Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2003
Euskal trenbide sarea gaur egun oso eskasa da, ez soilik barne kohesioariegindako ekarpenaren ikuspegitik baizik eta nazioarteko zein erregioarteko trenbide sareekiko konexio aukerei dagokienez ere bai. Errealitate horri erantzunnahian proposatzen da euskal Yaren proiektua, bi izanik honen bultzatzaile nagusiden Eusko Jaurlaritzak azpiegitura horren bidez lortu nahi izango lituzkeen helburuak:
2005
‎Gizarte erabilpenerako euskal trenbide sare baterako irizpideak/ Criterios para una red ferroviaria vasca de utilidad social. (e).
2008
‎Beasaingo Udaletxeko osoko bilkuren aretoan egongo da Trenbidea, es la vía erakusketa ibiltaria irailaren 23ra arte. Euskal trenbide sarearen egungo eta, batez ere, etorkizuneko datuen inguruko informazioa jasotzen du.
Euskal trenbide sare berriari buruzko informazioa jasotzen du hirugarren atalak. Nabarmentzekoak dira ibilbide guztia erakusten duen bidaia birtuala eta Beasaindik igarotzen den tartearen ortoargazkia oinarri hartuta eraikitako irudia.
‎Legebiltzarrera Eusko Trenbideak eta Euskal Trenbide Sareak aurrerantzean azterketetarako emango duten laguntzei buruz mintzatzeko joan zela azaldu ondoren, Lurmen enpresari emandako laguntza ez zela berez diru laguntza esan zuen Betolazak, babesa baizik, eta horrenbestez ez zutela eraginik Herri Kontuen Euskal Epaitegiak egindako salaketak.
2012
‎Baina Arrizabalaga jakitun da eremu horretan" soilik ikerketa geologikoak" egin daitezkeela. Halaber, zuzendariak gogoratu du Aranzadik eta Euskal Trenbidearen Sareak Iriakaitzen Interpretazio Zentroa egiteko hitzarmena sinatu dutela, eta horrek," neurri batean", euren proiektuarekin jarraitzea ahalbidetuko duelakoan da Arrizabalaga: " Gure proiektuak hiru oinarri ditu:
‎Udalak eta Euskal Trenbide Sareak, Metroko 3 linea eraikitzen ari diren erakundeek, ez dute erantzukizunik hartu eta bizilagunak inguruko etxebizitzak kaltetzearen edota zulo gehiago agertzearen beldur dira. 10 metroko sakonera du eta Harritxoen landan, Zumalakarregi etorbidean, agertu da.Zumalakarregi etorbideko landa batean, Harritxoen bidean, agertutako zulo handi batek alarma piztu du Uribarriko bizilagunen artean.
2013
‎ELAk ohar batean salatu du lan horretako pertsonentzat «ohikoak» direla «baldintza txarrak» eta lan hitzarmena ez ezartzea. Azaldu duenez, behin baino gehiagotan salatu dute politika hori Preco arbitratze organoan, eta gogorarazi du Euskal Trenbide Sareak aitortu egin zuela ez zirela lan baldintzak betetzen. CCOOk Bergaran gertatutakoa argitzeko eskatu dio Osalani.
2015
‎Bitartean, Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGP) hiru erabaki hartu zituen apirilaren 21ean egindako bileran. Urdulizko trenbide pasagunea ezabatzeko eta geltokia lur azpian jartzeko asmoz, BGPk baimena eman zuen Euskal Trenbide Sareak (ETS) lizitaziora aterako dituen instalazio elektrikoei eta katenariari dagozkien proiektuetarako, 2,78 milioi euroko irteerako kopuruagaz (BEZ barne).
2016
‎TRENGINTZA HIZTEGIA osatu eta sareratu dute trenaren sektoreko bost erakundek, sektoreak ez ezik, gizarte osoak ere balia dezan. Bizkaiko Garraio Partzuergoak, CAFek, Euskotrenek, Euskal Trenbide Sareak eta Metro Bilbaok egin dute, Elhuyarreko Hizkuntza eta Teknologia Unitateko adituen laguntzarekin. Orotara, 4.830 kontzeptu jasotzen ditu, 15 alorretan banatuak eta lau hizkuntzatan emanak:
‎Hala, Euskotrenen trenbideak “Lezamatik Hendaiara bitartean etenik gabeko osotasuna” izango duela azpimarratu zuen Urkulluk. Era berean, bere ustez, “Eusko Jaurlaritzak trenbideen alde egindako apustuak Europako abangoardian dauden kalitate, segurtasun eta elkarreragintasun estandar batzuakaz beteko du Euskal Trenbide Sareak kudeatutako trenbide sare berezkoaren garapena". Urkulluk azaldu zuenez," geure trenbide sarean egindako inbertsioaren erakusgarri da, adibidez, Metroaren 3 linea, zeinak Txorierri Bilboko hiriguneagaz lotuko baitu, eta Lezamatik Hendaiarainoko sareari jarraitutasuna emango baitio.
2017
‎Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Garapen eta Azpiegitura saileko erakundeak abenduan eman zion Zubieder S.L., Mariezcurrena S.L., ECISA eta Compañía General de Construcciones S.A. enpresek aldi baterako osatutako elkarteari obrak egiteko ardura. Eusko Jaurlaritza izango da ere obraren aurrekontu osoa (1.933.815,28 euro) bere gain hartuko duena, hiriguneetan dauden eta trafiko intentsitate handia jasaten duten trenbide pasaguneak pixkanaka kentzeko Euskal Trenbide Sareak aurrera daraman politikaren barruan.
2018
‎Bilboko metroaren hirugarren linea gauzatzen ari zirenean zailtasun handiak aurkitu zituzten Zazpikaleetako geltoki berria eraikitzeko. Euskal Trenbide Sareak Esperantza frontoia eraitsi zuen lanok gauzatu ahal izateko. 2015ean desagertu zen pilotan aritzeko tokia izateaz gain, auzoarentzako topaleku bihurtua zen espazioa.
Euskal Trenbide Sareak proiektuaren idazketaren %66, 7a ordainduko luke, eta udalak gainerako %33, 3a. Gaur egungo tren geltokia bota, eta berria egitea da asmoa.
‎Ikerketa honen helburu diren Euskal Herrian erabilerarik gabe geratu diren burdinbide historikoen artean, berriz, Gipuzkoako lurraldeak pilatzen du, dudarik gabe, pertsonen garraio zerbitzu erregularra izan zuten baina erabilerarik gabe geratu ziren trenbide km kopuru zabalena, hau da, euskal trenbide sarearen desmantelazio prozesua gehien pairatu zuen lurraldea genuke. Beraz, burdinbide ondare arkitektonikoaren bilakaera eta egungo egoera aztertzeko, euskal lurraldeetatik erabilerarik gabeko burdinbide sare ugariena duen lurraldera jo dugu, bertan agertzen zaizkigun trenbide gehienak «bailarako burdinbideak» izanik.
2019
‎" Mozioa eztabaidatu zenean, gure proposamenaren aurka bozkatu zutenek zioten ez zuela segurtasun juridikorik". Hots, obrak geldituz gero, Euskal Trenbide Sareak dirua eskatu ziezaiokeela Durangoko Udalari. " Guk dioguna da, galdeketa egin bitartean obrek aurrera egiten badute, gero eta gehiago ordaindu zaiola Euskal Trenbide Sareari".
2020
‎Jardunaldiak Eusko Jaurlaritzak, Eusko Trenbideak ek eta Euskal Trenbide Sareak antolatu zituzten, eta 600 ikusle inguru zeuden. Atzoko inaugurazio ekitaldian egon ziren Jose Luis Abalos Espainiako Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendarako ministroa, Arantxa Tapia Jaurlaritzako Azpiegitura sailburua eta Francois Davenne Nazioarteko Trenbideen Batasuneko zuzendari nagusia.
2021
Euskal Trenbide Sareak iragarri duenez, proiektua 50,9 milioi euroko oinarrizko prezioarekin eta 40 hilabeteko epearekin aterako da eskaintzara.
‎ETS Euskal Trenbide Sareak fase honetarako idatzitako eraikuntza proiektuaren zenbait atal kontsultatzeko aukera izan du BERRIA k, eta, besteak beste, Kontxako tunelaren inguruan elkarri konektaturiko hutsune sistema bat dagoela berretsi du. Hutsuneak «karstifikatutako edo apurtutako» kareharri geruzetan daude, eta 35 metroko sakoneran dagoen tunelaren kota lurrazalarekin konektatzen dute.
‎Obrak gerarazi egin ziren. Euskal Trenbide Sareak egindako azterketa batean jasotzen denez, «eremu berean zulo txikiagoak ere aurkitu dira», eta guztiak erlazionatuta daude iazko ekainaren 5eko gertakari harekin.
‎Donostiarako trena hartu nahi dutenek trenbidetik bertatik igaro behar dute beste nasara, eta hori kendu nahi dute, joan etorri handiko geltokia delako Mendaro. Garraio Sailetik zabaldu dutenez, Euskal Trenbide Sareak 108 trenbide pasagune ditu gaur, horietatik 71 Bizkaian eta gainerako 37ak Gipuzkoan, eta iazko ikasturtean, horietako 51 kendu zituzten: 35 Bizkaian, eta 16 Gipuzkoan.
‎2018an adostu zuten Zarauzko Udalak eta Euskal Trenbide Sareak Zarauzko herriguneko tren geltoki berria egiteko proiektua idaztea. Iazko maiatzean itxi zuten hitzarmena, eta uda amaieran hasi zituen ETSk eraberritze lanak, eta horrekin batera, trenbidean hainbat obra egiten ere hasi zen. Lapurdi eta Mitxelena kaleen artean dagoen trenbide zatian obrak egiten dabiltza harrezkero, eta egungo trenbidearen alboan beste errail bat eraikitzen ari dira, Mitxelena kaleko bidegorria zegoen lekuan; zehazki, Zelai azpibidearen paretik Hegoalde kaleraino ari dira egiten trenbide bikoitza, eta inguru horretan dagoeneko ez dago bidegorririk.
2022
‎Metro Bilbaoren L5 linea eraiki eta finantzatzeko Eusko Jaurlaritzaren Ogasun eta Garraio sailak, Euskal Trenbide Sarea (ETS) erakunde publikoaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren arteko hitzarmena sinatzeari baimena eman dio. Sinatua den hitzarmen horrek dionaz, Euskal Trenbide Sareak linea egiteko behar diren azterketa eta proiektu teknikoak idatziko ditu, bereziki bideragarritasun ekonomikoari eta ingurumen inpaktuaren ebaluazioari buruzkoak. Garraio Sailaren mendeko den erakunde publikoak egungo sarea eraikiko du (6, 3km), Galdakaoraino helduko den linea berriak, 5 geltoki ukanen ditu.
‎Altsasu, Ribaforada, Castejon, Agurain, Gasteiz, Sukarrieta, Bermeo... euskal trenbide sareko geltokiak dira egun. Trenak maiztasunez heltzen dira eta zerbitzua eskaintzen digute. Ezin duguna ahaztu zera da, azpiegitura horiek 1936ko Gerran eta frankismoan behartutako langileek egin zituztela:
‎Zarauzko (Gipuzkoa) trenbide berria ez da lehen baino gehiago gerturatuko Mitxelena kaleko etxeetara. ETS Euskal Trenbide Sareak abuztuan hasi zituen tren estazio berria eraikitzeko obrak, eta, herritarrei azalpenik eman gabe, martxan jarri zituen egungo trenbidearen eta Mitxelena kaleko etxeen artean bigarren errail bat eraikitzeko lanak.
‎Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak erabaki dute Galdakaorako (Bizkaia) metroaren 5 linea baliabide propioekin bultzatzea, eta 360 milioi euroko finantzaketa hitzarmen bat adostu dute, Euskal Trenbide Sareak (ETS) obrak lizitatu eta lanak urrian hasteko. Iñigo Urkullu lehendakariak, Unai Rementeria Bizkaiko ahaldun nagusiak eta Iñaki Arriola Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuak astelehen honetan Gasteizen egindako prentsaurreko batean aurkeztu dute akordio berria.
‎Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak erabaki dute Galdakaorako (Bizkaia) metroaren 5 linea baliabide propioekin bultzatzea, eta 360 milioi euroko finantzaketa hitzarmen bat adostu dute, Euskal Trenbide Sareak (ETS) obrak lizitatu eta lanak urrian hasteko. Iñigo Urkullu lehendakariak, Unai Rementeria Bizkaiko ahaldun nagusiak eta Iñaki Arriola Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuak atzo Gasteizen egindako prentsaurreko batean aurkeztu zuten akordio berria.
2023
‎Litekeena da Donostiako metroaren lanek gainkostu gehiago izatea, eta metroa egiteko ardura duen ETS Euskal Trenbide Sareak onartu du «astiro» doazela zulaketa lanak, atzo EH Bilduk deitutako udal batzordean esan zutenez. Hain zuzen, Kontxako eremuaren azpian dabiltza orain zulaketa lanak egiten, eta hondartza ondoko baldintza geologikoek lanak atzeratuko dituzte; zehazki, enpresako ordezkariek esan dute 2025eko udarako aurreikusten dutela obra bukatuta egotea —hasieran lehenengo sei hilabeterako aurreikusten zen— «Hilabetero sei metro» zulatzen dituztela argitu dute.
‎• AurrekariakPlataformako kideek azaldu dutenaren arabera, 2013an hasi zuen Euskal Trenbide Sareak Elgoibarko sahiesbidea egiteko proiektuaren idazketa prozesua, eta informe hartan Altzolako apeaderoa kendu eta berria egitea zegoen jasota. Era berean esan dute iazko uztailean erabaki hori berretsi zuela Eusko Jaurlaritzak, baina handik aurrera informazio" nahasia" jasotzen hasi zirela.
‎Bihartik, abuztuaren 11ra, ostirala, bitartean da trena erabili Zarauztik Zumaiara joateko edota alderantziz. Euskotrenek azaldu duenez, zerbitzua etengo dute bi herrien artean ETS Euskal Trenbide Sareak trenbidearen azpiegitura hobetzeko egin behar dituen lanak direla eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia