Emaitzak: 9
2001 | ||
Erreferente teorikoa hori izanik, EIRE sortzeko beharra ikusi zuten orduan zenbait irakaslek komunikazio tresna bat izateko eta bakoitzak bere unibertsitatean euskararen garapenaren alde lan egiteko. | Euskararen garapen osoa eta eutsigarria dute helburutzat. Bide horretatik, urtero unibertsitate bakoitzean euskarak duen egoera aztertzea izan dute lanetako bat. | |
2002 | ||
Nahiz eta asko aurreratu, | euskararen garapena oso bat lortzeko bultzada sendo bat behar da, osasun zientzietan aurreikusitako helburuak betetzeko. Aukeraketa baliabideak ez dira falta. | |
2007 | ||
Kontseiluak eragin arlo zabala du, eremu guztietan eragin behar baitugu euskararen normalizazioaren alde. Halere, oraindik bidea dago ibiltzeko | euskararen garapen osorako falta dena kontuan hartzen badugu. Euskaldunok gaur gaurkoz ezin dugu nahi bezala geure burua adierazi eta zail gertatzen zaigu geure hizkuntzaren baitan eguneroko bizitza egitea. | |
2011 | ||
Gero BA multzoa. Biek | euskararen garapen osoa erakusten dute eta bien artean gune sinboliko deiturikoa eratzen dute. | |
2012 | ||
Kontseilua | euskarak garapen osoa izatea helburu duten gizarte erakunde ugariren bilgunea da. Batera aritzeko urratsa egin zuten euskararen gizarte erakundeek, nahiz eta jatorri, iritzi eta lan eremu desberdinetakoak baziren ere, eta horretan datza Kontseiluaren indarra. | |
2013 | ||
Nire ustez, hori litzateke euskararen aldeko argudiorik naturalena eta errazena. Horrek | euskararen garapen osorako ateak irekitzen ditu modu neutro batean. Gizarte demokratiko konplexu batean herritarrek hainbat ikuspegi, balore eta hizkuntza dituzte, eta inork ezin du bere ikuspegia edo bere hizkuntza eredu bakar eta nahitaezko bezala ezarri. | |
2015 | ||
–1 | Euskarak garapen osoa lor dezan bere normalizazioa behin betiko bideratuko duen prozesu batean konpromisoa adierazten dugu. | |
2022 | ||
1998an, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluaren ekimenez, Bai Euskarari Akordioaren prozesua1 abiatu zen. Akordio horretan Euskal Herriko gizarte eragile nagusiek | euskarak garapen osoa lortzeko bere normalizazioa behin betiko bideratuko zuen prozesu batean esku hartzeko konpromisoa hartu zuten, eta prozesu hori plan estrategiko bat prestatuz eta ezarriz burutu zuten. Horren bitartez, hizkuntzaren egoera sektorez sektore eta lurraldez lurralde aztertu eta maila bakoitzean beharrezko neurri normalizatzaileak finkatu ziren, eta horien arabera, konpromiso zehatz eta borondatezkoak hartu eta praktikan ezarri zituzten. | |
2023 | ||
Osagarritasuna bilatze aldera, egungo lege paradigmei osagai berri bat gehitu litzaieke, hizkuntza askatasun hutsetik berezko hizkuntzadun eremu funtzionalak indartzera jauzi eginez. Alegia, | euskararen garapen osoa hizkuntza funtzio eta eremuak bermatuz eta eremu horiei babes juridikoa eskainiz soilik etor daiteke, ingurumen zuzenbideak naturguneak babesten dituen antzera. Hots, norbanakoak euskalduntzetik eremuak euskalduntzera jauzi egin behar dela proposa daiteke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
euskararen | 5 (0,03) |
euskarak | 2 (0,01) |
Euskarak | 1 (0,01) |
Euskararen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Jakin | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara garapen | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara garapen oso | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |