Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Gizaseme gogorrak haiek. Gerhardek euskara maitatzen ikasi zuen," Zein nahi garaitan Euskalerriko gauzak darraizkit: batez ere Euskera maitea" idatzi zion inoiz Resurrecion Maria Azkueri.
2001
‎Biziro maite, baina nork geure gisara moldatua eta aldatua, horrela" politago" delako, ez den denean. Eta hori, nire iritziz, ez da euskara maitatzea, nork bere burua, bere usteak eta setak, baizik. Gu gara hizkuntzari makurtu behar gatzaizkionak, ez hizkuntza guri, gogoak ematen digunean eta gogoak ematen digun bezala.
2002
‎Euskararen herrian bizi garenok euskara zabaldu behar dugu, sustatu, jakintza arlo guztietara eraman, euskaraz mintzatzen ez direnak euskararen munduraerakarri. Euskal hiztunok bizi garen esparruko erdaldunek euskara maitatzea lortubehar dugu. Euskal Herriko egoera berezia da oso, eta Euskal Herri integratua lortzea da bete gabe dagoen erronka nagusia.
2003
‎Xabier Lizardi olerkari sakonak: MEOE, 777 zk. (Ikusi geinkeanez, erromantiko askok, euskera maitatu ta txalotu, erabili be egin dabe!)
2004
‎Ikusi dugunez, bada euskara maitatzeko modu xelebrerik euskaltzaleen mundu ñabar honetan. Euskara bai, baina ez nolanahi; ez genuen besterik behar!
2005
‎Euskalduntzea baino gehiago da eskolaren betebeharra. Euskara maitatzeari, gure kultura maitatzeari ekin behar dio eskolak. Hori egiten da noski, euskara ikastearen bidez, euskalduntzearen bidez. Eskolak baditu bere mugak eta argi dago eskolaren zeregina baldin bada euskalduntzea sortzen direla arazo larriak:
‎Euskaldun danak ama euskara maita dezagun, Ta biyotzetik] aungoikoari beti eskatu Idukitzeko bere onduan gau eta egun
2007
‎Eta Olentzerori zuzendutako desio zerrenda honen barruan, nahiko nuke eskatu, baita ere, hautagai politikoei euskara maitatzearen eskakizuna exijitzea zerrendetara igo ahal izateko. " Maitatze eskakizuna" eta ez" hizkuntza eskakizuna".
‎Deialdia euskaltzale ikasi zein ezikasiei zabaltzeko asmoa zuen Aranak, hau da, euskara maitatzen zuten guztiei. Hala ere, hainbat batzarkide ez zegoen ados deialdia euskaltzale ez ikasiei bidaltzeaz.
2008
‎Gaur egungo abertzaleak herri euskaldunaren zoria aintzat hartu nahi baldin badu, ez du aski abertzale izate hutsarekin. Ez du aski euskara maitatzearekin. Are gehiago, ez du aski euskara erabiltze soilarekin.
2009
‎Eskerrik asko Martini eta Mariakruzi, arrazoi askogatik, baina oraingoan honengatik: euskaraz maitatzen, kopeta belzten, gozatzen, haserretzen, goibeltzen, alaitzen, hitz egiten eta eztabaidatzen..., azken batean, euskaraz bizitzen erakutsi zidatelako, nire niaren
‎Baina abertzaleek eurak ere ispiluari begiratu liokete, euskal abertzaletasun politikoa urrun xamar baitago Kataluniako abertzaleen hizkuntza jokabideetatik, eta makalagoa baita, oro har, euskararen erabilerarekin erakusten duten konpromiso praktikoa, katalan abertzaleek katalanaren erabilerarekin bistaratzen dutena baino. Badugu ustea horrek, egoera soziolinguistiko ezberdinekin ez ezik, zerikusi zuzena duela euskara soilik norberaren sinbolo politiko bereizle gisa hartzearekin; erabilerari hil edo biziko garrantzia eman beharrean, ia nahikotzat jotzen baitute batzuek euskara ezagutzea eta, abertzale izateagatik, euskara maitatzea. Hil edo bizikoa, ordea, berriro diogu, erabilera da.
‎Hor dago koska. Guri, bere zailean, erraza suertatu zitzaigun euskara maitatzea. " Euskara zapaldua dago"," euskara erasotua dago" esateak indar haundia zuen euskaltzaleak berpizteko eta ugaltzeko.
‎Hori bakarrik da batzen dituena. Garrantzi handikoa da euskara maitatzea, baina hil zorian dagoen giza komunitate bat aurrera eramateko, ez dirudi nahikoa denik. Egin ditzagun nahi dituzun festak euskara goraipatzeko eta gurtzeko, baina, laguna, errealitatea ez da jai bat.
2010
‎motibo nagusiak dira Euskaldunekin komunikatzea (%65), Euskal kulturaz jabetzea (%57) eta Euskal Herrian integratzea (%46). Gero datoz Euskara maitatzea (%37); Nortasuna atzematea (%20); eta Haurrak ikasten ari direlako (%18), kontuan hartuta ikasle etorkinen %56k haurrak dituela. Azken postuan geratu da Lana aurkitzea arrazoia (%11).
‎Txiki txikitatik euskaraz soilik hitzegin didate(...) Oso zaila egiten zait euskaraz dakien norbaitekin gazteleraz edo beste hizkuntzaren batean mintzatzea(...) Hobekien kontrolatzen dudan hizkuntza da euskara eta bera maitatzen erakutsi didate, bai etxean eta baita herrian ere. Euskara maitatze horretan, bizi naizen inguruneak eragin handia izan du, oro har, herrian bertan ere oso estimatua baita hizkuntza hau.
2011
‎Bukatu da aurtengo Korrika, arrakasta handiz bukatu ere! Gure herri, hiri eta errepideetan euskara maitatu, ikasi eta erabiltzen duen euskalakari uholdea aritu da.Euskalakari hauei guztiei hausnarketa saiotxo bat proposatu nahi diet. Izan ere, egunotan hauteskunde giroa dago eta alderdi politikoak, ohi bezala, hautagaiak eta datozen urteotan garatu asmo dituzten egitarau eta politikak aurkezten ari dira. Azterketa eta balorazio ugari egingo da horien inguruan, ezbairik gabe, politika baita gure bizitza kolektiboa antolatzen duen elementua.
‎Euskaldun danak ama euskara maita dezagun Ta biyotzetik Jaungoikoari beti eskatu Idukitzeko bere onduan gau eta egun.
2013
Euskara maitatzeak gaztelera maitatzera eraman nau, bi sentimenduen artean bada lotura nire kasuan, eta estimu handian daukat nire baitako erdalduna.
2014
‎Huna besteak beste zer irakurtzen ahal ginuen: " Euskara jalgi hadi plazara, euskara maitatu, euskara beharrezkoa da, euskara hizkuntza polita da, euskaraz mintzatu behar dugu, Donapaleun euskaraz bizi nahi dut, euskarak alai ezartzen nau, gure altxorra da, euskara dinosauroa bezain handia da!".
2015
‎Gainera, parte har­tzaile askok ez dute beraien burua euskalduntzat hartzen eta, maila polita izan arren, ez dute bidelagun papera hartu nahi?. Halere, ez zaio inori aparteko ezer eskatzen bidelaguna izateko,? euskara maitatzea eta sentimendu hori transmititzeko guraria baino ez. Hortik abiatuta, astean ordubete beste lagun batzuekin konpartitzeko gogoa badauka, lekua izango du mintzapraktika programetan?.
‎Euskaldun jaio nintzan: euskera maitatzeko ez det arrazoi gehiagoren beharrik. Ama bat maitatzeko, ez da ederra dan ala ez begiratzen; eta ederra baldin bada, ez da ederra dalako maitatzen, ama dalako maitatzen da.
‎Lehenik, kontsideratzen zuen Nafarroan ez zela kontzientzia askirik Hizkuntzaren egoera larriaz, eta horrek eraman zezakeela" haren suntsipenera; desprestigioa guretzat, eta lesioa kultura nazionalari eta unibertsalari", nabarmenduz" agintearen planotik ez da nahikoa egin, kontzientzia haren eratzekotan". Bigarrenik, zioen" euskara maitatu egin behar dela", hura izan baita" nafartarren gehiengo nagusiaren hizkuntza herrikoia, Prehistoriaz geroztik"; ezin omen zen" haren erabilera konparatiboaren argumentua balioetsi", izan ere," inork ez baitu bere ama errefusatzen, ezdeusa izanagatik ere". Hirugarrenik, ba omen zen" inkonpatibilitate faltsua euskararen eta aitzinamenduaren artean.
‎Orduan karriketan zen[...] Baina gure eskoletan euskaraz ikasten dugu eta gehiago dena: euskara maitatzen ikasten dugu. Urte oroz eskolak biziko dira, eta bizi badira, zinezko euskaltzaleen laguntzaz[...], eta berriz adituko da gure ele maitea Iruñeko plaza eta karriketan".
2016
‎Asko eta asko lehenengo euskaldunak dira beren familietan eta etxekoen artean euskaraz egingo dien inor ez dute. Euskaraz maitatuko dituen inor ez daukate. Euskararena gurasoek aukeratutako kontua dute.
2018
‎Ea nire gaurko tanta honek zerbaitetarako balio duen. MILA ESKER euskara maitatzeagatik.
‎" Joxe Mari Sanchez Carrion' Txtpetxen' liburuak nafar euskeraren iduri gordina, latza, gorria, gogorra, samingarria... ematen digu... Ikusidut, zu, JoxeMari Granadakoa zarela, euskaldun berria, gure euskera maitatzen duzula. Eta hau dena ikusirik, eta gure euskera minbizi batek jota iduritzen bada ere, zuri eskerrak, Joxe Mari, nafar euskeraren Udaberria sumatzen dut berriro, baita Euskal Herri osoko euskeraren Udaberria ere.
2019
‎Gainera, euskarak asko eman didanez, horrela zerbait itzultzeko aukera daukat. Horretaz gain, badaukat aukera ikasleei esateko posible dela zerotik hasi eta euskara ikastea, euskara maitatzea eta euskaraz bizitzea. Kariñoz eta pasioz eginez gero, dena da posible; baita euskara bizitzaren ardatz bihurtzea ere.
‎Hemen guraso batek galdetegian idatzitakoa: ? euskara maitatzen ikasi dute. Eurenhizkuntza bakarra da.
2020
‎Perezek pegatinarako aukeratu duen leloa honako hau da: Zailtasunak zailtasun, euskara maitatu. Bigarren saria Naroa Bordagaraik irabazi du, eta hirugarrena Ane San Julianek.
2021
‎Luzarora bueltatu naizenean nire burua euskaraz ari da ia ia etengabean, txikitako hizkuntza gozoan, jolas hizkuntza, hitz egiteko eskubidea ere, gogoa, kentzen saiatu ziren arren, hizkuntza, euskara, beraiena bakar bakarrik omen zen, abertzale sutsuena eta nolabait ere beraiekin bat egiten zuten luzarotar jator eta prestu guztiena. Nik, ordea, euskara maitatzen segitu dut urteotan, bakarrik nengoela nire buruari beti euskaraz egiten nion, oraindik ere Luzaroko lagunekin jolasean egon banintz bezala. Tamalez, harrezkero maiz bueltatu egin naiz nirea ematen ez duen herri batera, azken urteotan herri bihotz gogorrekoa izatetik ni bezalako erbesteratu batekin abegikorra izatera igaro dena, baina inola ez txikitan ezagutu nuen herria.
‎«Bereizkeriarik, segregaziorik edo eskubideen urraketarik gabeko etorkizuna irabazi nahi dugu. Euskaraz bizi, euskaraz lan egin, euskaraz jokatu eta euskaraz maitatu nahi duten nafarrek halaxe egitea posible izanen duten etorkizuna. Lurraldea eta gizartea zatikatuta izanen ez diren etorkizun bat».
2022
‎" Orokorrean nire familia da euskara maitatzea eragin didana, txikitatik entzun dudana izan delako eta erakutsi didatelako benetan euskalduna egiten zaituena edo horietako ezaugarri bat euskara dela, eta ikasi, erabili eta sustatu behar dela." E20
2023
‎»(...) Gure euskalduntasunak ez luke bihotzarekikoa izan behar, maizegi denez, baizik gure izaki alde guztiekikoa, onak eta txarrak. Euskara maita. Zergatik?
‎Beraz, puntuz puntu honaino idatzitako guztia elkar lotua dago, eta, hain zuzen ere, azkeneko atal hau lehen lerroan jarrita, euskara lehen hizkuntza ez duten ikasleentzako harrera eta murgiltze planaren oinarriak idatzi dira: euskarazko murgiltze eredua izango da harrera linguistikoa eta ondorengo hezkuntza prozesuaren ardatz, hau da, iritsi berriak diren haurrak euskaratik eta euskara maitatuz murgiltzeko eredua; ikuspegi ekosistemikoa eta hezkuntza emozionala izango dira zutabe; eta kulturartekotasunaren begiradatik abiatuta, espazio inklusibo batean murgiltzeko tresnak izango dituen gida eta hezkuntza programa izango da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia