2002
|
|
|
Euskal
Unibertsitateak euskara hutsezko fisonomia garatu behar du; esan gurabaita, euskaraz funtzionatzeaz gainera, bere paisaia euskarazkoa izango du.Korridoreetan jarriko diren horma irudiak euskara hutsezkoak izango dira, edobehintzat ez dute derrigorrez erdara jakinekin batera egon. Etahorretarako, Unibertsitate euskaldunak bere gorputzaren jabe izan behar du, bereeraikinaren jabe izan behar du; bere lege eta bizitza propioak idatzi eta garatzeko, itzulpenean oinarritutako existentzia fisiko makurra alde batera utzi ahal izateko.
|
|
euskarazko emisoreen bazterketa salatu zuten. Horregatik, 1990eko abenduaren 15ean manifestazioa antolatu zuten, bazterketa horren aurka ez ezik, Ley del Vascuence delakoaren kontra, eta?
|
Euskal
Unibertsitatea euskaraz, aldarrikapenaren alde ere bai.
|
|
Aurreko planteamendu hori baliagarria izan daitekeela uste dugu Euskal Unibertsitatearentzat ere. Etorkizuneko
|
Euskal
Unibertsitatea euskara ardatz duen ele askotariko gune modura ulertzen dugu. Irakasteko, ikasteko, ikertzeko eta eguneroko harremanetarako hizkuntza nagusia euskara izango duena, baina lurralde bakoitzean ofizialak diren hizkuntzak (gaztelania frantsesa) eta gaur egun" lingua franca" bihurtu den ingelesa ere euskararekin batera irakasteko eta ikasteko eta bereziki kanpoko harremanetarako eta ikerketen argitalpenetarako erabiliko liratekeen hizkuntzak izan liratekeela uste dugu.
|
2003
|
|
Udako
|
Euskal
Unibertsitateak euskarazko software katalogoaren web gunea berritu du (http://softkat.ueu.org). Guneak euskaraz dauden software programa guztiak biltzen ditu, baita haien ezaugarri eta datu ugari eman ere.
|
|
Bi urte geroago, 1964an, El Español astekari frankistak ETAri buruzko erreportaje bat argitaratu zuen ETAren izena eta izaera Espainia osoan zabalduz; horri erantzunez EAJk kaleratutako txostenean, euskararen alde egindako lanari garrantzi berezia eman zion. Jeltzaleen ustez, errepublika garaian beren eraginez berpiztu zen euskara, eta Estatutuari esker eskolan, institutuetan eta
|
Euskal
Unibertsitatean euskarak tokia izan zuen.
|
|
Beraz, lotura zuzena ezartzen zen Euskal Unibertsitatearen eta Herri Batasunaren jarreren artean. Ildo horretan, zera azpimarratu behar da, sektore horren ustez, euskara ez zela ezinbesteko baldintza Euskal Unibertsitatea osatzeko, nahiz eta
|
Euskal
Unibertsitateak euskarari toki garrantzitsua eman zion. Edozein kasutan, urteak pasa ahala, euskarak pisua irabazi du Euskal Unibertsitatearen definizioan.
|
2005
|
|
Apurka apurka, ordea, Euskal Unibertsitatearen irudikapenak ñabardura bat baino gehiago jaso du ibilbidean. Erabili beharreko hizkuntza dela eta, adibidez, asteotan eztabaidatzen ari diren testuetako batean unibertsitate eleanitza izango litzatekeela baieztatzen da; beste batean,
|
Euskal
Unibertsitatea euskaraz autozentraturik jardungo lukeela esaten da, eta, beste batek dio Euskal Herriko Unibertsitatea Euskal Herrian dagoena besterik ez dela eta Euskal Unibertsitatea, aldiz, euskarazko unibertsitatea bakarrik izan daitekeela. Denon buruan dago, nik uste, Euskal Unibertsitatearen hizkuntza nagusia euskara izan behar dela, baina ez zait iruditzen huskeria bat hori aldarrikatzeko orduan sumatzen den desberdintasuna.
|
2011
|
|
117). Beraz, UEUren argitalpengintzaren xede nagusia
|
euskal
unibertsitaterako euskarazko oinarrizko bibliografia eskura jartzea zen. Noski, horren baitan Udako Ikastaroetako materialak sartzen ziren, baina baita Udako Ikastaroekin lotura zuzena ez zutenak ere.
|
|
Lasaren liburuan argi ikusten da oinarrizko iritzi bateraturik ez zegoela Euskal Unibertsitatearen inguruan. Adibide moduan balizko
|
Euskal
Unibertsitatean euskarak eduki lukeen tokiari buruzko hiru iritzi ekarriko ditugu. Lehena, Caro Baroja ikertzailearena:
|
2015
|
|
Hori lortzeko era bakarra eleaniztasunaren eskutik dator. (...) Etorkizuneko
|
Euskal
Unibertsitatea euskara ardatz duen ele askotariko gune modura ulertzen dugu.. Euskara ardatz duen ele askotariko gunea, horra gakoa:
|
2022
|
|
|
Euskal
Unibertsitateak euskaraz funtzionatu luke hasieratik eta proiektu subiranistari azpiratutalegoke. Hortik eratortzen dira, idealki, unibertsitateak erakunde erabat subiranoa izateko asmoa, erabat autonomoa Madrildik edo Parisetik, zazpi herrialdeak hartuko dituena, curriculum, langileria, araudi eta ebaluazio sistema propioak izango dituena, eta agian baita epistemologia propioa ere, mundua euskal esperientziatik pentsatzeko.
|