Emaitzak: 8
2007 | ||
Ikusten dugu elkartasunez kulturgintzak nortasun kolektiboa bizkortzen duela, kultura ekintzen bidez eta bere inguruan sortzen duen mugimenduei esker. euskaldunak beren nortasunaz harro daude eta erdaldunek nolazbaiteko eskas bat sentitzen dute. Berentzat berantegi bada ere, beren haurrentzat | euskara nahi dute irakaskuntzaren bidez. urraspide hau frogatzeko hona sinbolo bat eta inkesta emaitza bat. | |
2008 | ||
Euskarazko hedabideak behar ditugu, | euskarazkoak nahi ditugulako. Erdarazkoak hor daude, hamaika hizkuntzatan. | |
Baina | euskarazkoak nahi ditugu. Eta, nahia esaten denean, argi utzi behar da borondatezkoa dela hautua. | |
2015 | ||
– Kasu batean, gaztelaniaz idatzi arren erantzuna | euskaraz nahi zuela adierazi zuen batek, baina komunikazioa egiteko hizkuntza berean erantzun zitzaion; beste kasu batean, aldiz, galdera euskaraz egin bazuen ere, formularioan erantzunaren hizkuntza gaztelaniaz jarrita zuenez, bigarren hizkuntza honetan erantzun zitzaion. | |
3 kasutan herritarrak gaztelaniaz jaso ditu idazkiak eta | euskaraz nahi zituen, baina erabiltzaileari berari zegokion euskara hizkuntza komunikazio gisa hautatzea. Aldundiak herritarraren hautua bete du. | |
2016 | ||
Aurreko bi ideien azpian beste ideia bat agertzen zaigu, prozesuaren ideia. Gurasoak haurrak jaiotzean eta haurraren lehenengo urteotan oso motibatuta daude euskararekiko, euren seme alabentzako | euskara nahi dute, duten apurra eman egiten diete euskara mailak uzten dien arte. Gertatzen dena da prozesu hori oso laburra dela, haurrek hazi ahala baliabide linguistiko gehiago" eskatzen" diete eta berehala ezintasuna agertzen zaie. | |
2017 | ||
2 Hemen azaldutakoaren adibide argia da euskaldun askok etxean euskara jaso arrengazteleraz hitz egiteko daukaten ohitura. Edo baita ere etxean euskara ez jaso arren euskaltegira doazenak | euskara nahi dutelako ikasi. Ama hizkuntzak beti baldintzatzen du eta hori ez dut zalantzan jarri nahibaina ez da determinantea ondoren hiztun horrek edukiko dituen hizkuntza ohituren inguruan. | |
2022 | ||
(49) joan gara Bilbora euskaraz ikastera, | euskara nahi dugulako. (1ET M) |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskara | 4 (0,03) |
euskaraz | 2 (0,01) |
euskarazkoak | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara nahi | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara nahi ukan | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |