskubidea badu, kalte ordain gisa eska dezake eransketa egiteko erabili den gauzaren espezie, balio eta inguruabar bereko beste gauza bat, edo, bestela, gauzaren prezioa, adituek egindako tasazioaren arabera.
‎Salmenta egitean fruiturik izan ez eta atzera eskuratzeko unean halakoak badaude, fruituok atzera eskuratzailearen eta eroslearen artean lainduko dira, eta erosleari emango zaio erosle horrek, salmenta unetik zenbatuta, azken urtean finkaren edukitza zenbat denbora izan eta horren araberako zatia.
2012
‎5 Konfiskatzen direnak saldu egingo dira, legeak bestelakoa agindu ez eta merkataritza zilegiko objektuak badira, eta salmentan lortzen denarekin zigortuaren erantzukizun zibilak ordainduko dira, legeak beste zerbait ezartzen ez badu; aldiz, halakoak ez badira, erregelamenduen arabera xedatutakoa egingo da beraietan eta, ezer xedatu ezean, deuseztatu egingo dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia