2003
|
|
Unibertsitateko Euskal Kultur Taldeen iritziz, barrutiak honako ezaugarri hauek izan behar zituen: autonomia, ikasketa plan berezituak, irakasleria propioa osatzeko aukera, beharrezkoak ziren fakultate guztien sorrera, lurraldeen arteko oreka eta
|
euskara
unibertsitateko maila guztietara zabaltzea, ikasgaiak euskaraz eta gaztelaniaz eskainiz1 Euskal Unibertsitateak Hego Euskal Herriko lau lurraldeak batu behar zituen Euskal Barrutiaren aldeko gehienen iritziz, mendeetako zatiketa eta euskaldunen batasun eza gainditzeko lehen urrats modura2 Aldarrikapenaren aurkakoek bi arrazoi azaldu zituzten beren jarrera argitzeko:... Nafarroa ezin zela euskal barrutian sartu eta barruti bakarrak Araba eta Gipuzkoa Bilboko Unibertsitatearen menpe jarriko zituela.
|
2008
|
|
Etapa guztiz berri bat hasi zen. Aurrerantzean, asko jota,
|
euskara
unibertsitate mailan ikergai gisa (erdaraz) lantzeko itxaropenak egon zitezkeen. Ez gehiago.
|
2011
|
|
17 taula.
|
Euskarazko
unibertsitate mailako liburugintza urtez urte, euskarazko liburugintza orokorrarekin alderatuta().
|
|
Laburbilduz, honek guztiak (hitzaldiak, ikasmaterial eta artikuluen argitalpenak)
|
euskarazko
unibertsitate mailako zirkuitua ahalbidetzen zuen. Zirkuitu hau unibertsitatetik kanpo kokatuta zegoen, euskal kulturgintzan errotuta, nahiz eta bertako kideetako asko unibertsitateko irakasleak ziren (UPV/EHUkoak ziren batik bat).
|
|
4 grafikoa.
|
Euskarazko
unibertsitate mailako liburuen produkzioa eta UEUrena urteen artean. Ezkerretik eskumara urteak, eta goitik behera argitalpen kopurua.
|
|
Izan ere, bai idazlearentzat, bai irakurlearentzat errazagoa izango zen ordura arte euskaraz ia inoiz landu gabeko gai espezializatu bat artikulu labur batean jasotzea, eta ez liburu oso batean. Erabilera aldetik ere,
|
euskarazko
unibertsitate mailako ikasketen faltan praktikotasun gutxi eduki zezakeen euskarazko produkzio zientifiko batek.
|
|
15 Besteak beste, euskararen irakaskuntzaren inplementazioaren inguruan euskara mailaz maila sartzeko egitasmo bat aurkeztu zuen. Bere 1956ko planaren arabera
|
euskara
unibertsitate mailan 2000 urte inguruan sartu ahal izango zen. Kuriosoa iruditu zaigulako hona aldatu dugu:
|
|
Hala ere, gure helburu bakarra ez da euskara irakastea; aitzitik beste zerbaitetarako medio gisa dakusagu, hau da,
|
euskara
unibertsitate mailan erabil ahal izateko. Baldin
|
2017
|
|
Bestetik, Euskal Herriko Unibertsitateko historia arloaren eta Baionako euskal ikasketen adarraren artean egin dudan lana da, eta bien oinarrizko hizkuntza euskara da. Azkenik, garrantzitsua da
|
euskara
unibertsitate mailako hizkuntza ere izan dadin.
|
2018
|
|
|
Euskara
unibertsitate mailako hizkuntza
|
|
Gaur egun
|
euskara
unibertsitate mailako hizkuntza bihurtu dela harrotasunez esan dezakegu lau haizeetara. Eta ez dago zalantzarik, berebiziko garrantzia duen lorpen itzel hori, neurri handi batean, euskara batuari esker izan da.
|
2022
|
|
UPV/EHUren eraikuntza da, agian, adibiderik esanguratsuena, Espainiako Estatuaren baitako sistema autonomikoaren aukerak baliatu baititu egun Euskal Herri osoan
|
euskarazko
unibertsitate mailako ikasketen eskaintzarik zabal eta sendoena osatzeko. Baina egon da adibide esanguratsu gehiago ere, plano sinbolikotik harago emaitza praktikoak ekarri dituena.
|