2002
|
|
2
|
Euskal
narratiba garaikidearen bilakaeraz
|
2006
|
|
" Pertsonaia femeninoen ezaugarri eta ahuleziak
|
euskal
narratiba garaikidean" doktorego tesia idazten ari da.
|
|
Mundu ikuskerak
|
euskal
narratiba garaikidean. Modernitatearen krisitik postidentitatearen promesera.
|
2010
|
|
Olabarriaren hitzaldiarekin hasi zen saioa. Gaztelaniaz jardun zuen, sarrera hitzak kenduta,
|
euskal
narratiba garaikidearen lorpenez. Gure sari nazionalak, gure autore itzuliak, gure best sellerrak, gure sistema literarioaren garapen azkarra...
|
2011
|
|
Gema Lasartek 1979tik 2009ra bitartean emakumeek idatzitako 27 eleberritako pertsonaia protagonista femeninoak aztertu ditu doktore tesi batean, generoaren gaineko diskurtsoak analizatuz. Mari Jose Olaziregik zuzendutako tesia maiatzaren 7an aurkeztu zuen Pertsonaia protagonista femeninoen ezaugarriak eta bilakaera
|
euskal
narratiba garaikidean titulupean.
|
2013
|
|
Gema Lasartek (2011) antzeko ikerketa egin zuen bere doktorego tesian: amatasuna
|
euskal
narratiba garaikidean, 1979tik 2009ra aztertuz.
|
|
LASARTE, G., 2011, Pertsonaia protagonista femeninoen ezaugarriak eta bilakaera
|
euskal
narratiba garaikidean. Bilbo:
|
2014
|
|
Institutua argitaratzen ari den Euskal Antologiak saileko hirugarren liburua da Payarena. Aurreko biak Mikel Aierberen
|
Euskal
Narratiba Garaikidea. Katalogo bat eta Jone Arroitajauregiren Euskal Haur eta Gazte Literatura dira.
|
2017
|
|
Lan honek
|
euskal
narratiba garaikidea esentzialismotik antiesentzialismora doan ibilbide horretan non kokatu arakatu nahi luke, zenbateraino eusten dion oraindik ere pentsabide teleologiko modernoari eta zenbateraino barneratu den postidentitatearen promes paradoxikoen eremuan. Ari al zaizkigu aldatzen artea, maitasuna edota nazioa ulertzeko moduak, euskal narratiba garaikidean hain ugari jorraturiko gai horiek?
|
|
Lan honek euskal narratiba garaikidea esentzialismotik antiesentzialismora doan ibilbide horretan non kokatu arakatu nahi luke, zenbateraino eusten dion oraindik ere pentsabide teleologiko modernoari eta zenbateraino barneratu den postidentitatearen promes paradoxikoen eremuan. Ari al zaizkigu aldatzen artea, maitasuna edota nazioa ulertzeko moduak,
|
euskal
narratiba garaikidean hain ugari jorraturiko gai horiek. Zenbateraino?
|
|
Mundu ikuskerak
|
euskal
narratiba garaikidean: modernitatearen krisitik postidentitatearen promesera
|
|
Olaziregiren eta Gabilondoren arteko erdibidetik joz eta batarekin zein bestearekin konbergentziaeta dibergentzia puntuak erakutsiz, neure proposamenak ere
|
euskal
narratiba garaikideak izandako eboluzioaren irudi orokorra eskaini nahi du. Dudarik ez, heterogeneotasuna euskal narratiba garaikidearen ezaugarri nabarmena da eta Olaziregiren taxonomia arras tresna baliagarria da berori argitzeko.
|
|
Olaziregiren eta Gabilondoren arteko erdibidetik joz eta batarekin zein bestearekin konbergentziaeta dibergentzia puntuak erakutsiz, neure proposamenak ere euskal narratiba garaikideak izandako eboluzioaren irudi orokorra eskaini nahi du. Dudarik ez, heterogeneotasuna
|
euskal
narratiba garaikidearen ezaugarri nabarmena da eta Olaziregiren taxonomia arras tresna baliagarria da berori argitzeko. Halere, Olaziregiren sailkapenak azalera ekarri ez dituen dibergentzia funtsezkoagoak seinalatu behar lirateke nobelatik nobelara.
|
|
Finean, auzi filosofiko funtsezkoak dira euskal nobelagileek ezberdin irudikatu dituztenak, bai ontologikoak errealitatearen izaera, bai epistemologikoak egiazko ezagutzaren posibletasuna. Lan honek iradoki nahi duenez,
|
euskal
narratiba garaikidean suma daitekeen aniztasuna deskribatu eta azaltzeko irizpiderik egokiena mundu ikuskera da Weltanschauung, literatur teorian esan lez. Hala, proiektu honek euskal narratiba garaikidean aurki daitezkeen mundu ikuskeren tipologia bat eskaini nahi du, aipatu aniztasuna ahalik eta mailarik oinarrizkoenean atzeman eta azaleratzeko.3
|
|
Lan honek iradoki nahi duenez, euskal narratiba garaikidean suma daitekeen aniztasuna deskribatu eta azaltzeko irizpiderik egokiena mundu ikuskera da Weltanschauung, literatur teorian esan lez. Hala, proiektu honek
|
euskal
narratiba garaikidean aurki daitezkeen mundu ikuskeren tipologia bat eskaini nahi du, aipatu aniztasuna ahalik eta mailarik oinarrizkoenean atzeman eta azaleratzeko.3
|
2018
|
|
Lasarte, G. 2011. " Pertsonaia protagonista femeninoen ezaugarriak eta bilakaera
|
euskal
narratiba garaikidean". Tesi doktorala.
|
2019
|
|
Avarez Uria A, (2014) Genero performatibitatea eta botere harremanak
|
euskal
narratiba garaikidean, Gorputza eta
|
|
Mercero, G. (2017): Mundu ikuskerak
|
euskal
narratiba garaikidean: modernitatearen krisitikpostidentitatearen promesera, Labayru Fundazioa, Bilbo.
|