2008
|
|
Telebista hauekiko inolako harreman seriorik ez eta lankidetzarik ez da jorratu, nahiz printzipioz guztiek helburu bera izan (tokiko euskarazko telebistak ez baitira etekin bila doazen kanalak, euskararen aldeko mugimendu sozialen adierazpenak baizik). d) Sozialki oso garrantzi handikoak diren funtzioak (partehartze politikoa eta integrazio soziala, biak informazioaren bitartez) gazteleraz burutzen dira, euskararen aurkako egoera diglosikoa birsortuz: euskara, tradizioaren eta umeen hizkuntza gisa agertzen da; gaztelera berriz, gaurkotasunezko politikagintza eta kanpoko fikzioarena. e) Gero eta konplexuagoa den errealitate soziolinguistiko bati (ia euskaldunen hazkundea,
|
euskararen
unibertsoan integratu gabeko euskaldunen kopuru hazkorra, etxe mistoen fenomenoa eta abar), ETBko kanal biek eskema xinple batekin erantzun diote: kanal bat osorik hizkuntza batean, eta beste bat bestean, inolako elkartruke eta osagarritasunik gabe (azpitituluak, ETB2n hizkuntza biak txertatzen joateko teknikak xumeak, e.a.). Horren ondorioz, bi mutur linguistiko horien artean geratzen den eremu gero eta anitzagoa (ia euskaldunena eta etxe mistoena) gaztelerazko kanalarentzat geratu da, gaztelera baita batzuek zein besteek partekatzen duten hizkuntza.
|
|
Aipatu ditugun aldaketa soziolinguistikoek hainbat inplikazio ditu ETBrentzat: a)
|
Euskararen
unibertsoan integratu beharreko populazio multzo handi bat dago, bereziki gazteen artean. Multzo honetako elebidunek gaitasun desorekatua dute bi hizkuntzetan.
|
|
Gure aburuz, bide horretatik honako helburuak zehaztu eta landu lituzke EITBk, datozen aldaketen harira: a) Euskaldunei euskarazko telebista, irrati zein sareko zerbitzuak ematea baino haratago joatea (helburu hori ere garrantzizkoa izanik). b) Euskaldun berriak
|
euskararen
unibertsoan integratzea, sarritan beren ingurune erdaldunean aurkitzen ez duten giro euskalduna eskainiz. c) Ia euskaldunen hizkuntza gaitasuna jasotzen laguntzea, eta euskararen unibertsora hurbiltzea. d) Bereziki populazio gazteari begira, euskara gehienbat eskolari eta ia eskolari soilik lotzen duen harreman sinbolikoa gainditzen laguntzea, hizkuntzaren erabilera modu ludikoan eta positiboan b...
|
2013
|
|
Aldaketa soziolinguistiko horiek guztiek hainbat inplikazio dituzte ETBrentzat. Batetik,
|
euskararen
unibertsoan integratu beharreko populazio multzo handi bat dago, bereziki gazteen artean. Multzo horretako elebidunek gaitasun desorekatua dute bi hizkuntzetan.
|
|
Hartara, ETBk aztertu eta definitu luke zein den bere egitekoa, gutxienez honako helburuei begira: euskal gizartearen integrazio eta parte hartze politikoa bultzatzea; euskaldunei telebista zerbitzua ematea; euskaldunen arteko euskararen erabilera sustatzea; elebidun hartzaileak
|
euskararen
unibertsoan integratzea; etxe mistoetan bizi diren elebidunengana iristea; ingurune erdaldunetan sakabanatuta bizi diren euskaldunei komunikazio espazio baterako sarrera irekitzea; euskara ikasten ari direnei laguntzea; erdaldun elebakarrei euskararen unibertsoaren berri eman eta bertara erakartzea; eta abar.
|
|
Gainera, azken hamarkadetan izandako aldaketei erreparatu gabe, gero eta konplexuagoa den errealitate soziolinguistiko bati (ia euskaldunen hazkundea,
|
euskararen
unibertsoan integratu gabeko euskaldunen kopuru hazkorra, etxe mistoen fenomenoa eta abar) ETBko kanalek eskema xinple batekin erantzun diote: kanal bat osorik hizkuntza batean eta beste bat bestean, inolako truke eta osagarritasunik gabe (azpitituluak, ETB2n hizkuntza biak txertatuz joateko teknika xumeak, e.a.). Horren ondorioz, bi mutur linguistiko horien artean geratzen den eremu gero eta anitzagoa (ia euskaldunena eta etxe mistoena) gaztelerazko kanalarentzat geratu da, gaztelera baita batzuek zein besteek partekatzen duten hizkuntza.
|