Emaitzak: 9
2016 | ||
J. Inazio Marko Juanikorena –" Aktibo! eus" ekimena UPV/EHUn: | euskara hiztun aktiboak unibertsitatearen erronka gisa gehienetan dagoen plangintza falta, euskararen lanketa soziolinguistiko eta zehatzagohizkuntza estatusaren ikuspegitik, ikerkuntzan zein irakaskuntzan. Hala ere, hizkuntza estatusa den ikertzaileentzat jakin min handiena sortzen duen eremua: | |
2017 | ||
Monografikoaren hasieran Estibaliz Amorrortuk, Ane Ortegak eta Jone Goirigolzarrik idatzitako" | euskararen hiztun aktibo | |
2018 | ||
Amorrortu, Estibaliz; Ortega, Ane eta Goirigolzarri, Jone (2017). | Euskararen hiztun aktibo bihurtzeko gakoak. Bat: | |
2019 | ||
Amorrotu E., Ortega A. eta Goirigolzarri J. (2017). ? | Euskararen hiztun aktibo bihurtzeko gakoak?. BAT aldizkaria 104 Soziolinguistika Klusterra. | |
2021 | ||
AMORRORTU, E., ORTEGA, A. eta GOIRIGOLZARRI, J. (2017). " | Euskararen hiztun aktibo bihurtzeko gakoak". BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 104 (3), 11 | |
Ekintza ikerketa | euskararen hiztun aktibo bihurtzeko babesgune eta zubi espazio1. | |
Laburpena. | Euskararen hiztun aktibo bihurtu nahi duten hiztun gazteen mudantza prozesua (Pujolar eta Gonzàlez 2013) erraztu dezaketen espazioetan jarriko dugu arreta. Ildo horretan, ekintza ikerketa (Greenwood eta Levin, 2006) eginda burutu den Bilbo Handiko unibertsitate ikasleen mudantza prozesuak izeneko proiektua proposatu nahi dugu espazio gisa, eta erakutsi proiektu hori, eta burutzeko sortu den komunitate epistemikoa (Estalella eta Sánchez Criado 2018), mudantza prozesuak errazteko espazioa izan dela berez, bai babesgune (Puigdevall, Colombo eta Puigdevall, 2019; Hernández, Iñarra eta Altuna, 2021, zenbaki honetan bertan) bai zubi espazio (del Valle 2001). | |
Amorrortu, Esti et al. (2017). " | Euskararen hiztun aktibo bihurtzeko gakoak", BAT Soziolinguistika aldizkaria 104: 11 http://www.soziolinguistika.eus/files/ amorrotu_ et_ al_ 104.pdf | |
2023 | ||
Bide hori burutzeko, babes legala eta ondo definitutako metodologiak izateaz gain, ahalik eta babes soziopolitikorik zabalena izango duten estrategia, praktika eta diskurtso sendoak ditugu, ikasleak, familiak eta herritarrak motibatu eta aktibatzeko, eta euskararen sustapena inposizioarekin edo jarrera baztertzaileekin parekatu nahi duten diskurtsoei aurre egiteko. Herritarrei ondo azaldu behar zaie, ikastetxeetan bertan, baina baita euskalgintzatik eta erakundeetatik, | euskararen hiztun aktiboak sortzearen ezinbestekotasuna hizkuntzaren biziberritzea eta elkarbizitza eta integrazio soziala sustatzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
Euskararen | 5 (0,03) |
euskararen | 3 (0,02) |
euskara | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 6 (0,04) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara hiztun | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara hiztun aktibo | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |