Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Txosten honen bidez, EIREk antolatu duen Euskal Unibertsitatearen Kongresua dela eta, teknika eta teknologia zientzien alorrean euskararekin loturik dagoen egoeraren azterketa egin eta datuen arabera ikus ditzakegun perspektibak etaeginbeharrekoak adierazi nahi ditugu.
‎Onura ekonomikorik gabekoa den EIRE erakundeak antolaturiko Euskal Unibertsitatea kongresu historiko honetan arrazoi ezberdinez parte hartu nahikonuke; arrazoi horietariko bakoitzak, argudioz ondo apainduta idatzi eta gero, borondatezko posterra, borondatezko komunikazioa edota eskatutako txostenaizateko; maila eta mamia izango luke.
‎Onura ekonomikorik gabekoa den EIRE erakundeak antolaturiko Euskal Unibertsitatea kongresu historiko honetan arrazoi ezberdinez parte hartu nahikonuke; arrazoi horietariko bakoitzak, argudioz ondo apainduta idatzi eta gero, borondatezko posterra, borondatezko komunikazioa edota eskatutako txostenaizateko; maila eta mamia izango luke.
‎Horregatik, Euskal Unibertsitateari buruzko kongresutik eskari formalaegiten diegu honetan interesa duten guztiei, unibertsitateko zein gizartekotaldeei, politikariei eta Euskal Herriko era guztietako instituzio eta erakundeei. Euskal Herri osorako unibertsitate lege propioa prestatzen hasdaitezen, irakaskuntza sistema osoaren atal modura pentsatua eta mamitua.
‎Berriro diogu: gure ustez, egokia litzateke Euskal Unibertsitatearen Kongresutik proposamen hau bultzatzea eta behar den seriotasunez Eusko Jaurlaritzan, Nafarroako Gobemuan, Udalbiltzan eta egoki ikusten diren beste instituzioetan eraofizialean eskari modura aurkeztea. Horixe da komunikazio honen sinatzaileekkongresuaren ondorio gisa eskatzen duguna.
‎Horregatik, Euskal Unibertsitateari buruzko kongresutik eskari formalaegiten diegu honetan interesa duten guztiei, unibertsitateko zein gizartekotaldeei, politikariei eta Euskal Herriko era guztietako instituzio eta erakundeei. Euskal Herri osorako unibertsitate lege propioa prestatzen hasdaitezen, irakaskuntza sistema osoaren atal modura pentsatua eta mamitua.
‎Berriro diogu: gure ustez, egokia litzateke Euskal Unibertsitatearen Kongresutik proposamen hau bultzatzea eta behar den seriotasunez Eusko Jaurlaritzan, Nafarroako Gobemuan, Udalbiltzan eta egoki ikusten diren beste instituzioetan eraofizialean eskari modura aurkeztea. Horixe da komunikazio honen sinatzaileekkongresuaren ondorio gisa eskatzen duguna.
‎3. Estrategiatik hasita, bidea eginez egiten delako ziurtas unaz, lehenik eta behin Euskal Unibertsitatearen inguruko kezka zabaltzen duten ekimenak bultzatu behar direlakoan nago, unibertsitario euskaldunak biltzen dituzten elka rteak eta ekimenak lagunduz eta indartuz (UEU eta EIRE kasu), Euskal Unibertsitateranzko kongresuak eta ekimenak bultzatuz, horrela lehenik eta behin gaia gizarter atuz, eta erabaki politiko estrategiko garrantzizkoen mailara eramanez. Gaia seriotasunez planteatzea erabaki estrategikoa da.
2010
‎Irakasle eta ikasle euskaldunak ugaritu ahala, lehen tesiak eta ikerkuntza lanak euskaraz argitaratzen hasi ziren, EHUko" Ekaia" aldizkari zientifikoan besteak beste. EIREko (Unibertsitatetako euskal irakasleen elkarteak) 2001 urteko Euskal Unibertsitateari buruzko kongresuan, ikerkuntzaren egoera horrela laburtu zen: " Gaur egun, oraindik, oso zaila da doktorego tesi bat euskaraz soilik egitea eta, batez ere, tesia euskaraz epaitua izateko, euskaldunez osatutako epaimahaia eratzea... oso ikerketa proiektu gutxi burutzen dira euskaraz eta, gainera, euskaldunez osatutako ikerketa taldeak gutxi dira.
2015
‎EIRE (Unibertsitateko Euskal Irakasleen Elkartea): Euskal Unibertsitatea kongresuaren ondorio eta proposamenak biltzen dituen txostena. Bilbo, 2001.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia