Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎euskal gizarteari euskara eta euskal kultura bultzatzeko nahia agerraraztea, ikastolaren izpirituarekin bat eginez. Ikastoletan sinesten dugulako eta etorkizuneko artistak euskaraz hezi eta hazi daitezen gura dugulako, azaldu dute antolatzaileek.
‎IbilArte erakusketak ezaugarri horiexek dauzka. . Ikastoletan sinisten dugulako eta etorkizuneko artistak euskaraz hez eta haz daitezen gura dugulako?, hala agerrarazi dute sortzaileek beren konpromisoa. 2002an egin zuten aurrenekoz erakusketa, eta orduz geroztik urtero errepikatu izan da.
2011
‎Unibertsitatera sartu aurretik, 16 urterekin, Euskaltzaindiaren D mailako titulua eskuratu zuen. Beraz, unibertsitatera heldu zenerako euskaraz hezitako eta euskara titulua zuen gazte euskalduna zen. Biologia karrera hasi zuen Leioako Zientzia Fakultatean, eta bera heldu zenerako karrerako lehenengo maila euskaraz ikasi ahal izan zuen.
2012
‎Hori horrela izanik, beste esparruetan egindako eginahalak zapuzturik geratu daitezke lan mundura iristean. Izan ere, lanean gaztelania edo erdarak besterik ez direla erabiltzen ikusten badute, ez diote inolako zentzurik aurkituko euskaraz hezi eta trebatzeari. Beraz, enpresek bitartekorik jarri ezean, belaunaldi euskaldunen erreleboa modu egokian egitea zail izateaz gainera, kezkagarria ere izango litzateke beste esparru batzuetan egindako lan guztia hankaz gora jarri edo normalizazioaren bidean etena gertatzea (Arexolaleiba, 2003).
2014
‎Euskara suspertzeko ahalegin haren adierazpenik nabarmenena ikastolen mugimenduaren sorrera izan zela esan dezakegu. Euskara hezkuntza sisteman sartzea ametsa zen abertzale eta euskaltzaleentzat; ikastolen bidez, haurrak euskaraz hezteko eta euskaraz gizarteratzeko (nolabait nazionalizatzeko) aukera ikusten baitzuten. XX. mendearen hasieran saiakeraren bat edo beste izan bazen ere, 1936ko gerrak eskola elebiduna sortzeko eta zabaltzeko ekimen oro zapuztu zuen.
2015
‎Arrietaren ustetan bi izan ziren bere ekarpenak, bata" haurrak eta alfabetatu gabeak (nekazariak) euskaraz hezteko eta hazteko lehen material pedagogikoa sortu izana", eta bestea," euskararen kategoria altxatu izana ahozko txiste hutsetik papereko hizkuntza klasikoen parera". Honez gain, ondoren argitaratu ziren alegi bildumen erreferentzia izan zela diosku, eta euskal haur eta gazte literaturaren aitzindaria dela.
‎Bizenta Mogelen kasuan, bi izan ziren bere ekarpenak Yolandaren ustez: batetik, haurrak eta alfabetatu gabeak euskaraz hezteko eta hazteko lehen material pedagogikoa sortu izana eta, bestetik, euskararen kategoria altxatu izana ahozko tradiziotik jasotako kontakizun hutsetik papereko hizkuntza klasikoen parera. Esandakoez gain, ondoren argitaratu ziren alegi bildumen erreferentzia izan zela dio Arrietak, eta euskal haur eta gazte literaturaren aitzindaria dela.
2021
‎Aitzitik, garatzeko aukera gogoangarriak dauzka, besteak beste, euskararen ezagutza hazi baita gazteen artean (Urteaga, 2019) eta sail elebidunetatik zein euskarazko murgiltze eredutik ateratzen diren ikasle kopuruak gora jarritzen baitu, hizkuntza eta kultura nortasun propioak agerikoak baitira (Urteaga, 2021), ikasleen eskaera geroz eta apartagoa delako, eta, Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko nahimena agertzen baitute gizarte zibil antolatuko ordezkariek nola erakunde publikoek. Alabaina, abagune horiek gauzatu daitezen, premiazkoa da irakasleak eta irakaslegaiak euskaraz hezitzea eta mugaz gaindiko kooperazioa sendotzea.
2022
‎Euskara biziberritzen eta leheneratzen aurrera egingo badugu, heldu beharreko gai estrategikoa da elefantea, hau da, esparru sozioekonomikoari berez daukan garrantzia ematea; izan ere, problema handi baten aurrean gaude: izugarrizko ahalegina egiten dugu hezkuntzaren bidez gazteak euskaraz hezi eta lan mundura euskaraz etor daitezen, baina gero gazte horiek batez ere erdaraz funtzionatzen duen lan munduan murgiltzen dira eta gehienetan irentsi ere egiten ditu, euskaraz egiteko aukerarik eman gabe.
‎Iruñeko auzokide guztiok izan genuke euskaraz hezi eta bizitzeko eskubidea. Euskaraz heztea ez da hautu pertsonal isolatua, baizik eta Nafarroako herritar egiten gaituen kohesio eta berdintasunaren oinarri.
‎Lezkairun, Mendillorrin, Alde Zaharrean, Arrosadian, Arrotxapean, Donibanen, Azpilagañan, Mendebaldean, Etxabakoitzen, Iturraman, Ezkaban, Sanduzelain, Erripagañan, Buztintxurin, Txantrean zein Zabalgunean EUSKARAZ HEZI ETA BIZITZEKO ESKUBIDEA denona da".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia