Emaitzak: 8
2010 | ||
| Euskara eleaniztasunezko irakaskuntzaren ardatz eta euskal kultura curriculum integratuaren muin bihurtzearekin batera, ikastolek abian jarri zituzten ikasleak, haien gurasoak eta irakasleak heziketaren eragile aktiboak izateko bidean, batetik, eta eskolari jabego sozialaren indarra eman zioten, bestetik. Horren ondorioz, inguruko herritarrekin harreman estuak izatearen garrantzia erakutsi zuten, eta eskolak elkarlanean, auzolanean, aritzearen emankortasuna egiaztatu zuten. | |
Dena den, badirudi euskararen aurkako jarrera berri batzuk indartzen ari direla azken urte hauetan. Badakigu Euskal Herriko edo hobeto esanda EAEko hizkuntza jarrerak | euskararen eleaniztasunaren aldekoak direla, baina jarrera berri horiek indartuz doaz. | |
2013 | ||
Hezkuntzaren alde lanean segituko dutela, hori nabarmendu du etengabe: «Eskola parte hartzaileagoa, haurren eskubideak aintzat hartzea, eta | euskaratik eleaniztasunerantz jotzea, horiek ditugu xede». Uste du «Nafarroan egin den lanari eraso» nahi izan diotela. | |
2014 | ||
Hedapena guztiontzat onuragarria dela ikustaraziz. Horretarako, arnasguneak euskaratik eta | euskaraz eleaniztasuna | |
2019 | ||
Azkenik, herritarren %80k uste du ingelesaondo ikasteko, oso gazte hasi behar dela ikaskuntza prozesua. Ingelesari buruzko ideologiak etabaita ere, oro har, ingelesa gaztelania | euskara eleaniztasunari buruzko ideologiak nabarmenaldatu dira azken 35 urteotan (Eusko Jaurlaritza, 2017). Egoera eleanitz hau gogoan izanda, ikerketa honetan hiru hizkuntzei dagokien FHP aztertu nahi da. | |
2023 | ||
Euskarazko tesirik onenak aitortzen dituen Koldo Mitxelena saria jaso berri du Beñat Garaiok (Gasteiz, 1990) | Euskara eleaniztasunean irakasten duten eskolak aztergai lanarekin, Giza Zientzien arloan. ereduko bi eskolaren indarguneak identifikatu ditu horretan. | |
| Euskara eleaniztasunean irakasten duten eskolak aztergai. ereduko Gasteizko bi eskolen indarguneak identifikatzen [Interneteko artxiboa. | |
Tesiaren izenburua: | Euskara eleaniztasunean irakasten duten eskolak aztergai: ereduko Gasteizko bi eskolaren indarguneak identifikatzen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
Euskara | 4 (0,03) |
euskara | 1 (0,01) |
euskararen | 1 (0,01) |
euskaratik | 1 (0,01) |
euskaraz | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Jakin | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
alea.eus | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara eleaniztasun | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara eleaniztasun irakatsi | 3 (0,02) |
euskara eleaniztasun ideologia | 1 (0,01) |
euskara eleaniztasun irakaskuntza | 1 (0,01) |
euskara eleaniztasun jo | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |