2000
|
|
alde batetik, esango nuke euskaldun berriak sortzen direla, baina nola halako euskal hiztunak direla,(...) EHE bezalako erakundeetan apenas hitz egiten da, EKBn ez zen hitz egiten eta Kontseiluan ez da hitz egiten hiztunaren gaitasun komunikatiboaz eta euskararen kalitateaz. Txepetxen teoriak, garai batean, euskal hiztun osoak sortu behar ditugula esaten zuen, hiztun horrek ez duela diglosikoa izan behar, gure gurasoek garai batean ziren bezala (eskolatu gabeak eta funtzio formaletarako
|
euskara
gorputzik gabekoak). Orain gertatzen zaiguna da irakaskuntzaren bidez nolabaiteko corpus formalaren jabe direla, baina asko eta asko gero ez direla gauza mundu informalean euskaraz jarduteko.(...)
|
2002
|
|
\ Bi. Bizindarra, euskal hizkuntza komunitatea edo
|
euskararen
gorputzaren osasuna bezala uler dezakegu.
|
2004
|
|
Bañan itz bat edo beste latiñeratik edo erromantzeratik datorrelako euskeratik baztertu nai izatea, oreka galtzea da, ta ala egingo ba genu kaltegarria izango litzaioke euskerari. Arrankura, arrasto, ernegu, borondate, barkazio, adimentu, ta auen erako ekar genitzazken anitz geiagok, bizitza sendoa dute euskeran, zaarrak dira arras, aspaldi aspaldidanik ezagutzen ditugu izkuntzan sartuak, euskaldun guziak darabilzkite, euskal kutsua dute, eta alakoak kenduz, bizidun zati bat moztuko genioke
|
euskeraren
gorputzari.
|
2006
|
|
gabiltzala iruditzen zait.
|
Euskararen
gorputza eta arima izan dira, eta dira, baina antza denez gaur egun haien tokia zein den ez dugu garbi ikusten.
|
2008
|
|
Pixka bat da herrietan euskara elkarteek eta bestelakoek ezarritako dinamikak, guztien artean jarritako harri txikiak. Eta pixka bat da saiatzea, maitatzea eta
|
euskaraz
gorputza soilik ez, arima ere dantzan jartzea.
|
2012
|
|
Bestela esan, mundu hartan euskarak jendea osoki hartzen zuen (zeregin guztietan, euskara zen mintzoa) eta jendartea ere era batera hartzen zuen. eta funtsezkoa den beste zerbait: hori dena planifikaziorik, egitasmorik, proiekturik gabe gertatzen zen. hala ziren gauzak, berez, natural (esan nahi baita, halaxe sortzen ziren jende horien arteko elkarrekintzetan...)
|
euskara
gorputz kolektiboaren hezur eta mamia zelarik, euskaldunak gorputz haren iraizketa naturalak izango ziren.
|
2013
|
|
|
Euskararen
gorputza biltzen, batzen eta jorratzen lan egin duen gure aurreko belaunaldiarenganako aitorpen berezia sortzen zait. Bultzatzaileak, idazleak, hizkuntzalariak.
|
2014
|
|
Horregatik ere, euskalgintza ezin da izan bizimodu edo errealitate sozial baten gainean mintzoa, oihal bat izango balitz moduan, zabaltzen duen eskua, ezin da izan errealitatea hizkuntzaren kolore hutsez antzaldatzen duen brotxa. Euskalgintzak ez du lan egiten euskararen corpusean, baizik eta
|
euskararen
gorputz sozialean. Eta lan egiten du gorputz hori desartikula ez dadin.
|
2015
|
|
Gabriel Arestik
|
euskararen
gorputzean ikusi zuen ingelesaren bikoiztasun hori, eta, nozitu zuen giro garbizalearen konplexuei kontra eginez, bikoiztasunaren abantailak mahaigaineratu zizkigun. Ingelesez bezala edo, era bateko euskara erabil daiteke kontu domestikoetarako, eta bestalde euskara leizarragatarrago bat komunikazioa mailaz igotzen denean, hau da, hegaldi domestikoetatik haratagoko kontuetan aritzen garenean, hegaldi transozeanikoetan.
|
2020
|
|
Euskara halako ariketa izan da, estiloa baino praktika, baina zentzu berezia eta bereizgarria hartu zuen praktika, sentigarri eta adierazgarri bilakatuz. Gaur iduri luke Euskal Herriak ez duela euskara behar, neurri handi batean
|
euskara
gorputz adar mamua da, anputatuta ere sentitzen den adar horietako bat; erdal identitatearen normaltasunean balio apurra du, praktika bainoago, sinbolo edo ikur gisa.
|
2021
|
|
Levi Strauss-ek aspaldi esan bezala, kultura oro nahasketa baten ondorio da; edo, bestela, kultura ororen historia mailegu kultural baten historia da, Edward Said en hitzetan. Gauzak horrela, euskal kultura aldatuz edo egokituz joan da historian zehar,
|
euskarak
gorputz ezberdinak hartu dituen neurrian. Are gehiago, Koldo Izagirrerekin, eraldatze horietan guztietan odolak nahastu dira eta populazioak mugitu, gaurdaino heldu zaigun arbaso bakarra hizkuntza izan delarik.
|