2002
|
|
Txosten honen bidez, EIREk antolatu duen
|
Euskal
Unibertsitatearen Kongresua dela eta, teknika eta teknologia zientzien alorrean euskararekin loturik dagoen egoeraren azterketa egin eta datuen arabera ikus ditzakegun perspektibak etaeginbeharrekoak adierazi nahi ditugu.
|
|
Onura ekonomikorik gabekoa den EIRE erakundeak antolaturiko
|
Euskal
Unibertsitatea kongresu historiko honetan arrazoi ezberdinez parte hartu nahikonuke; arrazoi horietariko bakoitzak, argudioz ondo apainduta idatzi eta gero, borondatezko posterra, borondatezko komunikazioa edota eskatutako txostenaizateko; maila eta mamia izango luke.
|
|
Onura ekonomikorik gabekoa den EIRE erakundeak antolaturiko
|
Euskal
Unibertsitatea kongresu historiko honetan arrazoi ezberdinez parte hartu nahikonuke; arrazoi horietariko bakoitzak, argudioz ondo apainduta idatzi eta gero, borondatezko posterra, borondatezko komunikazioa edota eskatutako txostenaizateko; maila eta mamia izango luke.
|
|
Horregatik,
|
Euskal
Unibertsitateari buruzko kongresutik eskari formalaegiten diegu honetan interesa duten guztiei, unibertsitateko zein gizartekotaldeei, politikariei eta Euskal Herriko era guztietako instituzio eta erakundeei. Euskal Herri osorako unibertsitate lege propioa prestatzen hasdaitezen, irakaskuntza sistema osoaren atal modura pentsatua eta mamitua.
|
|
Berriro diogu: gure ustez, egokia litzateke
|
Euskal
Unibertsitatearen Kongresutik proposamen hau bultzatzea eta behar den seriotasunez Eusko Jaurlaritzan, Nafarroako Gobemuan, Udalbiltzan eta egoki ikusten diren beste instituzioetan eraofizialean eskari modura aurkeztea. Horixe da komunikazio honen sinatzaileekkongresuaren ondorio gisa eskatzen duguna.
|
|
Horregatik,
|
Euskal
Unibertsitateari buruzko kongresutik eskari formalaegiten diegu honetan interesa duten guztiei, unibertsitateko zein gizartekotaldeei, politikariei eta Euskal Herriko era guztietako instituzio eta erakundeei. Euskal Herri osorako unibertsitate lege propioa prestatzen hasdaitezen, irakaskuntza sistema osoaren atal modura pentsatua eta mamitua.
|
|
Berriro diogu: gure ustez, egokia litzateke
|
Euskal
Unibertsitatearen Kongresutik proposamen hau bultzatzea eta behar den seriotasunez Eusko Jaurlaritzan, Nafarroako Gobemuan, Udalbiltzan eta egoki ikusten diren beste instituzioetan eraofizialean eskari modura aurkeztea. Horixe da komunikazio honen sinatzaileekkongresuaren ondorio gisa eskatzen duguna.
|
|
3. Estrategiatik hasita, bidea eginez egiten delako ziurtas unaz, lehenik eta behin Euskal Unibertsitatearen inguruko kezka zabaltzen duten ekimenak bultzatu behar direlakoan nago, unibertsitario euskaldunak biltzen dituzten elka rteak eta ekimenak lagunduz eta indartuz (UEU eta EIRE kasu),
|
Euskal
Unibertsitateranzko kongresuak eta ekimenak bultzatuz, horrela lehenik eta behin gaia gizarter atuz, eta erabaki politiko estrategiko garrantzizkoen mailara eramanez. Gaia seriotasunez planteatzea erabaki estrategikoa da.
|
2010
|
|
Irakasle eta ikasle euskaldunak ugaritu ahala, lehen tesiak eta ikerkuntza lanak euskaraz argitaratzen hasi ziren, EHUko" Ekaia" aldizkari zientifikoan besteak beste. EIREko (Unibertsitatetako euskal irakasleen elkarteak) 2001 urteko
|
Euskal
Unibertsitateari buruzko kongresuan, ikerkuntzaren egoera horrela laburtu zen: " Gaur egun, oraindik, oso zaila da doktorego tesi bat euskaraz soilik egitea eta, batez ere, tesia euskaraz epaitua izateko, euskaldunez osatutako epaimahaia eratzea... oso ikerketa proiektu gutxi burutzen dira euskaraz eta, gainera, euskaldunez osatutako ikerketa taldeak gutxi dira.
|
2015
|
|
EIRE (Unibertsitateko Euskal Irakasleen Elkartea):
|
Euskal
Unibertsitatea kongresuaren ondorio eta proposamenak biltzen dituen txostena. Bilbo, 2001.
|