2012
|
|
Behin hori esanda, eta ikergaian zuzenean sartuta, gure ikerketaren emaitza garrantzitsuenetako batera heldu gara: elkarrizketatu guztiguztiak, inongo salbuespenik gabe, bat datoz gure hipotesi nagusiarekin, eta uste dute pertsuasio iturri bat nabarmen eraginkorragoa dela
|
euskaraz
bezero edo bezerogai euskaldunekin ari denean. Gero, hor zer gertatzen den edo hori zergatik gertatzen ote den galdetuta, erantzun ezberdinak ematen dituzte elkarrizketatuek kasu askotan, baina guztiak bat datoz onartzerakoan bezero euskaldun bati euskaraz eginda eraginkortasun pertsuasibo handiagoa lortzen dela.
|
|
Euskaraz egiten dutenen artean beste konplizitate, gertutasun, identifikazio maila bat gertatzen baldin bada, zentzuzkoa dirudi
|
euskarak
bezeroekin epe luzerako abantailik eskaintzen ote duen galdetzea. Elkarrizketatu gehienek baietz erantzun dute, euskara lagungarria dela epe luzera ere, baina puntu horretan sakondu gabe edo horretarako propio bereziki baliagarria izan daitekeela nabarmendu gabe, eta gu ere ez gara gehiegi tematu horretan sakontzen, gai hori ez dugulako ikerketa honetako hipotesien artean sartu.
|
2013
|
|
Xabier Erizek hizkuntza ekologiaren gaiaren inguruan lehendik ere egin izan ditu ekarpenak, eta horietatik abiatuta urrats bat harago joan da, Martinez de Lunaren txostenari marketingaren ikuspegitik heldu baitio galdera gako honi erantzunez: " Zer da balioa
|
euskararen
bezeroarentzat. Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?" Merkatu kuotan framing berri batekin gorantz egiteko, Mart� nez de Lunaren irtenbiderekin ados egonik (aniztasuna, berdintasuna, iraunkortasuna, ekologia, eleaniztasuna..) beste hainbat argudio ere planteatzen ditu:
|
|
" Zergatik erosi nuke nik euskara?". Euskararen munduak ez badio ongi erantzuten, ez baditu erdigunean herritarren (horiek baitira
|
euskararen
bezeroak) nahi, behar eta balioak jartzen, agian, General Motorsi bezala gerta lekioke. General Motorseko zuzendaritzan ohartuko ziren bezalaxe, euskararen munduan ere hasi da jendea ohartzen framing aldarrikatzailearen ohiko erantzunek mugak dituztela, Iñaki Mart� nez de Lunak (2012, 33 or.) jaso dituen" euskaltzale zintzoen" testigantzetan agertzen denez.
|
|
ZER DA BALIOA
|
EUSKARAREN
BEZEROARENTZAT. ZER BILATZEN DU HERRITARRAK EUSKARA EROSTEN
|
|
Zer da balioa
|
euskararen
bezeroarentzat. Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?
|
|
Garrantzitsuena herritarren(= bezeroen) behar eta balio linguistikoak erdigunean jartzea da. " Zer da balioa
|
euskararen
bezeroarentzat?" galdera gutxi ikertu da. Euskararen merkatu kuota urruti dago merkatu osokoa izatetik.
|
|
• Zer da balioa
|
euskararen
bezeroarentzat. Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?
|
2020
|
|
Esaterako, ezin dut ulertu zergatik darabilten hainbat sukaldari euskaldun petok interneteko presentzia erdara hutsean.
|
Euskara
bezerook erakartzeko modua ere bada! Ala baten bat uxatuko ote duen beldurragatik ezkutatzen da euskalduntasuna?
|
|
Ainhoa Arruabarrena Kutxabank eko Gipuzkoako Sareko arduradunak historian zehar banketxeak euskara barne jardunean sustatzeko eginiko ahaleginak aletu ditu, eta duela 20 urte hartutako erabaki irmo bat gogoratu nahi izan du, hots, euskara serio indartzearena: “Gaur egun gure kontratazioaren% 80 elebiduna da eta 81.000 bezerok daukate
|
euskara
bezero fitxan hautatuta. Orain dela 20 urte hartutako erabaki baten ondorioa da, baina hain zuzen 20 urte behar izan ditugu efektu horren indarra ikusteko”.
|