2000
|
|
Goiti jota izan daiteke oso teknikoa izatea, baina hori alfabetatzen eta ikasketa mailarekin lotzen da. Beste leku batzuetan, ostera,
|
euskara
hori ez dela ulertzen esaten da, eta batasunean lekurik izan ez duten muturrekin egin behar da ahalegina batez ere.
|
2006
|
|
Naturaltasunaren eta araudien arteko hitzarmen bat ez legoke gaizki, kaleko euskerek legitimotasuna erdietsi dezaten. Oso ederra baita gorengo erakunde eta akademietatik euskera batua aldarrikatzea, baina
|
euskera
horrek ez baitu zerikusi haundirik trenean egunero entzuten ditudan euskerekin. Telebistak, adibidez, goizaldetako pastoral xiberutarrak euskera batuago batera, itzuli?
|
|
El catalán ha podido y puede recibir voces latinas, castellanas o francesas, catalanizándolas, porque es lengua latina; pero el vascuence, si las recibe, degenera en jerga" 302 Euskara, latinari eskerrak behiala" kristautu" ahal izan zen, baina orain modernotu ez. Nola beste bideak ere –kontzeptuak bere baitatik sortzeak–, aparte
|
euskarak
horretarako ez omen duela aski kulturarik303, onenean ere zapo euskara batera bakarrik eramaten duen304, euskarak ez du inolako irtenbiderik modernitatera.
|
2010
|
|
–Irakasleak liburuak ikusi eta beldurtu egiten ziren: ?
|
Euskara
hori ez du inork ulertzen!?. Baina metodologian irabazten genuen.
|
2011
|
|
Hola segitu baitut euskara. Baina
|
euskara
hori ez nuen batere landua, batere, batere!, eta landu dut ene ikasketak bukaturik, Ageneko lizeoan erakasle bost sei urtez iraganik eta ikusirik gauzak behar bezala emaiten nituela. Beste zerbait egin behar nuela pentsatu dut:
|
2013
|
|
Zenbateraino zor zaio Le Réveil Basque astekariari Eskualduna astekariaren sorrera? Argi da «gorrien» astekari horrek dituen aipamen guztiak ez zirela izanen, gaur egun, astekari hartarik landa
|
euskarazko
hori ez balitz sortu. Eskualduna ez balitz agertu, Le Réveil Basque ahantzia genuke gaur egun, garai hartako beste agerkari anitz bezala.
|
2015
|
|
Onartzen dut arrazoi politiko eta sozio-linguistiko mardulak daudela hori horrela izan dadin. Baina garaia da aitor dezagun denon artean" antolatu" dugun
|
euskara
horrek ez diela gazteei balio gauza triste eta aspergarrietarako baizik. Ikasi, euskaraz ikastea nahiago dute.
|
2021
|
|
Alde horretatik lanketa bat egin behar dugu eta ikusi guk mundua euskaraz habitatzea ezinbertzekoa dela, bertze batzuk etorkizunean hori bera egiteko aukera izan dezaten. Kezkatzeko modukoa da, nire ustez, hizkuntza transmititzen ari garela ikustea, baina akaso hizkuntzarekiko atxikimendua ez, eta
|
euskarak
hori gabe ez dauka zentzurik. Praktikotasunari bakarrik begiratzen badiogu, akabo.
|
|
Gaztelania eta literatura arloan, adibidez, selektibitateari begirako obra jakin batzuk landu behar izaten dira, eta ondorioz, urteko plangintzatik ezin dira baztertu batetik, eta bestetik, nola irakatsi behar diren pentsatzen hasten gara, ea ze modu erakargarritan, edota ze hautaketa egin behar den ondoren gelara eramateko.
|
Euskaraz
hori ez da gertatzen, ez beti, bederen. Sistemak berak gutxiesten du euskal literatura.
|
|
Henri Gavel hizkuntzalariak 1935eko Euskal Museoko aldizkarian Antoine Suhasi buruz idatzi zuena oroitarazi du Salaberriak. Gavelek zioen Suhasek erabili
|
euskara
hori ez zela bere euskalkia, tokikoa, baina apezei kopiatua. Ikuspegi hertsiegia zaio Salaberriari, uste baitu Suhasen gisakoek bazituztela erregistro ezberdinak, izan etxean, izan kanpoan.
|