Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎«Zerbitzua moteldu egin dute». Izan ere, Euskarabidea sortu ondoren, Nafarroako funtzionarioak euskalduntzeko zerbitzua lehen bezala Nafarroako Administrazio Publikoaren Institutuaren (NAPI) esku soilik egon beharrean, hots, bakarrik Lehendakaritza Departamentuaren menpe egon beharrean( Euskara eta hizkuntza komunitarioak atalean), Euskarabidearen esku ere geratu zen. Kasaresek iritzi dio horrek «koordinazio falta» eragiten duela.
Euskara eta hizkuntza nazionalismo espainiarra
2009
‎Maialen Lujanbiok abestu eta Judith Monterok saxofoia joko duten emanaldia taldearen ohiko saioetako bat izango da. Dena dela, hizkuntzaren gaia erreferentea izango da, eta euskarak eta hizkuntzek dituen sinbologiarekin jokatuko dute.
2010
‎Frantziako erakunde publikoek ezin dute ikastolak egiteko diru laguntzarik eman. Falloux diputatuak garaian bultzaturiko legea euskara eta hizkuntza gutxituentzako hesi bihurtu da. Ondoko urteotan, lege horren kontrako borroka abiatu dugu, ikastolen garapenak duen traba handienetarikoa delako, nabarmendu du Gorostiagak.
2013
‎Herritarra informazio sortzaile bihurtzen ari den honetan, hedabideen egitekoa da «zuztarrak luzatzea eta herritar aktibo horrentzat izatea iturri eta ubide». Euskal hedabideen kasuan, helburu hori lortzeak bereziki egiten dio mesede euskarari eta hizkuntzaren komunitatea trinkotzeari. Euskal hedabide orokorrek ere beharrezkoa dute «erroak luzatzea, indartzeko, eta hor dituzte tokiko hedabideak lagun eta osagarri».
2014
‎Proiektua, «kinka larrian» Komunikabideen aurrean egindako agerraldian ordezkari politikoek adierazpeneko hiru puntuak bakarrik irakurri zituzten arren, prentsari banatutako testuan adierazpenaren arrazoiak ere aletu dituzte, eta baita helburuak zehaztu ere. Azken horiei dagokienez, Donostia 2016 hainbat ekintzatarako «aukera paregabea» dela dio alderdi guztiek adostutako testuak, besteak beste, Europako beste hiri batzuekin kultura proiektuak egiteko; kultura eta sormen jarduerei lotuta, aberastasuna eta enplegua sortzeko; euskara eta hizkuntza aniztasuna bultzatzeko; Eusko Eurohirian eta Europako herritartasunaren sentimenduan sakontzeko, «geure burua» munduari irekitzeko... Alderdiek onartu dute proiektua «kinka larrian» dagoela, eta Europako Kultur Hiriburutzarako Segimendu eta Aholkularitza Batzordearen txostena jarri dute horren adierazle.
2016
Euskarari eta hizkuntza politikaren norabideari buruzko adierazpen bat aurkeztu du PSE EEk. Kanpaina kutsutan dator egutegian eta edukian.
2021
‎Bigarrenari erantzunez, ausartuko naiz esatera esparru horretara mugatu dutela bikoizketa, euskara eta hizkuntza hau erabiltzen dugunok txiki egiteko, paternalismo konderentea. Txikientzako produktuak ondo daude, baina ezin da euskararentzat hain beharrezkoa den erreminta horretara bakarrik mugatu.
2022
‎«Berrikuntzak etorkizunera garamatza, eta etorkizuna bete betean biziko dutenei galdetu behar zaie. Haien irudikapenetik abiatzen gara, etorkizun horretan euskarak eta hizkuntza gutxituek toki duina izan dezaten».
‎Sistemak hori bermatuko balu, berdin izango lioke zein izen jartzen zaion, baina ikusi da nolako garapena duen legeak. Alegia, aipatzen dira ebaluazio tresnak, jarraipen sistema eraginkorrak, irakasleen prestakuntza, Euskararen eta Hizkuntzen Irakaskuntzarako Institutua eta eskola eremuan normalizazio planak bultzatzea... baina tresna horiek nolako indarrez, nolako irmotasunez eta nolako babesaz jartzen diren martxan, halakoak izango dira euskalduntzean egingo diren urratsak. Eta hori giltzarri izango da.
‎Ipiniko dituzte euskara maila erdiesteko baliabideak ere. Esaterako, Euskararen eta Hizkuntzen Irakaskuntzarako Institutua sortuko dute, hainbat helbururekin: irakasleak euskal kultura transmititzeko gaitzea, euskal curriculuma lantzea, eskola materialaren sorkuntza «antolatzea» eta eskola eremuan normalizazio planak bultzatzea, besteak beste.
2023
‎Terminoek badute garrantzia, bestalde, Retolazaren ustez; are, interpretazio desberdinetarako aukera irekita uzten duen testu batean. Horregatik, ez du ulertzen lege akordioan Euskararen Ikaskuntzarako Institutua zena zergatik den orain Euskararen eta Hizkuntzen Irakaskuntzarako Institutua: «Horrek dakar berriro ere eleaniztasun institutu bihurtzea, oso garbi jakin gabe zein izango den lehentasunezkoa institutu horretan».
‎Esan zenuen Euskararen eta Hizkuntzen Irakaskuntzarako Institutua ez dela izango aparteko gastu bat, sailaren berrantolaketa bat baizik. Beste baliabide bat izango da, ala egungoa?
‎Elementu batzuk begi onez ikusten ditu; tartean, sistema osoari zuzendutako lege bat izatea. Hizkuntza proiektuak ere aipatu ditu, eta balioa eman dio hori bultzatzeko Euskararen eta Hizkuntzen Irakaskuntzarako Institutua sortzeari. Ordea, baditu hainbat kezka:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia