2007
|
|
|
Euskal
langile klase historiko berria
|
2008
|
|
Halaber," esparru sindikal abertzalean indarrak biltzearen" aldeko apustuari eusten dio. " Horregatik diote txostenean, kontraesanak eta tirabirak badiren arren, sindikalismo abertzaleak bere esku du
|
euskal
langile klasearen protagonismoa indartzeko aukera, baita Euskal Herriak bizi duen aldaketa politikoan eragiteko eta patronalaren aurrean gure indar korrelazioa hobetzeko aukera ere".
|
2009
|
|
LAB sindikatuak, bere aldetik, Eusko Jaurlaritzak eta Gizarte Gaietarako eta Lan Sailak
|
euskal
langile klasearen benetako arazoak konpontzeko neurriak ezartzeko borondaterik ez duela eta okerrago, aldaketaren buruzagitza izateko gaitasunik ez duela salatu du.
|
2011
|
|
Erreforma hori Espainiako Legebiltzarretik igaro behar da orain. Erabakitzeko Euskal Esparrua defendatzen dutela diotenek aukera ezin hobea dute defentsa hori praktikan jartzeko,
|
euskal
langile klasearen bizi kalitateari eragingo dion negoziazio kolektiboaren erreformaren kontra azalduz.
|
|
|
Euskal
langile klaseak gaur ez du ezer ospatzeko. Espero dugu, gainera, data hau lan egutegian gutxi batzuk gehiengo sozialaren gainetik posizio politiko bat markatzeko erabiltzen duten lehen eta azken aldia izatea.
|
2012
|
|
Izaera ekonomiko eta soziala duten beste euskal instituzio batzuekinkooperatzea, batez ere
|
euskal
langile klaseak sustatzen dituenekin.
|
2017
|
|
Noski, prozesu eta mekanismo asko daude jokoan giza talde jakin bat, langile klase? bihurtzeko, eta askoz gehiago, langile klasea?
|
euskal
langile klase, gisa erreproduzitzeko.
|
|
Atal honetan, EEEen eskumenez eta politika publikoez gainera, beste mekanismo batzuk deskribatuko ditugu, hala nola diskurtso eta politika aukeren egitura, erakunde bitartekaritza eta negoziazio kolektiboa (MacAdam, Tarrow eta Tilly, 2000; McGrattan, 2012), euskal klase sozio-ekonomikoen erakunde ziurtapena eta ordezkaritza autorizatua,
|
euskal
langile klasearen, agerikotasunaren, erreprodukzioa ahalbidetu duten mekanismo diren aldetik.
|
|
1980ko hamarkadako lehen hauteskundeetan, euskal sindikatutzat har zitezkeenek botoen %32 inguru lortu zituzten, eta estatu mailakoek, aldiz, botoen %38 Azken hauteskundeetako emaitzen arabera (2016), langileen %59, 04 ordezkatzen ditu orain euskal sindikalismo maioritarioak (ELAk botoen %40, 06 lortu zituen, eta LABek, %18, 98), eta langileen %29, 92, berriz, estatu mailako UGT eta CCOO sindikatuek. Euskal sindikatu maioritarioen ordezkaritza oso garrantzitsua izan da 2012ra arte, EAEko langileen %80 inguru (%95etik) euskal eremuko negoziazio kolektiboaren mende baitzeuden, eta hor erabakitzen ziren
|
euskal
langile klaseak objektibatzen, erakundetzen eta, beraz, erreproduzitzen dituzten baldintza materialetako asko (ikus azken azpiatala, 2012ko Lan Erreforma).
|
|
Halaber, EEEek
|
euskal
langile klase berezi bat erreproduzituz prestatzen dute euskal enpresari eta finantza klaseak erreproduzitzeko bidea, eta klase horrek, zeina hainbat gizarte mugimendutan, sindikatutan eta ezkerreko alderditan antolatua baitago, presioa egin die EEEei azken hiru hamarkadetan, negoziazioen eta konfrontazioaren bidez (2 tesiak dioen moduan), euskal demokratizazio prozesuan sakontzeko (b.4), eta giz...
|
2018
|
|
Selektibitatea arrotz eta zapaltzaile bezala identifikatzen dugu ez dagoelako gure mesedetara eta ezta ere gure beharrei erantzuteko eraikia. Ez da arrotza soilik Madriletik datorren inposizio bat delako, arrotza zaio
|
euskal
langile klaseari eta bereziki honen parte garen ikasleoi, bertako zein atzerriko burgesiaren nahi eta beharrak asetzeko asmatu eta diseinatuta dagoelako. Sarri esan izan dugun bezala, hezkuntza pertsona eredu jakin batzuk sortzeko eta munduaren ikuskera burgesa garatzeko erabiltzen den mekanismoa da:
|
|
esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiako, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan.
|
Euskal
langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
|
|
Selektibitatea arrotz eta zapaltzaile bezala identifikatzen dugu ez dagoelako gure mesedetara eta ezta ere gure beharrei erantzuteko eraikia. Ez da arrotza soilik Madriletik datorren inposaketa bat delako, arrotza zaio
|
euskal
langile klaseari eta bereziki honen parte garen ikasleoi, bertako zein atzerriko burgesiaren nahi eta beharrak asetzeko asmatu eta diseinatuta dagoelako. Sarri esan izan dugun bezala, hezkuntza pertsona eredu jakin batzuk sortzeko eta munduaren ikuskera burgesa garatzeko erabiltzen den mekanismoa da:
|
|
esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiko, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan.
|
Euskal
langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
|
2021
|
|
* Gure ahaleginak, produktu horiek banatzeko eta kontsumitzeko establezimenduei ohartarazpen erasoak egitera eta drogen mundutxo alienagarri eta ustel horren partaide adierazgarriei eraso fisikoak egitera bideratuko dira. Substantzia horien sarketa tresna eraginkorra da, errepresio ideologiko, politiko eta ekonomiko tresnen arma osagarri gisa erabiltzen dena,
|
euskal
langileen aurka klase nagusiek erabiltzen dutena.
|
|
1) Ez dugula inoiz antolakuntza loturarik izan ETA militarrarekin; izan ere, gure jatorria
|
euskal
langile klaseko sektore aurreratuenetako bat da, dinamika antikapitalista eta independentista duena, eta eguneroko klase borrokan garatzen dena. Borroka horri armen hartzearekin buru eman diogu, baina ez da ahaztu behar langile eta herri plataformetan segitu dugula gure esku hartze kontzientearekin.
|
|
* Borroka armatuaren ikuspegitik,
|
euskal
langile klaseak gaur egun duen errebindikazio prozesua osatzea, ez baitugu ordeztu nahi, osatu baizik+.
|