Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎Ander Manterola adiskideak hainbat bider esan deust: " Zergaitik ez dok idazten euskerea zelan ikasi hoan eta zelan eta non hasi hintzan hi euskera irakasten?" Badakit nik arlo honetan zein dan berak gehienbat jakin gura dauana: Derioko Seminarioan noiz eta zelan sartu zan euskerea irakaskintzan.
‎Eta berak: " Euskeraz ala erderaz?"" Erderaz beti", erantzun neutsan; euskeraz zelan egiten zan ahaztuta neukala... Eta aurrerantzean etxe barruko otoitzak euskeraz egiteko agindu eustan.
2007
‎Kanpotik begiratuz gero, harrigarri dirudi euskarak zelan latinaren uholde kultuaren aurrean bizirik iraun duen, hizkuntza horretatik hainbesteko hitz eta egitura pila hartu ondoren. Agian latinaren eragin oldartsu horrek esplikatzen du bizirik irautea ere.
2008
‎Etxaide eta Oleaga euskaltzainak dinoe, geroagoan, orain sorturiko itz barriak aldatu ta zuzendu bearra balitz bere, orainganik itz barriok asmatzea egoki izango litekela, euskeraz zelan esan leitekezan jakiten eztiran erderazko itz asko dagozalako ta euskeraz idatzi nai dabenai zelanbaiten lagundu bear litzakielako87.
‎Edozeiñ erritan ikusten dira gizon eta emakumak a) euskeraz zelan edo alan iakinarren ezelan egin gura eztabenak, b) euskerazko paperik irakurri gura eztabenak, z) euskerea git, sitzat daukenak eta euskaldunen miiñean erderea baiño besterik bizi ezpalitz asko poztuko litzakezanak, d) Madrilgo politikoak zer diñoen da zelango amesak daukezan iakiñezkero, bestegaitik ardurarik eztautsenak, e) euskalzaleak zorotzat edo goi arintzat daukezanak...... Guztiok dira euskaldun endekatuak113.
‎[...] Eta elezain itz au laburtu leikela uste dot, eltzain esanik, eta orduban «academia de la lengua» eltzainbatz ixango litxake.» (in« ¿ Zelan?...», Euzkadin, 1919.10.23);. Kirikiñoren? halako gehiago in« ¿ Eta «académico correspondiente»?», Euzkadi, 1919.10.26 Amantzi Urriolabeitiak ere akademiko urgazle euskaraz zelan esan zitekeen gaiaz jardun zuen, baina Akademiaren autoritate konturik aipatu gabe («Académico correspondiente», Euzkadi, 1919.10.29).
2013
‎Lehenengo Luu x le’ xkwe ikustera eroan genituen, ongietorria emateko, eta orduan hasi zen esperientziak elkarrekin trukatzeko formazioa. Oso saio praktikoak izan ziren, jolas eta kantuen bidez, hemen euskara zelan transmititzen den kontatu ziguten. Aldi berean, kantuak sortu genituen Nasa Yuwez.
2015
‎Ebalixu da taldearen izena. Gure kezketatik abiatuta, herriko gazteengana jo dugu eurak euskara zelan bizi duten galdezka. Batutako materialarekin ikus entzunezko lan bat eratu dugu, eta martxoaren 28an proiektatuko dugu Arriola kultur aretoan, arratsaldeko 18:00etan.
‎Kontua da ze, edadeko andre beltz bat aipatzean, testuak su mirada fue severa, lunar dioskula. Intrigatuta gelditu nintzen, ezin gogoratuz aspalditxo irakurritako euskarazkoak zelan zekarren lunar adjektibo erreferentzial hori. Dena dela, une horretan handiagoa sentitzen nuen bizkarreko pairamena, altxatu eta apaletik ipuinaren jatorrizkoa hartzeko gogoa baino.
2016
‎Joan den egubakoitzean egon ziren, eta jakinik japoniar batek jokatzen duela liburua eramatea bururatu zitzaien: " Haren abizenaren ideograma ere agertzen da liburuan eta euskaraz zelan ahoskatzen den erakutsi genion", irribarretsu eman zizkietela eskerrak adierazi du. " Ondoren Mendilibarri ere eman genion, eta erdi bromatan esan ikas zezala japoniera harekin ulertu ahal izateko".
‎Neskato mutikoekin egotekoa zen, eta euskararekiko zuen zaletasuna geure egin genuen: Bilbotik etorritako batek guk euskaraz zelan egiten genuen jakin gura zuen... pedagogikoki ere uste dut guretzat garrantzitsua izan zela. Beragaz ere ikasi genuen, taldea osatu genuen.
2018
‎Arxuk ondotxo ezagutzen zituen bai klasikoak Mosen Bernat Etxepare, adibidez, bai dialekto mintzatuak ere, eta Jesus Antonio Cid en iritziz argi dago idazle gisara irakurlego posible zabalenera iritsi nahi zuela. Bonaparte printzearen aginduak gorabehera, Arxuk bazekien, jakin, euskaraz zelan idatzi behar zen.
2020
‎Gure sortzaileenak, eta mundua gure hizkuntzara dakartenena. Bihar Euskaraldi berri bateko proposamena izango dugu, etxealdian euskaraz zelan bizi hausnartzeko sasoia izango da. Etzi eta etzidamu, berriz, kulturgileen greba etorriko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia