Emaitzak: 7
2011 | ||
a) diglosia galgarrian bizi gara. hasteko eta bat: | euskaraz gutti egiten da. gero eta jende gehiagok dakite euskaraz. erdara nagusi da, ordea, euskal herri osoan. ez bakarrik Bilbon, donostian, Iruñean, gasteizen, Baionan... zoaz Tolosara, Beasainera, eibarrera, Bermeora, Arrasatera... ia ez duzu euskararik entzungo. Jendea parra parra erdaraz ari da. | |
Bertan egiten den deskribapen horrek, intentsitate eta perspektiba kontuak alde batera utzita une batez, ezin ukatuzko factum jakinak ditu berekin. honako hiru hauek, besteak beste: a) language shift edo luze zabaleko mintzaldaketa ari da gure artean gertatzen eta, hori dela medio, | euskaraz gutxi egiten da: gero eta gutxiago; b) egiten den euskara hori, gainera, gero eta kaxkarragoa da: | |
" diglosia galgarrian bizi gara. hasteko eta bat: | euskaraz gutti egiten da. gero eta jende gehiagok dakite euskaraz. erdara nagusi da, ordea, euskal herri osoan. ez bakarrik Bilbon, donostian, Iruñean, gasteizen, Baionan... zoaz Tolosara, Beasainera, eibarrera, Bermeora, Arrasatera... ia ez duzu euskararik entzungo. Jendea parraparra erdaraz ari da. | |
2014 | ||
Nahiz eta | euskaraz gutxi egin, beharrizana sentitu dutenetan, ez dute inolako arazorik izan euskaraz egiteko. Ikasleek egin duten beste zehaztasun batzuetan esan dute dentistarenean, entrenamenduan, musikan, udalekuetan... bertako kide edo medikuek euskaraz eginez gero, beraiek ere euskaraz egiten dutela eta ez dutela arazorik. | |
2015 | ||
Hiriak, herriak, ghettoak eta espazio hibridoak. Ba al dugu boterea eta interakzio ereduak birpentsatzeko aukerarik/ beharrik?" Hiztun berrientzat berebiziko garrantzia daukan arnasgunea eskola da, hizkuntzaren ikaskuntzaren ardura nagusia eskolak hartzen duelako, bereziki | euskara gutxi egiten den auzo, herri eta hirietan. Ardura hori irakasleena bakarrik ez, eskola osoarena da, harena baita etxean erdaraz hazten ari diren haurrak eskolan euskalduntzeko hizkuntza proiektuaren ardura. | |
2017 | ||
Sektore berrietara zabaltzekotan, beraiekin partekatuko den diskurtso aglutinatzaileagoa eraiki behar da, aurretik datozen inertziak gaindituz. Denok dugu horretan, baina batez ere orain arte | euskararen alde gutxi egin dutenek, mugitu dutelako. | |
2022 | ||
etxeko erabilera baino apalagoa jaso da kalean. Euskararen erabilera handiko arnasguneetan ez, baina gainerako udalerri tipologietan agertu da adinekoek kalean | euskara gutxiago egitea —hiru herritik bitan—. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 7 (0,05) |
Lehen forma
euskaraz | 4 (0,03) |
euskara | 2 (0,01) |
euskararen alde | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara gutxi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara gutxi egin | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |