2002
|
|
|
Euskal
Unibertsitateak bere gorputzaren jabe izan behar du. Ez du lotsarikizan behar itsusia baldin bada, ezta harrokeriarik ere ingurukoak baino ederragoabada.
|
|
Bihar etzi jaiotzera deiturik dagoen
|
Euskal
Unibertsitateak berak ere, independenteki bizitzera deitua denez, amarengadik apartatzen jakin behar dugaraiz; behin une batetik aurrera, amak ezin dio ezer gehiagorik eman. Fakultatebatean baino gehiagotan horixe da pairatzen ari garena:
|
|
2 Bere aldetik, Udako
|
Euskal
Unibertsitateak bere bidea egiten segitu du, etaliburuak argitaratzeaz gain, funtzio sozial berebizikoa bete du, zalantzatan inorkezin jar dezakeena, beste unibertsitateetan aritzen garen ikasle eta irakasleoktrebatzeko gune historikoa izatea hain zuzen. Izan ere, seguru asko, jende gutxibaitagoke unibertsitate horietan, euskaraz lan eginda UEUren ikastaroetatik igaroez denik, ez irakasle, ez eta ikaslerik ere.
|
|
kontzeptua darabilgunean, hori baino zerbaitgehiago adierazi nahi dugu, hitzen mugetatik harago dagoen proiektu bati egitenbaitiogu erreferentzia. Izan ere, Euskal Herriaren eraikuntza sozial, kultural, linguistiko eta politikoa prozesu modura ulertzen dugun era berean,
|
Euskal
Unibertsitatea bera ere prozesu modura ulertzen baitugu, zer esanik ez, unibertsitateeuskalduna egiteko dagoen une honetan; baina baita balizko etorkizunean legalkiegituratuta egon dadinean ere?, prozesu horretan unibertsitate askatzaileaetengabe eraikitzeko. Nolanahi dela,. Irakaslego Propioa?
|
|
Horrela ez goaz inora.
|
Euskal
Unibertsitateak bere ikerkuntza politika, bere irakaslego eredua, bere garapenerako estrategia... izan beharditu. Beraz, helburuak zehaztu behar dira eta estrategia bat markatu.
|
|
Arazo larrienetarikoa estatu espainol eta frantsesaren hezkuntza eredu ezberdina da, ikaslegoari eragiten zaizkion eragozpenekin. Irtenbidea ez dago Erasmus eta antzeko programetan, baizik eta ikasleek campus ezberdinetako
|
Euskal
Unibertsitate berean ikasketak arazo administratiborik gabe burutu ahal izatean. Europa mailan unibertsitate sistema berberara joaten ez den heinean, Espainia eta Frantziako estatuetako hezkuntza sistemakezbe rdinak izango dira.
|
|
|
Euskal
Unibertsitateak bere langileriaren egitura (bai irakasleena bai AZPkoena) definitzeko ahalmena izan behar du. Egun, irakasle iraunkor bakarrak Espainiako funtzionarioak dira, Estatu mailako legearen menpekoak eta guztiz egitura hierarkizatuaren barnekoak.
|
2003
|
|
Lehenik eta behin, UEUren zuzendariak zera uste zuen, barrutia lortuz gero, UEUren planteamendua berraztertu beharra zegokeela, UEUk kultura ghetto bihurtzeko zuen arriskua saihesteko. Are gehiago, euskal kultura, hedapen eta tankeraz, orain arteko udako saioetan adina Unibertsitate ofizialean jorratzen den momentu berean, Udako
|
Euskal
Unibertsitateak bere egitekoa burutu duela pentsatu litzateke.
|
|
3 ATALA UDAKO
|
EUSKAL
UNIBERTSITATEA BERE BIDEAREN BILA,................................... 147
|
|
Udako
|
Euskal
Unibertsitatea bere bidearen bila,
|
2006
|
|
|
Euskal
Unibertsitatearen aldeko bere ekarpen erabakigarria egin, UZEI eraikiz egin zuen Jakin Taldeak 1977an. Unibertsitate Zerbitzuetarako Euskal Ikastetxea izenak berak adierazten duenez, zuzenean Euskal Unibertsitateari begira jartzen da, ez Unibertsitatea bera eraikitzeko, baina bai Unibertsitate euskaldunaren oinarri nagusietako batzuk ezartzeko.
|
2022
|
|
Joseba Sarrionandia idazle iurretarra ere gonbidatu zuten atzoko ekitaldian hitzaldia eman eta
|
euskal
unibertsitateari buruzko bere gogoetak ikus entzuleekin partekatzera.
|
2023
|
|
1990 urtea. Iruñean, Larraona kolegioan antolatzen zituen Udako
|
Euskal
Unibertsitateak bere ikastaroak uztail bukaeran. Nik urteak eman nituen bertara joaten, lehen bietan ikasle bezala eta bospaseietan antzerki irakasle bezala.
|