Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Lanean jo etake. Euskal Unibertsitatea eraikitzeko arkitektoez, langileburuez eta abarrez gain, langileak ditugu; eta horrelakoak egon, badaude. Gertatzen dena da, eraikuntza horretan nik sarri planoez inguratutako pertsonaia asko ikusi ditudala etalangile gutxi, baina tira!
‎Eta. horretan oinarritutagauza asko aldatu dira historian, guztien onerako. Euskal Unibertsitatea eraikitzeko euskal irakasleok euskal sindikatuetan afiliatuta egongo bagina, seguru askibeste zutabe garrantzitsu bat eraikita edukiko genuke, baina errealitateak sarriesaten dit, langileak baino gehiago intelektualak garela.
‎Unibertsitatearena fenomeno berria da euskal gizartean, unibertsitate publikoarena diot, jende arruntak eskura duen unibertsitatearena. Zu sortu zinenean unibertsitatea gaztea zen, zure gurasoek ikusi zuten nola jarri zen abian, iskanbila askoren artean, orduko gobernuak orduko gobernu bakarra Madrilen zegoen, oroitarazi nahi dizut, eta gure diputazioak frankistez beteak zeuden ez baitzuen aparteko gogorik hemen euskal unibertsitaterik eraiki zedin. Gizarte batek etorkizuna argiago ikusten du unibertsitatea baldin badu eskura, bestela ez baita deus egiterik.
‎Eta zurrunbilo horretan, eztabaida politiko hutsalak ez digu gehiegi laguntzen Euskal Unibertsitatea eraiki nahi dugunoi. Egia da aldeko gizarte mugimendu sendoa behar dugula, baina ez da nahikoa.
‎25 urte pasa dira eta orduan esandako hori, zoritxarrez, gaur ere errepikatu beharra daukat, euskal unibertsitatea eraikitzeko oinarri efektiborik ez baita tarte honetan jarri, ez aginte politikoaren aldetik (batez ere EAEkoaren aldetik), ez ekimen pribatutik, ezta hainbesteko bokazio publikoa duen hainbat erakunde pribaturen aldetik ere. Zerbait azpimarratzekotan honako hau seinalatuko nuke: un ibertsitatearen esparruan Eusko Jaurlaritzak segidismoaren politika egin du unibertsitate publikoari... Hiru urte barru Gasteizen kokatutako Eusko Jaurlaritzak 25 urte beteko dituenez, gauza ona litzateke Jaurlaritza honen historian unibertsitateaz ardura efektiboa izan dutenen zerrenda ongiazte rtzea, egindakoa, egin gabekoa eta egin beharrekoabehar bezala bereiziz.
Euskal Unibertsitatea eraikitzeko aukerak handiagoak izan daitezke bere ezaugarriak beste era batera definitzen baditugu. EIREk bere Kongresuan, adibidez," euskarazkounibertsitate modura" definitu du eta" euskaraz egiten den unibertsitate irakaskuntza, ikerkuntza, kudeaketa eta egitura oro hartzen ditu bere baitan".
‎Datuetara etorrita, 15.000 ikasle eta milatik gora irakasle ari dira, egun, euskarazko ikas/ irakaskuntza unibertsitarioan. Euskal Unibertsitatea eraikitzeko masa demolinguistiko nahikoa dago, beraz.
‎1. Euskal unibertsitatea eraiki liteke. Hau da, gai guztiak euskaraz erakutsiko diren unibertsitatea.
‎Badira, bestetik, euskal unibertsitatea eraikitzeari zuzen zuzenean lotutako talde eta ekimenak. Hor ditugu, besteak beste, UEU, UZEI, Euskal Adarra, EIRE, EHUBAM... bezalako talde eta ekimenak.
‎Zein puntutan dira euskal unibertsitatea eraikitze bidean talde eta ekimen hauen guztien ahalegin eta aurrerapenak. Euskaraz arituko den unibertsitate bezala definituz gero euskal unibertsitatea, euskarak berak pairatzen dituen ezintasun eta trabekin gehi euskal unibertsitateaeraikitzeak dituen oztopo eta zailtasun guztiekin egiten dute topo aipatutako ekimen hauek.
‎Laburbilduz, nire ustez, hizkuntza nabarmenki landuta dagoela ikusita, euskal unibertsitatea eraikitzeko arazo nagusia goi mailako klaustro bat osatzerakoan aurkituko dugu.
‎Natorren orain Jakin ek egindako galderei erantzutera. Euskal unibertsitatea eraiki dezakegu eta eraiki egin behar dugu. Ikusi egin behar da urratsez urrats zein titulazio jarri eta zein ez, gizartearen eskabideen arabera.
2003
‎Denen adostasunaz, Uztaritzeko berberak mantendu ziren: Euskal Unibertsitatea eraikitzea. Horren hiru ezaugarriak euskalduna, nazionala (Euskal Herri osoa hartzea) eta herritarra izatea ziren.
‎Azken eskaria era desberdinetan irakur zitekeen aukeratuetako hizkuntzaren arabera. Izan ere, euskarazko testuak? Euskal Unibertsitatea eraiki, eskatzen zuen bitartean, gaztelaniaz idatzitakoak. Restablecimiento de la Universidad Nacional Popular?
2008
‎Dinamika soziala indartu, indarrak bildu eta herrira zabaldu Euskal Unibertsitatearen aldeko aldarria". Bestalde, Euskal Unibertsitatea eraikitzean hezkuntza sistema nazional osoaren aldeko borroka eta bere beharra adieraztea uztartu egin direla gogoratu du EHBEk.
2009
‎Hamasei urte lehenago bestelakorik predikatua bazuen ere (ik. Euskaltzaleen biltzarrera bidalitako hitzaldia); baina ez ziren alferrik igaroak hamazazpi urte, eta ikastolak indarrez haziak ziren, eta euskara batuaren bidea irekita zegoen... eta Euskal Unibertsitatea eraikitzeko bidetan ginen... eta orain matematika irakasten ari zen Txillardegi, euskaraz.
2015
‎Beste zenbait herritan ematen denaren parekoa. Euskal Unibertsitatea eraiki baino lehen katedra guztiak beterik ditugu;" ora et labora" nagusitzen da oraindik publikazio ofizialetan eta nahikoa ez balitza ba dago auto bonboaren saiaketa honetan bide ofizialetatik kanpo abiatzen direnen lanak estalki gisa erabiltzeko joera nabari bat. Irtenbidea ez dago guk uste beste hizkuntzetako kultura inguruetan ematen den kontrakulturaren pareko bat egitean.
2020
‎Euskal eskola lortzeko, euskal unibertsitatea eraikitzeko, euskal prentsa bultzatzeko, administrazioan eta ekonomiaren munduan euskara sartzeko, ‘politika’ egin behar zen. Egoera politikoa aldatu behar zela; eta hasteko, fazismoa uzkaili.
2022
‎Nire ustez, azken urteotan ez da urrats positiborik eman, guztiz kontrakoa baizik, helburua hurbiltzen lagunduko luketen aukerak ere galduz. Errealitatea ezkortasunak markatuta dagoela ahaztu gabe, Euskal Unibertsitatea eraikitzen laguntzeko aukeraren bat ikusten dut.
‎1975ean UEUk Euskal Unibertsitate nazionala, herritarra eta euskalduna planteatu zuenean, ez zen ameskeria bat. Ilusioz beteriko aurrekariak zeuden, hala nola 1918an Eusko Ikaskuntzaren sorrera, Euskal Unibertsitatea eraikitzeko oinarria izateko jaioa. Francoren diktadurarekin, Espainiako unibertsitatea zentralizatu egin zen, eta Hezkuntza Ministerioak gogor kontrolatu zuen.
‎Unibertsitateko lege horrek hainbat aldaketa eragin zituen eremu garrantzitsuetan, hala nola irakasleen hautake1975ean UEUk Euskal Unibertsitate nazionala, herritarra eta euskalduna planteatu zuenean, ez zen ameskeria bat. Ilusioz beteriko aurrekariak zeuden, hala nola 1918an Eusko Ikaskuntzaren sorrera, Euskal Unibertsitatea eraikitzeko oinarria izateko jaioa tan eta sustapenean, emaitza akademikoen ebaluazioan eta unibertsitate gobernuaren sisteman. Unibertsitatearen kalitatea hobetzeko, Kalitatea
‎Banaka edo beste unibertsitate batzuekin batera lor zitekeen. Hor Euskal Unibertsitatea eraikitzeko aukera paregabea izan zen, baina, tamalez, ez zen Nazioarteko Bikaintasun Campus bat sortzearen aldeko apusturik egin EHUren eta NUPen artean. Baldintza egokiak zeuden, bi unibertsitateek harreman estua baitzuten lankidetza hitzarmen ugariengatik eta biek Unibertsitateen G9 Taldean parte hartzeagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia