Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
Euskal langile klase historiko berria
2008
‎Halaber," esparru sindikal abertzalean indarrak biltzearen" aldeko apustuari eusten dio. " Horregatik diote txostenean, kontraesanak eta tirabirak badiren arren, sindikalismo abertzaleak bere esku du euskal langile klasearen protagonismoa indartzeko aukera, baita Euskal Herriak bizi duen aldaketa politikoan eragiteko eta patronalaren aurrean gure indar korrelazioa hobetzeko aukera ere".
2009
‎LAB sindikatuak, bere aldetik, Eusko Jaurlaritzak eta Gizarte Gaietarako eta Lan Sailak euskal langile klasearen benetako arazoak konpontzeko neurriak ezartzeko borondaterik ez duela eta okerrago, aldaketaren buruzagitza izateko gaitasunik ez duela salatu du.
2011
‎Erreforma hori Espainiako Legebiltzarretik igaro behar da orain. Erabakitzeko Euskal Esparrua defendatzen dutela diotenek aukera ezin hobea dute defentsa hori praktikan jartzeko, euskal langile klasearen bizi kalitateari eragingo dion negoziazio kolektiboaren erreformaren kontra azalduz.
Euskal langile klaseak gaur ez du ezer ospatzeko. Espero dugu, gainera, data hau lan egutegian gutxi batzuk gehiengo sozialaren gainetik posizio politiko bat markatzeko erabiltzen duten lehen eta azken aldia izatea.
2012
‎Izaera ekonomiko eta soziala duten beste euskal instituzio batzuekinkooperatzea, batez ere euskal langile klaseak sustatzen dituenekin.
2017
‎Noski, prozesu eta mekanismo asko daude jokoan giza talde jakin bat, langile klase? bihurtzeko, eta askoz gehiago, langile klasea? euskal langile klase, gisa erreproduzitzeko.
‎Atal honetan, EEEen eskumenez eta politika publikoez gainera, beste mekanismo batzuk deskribatuko ditugu, hala nola diskurtso eta politika aukeren egitura, erakunde bitartekaritza eta negoziazio kolektiboa (MacAdam, Tarrow eta Tilly, 2000; McGrattan, 2012), euskal klase sozio-ekonomikoen erakunde ziurtapena eta ordezkaritza autorizatua, euskal langile klasearen, agerikotasunaren, erreprodukzioa ahalbidetu duten mekanismo diren aldetik.
‎1980ko hamarkadako lehen hauteskundeetan, euskal sindikatutzat har zitezkeenek botoen %32 inguru lortu zituzten, eta estatu mailakoek, aldiz, botoen %38 Azken hauteskundeetako emaitzen arabera (2016), langileen %59, 04 ordezkatzen ditu orain euskal sindikalismo maioritarioak (ELAk botoen %40, 06 lortu zituen, eta LABek, %18, 98), eta langileen %29, 92, berriz, estatu mailako UGT eta CCOO sindikatuek. Euskal sindikatu maioritarioen ordezkaritza oso garrantzitsua izan da 2012ra arte, EAEko langileen %80 inguru (%95etik) euskal eremuko negoziazio kolektiboaren mende baitzeuden, eta hor erabakitzen ziren euskal langile klaseak objektibatzen, erakundetzen eta, beraz, erreproduzitzen dituzten baldintza materialetako asko (ikus azken azpiatala, 2012ko Lan Erreforma).
‎Halaber, EEEek euskal langile klase berezi bat erreproduzituz prestatzen dute euskal enpresari eta finantza klaseak erreproduzitzeko bidea, eta klase horrek, zeina hainbat gizarte mugimendutan, sindikatutan eta ezkerreko alderditan antolatua baitago, presioa egin die EEEei azken hiru hamarkadetan, negoziazioen eta konfrontazioaren bidez (2 tesiak dioen moduan), euskal demokratizazio prozesuan sakontzeko (b.4), eta giz...
2018
‎Selektibitatea arrotz eta zapaltzaile bezala identifikatzen dugu ez dagoelako gure mesedetara eta ezta ere gure beharrei erantzuteko eraikia. Ez da arrotza soilik Madriletik datorren inposizio bat delako, arrotza zaio euskal langile klaseari eta bereziki honen parte garen ikasleoi, bertako zein atzerriko burgesiaren nahi eta beharrak asetzeko asmatu eta diseinatuta dagoelako. Sarri esan izan dugun bezala, hezkuntza pertsona eredu jakin batzuk sortzeko eta munduaren ikuskera burgesa garatzeko erabiltzen den mekanismoa da:
‎esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiako, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan. Euskal langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
‎Selektibitatea arrotz eta zapaltzaile bezala identifikatzen dugu ez dagoelako gure mesedetara eta ezta ere gure beharrei erantzuteko eraikia. Ez da arrotza soilik Madriletik datorren inposaketa bat delako, arrotza zaio euskal langile klaseari eta bereziki honen parte garen ikasleoi, bertako zein atzerriko burgesiaren nahi eta beharrak asetzeko asmatu eta diseinatuta dagoelako. Sarri esan izan dugun bezala, hezkuntza pertsona eredu jakin batzuk sortzeko eta munduaren ikuskera burgesa garatzeko erabiltzen den mekanismoa da:
‎esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiko, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan. Euskal langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
2021
‎* Gure ahaleginak, produktu horiek banatzeko eta kontsumitzeko establezimenduei ohartarazpen erasoak egitera eta drogen mundutxo alienagarri eta ustel horren partaide adierazgarriei eraso fisikoak egitera bideratuko dira. Substantzia horien sarketa tresna eraginkorra da, errepresio ideologiko, politiko eta ekonomiko tresnen arma osagarri gisa erabiltzen dena, euskal langileen aurka klase nagusiek erabiltzen dutena.
‎1) Ez dugula inoiz antolakuntza loturarik izan ETA militarrarekin; izan ere, gure jatorria euskal langile klaseko sektore aurreratuenetako bat da, dinamika antikapitalista eta independentista duena, eta eguneroko klase borrokan garatzen dena. Borroka horri armen hartzearekin buru eman diogu, baina ez da ahaztu behar langile eta herri plataformetan segitu dugula gure esku hartze kontzientearekin.
‎* Borroka armatuaren ikuspegitik, euskal langile klaseak gaur egun duen errebindikazio prozesua osatzea, ez baitugu ordeztu nahi, osatu baizik+.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia