2008
|
|
Bide batez, azpiegitura proiektu suntsitzaile honen aurka ari diren pertsonak ezagutu, koordinatu eta indarrak elkartzea ahalbidetuko du. Halaber, Goierriko AHTren kontrako herri mugimenduarekin bat egingo du Zaldibiako kanpaldiak, hain zuzen ere, Itsasondo eta Ordizia artean Eusko Jaurlaritzak hasi dituen
|
Euskal
Y aren lanak gelditzeko egiten ari diren ekintzak indartzeko helburuarekin.
|
|
Abiadura handiko trena aski erabilgarria izan daiteke elkarrengandik urrun dauden bi punturen artean, eta ingurua laua bada. Baina, nik dakidala,
|
Euskal
Y aren kasuan bide ia osoa tunelen azpitik joango da, eta benetako zentzugabekeria iruditzen zait hori. Orografiara egokitutako trena litzateke; kostua egungoaren laurdena izango litzateke, eta ingurumenean egindako kaltea ere askoz txikiagoa.
|
|
|
Euskal
Y aren 17,5 kilometrotan lanak hasita daude, bost zatitan
|
|
Azken urtean
|
Euskal
Y aren lanei ekin diete Araba, Bizkai eta Gipuzkoako hainbat zatitan. 2006ko udazkenean Araban lanak hasi zituztenetik aurten arte, hondeamakinak ez ziren ibilbidearen beste inongo zatitan sartu.
|
|
|
Euskal
Y aren beste hainbat zatitan, berriz, obrei ekin aurretiazko prestaketa lanetan ari dira dagoeneko. Legutio Eskoriatza zatiko bi azpizatietan bezala, Eskoriatza Aramaio, Aramaio Arrasate, eta Zornotza Lemoa zatietan hasi dituzte prestaketa lanak.
|
|
Bi azpizatitan dago banatuta Arabako Arratzua Ubarrundia eta Legutio arteko ibilbidea duen zatia. II. zatia deitutakoa izan zen eraikitzen hasten lehena, eta baita
|
Euskal
Y aren ibilbideko lanen abiapuntua jarri zuena. Izan ere, Luku udalerrian hasi zituzten lanak 2006ko irailean.
|
|
Bi hondeamakinak hasi zituzten Bizkaian
|
Euskal
Y aren lanak, Zaratamo inguruan, joan den maiatzaren 30ean. Galdakao eta Basauri arteko zatiko abiadura handiko trenaren lanak izan ziren herrialdean hasten lehenak.
|
|
Nolanahi ere,
|
Euskal
Y aren egitasmoaren kontrako ekimenak ez dituztela etengo ohartarazi dute. –Demokrazian protesta egitea bidezkoa da, eta orain hainbat ekintza kriminalizatzen ari dira soil soilik AHTren kontrako postura erakusten dutelako?.
|
2009
|
|
Hitzarmenak AHTa Iru, eraino eramateko baldintzak aurreikusten ditu, eta finantzatzeko moduak zehazten, baina deigarria da bi korapilo askatu gabe uzten dituela. Tuterako geltokiarena, alde batetik;
|
Euskal
Y arekiko lotura, bestetik. Blancok eta Sanzek ez zuten horiei buruz daturik eman nahi izan, baina biek onartu zuten gaiak mahai gainean daudela eta goiz ala berandu erabakiren bat hartu dutela.
|
|
Eta etorkizunera begira Mediterraneo eta Kantauri itsasoak Iru, ean barna tren lasterraz lotzeko proiektua dagoela nabarmendu zuten. Alegia,
|
Euskal
Y arekin lotzeko proiektua egon bai, baina oraindik ezer zehaztuta ez dagoela.
|
|
Blancok dio
|
Euskal
Y arekiko lotura oraindik ez dagoela erabakita
|
|
|
Euskal
Y arekiko lotura uste baino atzeratuago dago. Miguel Sanzek, akordioa itxita zegoela eta lanak 2011n hasiko direla iragartzeko, prentsaurrekoaeman zuen apirilaren 21ean, Gipuzkoarekin loturari buruzko lanak, uste baino aurreratuagoak?
|
|
|
Euskal
Y aren alde egiteagatik sozialistak eta jeltzaleak, irrigarri, geratzen ari direla esan du Oskar Matutek
|
|
Baina, sinesgaitza da bi aldeek behin ere hitz egin ez izana aukera horretaz bi gobernuen arteko Akize Gasteiz aldebiko batzordean. Nola uler daiteke bestela Frantziak inoiz konpromisorik hartu ez izana
|
Euskal
Y arekiko lotura zehazteko. Orain erakutsi du zergatik.
|
2013
|
|
Eusko Jaurlaritza prest agertu da
|
Euskal
Y aren Araba eta Bizkaiko lau zati eta geltokiak egiteko ardura bere gain hartzeko, Gipuzkoan egiten ari den bezala. Madrilek baimena emango balio, mantso doan zatia azkartuko luke.
|
|
Aurrera begira, zer? Egoera ekonomiko txarraren ondorioz, aurten asko murriztu du Espainiako Gobernuak
|
Euskal
Y arentzako aurrekontua. Hain zuzen ere, 2012an baino %40 gutxiago izango du Madrilek eskura lanekin jarraitzeko.
|
|
Iñigo Urkullu lehendakariaren arabera, Espainiako presidenteak begi onez ikusten du aukera hori, eta aztertzeko prest dago. Kontua da
|
Euskal
Y aren lanak finantzatzeko mailegu bat erabiltzen ari dela Jaurlaritza, eta desadostasunak irauten duen bitartean, zorrari aurre egitea berari dagokiola. Urtetik urtera, gainera, zorraren zama handitzen ari da.
|
|
2013ko aurrekontuetan bost milioi besterik ez du gorde Yolanda Barcinaren gobernuari itzultzeko, nahiz eta hamar milioi itzuli lizkiokeen, bi gobernuen itunaren arabera.
|
Euskal
Y aren obrak egiteko aurrekontua %40 handitu du Jaurlaritzak 2010etik 2013ra. Beste atal batzuetan, berriz, beherakada etengabea izan da, baita estrategikotzat eta «marra gorritzat» jo izan diren horietan ere.
|
|
2. Astigarragako geltokia Astigarragako nazioarteko geltokiari buruz hitz handiak egin izan dituzte agintari politikoek.
|
Euskal
Y aren nazioarteko geltokia izan behar zuela, geltokirik handiena, Europarekiko lotura bermatuko zuena. Europaz gaindiko azpiegitura bateko sinbolo bat, hedadura erraldoikoa.
|
|
Apirilaren 8ko Nafarroako presidente Yolanda Barcinaren eta Espainiako Sustapen ministro Ana Pastorren arteko bileraren ondotik plazaratu zuten prentsa oharra ekarri dute gogora AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek. «Ohar horretan aipatzen zirenen atzean argi gelditzen da Zaragoza eta Castejon arteko abiadura handiko trenaren bidea ez dela eginen, ezta Iruñea
|
Euskal
Y arekin lotzekoa ere», azaldu du Aitor Elizaldek. Ildo horretan, Nafarroaren eta EAEren arteko lotura Gasteiztik eginen dela erantsi du Elizaldek.
|
|
Ildo horretan, Nafarroaren eta EAEren arteko lotura Gasteiztik eginen dela erantsi du Elizaldek. «Beraz, Zaragoza eta
|
Euskal
Y aren artean eraiki nahi den abiadura handiko tarte bakarra Castejon eta Campanas artekoa izanen litzateke». Nafarroako Gobernuak, hain zuzen ere, zati horretako obretarako baino ez du finantzaketa akordioa Espainiakoarekin.
|
|
Hori kontuan hartuta, Nafarroako Gobernuaren jarrera salatu dute, Castejon eta Campanas artean abidura handiko trenaren bidea egiteko asmoari eutsi egin diolako. «60 kilometroko orbaina izanen da, uharte bat, Zaragozaren eta
|
Euskal
Y aren artean, iparraldetik eta hegoaldetik egungo trenbidearekin eginen bailuke bat. Abiadura handiko zati motzena eta zentzugabeena litzateke», azaldu dute.
|
2014
|
|
Gai horri eta bere ardurapean dauden beste hainbati heldu zien elkarrizketan, AHTari buruzko Espainiako Gobernuarekiko negoziazioetatik hasita. Zertan dira
|
Euskal
Y aren jarraipena egiteko bilerak. Oraindik zehazteke dago goi mailako bilera noiz izango dugun.
|
|
zergen transposizioa, eta Nafarroak abiadura handiko trenaren lanetan aurreratutako dirua berreskuratzea. Hainbat aldiz aipatu zuen AHTa, susperraldi ekonomikoan «giltzarri» dela esanez, eta Castejon eta Campanas arteko zatia
|
Euskal
Y arekin lotzeko esperantza agertu zuen. Nafarroa «krisitik irteten» ari dela ziurtatu zuen, eta, besteak beste, enplegua sortzeko beharra aipatu.
|
|
Gobernuko alderdiak, EAJk, adierazi zuen jada egiten dituztela kontrolak obretan eta «dezente ondo» funtzionatzen dutela.
|
Euskal
Y aren kudeaketan ez da izan justifikatu gabeko gainkosturik eta halakorik, hiru alderdi horiek esan dutenez. EH Bilduk aurkeztu zuen gaia batzarrean.
|
|
Uste du horregatik zatitzen dutela proiektua horrela. Alta, «behin Bordele Akize eta Bordele Tolosa lotuak izanen dituztela Akize eta
|
Euskal
Y aren arteko zati txiki horrek bide berririk gabe...», isildu zen horretan Pachon, dela horrela gelditu damutuz. Hortaz, AHT bide berriaren mendebaldeko proiektu osoaren kontrako jarrera berretsi zuen CADEk, eta Landetako elkarteekin harremanetan daudela, eta mobilizatzeko prest.
|
2023
|
|
Oraindik obra guztiaren %9a baino gutxiago gastatu dute", argitu du. Gaineratu duenez," Iruñera iritsiko balira, gero ikusi litzateke Iruñetik
|
Euskal
Y ara zer egingo luketen, zeren eskualde honetan lanak oso konplikatuak dira". Gaztigatu duenez, Europar Batasuna ematen ari den Next Generation dirulaguntza pilo AHT proiektuetara bideratu dira.
|