2002
|
|
Txosten honen xedea euskarak Natur Zientzietan duen egoera laburtzea da, etabaita horrek
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko dituen ondorioak aztertzea ere. Zentzurik zabalenean erabiliko dugu Natur Zientziak izena, naturarekin zerikusia dutenesparruak bilduz, baina osasun zientziak eta arlo teknologikoak albo batera utziz.Hortaz, garai batean Fisika, Kimika, Matematika, Geologia eta Biologia biltzenzituen ezagutza arloa berrikusiko dugu, eta baita horiekin zerikusi handia dutenzenbait arlo aplikatuena ere, hala nola Agronomia.
|
|
Ikastolen ereduzko euskal unibertsitateaz ari naiz, ikastolak eleanitzak bihurtu diren garaikoak eta ez 1975ekoak alegia. Ikastoletan hiru hizkuntza erabiltzen badira edukiak lantzeko, universitasen baitako
|
euskal
unibertsitatea lortzeko premiazkoa dugu euskalunibertsitatean ere beste horrenbeste egitea ziklo guztietan. EHUren baitan euskal unibertsitatearen egitasmoa ez da etorkizunekoa, abian dugun gaur egungoa baizik.
|
2003
|
|
Lehena irakasleria zen.
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko bidean, UEUren lehenengo eginkizuna irakasleak prestatzea zen. Prestaketa hori hiru era desberdinetan ulertzen zen.
|
|
Bigarren atalak irakaskuntza materialen prestaketa zuen aztergai.
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko ezinbestekoa da oinarrizko materiala euskaraz egotea, nahiz eta beste hizkuntza zientifikoak ezagutu eta erabili behar diren. Liburuez gain, bideoak ere landu behar ziren.
|
|
Patxi Uribarrenek unibertsitate ofiziala salatu zuen, ez ziolako tokirik ematen ez euskarari, ezta euskal kulturari ere; baina, era berean, batzar handi bat egin behar zela uste zuen, dei pertsonal batekin, «UEU eta Euskal Herriko Unibertsitatea nola bide batera ekarri ikusteko». Andolin Eguzkitzaren ustez,
|
Euskal
Unibertsitatea lortzea bilakabide luzea izango zenez, UEUk, bere independentzia mantenduz, EHUren Udako Euskal Ikastaroa bihurtu behar zuen.
|
|
Hirugarren kritikak kolokan jarri zuen euskara hutsezko unibertsitatearen alde UEUk egindako apustua. Horien ustez,
|
Euskal
Unibertsitatea lortzea zailagoa zen «Euskeraz jakin ez arren Euzkadiko ekonomia, gizarte eta politika diraneantxe eta sakonki ezagutzen dituztenak alde batera utzi (izanaren)» ondorioz. UEUk Espainiako unibertsitate eredua baztertu zuen, unibertsitatea elebiduna izan balitz ere jarrera berdina hartuko zuen, euskara kultura lanetik baztertuta geratzeko arriskuaren beldur.
|
|
eta. Euskal Herriaren Unibertsitatea?. Bestetik, Mitxelenak, testua ezagutu ondoren, era gordinean azaldu zuenez, idatzi horretan ez zen zehazten zer bide hautatu behar zen
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko, ez eta Euskal Herriak zeraman borrokan non kokatu behar zen Euskal Unibertsitatea.
|
2022
|
|
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko lankidetza bide bat online irakaskuntza izango litzateke, batez ere euskarari erreparatzen badiogu. Koronabirusaren pandemiaren ondorioz, unibertsitate guztiok asko aurreratu dugu bideokonferentzien bidez irakasteko teknologian.
|
|
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko lankidetza bide bat online irakaskuntza izango litzateke, batez ere euskarari erreparatzen badiogu. Graduko irakaskuntzetan zein graduondoko irakaskuntza arautuetan eman liteke
|
|
Aurreko orrietan azaldutako guztiagatik, ez naiz baikorra euskal unibertsitate publikoen artean epe labur eta ertainera
|
Euskal
Unibertsitatea lortzeko urratsak egin ahal izateaz. Azken urteotan, unibertsitate politikek aipatu ditugun egitura garrantzitsuegiak sortu dituzte, hurrengo hamarkadetako unibertsitatearen inguruko politikak baldintzatuko dituztenak.
|