Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2007
‎Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela. Joerak joera, urte batetik bestera oraindik ere aldaketa handiak dira, herri batean urte batean euskara taldea egon baina hurrengo urtean taldea osatzeko jende nahikorik ez, eta halakoak maiz errepikatzen baitira.
‎Antolatzaileen artean denetik topatzen dugu: euskaltegiak, euskara taldeak eta elkarteak, udalak,..
2010
‎Plan Gidariaren helburua da euskarazko taldean 15 ikasle baino gehiago dituzten titulazioen derrigorrezko irakasgai guztiak euskaraz eskaintzea. Helburu honek nahiko betetze maila ona du gaur egun, ikasturtean baldintza horiek betetzen dituzten irakasgaien %90a baino gehiago euskaraz eskaintzen baitira.
‎lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira: ikerketa kualitatiboan agerturiko jarreren, eta batez ere bai bainakoek erakutsitakoen, maiztasuna; jarrera komunak dituzten taldeen identifikazioa (aldekoagoak, bai bainakoak eta kritikoagoak) eta haien ezaugarri sozialen deskribapena; eta euskararen alde talde horietako bakoitza zer dagoen prest egiteko zehaztapena. erabilitako metodologiaren balorazio orokor bat egiteko, ikerlariek uste dute tipologia osatzeko aurretiaz diseinatutako tipologietatik ez abiatzea, baizik eta datuetatik euretatik; analisiaren maila ezberdinetan partaideen adierazpen moduak kontuan hartzea; eta osagarria den metodologia, metodo kualitatibo zein kuantitatiboak uztartu...
2013
‎(Bourhis et al. 1996), Kasu honetan, izan daiteke: 1) edo Euskararen aldeko talde artea, orduan indartsuagoak eta efizienteagoak gertatuko dira beren ekintzak, edo 2) alderantziz, talde bat Euskararen aldekoa izatea eta bestea kontrakoa izatea.
2014
‎4 Euskara taldea izan daiteke, edo ikastetxeen taldea, edo euskalgintzako eragile ezberdinen taldea... Ez da zertan erakunde bakarra izan, baina euskararen normalizazioarekiko jarrera proaktiboa edukitzea beharrezkoa da.
2018
‎Hain zuzen ere, 2017ko urte hasieran bi gune hautatu ziren aktibaziorako gakoak lantzeko, bereziki interesgarriak iruditu zitzaizkigulako zuten ibilbideagatik eta aurrera begira zituzten asmoengatik. Gune horiek Arrasateko euskalgintzaren mahaia eta Tolosako Galtzaundi euskara taldea dira.
‎Gainera, zerbitzu erakunde askotan hasiak dira beren jardute eremuetako erakunde eta interes taldeekin koordinatzen (tokiko administrazioak, euskaltegiak, euskara taldeak...), eta, zenbait kasutan, lankidetza sortu da euskararen erabilera normalizatzeari begirako proiektu interesgarrietan (euskaldunek euskara lehentasunezko hizkuntza gisa erregistratzea sustatzeko kanpainak, hizkuntza familiaren eta irakaskuntzaren bitartez transmititzeko kanpainak, erditzerako prestatzeko ikastaroak, eta abar). l) Terminologia eta estandar klinikoak
‎Bereziki aipagarria da Txinparta euskara taldeak egindako lana. 2005ean sortu zen herriaren eta herritarren beharrei eta hutsuneei erantzuteko.
‎Garai honetan, bereziki aipagarria da Txinparta euskara taldeak egindako lana. 2005ean sortu zen herriaren eta herritarren beharrei eta hutsuneei erantzuteko.
‎4.2 Euskara talde eta elkarteetan
2019
‎zer ziren, zer dira eta zer izango ote dira? ...ek diseinatu eta garatu behar duten ideiarekin. uste dut gakoetako bat" Moldaera soziokultural berri bat adostu eta aplikatu behar da" esaldia zehaztea dela. hain zuzen ere," gauzak nola egin behar diren hemen eta orain" frogatzeko eta moldaera soziokultural hori zer izan daitekeen usaintzeko, oso informazio iturri interesgarria izango da tolosaldea datozen urteetan. galtzaundi euskara taldea eskualdeko bilakatu da. arnasguneetako gazte talde ekintzaile eta kementsua sartu da bertara lanera, herriz herri batzordeak osatu dituztelarik eta dinamika berriak eragiten ari direlarik. Bestalde, tolosaldeko euskararen mahaia antolatzen ari da eskualde mailako hizkuntza politika koordinatu eta bideratzeko. eskualdearen ezaugarri soziolinguistiko, demografiko eta ekonomikoak zeintzuk diren jakinda eta udalen eta euskalgintzaren arteko harreman normalizatuak eta aktibaziorako aukerak eta borondateak ikusita, sinistuta nago, esperientzia emankorra eta bide erakuslea gertatuko dela. eta espero dut, urte gutxi barru praktikan ikusi ahal izango dugula, arnasguneen gaur egungo" sabaia" non dagoen eta" moldaera soziokultural" berriak zer eman dezakeen. moldaera soziokultural berri hori sortuko bada, nolanahi ere, arnasguneetako herritarrak ahaldundu egin dira. gaiaren inguruko informazio zuzena zabaldu da herritarren artean eta formakuntza berezia landu eskoletan (haur irakasle gurasoekin) eta beste eragileekin arnasguneen garrantziaren eta erantzukizunaren kontzientzia errotu eta zabaltzeko eta autoestimua eta harrotasun sanoa indartzeko. motibazioa eta ilusioa erein, komunitate sentimendua indartu eta aktibazio sozialerako aukerak profitatu moldaera soziokultural berria sortze aldera.
2020
‎Euskara commons bat bihurtuz, gizarte mugimendu diren euskara taldeen sare antolakuntza egiturak autoeratu direla ondorioztatu daiteke. Baina nola egin Euskaraldiarekin saiakera bat GB Digitalaren prozesu esperimental bat abian jarriz?
‎Data Euskaraldiak (EuskaraldiaApp moduan prototipatua) oso material garrantzitsua ekoiz lezake hizkuntza ekologiaren etnografiak eta hizkuntza politiketan aintzindari izateko datu masiboak lortuz. Euskara taldeak aintzindariak izatea bultzatu behar da, follower edo kultura gregarioa alboratu eta gaindituz.
2022
‎dantza taldeak, bertsoak, kanta herrikoiak abesteko taldeak, Libertimenduak eta herri inauteriek herri kulturak, oro har duten balioa zalantzan jarri gabe, baita ere uste da rock talde batek, surf edo errugbi klub batek edota on line dagoen euskal komunitate batek ere funtzio berak bete ditzaketela. Alegia, talde hauek ere, hizkuntzari testuinguru bat eskaini ahal diotela, finean, euskara talde horien praktika eta errepresentazioetan txertatu daitekeela.
‎Hala nola, eta K13 an kolore biziak erabiltzen baldin badira ere, esanahia oso ezberdina da. Hau da, garai honetan ere Euskal Herrian Euskaraz taldeak aurreko hamarkadetako estrategia antzerakoarekin jarraituko luke. Hau da, EHE taldeak ekintza zuzenen bidez jarraituko du euskararen egoera salatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia