Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2003
‎Ikastaroko gure ikasleak, ia danak, bizkaitarrak dira eta bizkaierea dabe euren etxeko berbeta kutuna. Ikastaroaren betiko jokabideari jarraituz, lehenengo ta behin geure euskalkia ezagutu ta sakondu gura dogu, beti be euskerearen ikuspegi zabala begien aurrean dogula: hau holan dala, lehenengo hiru mailetan, bizkaierazko idazle ta idazlanen barri emon gura deutsegu ikasleei, euren jaioterriko hizketan sendoro oinarriturik gorengo mailetan euskera zabalago ta batuagora heldu daitezan, badaezpadako pausorik emon baga.
2004
‎Helburuak jartzen ditu eta etsaiak nortzuk diren ere bai. Aurreratzean beraz, foru legeak eta euskara ikuspegi teokratikoaren baitako atalak baino ez dira izango. Etsaiak, arrotzak, erbestekoak izango dira baina herriaren barruan ere agiriko dira.
2005
‎Kontua abertzale/ ez abertzale parametroetatik planteatuz gero, eztabaida horrek zentzua dauka. Euskararen ikuspegitik erreparatuz gero, ordea, ikusmira guztiz bestelakoa da. Urteak urteak etorri, kazeta elebidun abertzale bakar batean ere ez da euskara kopurua hazi.
Euskararekiko ikuspegi kontrajarri hauek badukete ondoriorik xurien eta gorrien kazeta elebidunetan. Zeren eta hasieran batzuek eta besteek euskara berdintsu erabiltzen bazuten ere (erran nahi baita guti, hautesle eta herrietako kontseiluetako frankok frantsesik ere ez zekitelarik bizkitartean), erlijioaren eusle izate horrek euskara erabiltzera ez ezik apaintzera zeramatzan apaizak.
2007
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean ekimenak Hitzaditza, Har’Eman, Xirika kz, Libreplume eta mediaketa anitzetan" euskal Saila".
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok familian ezin bada ikastetxean. orain beretik ikusten dugu euskarazko kulturaren garapena bertso saioetan, atseginezko irakurketa eta idazketa ekintzetan. euskara eta kulturaren arteko lotura josten ari da belaunaldi arteko urraspide batean. euSKal KulTuRaRen TRanSmiSiO nORmalizaTua y
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean
‎1 herria da lurralde antolaketaren eremu naturala (pays Pays Basque), baina ez da baitezpada administratiboki mugatua. Bizitza eremua da, jendeek harremanak dituzten gune bat lanaren, aisialdiaren, azErramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean piegituren eta zerbitzu publikoen aldetik. herriak batasun edo elkargo bat badauka, historia, kultura eta nortasun kolektiboaren aldetik, tokiko hizkuntza kontuan hartuz.
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean dira hiru zatitan: euskararen transmisioa, erabilera eta bizkortasuna. erronka bakoitzarentzat definituak dira norabide estrategikoak eta lan ardatzak. euskara zaintzeko molde eraginkor bat da euskal kultura erabiltzea bereziki aisialdietan, nolazpait" hizkuntza plazerrarekin uztartuz".
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean muntatua da bisitari eta ikasleentzat: ondareari buruzko mintzaldiak, herriko landare zaharren artamendua, itsas bazterraren eta txori migrazioen behatokia.
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok
‎— 2009, euskararen erakunde publikoak daraman ekintzaren behinErramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean
‎aldizkaria kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean erramun Baxok
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok kaldun" daukate. 2005ean galdegin zelarik:
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean kezka hor dago, adibidez haur aldizkariak jostagailu dira, baina seriostasunez, balio erantsi bat bezala. Neutraltasun zerbait badago kultura sortzailearen eta kontsumitzailearen artean:
‎Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean – Erramun Baxok
‎Erramun Baxok – Kultura transmisioa euskararen ikuspegitik Iparraldean
‎Hizkuntzaren egitekoa tresna funtzio hutsera murriztuta, euskararen funtsezkotasuna lausotzen ari zaizkigu hemengo espainolistak eta abertzaletasun erdalduna. Euskararen ikuspegi hori, Euskal Herriaren kontzeptu hori, ordea, gure herriaren hondamendia da, Euskal Herria euskararen herria delako eta bere izaera etaizatea hizkuntza horri zor diolako. Hizkuntzaren eta kulturaren arteko lehentasunkontuak garbitzen hasiko bagina, bestalde, bateren bat bestearen aurretik jartzekotan, hizkuntza jarriko nuke nik neuk.
‎Hizkuntzaren egitekoa tresna funtzio hutsera murriztuta, euskararen funtsezkotasuna lausotzen ari zaizkigu hemengo espainolistak eta abertzaletasun erdalduna. Euskararen ikuspegi hori, Euskal Herriaren kontzeptu hori, ordea, gure herriaren hondamendia da, Euskal Herria euskararen herria delako eta bere izaera etaizatea hizkuntza horri zor diolako. Hizkuntzaren eta kulturaren arteko lehentasunkontuak garbitzen hasiko bagina, bestalde, bateren bat bestearen aurretik jartzekotan, hizkuntza jarriko nuke nik neuk.
‎berbaren ostean. Euskararen ikuspegitik hobeto dago, egin, aditza erabilita, izan?
2008
‎Azkoitian bada kultur programaziorik egiten duen talderik, baina hamarretik sei da gaztelaniaz, hiru ingelesez eta bestea izan daiteke beste edozein hizkuntza, euskara tartean behin. Euskararen ikuspegia eta zentraltasuna oraindik orain herrietan euskara elkarteek eta euskalgintzako taldeek dute, Udalek eta kultur taldeek... nik zalantza asko ditut.
‎d) Bere apurrean ere, testigantza fidagarria ematen du hark, XVII. mendean Euskal Herrian indarrean zen egitura juridiko eta administratiboarena. Ezin ukatuzkoa da, bide beretik, orduko hartan, gaurko egunean bezalaxe, lege munduak, euskararen ikuspegitik behinik behin, bazuela eta baduela zer landu eta zer hobetu, justiziak, sarri askotan, Axularren garaian bezalaxe, egun ere, euskaldunentzat min eta garratz izaten jarraitzen baitu.
‎Horretara joan da azaroan, Akademian bertan egin diren jardunaldietara. Adituak, legelariak, merkatariak, kontsumitzaileak aritu dira kontsumoaren nondik norakoak aztertzen, euskararen ikuspegitik.
2009
‎Izan ere, komunikabide horrek eragin izugarria izan du etxe barruko kultur transmisioari begira. Bai euskararen ikuspegitik, zenbait lekuko irratiari adi hasi zen erdaraz ikasten, eta baita kultur edukien belaunaldiz belaunaldiko igarotzeari dagokionean ere. Lehenagoko etxeko aitita amamen berbetaren lekua hartu zuen hedabideak, eta ordutik, etxe barruko komunikazioa beste plano batera igaro zen.
‎Eta hirugarrenik, sustapena; hau da, Euskaltzaindiaren ahotsa entzunaraztea, jardunaldien bitartez, argitalpen bitartez eta abar. Ari gara zabaltzen, eta ikusten Euskaltzaindiak ez duela izan behar gauza itxi bat, non lau jakintsu biltzen diren, baizik eta besteek euskararen ikuspegitik sortzen dutena barruratzen duen erakundea.
‎Euskaltzaindiak ez du errebindikatu behar hizkuntza politika jakin bat. Euskaltzaindiak egin behar du euskararen ikuspegitik aurrerakuntza posible guztietan egon, bere ahotsa sentiarazi, beste erakunde eta elkarteekin elkarlana sustatu, eta gero, ahal dugun neurrian, sentsibilitate ezberdinak bildu.
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan lau talde handi nagusitu ziren tokiko telebisten mapa berrian. Euskararen ikuspegitik begiratuta Hamaika Telebista taldea da155, duda barik, lauretan garrantzitsuena. 2006ko irailean gorpuztu zen talde hori, indarmetaketa handi baten eraginez eta asmo argi bati jarraiki:
‎Marrazkiek, ederrak izateaz gain, mugimendua dute. Gainera, euskararen ikuspegitik oso interesgarria iruditzen zait komikia. Urteak daramatzat euskararentzat lan egiten.
‎Orain arte euskararen ikuspegitik aztertu badugu ere euskarazko hedabideen auzia, ez genuke ahantzi behar euskarazko hedabideena jarduera ekonomiko bat dela, interes legitimoak dituzten enpresek eta elkarteek aurrera ateratzen duten jarduera bat, eta ehunka langile barne hartzen dituena. Horrexegatik, eta esan dugun guztiaren argitan, bistan da euskarazko hedabideak ere ez daudela gaur egungo gizartean hain entzuna, baina ez hain errotua?
‎Euskaltzale sutsu ugari da abertzaleen artean, gehiago abertzaleen artean abertzale ez direnen artean baino, bistakoa da hori. Halere, hizkuntza jokabideari dagokionez, badira praktikan ezeuskaltzale nabarmenak diren abertzaleak ere, nahiz eta guztiek onartu eta defendatu euskara ikuspegi sinboliko eta identitariotik. Baina berriro diogu hiztunak direla euskarak behar dituen salbatzaileak.
2010
‎Nazioartekotzeko espazioan ikuspegiak zabaltzeko beharrean oinarrituta, hizkuntzarekiko ikuskera handitu eta zabaldu nahi dute, hortik erantzun baliagarriak etorriko direlakoan. Honek ekarriko du irizpide berriak maneiatzeko aukera eta beharra( euskarekiko ikuspegia irauliz), indarrean daudenak ez baitziren sortu honelako testuinguruan erantzunak emateko. Irizpide berriek marko globalean erabilera fluxuak edo erabilera motak modu berrian zehaztera ekarriko dute, aukera berriak ekarriz.
2011
‎posizio soziala, apropiazio ezegokiak eta anonimaturako eskubidea. Elementu guzti horiek Bilbon elkar eragiten eta dialektikan ari diren euskararekiko ikuspegien alboan jarri ezkero, Bilbo berriak hizkuntzarekiko (hizkuntzekiko) zabaltzen dituen proiekzioak noraino diren benetako, noraino heltzen diren herritarrarengana eta noraino diren naturalizazio berrietarako oinarri aztertu dezakegu.
‎posizio soziala, apropiazio ez egokiak eta anonimaturako eskubidea. Elementu guzti horiek Bilbon elkar eragiten eta dialektikan ari diren euskararekiko ikuspegien alboan jarri ezkero, Bilbo berriak hizkuntzarekiko (hizkuntzekiko) zabaltzen dituen proiekzioak noraino diren benetako, noraino heltzen diren herritarrarengana eta noraino diren naturalizazio berrietarako oinarri aztertu dezakegu.
‎Ikuspegi ereduetan murgildu baino lehen, guztiz txertagarria zaigu Delgadok (2.007) zibismoaren ideologia eta diskurtsoari egiten dion kritika. Eta zer ikusi du ba zibismoak eta euskararen gaineko ikuspegien arteko dialektikak. Bada, egitura sakon edo agerikoak direla medio, gaur eguneko hizkuntzen arteko harremanak, naturaltzat, kulturaltzat edo betikotzat jotzean, Udalaren euskararen aldeko politiken edo gainontzeko udal politiken hizkuntza – arloak kritikatu eta euskararen berreskurapen integrala eskatzen duten norbanako zein taldeak automatikoki inzibikoen eta kontsentsuaren eta hiritargo onaren kontrakoen taldean ezarriak izateko arriskuan eroriko direla, hain zuzen Espazio Publikoaren Ordenantza Berriak aldarrikatzen duen zibismoaren argudio berberarenpean.
‎Hasitako ildoaren arabera, Bilboko Udalaren euskararekiko ikuspegia espazio publikoaren arloan edo Alondegiaren inaugurazioan erabilitakoarekin hertsiki lotuta ulertu behar dugu. Hiritarrentzako espazioak sortuko ditugu, baina hiritarrek (edo hiritar guztiek) erabili ahal izan gabe.
‎" el vascuence se extingue sin que haya fuerza humana que pueda impedir su extinción; muere por ley de vida. No os apesadumbre que desaparezca su cuerpo, pues es para que mejor sobreviva su alma" 27 Bere liburu asko euskararekiko ikuspegi honekin daude bustita goitik behera, esaterako:
‎Bestalde kapitulu honetan, batik bat EAEko fenomenoak aztertuko ditugu, hiru herrialdeen berrantolaketa politikoarekin bertan gertatu zirelako euskararen ikuspegitik aurrerapenik handienak, esparru guztietan (hezkuntzan, kulturan, administrazioan...), baita goi mailan ere. Izan ere, 1979ko Autonomia Estatutuarekin, hiru herrialdeek, Espainiaren baitan, autogobernu maila zabala eskuratu zuten.
Euskararekiko ikuspegi politikoki interesatu hori Egunkaria auziko epaiaren ondotik zuzendu ote da. Ez dakit.
2012
‎Helburuak jartzen ditu eta etsaiak nortzuk diren seinalatu. Aurrerantzean, beraz, foru legeak, Foru Konstituzioaren bidezkoak eta euskara ikuspegi teokratikoaren baitako atalak baino ez ziren izango. Etsaiak, arrotzak, erbestekoak izango ziren, baina herriaren barruan ere agertuko dira.
2013
‎Gauza berri gutxi entzungo duzue seguru asko baina, agian, nire azterketatxo honek gaurko euskararen ikuspegi ez berria baina zerbait desberdina izan dezazuen lagunduko dizue.
‎Eskertuta daude, bestalde, behin eta berriro lagundu dutelako gure ekintzabidea. Aurrerantzean ere hala gerta dadila eskatzen diogu gaur Eusko Jaurlaritzari, gure aldetik ere, zin zinezko engaiamendua hartzen dugula, alegia, gero eta gizarterago, gero eta balio gehiago eransteko euskal gizarteari, euskararen ikuspegitik.
‎Esaterako, hiriaren euskal izaera. Haatik, bisitariek, izan turista nahiz bertoko, badute Donostiako txokoak bestelako begiz ikusteko aukera, alegia, hiria euskararen ikuspegitik begiratuta. Eñaut Mitxelena.
‎Sarrera: Kirolaren garrantzia euskararen ikuspegitik eta kirola euskaratzeko proiektuen barri ematea.
‎Teknologia berrien edo berria den edozeren apologiagileen eta eszeptikoen artean, ez da erraza sare informatikoak eta teknologia berriek duten garrantziaren tamaina doitzea. Uste dut, salbamen ohol berriak amesteko joeratik harago, Internetek dakarzkigun aukerak identifikatu eta izendatzea komeni zaigula, eta hori euskararen ikuspegitik horretan saiatzen ari direnek egin dezakete ondoen. Badira aurrelari jakitunak horretan.
‎Zer erakutsi du bideak? Oro har, euskararen ikuspegitik, egunkari elebidun batek ez duela funtzionatzen. Elebitasun espazio askotan handiak txikia irentsi ohi du.
2015
‎orubea elebitasuna izatea, eta hortik gora, eta egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta, elebakartasunera hurbiltzeko bidea zabaltzea, euskarazkoa, normaltasun osoz. Gaztelaniaz jarduteko aukera jasotzea oso arriskutsua iruditzen zait, euskararen ikuspegitik atzeraka joan gaitezkeelako zenbait testuingurutan.
‎2) Bikote euskaldunetan hazitako gazteek euskararen ikuspegitik emaitza handiak edo oso handiak eskuratzen dituzte (gaitasunean, erabileran eta maitasunean). Bikote mistoetan hazitakoek, emaitza nabarmentzekoak.
‎Bikote euskaldunetan hazitako gazteek euskararen ikuspegitik emaitza handiak edo oso handiak eskuratzen dituzte (gaitasunean, erabileran eta maitasunean).
‎3) Eskola denean gaztearen euskalduntzearen eremu nagusia edo bakarra, txikiak dira euskararen ikuspegitik jasotzen diren emaitzak (gaitasuna, jokaera eta maitasuna). Ordea, eskolarekin batera etxea ere denean euskalduntzearen eremu, orduan handiak eta onak dira emaitzak.
‎Fribolo samarra dirudien arren, baieztapen horrek ez dio gure hizkuntzari bizitasunik kentzen, inolaz ere, paisaia ez delako kontu estetiko eta estatiko hutsa. Areago, EAEko paisaiaren arautegi ezarri berriak, zehazki, aukera egokiak irekitzen dizkio lurraldea eta hiriak antolatzeko arau eta planetan euskara ikuspegia txertatzeari. Euskal Herriko berezko hizkuntza kultura ondarearen zati garrantzitsua delako, garrantzitsuena ez bada.
‎Eibar (Etxebarria, Basauri eta Sarasua 2003, Areta 2003, Sarasua, Agirrebeña eta Zenarruzabeitia 2005), Oñati (Izagirre 1970), Bergara (UNED 1988, Elexpuru 2004), Ermua (Aranberri 1996), Antzuola (Larrañaga 1998), Arrasate (Elortza et alii 1999), Aramaio eta Debagoiena (Ormaetxea 2002, 2006), Mallabia (Mugarza 2006), Elgoibar eta Debabarrena (Makazaga 2007, 2010). Deba ibarreko euskararen ikuspegi orokorra izateko, berriz, Zuazo 2006a ikus daiteke.
‎Ataun (Arin eta Arruabarrena 1989, Azurmendi 1996), Zegama (Azurmendi 1997, Azurmendi 1998), Segura (Agirre, Gartziandia eta Sestoain 2003), Zaldibia (Etxabe eta Garmendia 2003), Ordizia (Etxabe eta Garmendia 2004), Urretxu eta Zumarraga (Lasa 2004), Beasain (Agirrebeña et alii 2007), Brinkola (Azpiazu 2009). Goierriko euskararen ikuspegi orokorra izateko, berriz, Hurtado 2001 ikus daiteke.
‎Euskadi Irratia eta Euskadi Gaztea emisorek entzule jarraikia daukate(...)?. Lan berean, ordea, Etxezaharretak argiro zioen euskararen ikuspegitik Ipar Euskal Herriko bertako hiru euskal irratiak zirela irratigintzan erreferentzia nagusi. Pascal Ricaudek haien datuen berri damaigu (Nor taldea, 2000:
‎Bukatzeko, 7 artikuluak udalek hizkuntza eskumenak dituztela aitortzen duela esatea.Interesgarria da, baina hizkuntza paisaiari buruzko artikuluan, udalerriek hizkuntza paisaian elebitasuna bultzatu behar dutela esaten du. Euskararen ikuspegitik, askoz ere interesgarriagoa iruditzenzait gutxienez euskaraz behintzat erabiliko dutela hizkuntza paisaian, edo bestela udalen esku utzihori nola bideratu nahi duten. Honekin adierazi nahi dizuedana zera da:
‎29 ipuin baloratu dituzte denera. “Kalitatea gorantz doa bai euskararen ikuspegitik eta bai testuen egituraren aldetik”, diote.
2016
‎Bestetik, gero eta euskaldun gehiago dira euskararen komunitatetik at bizi direnak; horiek, batez ere erdal giroan sozializatuak izanik, ez dute euskararekiko aldekotasun handirik sentitzen eta zaila zaie euskaraz bizitzeko ahaleginik egitea. Kasu horietan, eraginkorra izan liteke euskararen inguruko ikuspegi edo diskurtso berri eta adeitsua garatzea. gAITASUnA versus KoMUnITATEA
Euskararen ikuspegitik klaseari loturiko elementuek, hainbat une eta gunetan garrantzia izan badute ere, orokorrean bigarren mailan geratu direla esan daiteke. Generoa, azkenik, ikusezin mantendu da.
2017
‎Horrela, bada, euskararen ikuspegi diakronikoak eta diasistematikoak uztartuta, esan daiteke bost determinatzaile atxiki daudela (eu, ori, o, ae eta), hau, hori, h (ur) a eta era berean, hiru determinatzaileerakusle beregain(). Bistan da, atxikiak direnen artean, ezin ahaztuzkoak direla erakusle askearen itxura daukatenak.
‎Gaminde, I., 2007, Bizkaian zehar euskararen ikuspegi orokorra. Bilbo:
‎Bizkaian zehar: Euskararen Ikuspegi Orokorra, Mendebalde Kultura Alkartea eta BizkaikoForu Aldundia, Bilbo.
‎Hitz bitan esateko, UZTARO aldizkariak landu du zin zinezko corpus juridiko linguistikoa, guztiz baliagarria dena eta izan daitekeena orain eta etorkizunean. Corpus linguistikoa alde batetik, estandar eta parametro linguistikoak betetzen saiatu delako, euskararen ikuspegitik testuen berrikuspen linguistikoa bermatuz eta euskara estandarraren eskabideak betez.
‎Orain indarrean dagoen plangintzaldia, herriko eragileen artean diseinatu zen, hau da, parte hartu zuten eragileen artean arloz arloko helburuak finkatu ziren.Oraingo honetan, Euskara Batzordean erabaki da eredu bera jarraituko dela hurrengo plangintzaldia diseinatzeko ere. Helburua izango da, herrian euskararen ikuspegitik dauden lehentasunak identifikatu, eta datozen lau urteetarako plangintza diseinatzea lehentasun horiei aurre egin ahal izateko.Horretarako, aurrez bildu ginen eragileez gain, herriko beste gizarte eragileei, zein norbanakoei dei berezia egin nahi dizuegu lan mahai horretan parte hartzeko, bakoitzak egin dezakeen ekarpena oso garrantzitsua baita gure herriarentzat.Beraz, dei egiten diz... Bilera horretan Euskara Sustatzeko Ekintza Planaz gain, datorren 20 KORRIKAren gaia ere landuko da.Gizarte eragileek, zein norbanakoek gai honetan egin dezakezuen ekarpena, oso garrantzitsua da guretzat.
2018
‎Aste bateko egitarauarekin hasi eta urtez urte handitzen joan den ekimena da. 2017an, BAM hiri eremuko (Baiona Angelu Miarritze) hiru hirietara zabaldu da dinamika, euskararen ikuspegitik estrategikoa eta premiazkoa den lurralde batean ekiteko gogoz. Tailerrak, bisita gidatuak, iniziazioak, ate irekitzeak, ikusgarriak, proiekzioak, mintzaldiak... egitaraua anitza, berritzailea eta belaunaldi artekoa eraiki da aurten ere.
‎Berez, Akademiak egiten duena zera da: euskararen ikuspegitik onargarri eta erabilgarri izan daitekeen izendegia etengabe moldatzen joan, Onomastika Batzordearen eskutik. Modu horretan eusten die Euskaltzaindiak euskararen batasunari eta euskarak tokian tokiko dituen errealitateei.
2019
‎" Askoz errazagoa izan zen inguru erdaldun urbanoetan rocka euskaraz egitea inguru euskaldunetan baino. Inguru euskal1980eko hamarkada Kortaturen erabakiarekin, eta euskararen inguruko ikuspegi berri batekin amaitu baldin bazen," 90eko hamarkada ez zen makalago hasi". Kortaturen errautsetatik sortu zen Negu Gorriak, eta hizkuntza hautuan aldaketa bat ekarri zuen. dunetan, herri txikietan alegia, tradizioa muga gogorra izan zen euskarak beretzat har zitzakeen funtzio berrientzat" (Irazu 2017, 179). euskarazko punka inguru erdaldunetako euskaldunberriei esker sortu zen, gainera.
‎punka euskaraz egitea (del Amo, 2016, 103). " 1991n disko ekoizpenak ordura arte zuen bereizgarri linguistikoa irauli zuen, eta euskarazko diskoek gaztelerazkoei aurre hartu zien" (ibid). euskararen inguruko ikuspegia zabaldu egingo da hamarkada aldatzera doan garai horretan. 1990eko urteetan estilo aniztasunerako saltoa eman zen, eta nabarmen euskaraz, gainera.
‎1980eko hamarkada kortaturen erabakiarekin, eta euskararen inguruko ikuspegi berri batekin amaitu baldin bazen," 90eko hamarkada ez zen makalago hasi" (Irazu 2017, 116). kortaturen errautsetatik sortu zen Negu Gorriak, eta hizkuntza hautuan aldaketa bat ekarri zuen. hala dio Jacqueline urla antropologoak:
‎Zergatik kantatu euskaraz? – Lander Muñagorri Garmendia jotzen hasi ziren. dioenez, gainerako taldekideek euskararekiko ikuspegia eta jarrera aldatu zuten momentu horretan, eta egun euskara hutsez sortzen dituzte kantuak: " Orain taldeak ez du pentsatu ere egiten erdarazko kantuak ateratzea".
‎Darabiltzagun diskurtsoen tonuaren inguruan izan dudan esperientzia kontatuko dut. Tribuaren berbak dela eta, jaso genituen aldeko iritzien artean, gehien errepikatu eta nabarmendu zen ideietako bat euskararen ikuspegi, baikorra, ematen genuela izan zen; eta modu dibertigarrian, gainera.
‎– Motibazioa eta euskararekiko ikuspegi eta jarrera baikorrak indartu:
‎Ez dut esajeratuko esaten badut ariketa honek aldatu egin duela askoren euskararekiko ikuspegia. Euskara betidanik oso hizkuntza txikitzat jo izan dutenek, bat batean, ideia hori faltsua dela jakiteak sekulako eragina du jendearen autoestimu linguistikoa hobetzeari begira.
‎Tribuaren berbakeko? 60etako emigrazioa gaur? atalean saiatu ginen, Jon Maiaren laguntzaz, fenomeno hura euskararen ikuspegitik aztertzen, eta etorkin haien eta beren seme alaben euskararekiko jarrerak erakusten, asko izan baitira ikasten edo seme alabek jakin zezaten ahalegindutakoak. Eta. Euskal babel?
‎Hiketari zukua ateratzea zuen Garikanok hurrengo pausoa. Ez dakit zenbat denbora emango zuen itzulpenean, ez naiz nor itzulpenaren maila epaitzeko ez dakidalako alemanez, baina emaitza, euskararen ikuspegitik begiratuta, tatxarik gabea da. Narratzaileak aleman estandarrean egiten du originalean, euskara batuan itzulpenean, eta pertsonaia nagusia, Franz Biberkopf eta kaleko jendea, hobe horrela deitzea, eta ez kaleko pertsonaiak, bertan ageri den giza abaraska askotan anonimoari?
‎Datuok, alde batetik, Erdi Aroko euskararen ikuspegi garbiagoa ematen dute, orain arte egin diren proposamenek (Reguero, 2012; Salaberri Zaratiegi, 2018) kontuan hartu ez duten gramatikaren alderdia azaltzen dutelako. Bertze aldetik, euskararen historia argitzeari ekarpena egiten diote, bihurkaritasunaren garapena ere ez baita gramatika historikoetan (Trask, 1997; Gorrotxategi et al., 2018) aintzat eduki.
2020
‎Mireia Zarate Sabino Arana Fundazioko presidenteak ongietorria egin die partaide guztiei, eta sarrera hitzaldian gogoratu du immigrazioari buruzko beste mintegi bat antolatu zutela elkarlanean 2019an Fundazioak eta Euskaltzaindiak, “gurean diren hizkuntzen arteko bizikidetzaren inguruko alderdiez gogoeta egiteko helburuz, euskararen ikuspegitik betiere”. “Gaurkoan jarraitu du Zaratek gai horretan gehiago sakondu nahi izan dugu, eta Euskadiko udalen tokiko esperientzia eta jardunbide egoki batzuk plazaratu nahi izan ditugu, orobat, bide horretan aurkitutako oztopo eta trabei erreparatuta”.
‎gazteen aisialdiari. Euskararen ikuspegitik, hizkuntzaren ikuspegitik, aisialdia ihesbide bilakatu dela esan behar dugu. Hori euskal testuinguruarekin konparagarriak diren beste herrialde batzuetan ere gertatzen ari da, Galesen, kasu (Selleck 2016).
2021
‎Aldiz, Amorebieta Etxanon eta Pasai Donibanen ez dira hain sendoak egitura soziala eta sinbolikoa euskararen ikuspegitik. Amorebieta Etxano herri" maketo" gisa irudikatzen dute batzuek, eta beste batzuek Bilbori begira dagoen herria dela diote.
‎Udazkenean du asmoa Espainiako Gobernuak legearen eztabaida Espainiako Kongresura eramateko. Bilbaoren arabera, orduan ikusiko da euskararen ikuspegitik egindako eskaerak onartuko ote dituzten. Datozen hilabeteetan alderdi politikoekin biltzekotan da Kontseilua.
‎Mata, Lavia eta Alkorta ikerlarien ikerketa baten arabera, EAEn elkarrizketatutakoen artean gehiengoak ez du ikusten inolako politizazio zuzenik zentroen aldetik; eta, hala ere, A ereduan ikasten dutenen artean gehiengo batek bai dio zentro jakin batzuetan politizazioa handia dela, bereziki ikastolen aldetik. Euskararen inguruko ikuspegiari dagokionez ere, nahiko argigarria da ikerketa. Batetik, euskaraz ikasten dutenen artean politizazio handiagoa dagoela uste du gehiengoak; are gehiago, ereduko ikastetxeetan abertzaletasunari lotutako balioak transmititzen direla pentsatzen dute dirudienez, beraiek jasotzen duten prestakuntza neutroa omen da, identitaterik bakoa... — Bestetik, kontrako zentzuan, euskara dakitenen artean ere errepikatzen da euskara jakinez gero hobeto ezagutzen dela Euskal Herria, besteak beste.
2023
‎Andres Urrutiak, Euskaltzaindiko gaur egungo buruak, Haritxelar euskaltzainburua oroituko du; nola" aldi latzetatik garai normalizatuagoetara, katakonbetatik aitortza ofizialera" aritu zen. Baita euskararen ikuspegi zabalean," modu tradizionaletik molde berriagoetara, euskalkitik batura" ere. Urrutiak Haritxelarrek zuen" ikuspegi nazionala" aztertuko du:
‎Hautsi da anphora 2.0 sentsazioa ere aipatzen duzu liburuan, Nekane. 1970eko urteetan oinarritutako euskararekiko ikuspegiak baduela angelu itsu nabaria.
‎Parametro politiko konstituzional berrietan lekua egin nahi izan zitzaien estatu espainiarraren hizkuntza eta kultur aniztasunari edo, nahi bada, nazio ezaugarriak dituzten lurraldeei. Hizkuntzaren ikuspegitik, eta zehazkiago euskararen ikuspegitik, 1978ko konstituzioak bi eragin nagusi sortu zituen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia