2002
|
|
Eiiskal irakasleek jarrera positiboa dute euskarazko irakaskuntzarekiko eta, oro har,
|
euskal
unibertsitatearen garapenarekiko.
|
|
UEUren moduko unibertsitate gune erabat euskaldunak izatea eta garatzeafuntsezkoa da
|
euskal
unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarria lortzeko.
|
|
Halaber, unibertsitaterako sarreran euskarazko eta erdarazko ikasle guztientzako sarrera zerrenda bakarra izatea kaltegarri da
|
euskal
unibertsitatearen garapenerako; izan ere, ikasle euskaldun asko ezin matrikulatuz geratzen baitira.
|
|
2 UEUren moduko unibertsitate gune erabat euskaldunak izatea eta garatzeafuntsezkoa da
|
euskal
unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarrirako.
|
|
Euskarazko deitura Euskararen Unibertsoa izeneko mugimenduak argitaratutako liburuan ere ikus daiteke (Euskararen Unibertsoaren Talde Eragilea, 1998).
|
Euskal
unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarrikontzeptuaren definizioa, era zabal batean, honela ematen dugu lehen hurbilketa batean: «euskal hizkuntza komunitatearen eta bere kideen gaur egungo eta etorkizuneko hezkuntza beharrei modu beteaneta iraupen aseguratuan erantzungo dieten unibertsitateko euskarazko irakaskuntza, ikerkuntza, argitalpen ekoizpena, kudeaketa eta egitura molde egokiak behar dira, hala kantitatez nola kalitatez».Beraz, euskal unibertsitatearen garapena osoa izango da, euskal hizkuntza komunitatearen eta berekideen beharrak kalitatez eta kantitatez egoki betetzen dituenean, eta unibertsitateari dagokion arloangarapena eutsigarria izango da, orainean bertan etorkizuneko izana modu egokian ahalbidetzen duenneurrian.
|
|
Euskal unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarrikontzeptuaren definizioa, era zabal batean, honela ematen dugu lehen hurbilketa batean: «euskal hizkuntza komunitatearen eta bere kideen gaur egungo eta etorkizuneko hezkuntza beharrei modu beteaneta iraupen aseguratuan erantzungo dieten unibertsitateko euskarazko irakaskuntza, ikerkuntza, argitalpen ekoizpena, kudeaketa eta egitura molde egokiak behar dira, hala kantitatez nola kalitatez».Beraz,
|
euskal
unibertsitatearen garapena osoa izango da, euskal hizkuntza komunitatearen eta berekideen beharrak kalitatez eta kantitatez egoki betetzen dituenean, eta unibertsitateari dagokion arloangarapena eutsigarria izango da, orainean bertan etorkizuneko izana modu egokian ahalbidetzen duenneurrian. Azkenik, diogun ezen guk eutsigarri hitza hobetsi dugula, beste arlo batzuetan erabiltzen denjasangarri hitza alde batera utzita, eman nahi diogun esanahi aktiboa hobeto adierazten duelakoan.
|
|
Beraz,
|
euskal
unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarria1 lortzeko, ezinbestekoa da Euskal Herri zabaleko unibertsitate guztietan euskarararen egoera gaurzein den ahalik eta era sistematikoenean aztertu eta ezagutzea. Horretarako, hurrengo lan esparruak aukeratu ditugu:
|
|
2. Onuraga rritasunari dagokionez, hausnarketa txiki bat egin genuke. Garapena, zentzu integral batean, hazkunde ekonomikoa, gehi soziala, gehi politikoa, gehi kulturala, gehi linguistikoa, gehi ekologikoa; eta orekatua bada,
|
Euskal
Unibertsitatea garapen horren ezinbesteko motorra eta osagarri izango litzateke. Hauxe da galdera:
|
2014
|
|
Erakunde horien diru-laguntzak
|
euskal
unibertsitateek garapenerako lankidetzarako jaso duten ekarpen kuantitatibo nagusia izan dira eta ibilbide luzea dute dagoeneko. Hala ere, diru-laguntza horiez haratago, EAEko unibertsitateek garapenerako lankidetzan beren ibilbide propioari jarraitu diote, besteak beste garapenerako lankidetzarako egitura propioak sortuz, garapenerako unibertsitate lankidetzaren behatokian parte hartuz, edota garapenerako unibertsitate lankidetza kudeatzeko parte hartze mekanismoak martxan jarriz.
|