2002
|
|
Euskal Herriko Unibertsitatea izan da, Mondragon Unibertsitatearekin batera, euskalduntzeak aurrera gehien eta arinen egin dueneko unibertsitatea. Edozelanere, prozesu hori
|
Euskal
Unibertsitatearen definizio desberdinek kontuan hartzenzituzten arazo nagusiak konpondu gabe egin da. Mitxelenak uste zuen moduan, abiadura azkarrak irakasle eta ikasle askoren gaitasunik ezarekin egin du topo, baita hizkuntzaren beraren garapen mailarekin ere.
|
|
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioak eztabaida gehiago piztu zituen. Ez zengauza berria, mende hasieratik zetorrena baino.
|
|
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioetan nabaria zen ideologiaren pisua, ezbaitzen zehazten, lerro orokorretatik kanpo unibertsitate eredua eta, are gutxiago, ikasketak, ikerketa lerroak, gizarte eta erakunde publikoekiko harremanak, etaabar8 Zehazten zirenean, maiz, lanean ari zen unibertsitate eredua hankaz gorajartzen zen, erdibiderik proposatu gabe. Nabaria zen, bestetik, proposamen haienbultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztelaezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia.Edozelan ere, Mitxelenarentzat Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina ez zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolazere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran agerdaitezen».
|
|
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioak zehaztapen eta kolore desberdinak izan ditu urte hauetan guztietan. Guk hemen, elkar ulertze aldera, definiziorik oinarrizkoena edo arruntena hartuko dugu abiapuntu gisa:
|
2003
|
|
Etxenikeren posizioa logikoa zen, kontuan hartzen bada, Jaurlaritzan zuen postua eta unibertsitateari buruz zuen ikuspegia. Izan ere, 1979an argitaratutako artikulu batean, Mitxelenak egindako
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioarekin bat egin zuen. Are gehiago, Etxenikeren ustez, unibertsitateak irakatsi eta, bereziki, ikertu egin behar zuen eta horretarako ezinbestekoa zen irakasleriaren hautaketa elitista eta zentro desberdinen arteko bereizketak indartzea80 Filosofia hori eta UEUk bultzatutakoa ez zetozen bat, inondik inora ere ez.
|
|
2.1.2
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioak................... 75
|
|
2.1.2
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioak
|
|
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioak eztabaida ugari piztu zuen. Ez zen gauza berria, mende hasieratik zetorrena baino.
|
|
Mitxelenaren ustez,
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioetan nabaria zen ideologiaren pisua, ez baitzen zehazten, lerro orokorretatik kanpo unibertsitate eredua eta are gutxiago, ikasketak, ikerketa lerroak, gizarte eta erakunde publikoekiko harremanak eta abar27 Zehazten zirenean, maiz, lanean ari zen unibertsitate eredua hankaz gora jartzen zen, erdibiderik proposatu gabe. Deiagarria zen, bestalde, proposamen horien bultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztela ezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia.
|
|
Ildo horretan, zera azpimarratu behar da, sektore horren ustez, euskara ez zela ezinbesteko baldintza Euskal Unibertsitatea osatzeko, nahiz eta Euskal Unibertsitateak euskarari toki garrantzitsua eman zion. Edozein kasutan, urteak pasa ahala, euskarak pisua irabazi du
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioan. Bilakaera horren beste adibide bat, beste sektore batean, STEE EILAS sindikatuaren jarrera aldaketa dugu.
|
2011
|
|
Hala, batzuek, Euskal Barruti Bakarra, Euskal Unibertsitatearen aldarrikapenaren parte gisa ikusten zuten, eta beste batzuek, berriz, bi eskari diferente gisa. Halaber,
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioen inguruan ez zegoen bateratasunik, are gutxiago euskarak Euskal Unibertsitate horretan eduki behar zuen presentziaren gainean233.
|
|
Horrela, batzuek ezinbestekotzat ikusten zuten unibertsitate berriak euskaraz funtzionatzea: beste askok, ordea, mailakatu egiten zuten hizkuntza horren beharra, edota kritikatu euskarari emandako gehiegizko pisua
|
Euskal
Unibertsitatearen definizioan (Aizpuru eta Roldan, 2002: 28).
|
|
Monografikoan unibertsitatean edota inguruan kokatutako irakasle, ikasle, ikertzaile zein profesionalen ekarpena argitaratu zen. Artikuluak irakurriz gero, nabarmena da
|
Euskal
Unibertsitatearen definizio eta helburu zehatzetan egileek zein desberdin pentsatzen zuten. Koldo Mitxelenak distrituaren beharra azpimarratzen zuen (Mitxelena, 1977), Karlos Santamariak euskaraz jardungo zuen unibertsitatea nahi zuen (Santamaria, 1977), Jesus Mª Larrazabalek Euskal Unibertsitate abertzale eta sozialista nahi zuen, eta bere muinean UEU ikusten zuen392, Torrealdaik, berriz, hizkuntza gutxituen udako ikastaroak, UEUrenak barne, nazionalista edo abertzale bai, baina sozialismorik ez zuen inon ikusten (Torrealdai, 1977c) eta abar.
|
2022
|
|
Garai hartan formulatzen da
|
Euskal
Unibertsitatearen definizio edo ulerkera zabala, ametsa edo proiektu komuna, guztiek onar lezaketena. Karlos Santamariaren definizio ezaguna, esaterako, 1977koa da:
|